Skocz do zawartości

poszukiwania nissana x-trail na holownik


pepe6

Rekomendowane odpowiedzi

Problemu żadnego u mnie nie ma i tak się składa, że w kijance max. mom. obr. jest przy 4200obr a w nissanie przy 4000obr/min. Myslisz, że zestopniowanie skrzyni biegów przy podobnej krzywej momentu obrotowego wpłynie aż tak na + dla nissana ? Dodam , że w moim aucie są zmienne fazy rozrządu co ma zapewnić min. równiejszy przyrost momentu obr. Ciekawy temat bo zmieniam kijanke na inne większe / mocniejsze auto właśnie dlatego, że brak mi dynamiki ( każdą górkę czuć na kilometr) ide na zakład, że nissan z silnikiem 2,0 zachowuję się podobnie o ile nie gorzej. Moim typem jest jednak diesel.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 242
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Właśnie, że max moment przy 4200 obr jest dużym problemem przy holowaniu przyczepy i mnie przyjacielu nie przekonasz.

Jeszcze 10-15 lat temu samochody miały max moment w okolicach 3000 obr. W mojej starej Astrze 1,6-16V to było 150 Nm przy 3200 br/min.

Zobacz. Piszesz, że min. 200 KM musi mieć Nissan w benzynie. Jeep Commander 4,7 litra ma średnio 230 KM przy swojej sporej masie. Ale ma 450 Nm piekielnie nisko i to pozwala mu niedostrzegać przyczepy na haku. Resztę ogarnia zajefajny automat i autko leci z obrotami rzędu 2000-cy. 

 

Szuler broń Boże nie odbierz, że w jakikolwiek sposób krytykuję swoją wypowiedzią Twoje auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją octavia ciągałem przyczepę o DMC 1000kg i muszę powiedzieć, że jechała bardzo przyzwoicie. Podczas spokojnej jazdy spalałem do 8 litrów ropy. Pod koniec zeszłego sezonu zmieniłem przyczepkę na 1300DMC i nie powiem za wiele w tym temacie, bo były to tylko dwa wyjazdy na odległość nie przekraczającą 100km, ale jest zauważalna różnica. Dlatego podjąlem decyzję o kupnie następnego holownika aby octavce ulżyć. Moim zdaniem, auto w benzynie, pod przyczepę musi mieć dużą pojemność i moc. Znajomy jeździ JEEP-em 3.0 z przyczepą o DMC 1300 kg i jak go pytałem o wrażenia z jazdy, odpowiedział ,,jechać się jedzie, ale 20 gazu to połyka przy spokojnej jeździe''. To są słowa użytkownika, nie moje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótki bilans... Ropa 8X4,8 zł =38 zł. LPG 20X1,75=35zł.

 

bilans mówi jedno diesel, kultura i machanie biegami, niższe OC, przemawiają na korzyść diesla, zasięg przejazdu, parkingi podziemne i tunele, tobtez na korzyść diesla...

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Szuler broń Boże nie odbierz, że w jakikolwiek sposób krytykuję swoją wypowiedzią Twoje auto.

 

 

Nie jestem wrażliwy na punkcjie samochodów. Kijanka idzie do wymiany (prawdopodobnie) bo moim zdaniem słabo się nadaje do przyczepy 1050kg. Jak ją kupowałem to nie bylo planu na przyczepe miała byc wózkiem dla dzieciaków szkoła, dom, zakupy. Nie chodzi o moc silnika po prostu potrzebuję większy samochód koniecznie z dieslem lub dużą benzyną z LPG . X trail by się nadawał ale ta benzyna - tragedia.

Poszukam w kierunku sorento, tucson, X3, X60, touran

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem wrażliwy na punkcjie samochodów. Kijanka idzie do wymiany (prawdopodobnie) bo moim zdaniem słabo się nadaje do przyczepy 1050kg. Jak ją kupowałem to nie bylo planu na przyczepe miała byc wózkiem dla dzieciaków szkoła, dom, zakupy. Nie chodzi o moc silnika po prostu potrzebuję większy samochód koniecznie z dieslem lub dużą benzyną z LPG . X trail by się nadawał ale ta benzyna - tragedia.

Poszukam w kierunku sorento, tucson, X3, X60, touran

Ma znajomy Tuskana, 2.0 d-coś tam, 170 KM, jest z niego bardzo zadowolony. Polecał mi kupno takiego autka /nie swojego/ ,lecz niestety w moim wypadku, on nie wchodzi w grę, poniewarz DMC auta wynosi 2250 kg i przy mojej przyczepie przekroczę 3,5 t. o 50 kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dieslem będzie Cłatwiej ciągnęło przyczepę, nawet przy takiej samej pojemności i takim samym aucie. Niemniej jednak naprawy diesla są dużo bardziej kosztowne niż Pb, a ekonomia jazdy diesel konta Pb z LPG wychodzi na korzyść tego drugiego. Z drugiej strony nie dziwię się Twoich obaw o jazdę tak dużym/ciężkim samochodem z takim motorem. O przyczepie nawet nie wspomnę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam widzisz, że moja wiedza na temat gazu jest marna, też nie upieram się że ropniak jest najlepszy. Osobiście wybrałbym benzyniaka, który będzie palił jak diesel. Zwolennicy gazu słusznie powiedzą, że przy cenach gazu, koszty eksploatacji będą podobne, ale jest jeszcze druga strona. W autach dzisiejszych czasów jest tyle elektroniki, że boję się dokładać jeszcze następne elementy mające wpływ na jazdę. Podsumowując, myślę że im mniej mamy rzeczy do popsucia tym spokojniej żyjemy.

