Skocz do zawartości

Van M-B CDI vs VW TDI


kit

Rekomendowane odpowiedzi

Tomek jak w swoim VW przerabiałem ilość miejsc z 5 na 8. Fakt było to kilka lat temu. 

Ale znajomy diagnosta mówi, że da się to załatwić - faktura od firmy na montaż dodatkowych siedzeń, która ma uprawnienia do wykonywania zmian konstrukcyjnych w pojeździe, udajemy się do Okręgowej SKP i tam za 180 zł powinno sie bez problemu zrobić te dodatkowe badania.

Ale wszystko zależy od stacji ....

Ostatnio ćwiczyłem to z badaniami na VAT1 dla dostawczaków, jedna stacja wymagała świadectw homologacji i innych papierzysk a druga robiła badania od ręki. Oczywiście kilka lat wcześniej wszystkie auta miały już wykonane to samo badanie... ale świadectwa teraz były po prostu niezbędne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

@kit, co to za urwany temat???

Właśnie stoję przed podobnym dylematem jak Ty, też obstawiłem T5 i Viano, w całym internecie trafiłem na najciekawsze dane w Twoim wątku. Co się stało, że się urwał? Kupiłeś coś?

Niezależnie od finału sprawy sprzed 7 lat, odkopuję temat. Mamy dziś trochę inną rzeczywistość i coraz trudniej o porządne trwałe auto. W 2014 może bym sięgał opcjonalnie po T4 ale dziś to będą mniej więcej 20-to letnie dziadki. Ja obstawiłem wstępnie TDI 2,5 174KM ale coraz więcej zarzutów znajduję do tej konstrukcji a w Viano 3,0 V6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może żadna pomoc ale w tamtym roku na sąsiedniej parceli rozmawiałem z gościem który przyjechał T5 po lifcie.

Przesiadł się z przed liftowego Viano i mówił że na następne wakacje wraca na polifta

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doswiaczenia powiem, ze T5 to ogolnie slaby pomysl z silnikiem 2,5 TDI. Niewielu jest szczesliwcow, ktorym bezawaryjnie udaje sie tym poruszac. To nie jest ten sam silnik co w T4, ktory robil 1 mln km. Z kolei koszty utrzymania Viano 3,0 V6 do niskich nie naleza. Z dwojga zlego wzialbym Viano. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wegrzyn napisał:

Z doswiaczenia powiem, ze T5 to ogolnie slaby pomysl z silnikiem 2,5 TDI. Niewielu jest szczesliwcow, ktorym bezawaryjnie udaje sie tym poruszac. To nie jest ten sam silnik co w T4, ktory robil 1 mln km. Z kolei koszty utrzymania Viano 3,0 V6 do niskich nie naleza. Z dwojga zlego wzialbym Viano. 

Też zbieram takie wnioski ?.

Choć Mercedes kusi, bo można znaleźć krajowe egzemplarze z dość niskim przebiegiem a tu już pewniejsza historia.

Z alternatyw wyszperałem jeszcze Hyundaia H-1 z motorem 2,5CRDi 170KM, też bywa w automacie ale tutaj mamy trzeci rząd/kanapę na stałe (choć u mnie pewnie leżała by w garażu większość czasu). Vivaro i tym podobne weszły by do gry ale tam słabe moim zdaniem silniki do przyczepy 2t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hyundaia tez mialem kiedys ochote kupic, ale jakos tak wyszlo, ze chwilowo mi S-Max wystarcza. Moc w Renault/Opel/Nissan mozna zawsze troche podniesc i taki 2,5 diesel w wersji Passenger spokojnie da rade moim zdaniem. Sprawdzic wtryski, czy skrzyni juz zaczyna cos dolegac i mozna kawal swiata zjechac. Nie sa ta auta tak dobrze wykonczone jak Viano, ale zawsze jest cos za cos. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, filipert napisał:

@kit, co to za urwany temat???

A no niewiem :niewiem:

Ale wracając do tematu to wybrałem MB ? i tak pośmigałem V z ASB 2.2 122KM i nastepnie Vito 115 2.2 150KM  Z obu byłem zadowolony ? ... ja znalazłem jedno ale ... korozja ? trzeba dobrze oglądać przed zakupem Młode roczniki się trzymają ale wystarczy troche zaniedbać i pojawiają się wykwity ?

 

Większość głosów tu była za VW ale mi po kilku testowanych egzemlarzach wypadały jakoś gorzej ?

Edytowane przez kit (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kit napisał:

wybrałem MB ? i tak pośmigałem V z ASB 2.2 122KM i nastepnie Vito 115 2.2 150KM  Z obu byłem zadowolony ?

A przyczepy ciagałeś nimi? 

V to domyślam się Viano? Czy Vito to faktycznie odczuwalny, dużo mniejszy komfort w porównaniu do V? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice są odczuwalne ale nie ma jakiejś przepaści, kwestia materiałów wygłuszenia itd Tylko że ja miałem osobowe vito dość dobrze wyposażone i wykończone, gołe blaszanki napewno wypadają gorzej

Z przyczepą o DMC1200 i ok 5,5m radziły sobie oba bardzo dobrze ? Ja używałem je do roboty i w większości jeździły załadowane czy z towarowką i dobrze się w tym czuły Na zupełnie pusto czuć ze tył jest lekki i trzeba sie przyzwyczaić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbyłem kiedyś jazdę testową  MB  niestety nie wersji Viano czyli lux osobowej. Nie pamiętam nazwy ale nieco niższa "osobowość" i wyciszenie.

Łeb mi hałas wtedy rozwalił i po jeździe próbnej 10 kilometrów  miałem dość. Kupiłem wtedy T-5 .Też nie był to Multivan ale w środku słyszałem przynajmniej samego siebie .

No i rdza..... koledze Viano dwa razy zeżarło i 2 razy malował. Ja VW nie dotykałem lakieru i wszystko było OK.

Dla mnie ze względu na rdzę ten pseudo-mercedes to ostatnia padaka jakościowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2021 o 14:33, filipert napisał:

Vivaro i tym podobne weszły by do gry ale tam słabe moim zdaniem silniki do przyczepy 2t

Dają radę. 2.0 dci, 115 koni, mimo że sam ciągam budę i lawety dieslem prawie 300 koni, to jako drugie auto rozglądam się za jakimś ciekawym vivaro itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Coraz bardziej u mnie decyzja idzie w kierunku Viano/Vito.

Rocznikowo wychodzi mi przedział 2006-2010 i na pewno automat. Jedyny dylemat mam z silnikiem (diesel oczywiście), bo o ile parametrami 3,0 ma mocy nawet z górką i w połączeniu z tylnym napędem dobrze powinien sobie radzić z przyczepą 2000kg, to przy 2,2  czasem można trafić 4x4.

Poproszę Was o opinie, co byście wybrali do przyczepy 2000kg:

3,0 V6 204KM 440NM napęd na tył

2,2 150KM  330NM 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pewnego momentu największą robotę wykonuje skrzynia i napęd 4matic bez względu na moc. Tej będzie Ci trochę brakowało przy wyższych prędkościach, ale robotę znów wykona skrzynia. Do takiego kloca nie odpuściłbym napędu na cztery koła.

Co z mocy jak się koła kręcą w miejscu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.