Skocz do zawartości

Van M-B CDI vs VW TDI


kit

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, filipert napisał:

Coraz bardziej u mnie decyzja idzie w kierunku Viano/Vito.

...

2,2 150KM  330NM 4x4

Miałem właśnie ten motor tylko bez 4x4 Z małą przyczepką, ciut ponad 5m i 1,2t radził sobie świetnie :ok: Na miękkich, sypkich podłożach musial mieć dobrze dociążony tył więc do dużej przyczepy napęd by załatwiał problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Godzinę temu, filipert napisał:

nie było, tylko RWD

2,2 miały RWD albo AWD

Wiem że tym co napiszę nie pomogę ale bym nie kupił w takim przypadku merca?

 

Nie czytałem wątku a jak wypada T5/6 jeśli chodzi o moc iz AWD? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, danielpoz napisał:

jak wypada T5/6 jeśli chodzi o moc iz AWD?

W budżecie do 50k trudno o T6 a T5 chyba nie łączyła automatu z 4x4. Zresztą z tym budżetem to może by się dało kupić sensowne T4. 

26 minut temu, kit napisał:

skąd info że nie ma 4x4 w 3-litrówce? :niewiem: mi się mocno wydaje że jest :niewiem:

Tyle się dowiedziałem z internetów. 

Z tego co kojarzę, to 4matic nie mieścił się przy V6

Ciekawostką jest, że aby pomieścić 4x4 w wersji 2,2, musieli podnieść auto o kilka cm i wyglądają jak po modzie. 

59 minut temu, danielpoz napisał:

Wiem że tym co napiszę nie pomogę ale bym nie kupił w takim przypadku merca?

Nie pomogłeś ?

Potrzebuję busa który dobrze sobie poradzi z przyczepą 2t. Moc to raz ale napęd obstawiam 4x4 lub RWD. 

Poza Mercedesem niewiele mi pozostało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym napędem 4x4 weź pod uwagę koszty obsługi i to jak było dbane. Znajomy ma takie busy  na wypozyczalni w Polsce.  Kręci liczniki co kilkanaście tygodni... historia się zapisuje ładna.

W nowym brałbym 4x4 a w używanym może być drogo w mercedesie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maarec napisał:

W nowym brałbym 4x4 a w używanym może być drogo w mercedesie ;)

 

4 godziny temu, kit napisał:

Wybierając M-B napewno wie że tanio nie będzie :D

Tak, wiem że kupując Viano V6 z przebiegiem powyżej 300.000 muszę się liczyć, że w każdej chwili "coś" może wyskoczyć o wartości 10% auta a jak będę miał pecha to i 20%.

Ale dlaczego M-B = duże koszty? 

Sporo ostatnio czasu poświęciłem na zbieranie informacji o T5, bo Multivan uważam, za najciekawsze auto dla moich potrzeb. Niestety, ale i tutaj koszty bolą a silniki 2,5TDI są jak rosyjska ruletka. Wystarczy przejrzeć ogłoszenia, ile ma wpis "wymieniony silnik". A od T6 zaczyna się kolejna ruletka z DSG... 

Niestety, przy kilkunastoletnim aucie zawsze jest ryzyko, dlatego stawiam na wiarygodną ocenę historii auta. 

4 godziny temu, maarec napisał:

Znajomy ma takie busy  na wypozyczalni w Polsce.  Kręci liczniki co kilkanaście tygodni...

Ostatnio na Fb ktoś rozszyfrował ogłoszenie takiego Viano z licznikiem 250.000 co miał 500.000 w 2015. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dorzucę jeszcze od siebie, wprawdzie dyskusja co konkretnie wybrać, ale jak już wybierać...

Co do holowania, zdradliwe bywa zestopniowanie skrzyń, gdzie nie w każdej wersji w przedziale 85-100 km/h można mówić o komfortowym holowaniu, zależy jak się trafi, czy to np. granica między 5/6 biegiem - i to warto sprawdzić. Bo dobrze zestopniowany pod holowanie słabszy silnik robi lepszą robotę niż taki, który przez przełożenia albo będzie się kręcił głośno na niższym biegu, albo na wyższym nie będzie miał ciągu. Jeżeli np. te licznikowe 95-98 km/h to akurat idealny "początek" dla wyższego biegu, i już wyraźnie wysokie obroty na niższym, za wysokie żeby na nich piłować paręset km, to z cepą będzie o tyle niekomfortowo, że możesz nie trafiać z biegami (i wrażenie że silnik za słaby). A biegi w busach są zwykle:  te niskie dość krótkie, im wyższy, tym dłuższe, więc przeważnie nawet solo trzeba busa "pociągnąć" po obrotach, żeby po zmianie na wyższy nie wylądować na za niskich obrotach.  

