Skocz do zawartości

Mover, czyli napęd do przyczepy - uwagi do samodzielnego montażu


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jestem już po zakupach. Zanim się wcześniej kolegów wyżej pytałem  wcześniej obdzwoniłem firmy handlujące napędami Enduro.

I tak: Allcamp wprowadza kupujących w błąd podając ofertę tych urządzeń. Mimo że są w ofercie Enduro http://www.allcamp.pl/napedy-do-przyczep-c-160.html (usłyszałem: cyt: "tym poprzednimi już nie handlujemy to stary model a nowe Enduro II promocyjne już się sprzedały, zapraszamy w połowie sierpnia") 

Oczywiście następnie zgłosiłem się do firmy http://sklep.klaja.pl/pl/c/Napedy-Movery/275 Pierwsze moje pytanie dotyczyło napędu łańcuchowego (odp: cyt "a kto Panu mówił że jest tu łańcuch, tyle sprzedaliśmy, nigdy się nie zepsuło nawet tego nie rozbieraliśmy mieliśmy tylko dwie naprawy gwarancyjne z winy użytkowników bo źle podłączyli" 

Ponieważ czas mnie nagli w końcu zdecydowałem się na zakup w KlajaSklep, ale po obejrzeniu aukcji: http://allegro.pl/naped-do-przyczepy-mover-enduro-i4353513152.html. Wykonałem telefon i dostałem w cenie 2990 + koszty wysyłki. Paczka przyszła w ciągu 20 godzin od zamówienia. Nie znalazłem niestety w niej instrukcji po polsku (to nie mój wymysł - ja sobie poradzę w EN ale obowiązek sprzedawcy). Oprócz tego błąd jest w opisie aukcji i w sklepie internetowym - rolki napędowe są w rzeczywistości aluminiowe. A co do przeniesienia napędu - nie trzeba zaglądać do środka. W opisie występuje obudowa przeniesienia napędu - "chain guard" Jest to model EM203 - nie występuje już w ofercie: http://www.enduro-europe.eu

W przyszłym tygodniu montaż - i w drogę!

Edytowane przez Radekm1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd nowy, więc jakiś czas nie masz się o co martwić. Przypuszczam, że w okresie gwarancyjnym usterka łańcucha nie wystąpi, dlatego cyt. " tyle sprzedaliśmy, nigdy się nie zepsuło", może się nawet pokrywać ze stanem faktycznym.
Montuj i jedź na urlop :drive::przyczepa::ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wracam do sprawy mojego movera truma se z elektrycznym dosuwem skorzystałem z rady Kristofera i przestawiłem rolki na 18mm od koła i wszystko teraz działa ok jednak jest jeszcze jeden mały szczegół przy cofniętych rolkach strzałki pokrywają się idealnie z kreskami krańcowymi tak właśnie jak Kristofer przedstawiłeś to na rysunku natomiast po dociśnięciu rolek do opony jest różnica około jednej kreski tak jakby jedna rolka dociskała mocniej a druga słabiej nadmieniam iż ciśnienie w oponach jest jednakowe i rolki są równo po 18mm ustawione pozatym wszystko jest ok.

Pozdrowionka dla wszystkich forumowiczów.

Rombog. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Widzę, że wielu kolegów szuka movera - bo to faktycznie fajna rzecz nie wiem czy wszyscy wiedzą ale w Polsce jest producent napędów do przyczep podaję namiary na nią:                 Tradex Technology

Phone: +48 59 72 12 041 /  E-mail: info@tradex-technology.com    /  www.tradextechnology.com

Kiedyś produkowali P1 teraz inne z dociskiem elektrycznym właścicielem jest Pan Piotr Dobek idzie z nim negocjować cenę.

