Skocz do zawartości

Przyczepy fabrycznie nowe w PL


Michalcc

Rekomendowane odpowiedzi

Inhalt źle mnie rozumiesz, to nie jest temat o wysokości podatków, czy sposobie płacenia czy nie płacenia ich. Polityka finansowa państwa jest taka a nie inna. Państwo pozbawia na przykład możliwości odliczania Vat-u od aut osobowych, a jak wiemy wielu przedsiębiorców nie potrzebuje do swojej działalności ciężarówek. Powstaje dlatego polski wynalazek aut z kratką, przykładów takich jak sam pewnie wiesz można by mnożyć.

 

Ja nikogo nie namawiam do żadnych działań, każdy na swój sposób rozpatrzy czy takie działanie jest legalne czy nie i dla niego opłacalne.

 

Problemem jest zamożność społeczeństwa, a z niej wynika ile nowych przyczep czy kamperów znajduje u nas w kraju nabywców.

Niestety nie  jesteśmy tu ani w czołówce ani nawet w środku krajów europejskich, pomimo dość dużego społeczeństwa (ponad 38 milionów mieszkańców)

Co by nie mówić są to dobra luksusowe, a na takie mogą sobie pozwolić tylko osoby o ponad przeciętnych zarobkach.

 

Demagogią jest używanie uproszczeń - zakup nowej przyczepy bez VAT to kolejka do lekarza. 

 

Proponuję skończyć wątek odliczania podatku od zakupu bo to nie on ma znaczący wpływ na zakup nowych przyczep w naszym kraju, tylko wysokość zarobków poszczególnych osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Każdy kto prowadzi działalność gosp. niech postępuje zgodnie z tym co podpowiada mu sumienie i przeczucie ewentualnych konsekwencji....

Ja bym się nie odważył... a może po prostu jestem frajer i tyle...??? :)

 

 

Chyba za bardzo zboczyliśmy z tematu...

 

 

Z mojej strony EOT

Edytowane przez Michalcc (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inhalt źle mnie rozumiesz,

Ok, to się zdarza, że jeden drugiego źle zrozumie.

W każdym razie jestem za udzielaniem rad na forum i wielokrotnie sam z nich skorzystałem. Uważam jednak, że z różnych powodów nie powinno się udzielać takich rad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kto kupił i odliczył na wynajem raczej może spać spokojnie, gorzej z tymi którzy wystawiają później FV na wynajem którego nie było. Taki VAT z zakup to pikuś w porównaniu z generowaniem kosztów z FV, rok i przyczepa "odrobina"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu ....

Do tego co Krzysiek napisał odnośnie "plastikowych ścian" można śmiało napisać ,że w Knausie plasiki ,które są z przodu i z tyłu przyczepy są tak naprawdę elementami ozdobnymi pod którymi mamy aluminiowe poszycie . I takie rozwiązanie w przeciwieństwie do innych marek daje nam 100% pewność ,że w razie pęknięć woda nie dostanie się do środka przyczepy.

 

Lucek29 , jako że mam Sporta z 2008 roku kupionego nowego napiszę Ci kilka słów.

Poprzednią przyczepe też mieliśmy Knausa ale po piętnastu latach przyszła pora na zmianę budy. I też w planach miała być taka 3-4 letnia .Ale po oglądnięciu kilkunastu sztuk pt. tytułem "nówka sztuka nie śmigana" opdadły nam nie tylko ręce :) Albo były po dzwonie albo tak "zmęczone" co wskazywało ,że latały w wypożyczalniach lub co gorsze zarejestrowane jako SAM !! Decyzja nasza była taka że kupimy nową .

Wybór marek na rynku mamy bez liku i nie ukrywam ,że miała być Hobby . Bo w tym czasie jej wygląd był naprawdę piękny.Swoim wyglądem wyprzedzała inne marki o kilka lat do przodu.

Ale w "realu" przy oglądaniu takiej pachnącej Hobby bylismy naprawdę rozczarowani , mówiąc w wielkim skrócie bardzo delikatna w naszym odczuciu.Wiadomym jest ,że przyczepy to takie składaki ,skręcone z różnych elementów w całość. Hobby w swoim wyposażeniu miała sprawdzone i godne polecenia elementy znanych wiodoących producentów wyposażenia przyczep , wc thetford , zlew SEMI ,lodówka elektrolux lub dometic oraz ogrzewanie TRumy i to wszystko reszta mniej lub wcale nieznanych producentów.I po takim "prześwietleniu" Hobbitki chęć posiadania jej nam odszedł.