 

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, czyś napisał:

 

Dorzucę jeszcze od siebie, wprawdzie dyskusja co konkretnie wybrać, ale jak już wybierać...

Co do holowania, zdradliwe bywa zestopniowanie skrzyń, gdzie nie w każdej wersji w przedziale 85-100 km/h można mówić o komfortowym holowaniu, zależy jak się trafi, czy to np. granica między 5/6 biegiem - i to warto sprawdzić. Bo dobrze zestopniowany pod holowanie słabszy silnik robi lepszą robotę niż taki, który przez przełożenia albo będzie się kręcił głośno na niższym biegu, albo na wyższym nie będzie miał ciągu. Jeżeli np. te licznikowe 95-98 km/h to akurat idealny "początek" dla wyższego biegu, i już wyraźnie wysokie obroty na niższym, za wysokie żeby na nich piłować paręset km, to z cepą będzie o tyle niekomfortowo, że możesz nie trafiać z biegami (i wrażenie że silnik za słaby). A biegi w busach są zwykle:  te niskie dość krótkie, im wyższy, tym dłuższe, więc przeważnie nawet solo trzeba busa "pociągnąć" po obrotach, żeby po zmianie na wyższy nie wylądować na za niskich obrotach.  

 

 

Uwaga słuszna ale Viano ma 5 biegowy klasyczny automat i podejrzewam, że 3,0 będzie zapinał 5 bieg bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopując trochę temat, nie wybrał bym wersji 4x4 z kilku powodów:

- Auta tego typu 4x4 mają z reguły inne części zawieszenia od wersji normalnych, które są droższe i jest ich mniej, każda praca przy zawieszeniu jest trudniejsza. A co zyskujemy? Mało!

Moje Viano 3.0CDI bez problemu targa przyczepę po lekkim terenie czy pod górkę, pewnie 4x4 by lepiej po mokrym sobie poradziło, ale terenówką nigdy nie będzie. Dociążenie tylnej osi (napędowej), dużo pomaga.

VW T5 2.5TDi motor jest techniczną porażką. W t5 lepiej od Viano blacha się trzyma (Viano po 2008r. było już w ocynku). Automaty VW też nie są jakieś solidne.

3.0CDi  motor jeżeli jest pewny, jest to bardzo dobra jednostka, ale to już kwestia tego jak był eksploatowany. Automat Viano 722.6 wytrzymuje 800Nm. Ja mam po chipie 580Nm i nic się nie dzieje. Spalanie na trasie z przyczepą 1,4t około 14l. Jazda w trasie tym autem jest bardzo wygoda. Fotele mogły by być wygodniejsze (w poprzedniku W638 były lepsze), ale pozycja za kierownicą jest wzorcowa i nie wysiada się połamanym po przejechaniu 800km. W Vivaro po 100km potrafiłem wysiąść jak kaleka.

2.2CDI jeździłem i jest głośny, a i mocy brakuje choć do przeżycia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dopowiem...

Z tego co mi wiadomo jednak 2,5 i 2,0 w T5 są całkiem dobrymi silnikami...

 

A czy 4x4 jest mało przydatne...wszystko zależy od sposobu/miejsca/pory roku kiedy podróżujemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Lolejko napisał(a):

3.0CDi  motor jeżeli jest pewny, jest to bardzo dobra jednostka, ale to już kwestia tego jak był eksploatowany. Automat Viano 722.6 wytrzymuje 800Nm. Ja mam po chipie 580Nm i nic się nie dzieje. Spalanie na trasie z przyczepą 1,4t około 14l. Jazda w trasie tym autem jest bardzo wygoda. Fotele mogły by być wygodniejsze (w poprzedniku W638 były lepsze), ale pozycja za kierownicą jest wzorcowa i nie wysiada się połamanym po przejechaniu 800km

Podpisuję się pod powyższym. U mnie to 14l/100km jest osiągalne przy przyczepie dwuosiowej1800kg.

Musze jednak zrewidować założenie sprzed roku

W dniu 17.09.2021 o 21:05, filipert napisał(a):

Viano ma 5 biegowy klasyczny automat i podejrzewam, że 3,0 będzie zapinał 5 bieg bez problemu

faktycznie zapina i ciągnie bez problemu na 5 przy około 90km/h, a nawet przy 80km/h, ale jadąc w upale 37C były zbyt niskie obroty, aby odpowiednio chłodzić płyn i musiałem zredukować przy około 90km/h do 4 biegu. Na szczęście bez utraty komfortu i bez zauważalnie większego spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.