Skocz do zawartości

Potrzebny prad w gniazdkach na postoju


Tapicerki

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nie w tym rzecz , info jest na forum duzo ale ja nie chce czegos popsuc bo laik jestem i chce swieze info z potwierdzeniem bezposrednio przy moim watku ;)

Akumulator  12V 71Ah 670A moze byc za slaby pod prostownice do moich potrzeb czy styknie ?

Jak to konkretnie polaczyc ze soba ? 

W Twoim akumulatorze rozruchowym 670 A to jest właśnie max. prąd rozruch, w Twojej sytuacji nie ma on znaczenia. Przy wskazanych przez Ciebie sprzętach używanych "z głową" (niektóre włączane sporadycznie w czasie dnia) Twój w pełni naładowany akumulator powinien wystarczyć Ci na jakieś 3 - 4 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej żelowy przystosowany do pracy cyklicznej. Akumulator rozruchowy do tych celów się nie nadaje. 

 

OK czyli bez sensu kupowac bo sluzyc nie bedzie ?

 

To jest cos takiego a to nie jest zelowy:

 

http://btb-autoverwertung.eu/Zubehoer-Neuteile/Zubehoer/Batterie-12V-95Ah-800A-S-Power-30-Plus-inkl-7-50-%80-Pfand::970000969.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no i kupilem...jutro porobie testy i zobaczymy jak to idzie ;)

Czym to polaczyc tzn jakim kablem i jak ewentualnie zrobic zeby prad poszedl na swiatla tez ;)

Tam jest taki transformator czarny. Moge jutro zrobic zdjecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Z Twoich wypowiedzi wnioskuję, że raczej z elektryką nie miałeś do czynienia i lepiej jak umówisz się z kimś, komu ten temat nie jest obcy. Iskrzące styki akumulatora, czy też przetwornicy  w bakiście, gdzie jest butla na gaz to proszenie się o kłopoty.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomekk....nie za bardzo bede mial jak sie z kims umowic poniewaz mieszkam poza granicami kraju na pograniczu Niemiec,Holandii i Belgii miedzy Aachen a Mönchengladbach ;)

Za pomoc  odplace sie kabelkiem z pradem pod domem wszystkim przelatujacym kolo mnie forumowiczom ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w tym rzecz , info jest na forum duzo ale ja nie chce czegos popsuc bo laik jestem i chce swieze info z potwierdzeniem bezposrednio przy moim watku ;)

Akumulator  12V 71Ah 670A moze byc za slaby pod prostownice do moich potrzeb czy styknie ?

Jak to konkretnie polaczyc ze soba ? 

 

Witam !

Post #8 zawierał wszystkie istotne wskazówki, a post #13 był słusznym podsumowaniem Twoich oczekiwań.

Osobiście nie chce mi się pisać setny raz tego wszystkiego, o czym są już setki postów na forum (Koledzy podali Ci nawet gotowe linki).

Niestety, muszę stwierdzić podobnie, jak moi przedmówcy - masz awersję do czytania.

Co więcej, swoją stanowczą postawą i twierdzeniem, że nie ma na forum świeżej informacji, zmusiłeś kilka osób do zaangażowania się w ten temat.

Gdybyś zadał sobie odrobinę trudu na przeczytanie chociaż kilku tematów, to zdobyłbyś wiele cennych informacji, a Twoje pytania wyglądałyby zupełnie inaczej. Zapewniam Cię, że informacje są aktualne. Mimo wszystko dalej Ci się nie chce czytać i nawet nie analizujesz dokładnie tego, co pisano Ci w Twoim własnym temacie. :pad:

Skutkiem tego jest np. zakup akumulatora "Ca-Ca" z płynnym elektrolitem, który do wspomnianych przez Ciebie zastosowań zupełnie się nie nadaje. Jeśli chciałbyś go jeszcze umieścić w części mieszkalnej przyczepy, to już w ogóle Ci on nie "styknie" ;)

Pisali Koledzy, abyś skłonił się w stronę akumulatorów "Gel" ew "AGM", ale rozwijać oczywiście nie będę, ponieważ świeże info znajdziesz w forumowych tematach.

 

Bardzo przepraszam Cię za szczerość, ale napiszę, jak sam to wszystko odbieram: jeśli widzę brak chęci ze strony rozmówcy po drugiej stronie ekranu, to nie stać mnie na poświęcanie czasu z własnego życia tylko dlatego, aby zaspokoić czyjąś próżność.

 

Abyś nie musiał już szukać i pytać, co wpisać w wyszukiwarkę, zebrałem kilkanaście interesujących tematów, pozostałe musisz wyszukać już samodzielnie.