Mam 2 instrukcje montażu w języku polskim movera automat i manual gdyby ktoś potrzebował to na e-mail prześlę.

pozdrawiam

kz

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ostatnio, często pojawiają się pytania dotyczące napędów "Enduro".
Ze zrozumiałych względów nie jestem w stanie opisać wszystkich występujących odmian i modeli, dlatego w tym poscie skupiłem się na w/w marce.
Z całym szacunkiem dla sprzedawców i tego, co opisują, ale mam trochę odmienne zdanie w kilku kwestiach.
Przede wszystkim uważam, że nie ma takich napędów, jak "Enduro I" czy "Enduro II" i jest to jedynie określenie wymyślone przez handlowców i nie zawsze wskazujące na konkretny typ napędu. Bazując w ten sposób na oryginalnych oznaczeniach, można by równie dobrze przyjąć istnienie modelu "Enduro III" (serie: EM 103, EM 203, EM 303).
Najważniejszą, choć nie jedyną, a jedną z wielu zmian jest zastąpienie napędu łańcuchowego, przekładnią zębatą.
Napęd łańcuchowy był stosowany jedynie w napędach Enduro pierwszej generacji (serii).
Poza tą zmianą, zastosowano też innej konstrukcji rolki napędowe, inny układ sterowania, zmniejszono masę itd. Pomijam to, co oczywiste, czyli istnienie odmian dla dwóch osi oraz z automatycznym dosuwem rolek.
Mam nadzieję, że zdjęcia wyjaśnią, czym wizualnie różnią się poszczególne modele tych napędów, bo tak naprawdę, oceniając ich parametry, należy się kierować fabrycznym oznaczeniem danego wykonania, czyli np. EM 4444, EM 4445, EM103, EM203, EM303 itd.

 

 

post-8228-0-58607800-1413915734_thumb.jpg

 

post-8228-0-94381300-1413915732_thumb.jpg

 

post-8228-0-55639600-1413915675_thumb.jpg

 

 

post-8228-0-77858600-1413915666_thumb.jpg

 

post-8228-0-51190400-1413915676_thumb.jpg

 

post-8228-0-09119500-1413915672_thumb.jpg

 

post-8228-0-72254700-1413915668_thumb.jpg

 

post-8228-0-51020300-1413915665_thumb.jpg

 

post-8228-0-16094600-1413915673_thumb.jpg

 

post-8228-0-97685000-1413915669_thumb.jpg

 

post-8228-0-59063600-1413915731_thumb.jpg

 

post-8228-0-27890500-1413915674_thumb.jpg

Spotkałem teksty, w których jako przykład "lepszego wykonania" napędu podaje się np. parametr mniejszego poboru prądu lub większą minimalnie prędkość. Pozwolę sobie zauważyć, że parametry te odnoszą się do przyczepy posiadającej w czasie pomiaru masę 1100 kg., a nie tak jak w pozostałych przypadkach - masę maksymalną przyjętą dla danego modelu. Co do prędkości, to nie są podawane rozmiary kół podczas testów, więc różnice 1 - 2 cm/sek nie są jakieś znaczące, zwłaszcza w połączeniu z funkcją "Soft Start" (przy dojeżdżaniu przyczepą do haka).

 

post-8228-0-04823500-1413915730_thumb.jpg

 

post-8228-0-99807500-1413915735_thumb.jpg

Przy tego rodzaju porównaniach nie można o tym wszystkim zapominać. Nie posiadam informacji typu: kto, komu co odsprzedał lub kto produkuje konkretny model, ale wiem, że każda rzecz może mieć pewne modyfikacje lub drobne różnice w wyglądzie w zależności o d tego, na jaki rynek jest przeznaczona, zwłaszcza pochodząca z rynku brytyjskiego.
Fizyki nie da się oszukać, a skoro  tak, to przy bardzo zbliżonej konstrukcji omawianych napędów, przyjmując identyczne warunki pomiarów, można śmiało stwierdzić, że pobór prądu będzie niemal identyczny lub bardzo zbliżony dla każdego z nich.
Wynika to z faktu, że bez względu na to, gdzie i przez kogo napęd jest produkowany / sprzedawany / składany, to wciąż posiada silniki jednej i tej samej firmy, nie zmieniane konstrukcyjnie od wielu lat (dla tych modeli).
Często spotykanym w ofertach napędem jest Enduro EM203. Różnie ludzie o nim piszą.
W zasadzie powinien posiadać już zębatki w przekładni, jednak w instrukcji jest mowa o osłonie łańcucha.