Na "tapecie" była ADRIA ,tyle tylko ,że diler jakoś mało rozmowny był .Zapomniał o spotkaniu a korenspondencją e-mail nie chciał sobie głowy zawracać .

Knaus ,tu rozmowa z dilerem na wysokim poziomie .Kilkanaście lat pracy w tej marce pokazywało pełen profesjonalizm oraz wielką wiedzę,duży plus.

Knaus ma dużo wiecej elementów wiodących producentów i tak podwozie to AL-KO a w nim oś Delta z amorkami, zaczep ze stabilizatorem AKS 3004,nogi wsporcze też AL-KO ,wc i kuchenka gazowa -Thetford,zlew -Semi ,lodówka Dometic, ogrzewanie +boiler -Truma ,okna to -Polyplastic Holandia,panoramiczne okno dachowe HEKI , moskitery z roletami -Dometic-Seitz, inne okna dachowe -Omnivent.To chyba wszystko. Grubość podłogi i scian zadawalajaca. Ponadto Knaus ma specjalny system mocowania mebelków do scian -blachy które są zakotwiczone do drewnianego stelażu w poszyciu bocznym -na samym początku wszystkie mebelki osobiście skęciłem po swojemu i do dziś nie zauważyłem żadnych luzów lub luznych śrub.Jak już rozmawiamy o mebelkach to są wykonane z litego drewna bądz sklejki łacznie z parapetem pod przednim oknem gdzie Hobby ma parapet zrobiony z plastra miodu !!!

Przednia sciana posiada plasikowe elementy w ilości czterch sztuk + klapa

post-208-0-60841900-1413405240_thumb.jpg

,zaś tylna z trzech elementów

post-208-0-95917900-1413405331_thumb.jpg

 

Po sześciu latach użtkowania nie mam na nich żadnych uszczerbków czy też pęknięć.

Miejsce które należy kontrolować to okolice listwy alu,która jest pod przednim oknem zaraz nad przednią klapą.

 

Żeby nie było tak różowo to jednak jakieś tam wady ma a dokładnie na dzień dzisiejszy dwie.

Pierwsza to mocowanie do podłogi opuszczanego stolika - poprawiłem fabrykę przed pierwszym wyjazdem :).Patrząc na nowe Knausy to też już sobie z tym poradzili.A druga wada-IMO to otwieranie przedniej klapy - wolałbym aby była podnoszona do góry a tego już nie zmienie.

Jak na razie wszystko działa i jestem z niej zadowolony.

P.S jak masz odpowiedni holownik to proponuje przy zamawianiu budy podwyższyć jej DMC i tym samym będziesz miał wiekszą ładowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego co Krzysiek napisał odnośnie "plastikowych ścian" można śmiało napisać ,że w Knausie plasiki ,które są z przodu i z tyłu przyczepy są tak naprawdę elementami ozdobnymi pod którymi mamy aluminiowe poszycie . I takie rozwiązanie w przeciwieństwie do innych marek daje nam 100% pewność ,że w razie pęknięć woda nie dostanie się do środka przyczepy.

 

Z przodu pokrycie blachą aluminiowa nie jest pociągnięte do samego dołu lecz tylko do tego plastiku - przynajmniej w Sudwind z tego samego okresu co Twoja przyczepa - a między bakistą a przyczepą jest sklejka. Zresztą sam zwracasz uwagę na to, że jest to miejsce, które trzeba kontrolować.

 

Miejsce które należy kontrolować to okolice listwy alu,która jest pod przednim oknem zaraz nad przednią klapą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okna to -Polyplastic Holandia

to może się okazać wadą... - była taka seria ok 2004-2006 okien polyplastic, w których puszczał klej pomiędzy dwiema warstwami okien. Objawiało się to na autostradzie jak kawałki okien odlatywały w powietrze. Kilku producentów przyczep przeprowadziło akcje serwisowe - naprawa okien (ceny nie pamiętam) lub wymiana na nowe - w Tabbercie coś ok 2000zł.

 

na stronie polyplastic można sprawdzić czy dana przyczepa ( po numerze nadwozia ) łapie się na akcję - lepiej zawczasu niż później mieć przeciąg na wczasach :)

 

przy zakupie nowej przyczepy sprawdziłbym jakość stosowanej okleiny do mebli - czy jest to jakiś laminat czy zwykły papier.