 

Praca domowa (minimum) :D :

 

http://forum.karawaning.pl/topic/9862-akumulator-w-przyczepie-a-nasze-bezpieczenstwo/page__view__findpost__p__233321

 

http://forum.karawaning.pl/topic/13539-po-co-12-v/

 

http://forum.karawaning.pl/topic/16455-przeróbka-instalacji-sprite-euroland-380-ek/?p=363921

 

http://forum.karawaning.pl/topic/12997-problem-z-pr%C4%85dem/?p=304175

 

http://forum.karawaning.pl/topic/16030-burstner-champion-przer%C3%B3bka-12v-pod-akumulator/

 

http://forum.karawaning.pl/topic/16981-prosze-o-prost%C4%85-podpowiedz-aku-w-cepce/

 

http://forum.karawaning.pl/topic/17911-podłączenie-taśm-led/?p=395655

 

http://forum.karawaning.pl/topic/18089-220v-w-przyczepie/?p=399213

 

http://forum.karawaning.pl/topic/17611-przetwornica-i-jej-funkcje-prośba-o-opinie/?p=388931

 

http://forum.karawaning.pl/topic/15978-przetwornica/?p=329295

 

http://forum.karawaning.pl/topic/12997-problem-z-prądem/?p=304095

 

http://forum.karawaning.pl/topic/16981-prosze-o-prostą-podpowiedz-aku-w-cepce/?p=376427

 

http://forum.karawaning.pl/topic/13129-dobor-akumulatora/?p=307551

 

http://forum.karawaning.pl/topic/18089-220v-w-przyczepie/?p=399251

 

PS

Zauważ, że te tematy mogłeś sam znaleźć.

Wyselekcjonowanie powyższych linków i napisanie posta, zajęło mi jednak trochę czasu, który mógłbym spożytkować na własne przyjemności, jednak zrobiłem to w nadziei, że zmienisz swoje podejście, przeczytasz wątki i dopiero potem będziesz pytał o sprawy, których na forum nie znajdziesz. Powodzenia w czytaniu oraz w zrozumieniu zagadnień i nie obraź się, bo to wszystko jest w Twoim interesie.

 

:hej:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer moze i troche racji jest w tym co piszesz ;) ale nie do konca ;)

Klocic ani obrazac sie nie mam zamiaru a raczej wypadaloby Ci i innym podziekowac.

Mam nadzieje ze jednak do moich celow ten akumulator o ktorym wspomialem chocby na poczatek jakos sie przyda a potem go sobie wymienie.

A teraz zabieram sie za lekture ;)

Gdyby pojawily sie jakies pytania to bede je zadawac za co szanowne grono z gory pragne przeprosic !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha wspomne jeszcze drodzy koledzy ze na pokladzie mam transformator Nordelettronica NE-213.

Da sie to jakos ze soba polaczyc w sensie mojego akumulatora, przetwornicy itd bo tego nigdzie doczytac poki co nie moge ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że się da. To bardzo dobry zasilacz, nie często spotykany w przyczepach. Poza tym, ma bardzo dużą moc (bez problemu można z niego pociągnąć nawet 18 A), posiada możliwość ładowania akumulatora i zasilania buforowego instalacji. Dzięki temu, można w stosunkowo mało skomplikowany sposób rozbudować Twoją instalację niemal w dowolny sposób. Musisz pamiętać, ze nie można podłączać do niego akumulatorów o pojemności mniejszej, niż ok. 60 Ah.

Akumulator, który zakupiłeś ma bardzo małą odporność na cykliczne rozładowywanie, czyli akurat to, co w zastosowaniach karawaningowych występuje dosyć często. Przy takiej eksploatacji nie będzie trwały. Zastosowana technologia zapewnia jedynie mniejsze samoczynne rozładowanie w jednostce czasu oraz brak konieczności uzupełniania elektrolitu (teoria), co pozwala na wykonanie akumulatora w wersji tzw. bezobsługowej.  W żadnym przypadku nie może być on zamontowany w przestrzeni mieszkalnej, chyba że w specjalnej, hermetycznej obudowie, która umożliwia podłączenie rurki do kanału odgazowującego accu i wyprowadzenie jej na zewnątrz przyczepy. Generalnie sprawa mało opłacalna i lepiej zakupić akumulator typu "Gel", a nawet "AGM" (SLA), który bezproblemowo montuje się w prawie każdym miejscu przyczepy.
Pierwszy z linków, które Ci podałem, zawiera wszelkie informacje na temat umieszczenia accu w przyczepie. Jest to szczególnie istotne przy zasilaczu, który posiadasz.

PS
Aby cokolwiek powiedzieć dalej, powinieneś zdjąć zaślepkę ochronną podłączeń wyjściowych zasilacza (ta z naklejką parametrów technicznych). Pod nią znajdziesz dwa rzędy pinów (umieszczone na dwóch poziomach - jeden wyżej, drugi niżej), każdy po 13 łączówek. Prawdopodobnie są oznaczane jako: J1, J3, J5 itd. do J25 (rząd wyższy) oraz J2, J4, J6 do J26 (rząd niższy). Zrób dobre (ostre) fotki tych połączeń i dodatkowo opisz: do jakiej konkretnie łączówki jest podłączony jakiś przewód (kolor).
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer dziekuje za cenne uwagi ;)

Ten akku kupilem tylko na proby, nie chce go montowac na stale.

Normalnie jesli bedzie funkcjonowac to kupie takowy:

 

http://www.ebay.de/itm/BIG-Solar-DC-12-V-100-Ah-100h-Boot-Jacht-Schiffsbatterie-Marine-Batterie-/390910781279?pt=DE_Autoteile&hash=item5b0419275f

 

i zamontuje go w miejscu gdzie jest zasilacz NE-213 zeby uniknac ciagania kabli.

Zaraz zabiore sie za robienie dobrych i ostrych zdjec moim NIKONem ;)

Edytowane przez Tapicerki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.