Skocz do zawartości

Van M-B CDI vs VW TDI


kit

Rekomendowane odpowiedzi

Wielkie dzięki za konkretną wypowiedz :ok:

 

Niestety budżetu nie przeskocze bo już i tak naciągniety jest na maxa :oslabiony:  Na nówke mnie nie stać i moge kupić jedynie to co pisałem w poprzednich postach ... wiem że musze sie liczyć że cos wyskoczy i trzeba będzie robić ale cóż samo życie :]  Dlatego też szukam tu informacji i porad by wybrać najmniejsze zło :hmm: Co do przebiegów to wiem jak jest ;) , mam taż dobry przykład na współpracownikach w DE :bzik: 

 

Już widze że łatwo nie będzie :pad: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam!

Mam Multivana T5 z 2003 roku. 174 konie, podkręcony na 200 i 450 Nm moment obrotowy.

Śmiga to pięknie. Wewnątrz można powiedzieć wypas, pasażerowie mogą mieć do dyspozycji stolik, który ja akurat wywaliłem, bo z małymi dziećmi utrudniał dostęp. Karoseria cynkowana, bez śladów rdzy, mimo sporych zadrapań.

Niestety silnik nie jest bezusterkowy. Słabe są głowice i kolektory, lubią pęknąć. Koszty napraw spore.

Jedynym konkurentem jest Viano z 3 litrowym silnikiem. Silnik ma bardzo dobre opinie, ale buda rdzewieje i funkcjonalność wewnątrz gorsza od VW.

 

W tej chwili gdybym miał zmienić na inny, co najmniej 6 osobowy, to na te 2 które opisuję, kilkuletnie, ze starszymi i większymi silnikami, ewentualnie jakiś amerykaniec.

Chociaż mocno zastanawiam się nad kupieniem i wyremontowaniem drugiego takiego samego silnika na wszelki wypadek. Układ wydechowy można zamówić z nierdzewki, wolny od wad oryginalnego. Nowe głowice widziałem gdzieś, w akceptowalnej (ok. 3000zł) cenie. Oryginał głowicy występuje tylko uzbrojony, czyli z wtryskami itp zaproponowano mi za jedyne 35000zł!!! .

Nowych samochodów np. VW T5 2.0 z dwoma turbinami się boję. Spodziewam się ogromnych kosztów w serwisie. Żywotność nowych samochodów jest obliczana na 250 tys. km. Mały silnik jest oszczędniejszy nieco w mieście, a obciążony na autostradzie, albo z przyczepą pali więcej niż 2,5 litrowy. Korzyści są tylko na papierze.
DPF to rzecz która momentalnie zepsułaby się przy moim stylu jazdy.

Edytowane przez zlp (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahaa! Wersje T5 najbardziej wypasione mają niewiele użytecznej ładowności. Swojego chciałem zarejestrować na 8 osób, ale nie mogłem, ponieważ na 8go pasażera pozostało 40kg!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Zlp i wypowiedz :ok: 

 

V z 3.0 CDI jest bardzo mało i ciężko to trafić a nie powiem bo chciałbym ;)

 

Narazie skłaniam sie ku mercowi 2.2 150KM lub T5 1,9 105KM (tu niewiem czy nie będzie braku mocy  :hmm:)  ale to na razie gdybania ... nadal badam rynek i mozliwości, wersje, konkurencyjne marki i modele itd itd plusy minusy słabe i mocne strony ... wiec zapraszam wszystkich do dzielenia się wiadomościami o M-B V i VW T5 i innych ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamat tych amerykańskich zbadam :ok:  nigdy nie miałem z nimi do czynienia i nawet w małej częsci ich nie znam ;)

 

Przed weekendem troche czytałem o Tansitach ale tam jakieś zamieszanie z silnikami :bzik:  jedne w miare a drugie już nie bardzo,,, nawet już nie pamiętam które Ale nawet to niezbyt ważne bo potwierdza się jednak że komfort marny i nawet najbardziej osobowym wersjom bliżej do busa blaszaka niż do Vana :smirk:

 

Jeszcze chce zbadac temat trojaczków Traficopodobnych i przy odrobinie czasu to zrobie :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamat tych amerykańskich zbadam :ok:  nigdy nie miałem z nimi do czynienia i nawet w małej częsci ich nie znam ;)

 

Zobacz czy Chrysler Grand Voyager czasem by Ci nie podpasowal wielkoscia - to takie cos miedzy Vito a Sharanem jesli chodzi o wielkosc a wygodne tak, ze jak wrocilem do Sharana to myslalem, ze taboterem jade ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Transit jest ok, ale w tej klasie to moim zdaniem mały Ducato jest jeszcze lepszy. Nie dostrzegam żadnej przewagi Transita nad Ducato.

 

Chodzi raczej o to jakiego typu ma być auto. Bo rozmiar "pomiędzy Sharanem, a T5" to zupełnie nie jest Transit ani Ducato. Jeśli samochód ma udawać vana, a nie dostawczaka to trzeba raczej szukać w nieco mniejszych. Cały czas proponuję myśleć nad amerykańskimi. Mają wiele zalet, choć i wady się znajdą. Ale odpowiedni silnik i skrzynia automat dają komfort w codziennej jeździe spokój głowy z przyczepą. Dokładasz chłodnicę oleju skrzyni i nie obawiasz się o żadne sprzęgło czy koło dwumasowe podczas holowania dużej przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli Transit, to tylko 2.2 TDCi, 2.4 mial spore problemy, ja mam 2.2 i smigam juz 2 lata bezproblemowo, auto nabylem jak mialo 162 kkm, teraz 197 kkm i hula ja ta lala z 2,5t przyczepa

Problemy z układem wtryskowym i wypalającymi się tłokami ma silnik właśnie 2.2TDCI forda, szczególnie dotyczy wysilonych  i ciężkich aut zabudowanych na tym podwoziu, wystarczy poczytać...

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z układem wtryskowym i wypalającymi się tłokami ma silnik właśnie 2.2TDCI forda, szczególnie dotyczy wysilonych i ciężkich aut zabudowanych na tym podwoziu, wystarczy poczytać...

Pozdro.

Ja swoja wiedze opieram na doswiadczeniu serwisu Forda Transita, u Pana Wasia, powiedzial ze jezeli wybierac miedzy, a miedzy, to zdecydowanie 2.2 obstawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gabaryty auta określałem już i o ile na pewno wielkości Sharana odpadają to najmniejsze Ducato czy Transit były do przemyślenia W Fiacie z silnikami lepiej niż Fordzie ale oba to jednak typowe dostawczaki :hmm:

 

 

Aha jeśli chodzi o sprzęgło i silnik to w erze dwumas skłaniałbym się w strone automatów  ;)  ale to jest życzenie  :wub:  a trafić odpowiednią wersje to inna bajka  :bzik:  ... egzemplarzem z manualem też nie pogardze jak trafi się podobająca się Nam sztuka  ^_^ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.