 

z wyposażenia, o które warto zapytać to porządne podpory - ja mam alko big foot i jestem bardzo zadowolony, ich wykonanie to niebo a ziemia w stosunku do słabszych konkurentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek, w wolnej chwili poczytam o tych oknach na stronie producenta.Ale mimo wpadki i tak okna te są uważane jako jedne z lepszych na rynku .I nie tylko można je zobaczyć w przyczepach ale w luksusowych jachtach motorowych.

 

Odnośnie podpór to przy doposarzeniu budy o dodatkowe elementy masz możliwość wybrać opcję z podporami stabilnymi tzw. premium. Wizualnie prawie to samo ale jak wiadomo prawie to wielka różnica.

 

Podpora standartowa

post-208-0-40010100-1413833921_thumb.jpg

 

Podpora stabilna -premium

post-208-0-37776300-1413834015_thumb.jpg

 

W poprzednim Knausie miałem standartowe a teraz stabilne i róznica jest zauważalna.

 

Marek a Big Foot to nie czasami nakładki-podstawki pod podpory

post-208-0-98525800-1413834422.png

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie masz rację - nie wczytywałem się w ten temat, nazwę wyciągnąłem z opisu mojej przyczepy - ale to nie był opis od dilera. Najważniejsze jest dla mnie działanie - jest 10 razy lepiej, głównie z racji wielkości i grubości profila, z którego wykonano łapę.

 

okna też mam polyplastic wyprowadzone już na ideał, wada wynikała z  tego że klej użyty do okien wchodził w reakcję z barwnikiem  czy też lakierem.

 

dla mnie podwyższone DMC to podstawa - jeżeli tylko się da to zrobić w połączeniu z aktualnym holownikiem to czemu nie ? jedyny minus to teoretycznie trudniejsza odsprzedaż, a z drugiej strony - za te 5, 7 czy 10 lat świadomość użytkowników będzie większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil już wizualnie sprawia wrażenie solidniejszego. Zasada podparcia budy jest inna.W standartowej jest od zewnętzrnej stony a w stabilnej od wewnętrznej po przez ruchomy element łączony z główną podporą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to, co napisali Kol. Maras i maarec. Podpory wzmocnione AL-KO, te klasy "premium" są rewelacyjnie stabilne i wytrzymałe.

Te innych firm, a nawet AL-KO klasy "standard" są dużo słabsze. Też mam takie u siebie i przyczepa utrzymuje się na nich rewelacyjnie nawet w czasie huraganowych wiatrów. tak to wygląda u mnie:

 

post-8228-0-96186300-1413837589_thumb.jpg

 

Natomiast Big foot, to są stopy, które dokupić można osobno. Wymieniałem je w tym sezonie:

 

post-8228-0-19997100-1413837588_thumb.jpg

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to, co napisał Maras. Podpory wzmocnione AL-KO, te klasy "premium" są rewelacyjnie stabilne i wytrzymałe.

Te innych firm, a nawet AL-KO klasy "standard" są dużo słabsze. Też mam takie u siebie i przyczepa utrzymuje się na nich rewelacyjnie nawet w czasie huraganowych wiatrów. tak to wygląda u mnie:

 

attachicon.gifPodpora premium z ECS.JPG

Krzysiek masz elektryczne podpory ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, AL-KO E.C.S., ale konstrukcja podpór (tych klasy "premium") jest bardzo podobna, niemal identyczna, jak w tych, które mam. Różnice są tylko w profilowaniu wzmocnień, w miejscach zamontowania silników.

 

Latem zdejmowałem je do przesmarowania. Tu może lepiej widać całość:

 

post-8228-0-31124200-1413839340_thumb.jpg

 

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiu, różnica jest istotna. 

Premium ma nogę/łapę od zawiasu aż do gleby, oznacza to że nacisk w przypadku niemal pionowego ustawienia będzie bezpośredni. 

W standardowej nacisk przy podobnym ustawieniu będzie za pośrednictwem nitów/sworzni "wahacza" - czyli w jednym miejscu jest łamanie podpory.

Twoje uważam za zdecydowanie lepsze.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

przy zakupie nowej przyczepy sprawdziłbym jakość stosowanej okleiny do mebli - czy jest to jakiś laminat czy zwykły papier.

 

 Ta okleina meblowa/czy papier (jak zwał tak zwał)  to czysta porażka. To samo miałem w mojej przyczepie Wilk.

 Po roku od nowości sam podklejałem u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.