Pozdrawiam.

Norka, czy twój x-trail jest koloru czarnego, bo jak tak, to sprzedawca z Elbląga Cię kojarzy, a jak nie, to mi kit cisnął.

Rozmawiałem z nim na temat tego Nissana co u niego stoi, zachwala i mówi, że wszystko jest Ok. Pozwoliłem sobie wspomnieć o Twoim zakupie w jego komisje i stąd moje wcześniejsze pytanie.

Tak kolego mój X-Trail jest koloru czarnego. Jeżeli chodzi o tego sprzedawcę jest w porządku. Praktycznie przez telefon powiedział wszystko co w samochodzie przydałoby się zrobić łącznie z intercoolerem, gdzie w sumie nie musiał bo silnik był umyty i bym się nie obciął pewnie. Poszedł nawet na rękę dałem mu tylko małą część pieniędzy gotówką resztę pieniędzy przelałem z konta. Podsumowując widziałem gościa pierwszy raz w życiu a zrobił na mnie pozytywne wrażenie jako handlarz samochodów.

 

Pozdrawiam 

Co rozwiązania benzyna+Lpg przez ostatnie lata jeździłem zagazowanym Sharanem i bez przyczepy było ok ale jak przyczepiłem budkę to wyraźnie widać było brak mocy. Żeby mnie ktoś źle nie zrozumiał nie chodzi mi tu o jakąś szaleńczą jazdę z budką tylko zwykła dynamika jazdy.

Edytowane przez norka9 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego mój X-Trail jest koloru czarnego. Jeżeli chodzi o tego sprzedawcę jest w porządku. Praktycznie przez telefon powiedział wszystko co w samochodzie przydałoby się zrobić łącznie z intercoolerem, gdzie w sumie nie musiał bo silnik był umyty i bym się nie obciął pewnie. Poszedł nawet na rękę dałem mu tylko małą część pieniędzy gotówką resztę pieniędzy przelałem z konta. Podsumowując widziałem gościa pierwszy raz w życiu a zrobił na mnie pozytywne wrażenie jako handlarz samochodów.

 

Pozdrawiam 

Co rozwiązania benzyna+Lpg przez ostatnie lata jeździłem zagazowanym Sharanem i bez

przyczepy było ok ale jak przyczepiłem budkę to wyraźnie widać było brak mocy. Żeby mnie ktoś źle nie zrozumiał nie chodzi mi tu o jakąś szaleńczą jazdę z budką tylko zwykła dynamika jazdy.

No to jednak mówił prawdę, najbardziej odpowiada mi model Columbia, taki jak twój, ale jest ich bardzo mało. Był jeden we Wrocławiu, ale brak możliwości pojechania do niego w tygodniu doprowadził do tego, że ktoś mnie ubiegł. Zastanawiałem się jeszcze nad Hondą CRV, jest taka koło Oświęcimia, sprzedający niewiele mówi, a cena jakby trochę zachęcająca. Jest to 2.2ITDCi, 150 km, niby najlepszy silnik diesla wyprodukowany przez Japończyków. Masz jakąś wiedzę na jej temat. W sumie nie wiem, jaka jest masa całkowita tego auta/pisząc na to wpadłem/

Musze to sprawdzić.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jednak mówił prawdę, najbardziej odpowiada mi model Columbia, taki jak twój, ale jest ich bardzo mało. Był jeden we Wrocławiu, ale brak możliwości pojechania do niego w tygodniu doprowadził do tego, że ktoś mnie ubiegł. Zastanawiałem się jeszcze nad Hondą CRV, jest taka koło Oświęcimia, sprzedający niewiele mówi, a cena jakby trochę zachęcająca. Jest to 2.2ITDCi, 150 km, niby najlepszy silnik diesla wyprodukowany przez Japończyków. Masz jakąś wiedzę na jej temat. W sumie nie wiem, jaka jest masa całkowita tego auta/pisząc na to wpadłem/

Musze to sprawdzić.

Pozdrawiam.

Kolego też zastanawiałem się nad Hondą ale tu jest cena za znaczek, więc ostatecznie wybrałem x-traila żeby nie przepłacać. Spokojnie ja też szukałem jakiś czas ale się opłaciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego też zastanawiałem się nad Hondą ale tu jest cena za znaczek, więc ostatecznie wybrałem x-traila żeby nie przepłacać. Spokojnie ja też szukałem jakiś czas ale się opłaciło.

Przepłacać, to też mi się nie chce. Przeglądając oferty tak wpadła mi w oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeżeli chodzi o masę całkowitą i osiągi to wszystko jest bardzo podobne. Silnik również jest o pojemności 2,2

Poddałem analizie Nissana x-traila, Hondę CR-V i Toyotę Rav-4. Wymiary, masy, spalanie, ceny i moim zdaniem, Nissan wygrywa z konkurencją.

Dzwoniłem jeszcze raz do Elbląga,w sprawie tego Nissana. Cały czas fajnie opowiadał, ale jak zapytałem go o intercoller, odpowiedział, że nic mu nie wiadomo o takich niedomaganiach, że niby one występują w tych silnikach. W tym momencie za stanowiło mnie to,że jak rozmawiał z Tobą, to powiedział o tych niedomaganiach, a teraz nic o tym nie wie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.