 

post-8228-0-02522300-1413915671_thumb.jpg

Dobrze by było w końcu zweryfikować różne opinie i przekonać się, jak jest w rzeczywistości. Może ktoś, kto posiada taki typ napędu pokusi się o odkręcenie jednej osłonki i sprawdzenie ?
Można się też upewnić, pytając sprzedającego - rzetelny sprzedawca powinien wiedzieć, co sprzedaje. :hmm:

Ponieważ obecnie produkowane napędy (prawie wszystkie) nie posiadają już łańcucha, to kupując nowy napęd, kierowałbym się jego konstrukcją, dobrą jakością i wykonaniem  rolek napędowych, ogólną odpornością na korozję, łatwością obsługi i serwisowania (dostępność części), oraz prześwitem, który pozostaje po zamontowaniu. Nie bez znaczenia jest też masa całości, ponieważ często trzeba dołożyć jeszcze akumulator i dodatkowy osprzęt, a różnica masy pomiędzy najlżejszym i najcięższym napędem może być prawie dwukrotna. Ważną sprawą jest usytuowanie rolki - najlepiej, gdy jej oś jest mniej więcej w jednej linii z osią koła.

P.S.
Można porównywać parametry identycznych modeli, a nie różnych. Na stronie "Enduro Europe" (wskazywanej, jako holenderska, co nie musi oznaczać, ze napęd produkują Holendrzy)
mamy do czynienia z Enduro EM303, natomiast na stronie brytyjskiej (obecnie - Purple Line Limited PBC)
widzimy inny model napędu, EM4445
http://www.purpleline.co.uk/products-enduro.php

Właściwą firmą holenderską jest: Tradekar International BV
Dopiero tam mamy przekierowanie na stronę "Enduro Europe", natomiast angielską jest (obecnie) - Purple Line Limited PBC

Analogiczną firmą niemiecką dla napędów "Enduro", jak holenderska "Tradekar International BV" jest "EAL GmbH"  (co również nie oznacza, ze te napędy u siebie produkują).

IMHO

Edytowane przez Spablo1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam !

Pojawiają się pytania na PW o centralki Trumy, więc odpowiadam, ale może się to przydać jeszcze komuś, więc w temacie zacytuję samego siebie:

Piloty dla wer. "SE R" i "TE R" są identyczne. Identyczne są też centralki, ale niestety, tylko z wyglądu.
Elektronika wewnątrz jest niemal identyczna, ale różny jest algorytm sterowania zaszyty w pamięci procesora.
Centralka przeznaczona dla modelu "TE R" steruje silnikami w zupełnie inny sposób. Różnice są wyłącznie dla jazdy po łuku (zarówno do przodu - w lewo, w prawo, jak i wstecz - lewo/prawo oraz obrotów w miejscu L/P).
Inny sposób sterowania został wymuszony bezpośrednią bliskością dwóch osi przyczepy, do której napęd jest przeznaczony.
Z w/w powodów, centralki nie są zamienne. Można kupić odpowiednią centralkę, a pilot do niej będzie pasował zarówno od wer. "SE R" i "TE R".
Numery katalogowe dla centralki "TE R": 60030-83700 oraz inna wersja 60030-83800.
Dla "SE R": 60030-83500 oraz inna wersja (kwestia umieszczenia bezpiecznika) 60030-83600.

 

post-8228-0-92336800-1425062334_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Widzę, że wielu kolegów szuka movera - bo to faktycznie fajna rzecz nie wiem czy wszyscy wiedzą ale w Polsce jest producent napędów do przyczep podaję namiary na nią:                 Tradex Technology

Phone: +48 59 72 12 041 /  E-mail: info@tradex-technology.com    /  www.tradextechnology.com

Kiedyś produkowali P1 teraz inne z dociskiem elektrycznym właścicielem jest Pan Piotr Dobek idzie z nim negocjować cenę.

Mam 2 instrukcje montażu w języku polskim movera automat i manual gdyby ktoś potrzebował to na e-mail prześlę.

pozdrawiam

kz

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam zamontowanego movera z firmy TRADEX od 2008r w przyczepie o dmc 1500kg i dziala rewelacyjnie.Przy naladowanym akumulatorze bez problemu mozna wjechac na kraweznik.POLECAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak włączam pilota to słychać tylko z centralki takie "cyk, cyk" i zapala się na chwilkę czerwona dioda i po sekundzie gaśnie. 

I dalej nic się nie dzieje.

Nadmienię, że akumulator naładowany i baterie w pilocie nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.