Skocz do zawartości

Van M-B CDI vs VW TDI


kit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :]

 

Tak sobie myśle że kiedyś przyjdzie czas żeby przesiąść się z Naszego złomka do innego roboczowozu i staje od razu przed dylematem o czym w ogóle myśleć ... Vito/Viano czy Transporter/Caravelle? :niewiem:  W Mercedesie wybrać 2.2CDI czy 3.0CDI ... a VW osiołka 1.9TDI czy 2.5TDI? :niewiem: Użytkowałem jedne i drugie silniki, jak i budy ... znam plusy i minusy ... ale nie umiem określić się co do ostatecznego wyboru :( Dodam że auto w 95% będzie używane w pracy, do tego często ciągając przyczepy, ale w pozostałych 5% ma być autem na wyjazdy rodzinne i microkamperkiem więc musi zapewniać odrobine komfortu ;) Przebiegi roczne robie w granicach 35-40tyś km

 

Byłbym wdzięczny jeśli byście wyrazili swoje opinie o tych autach :thank: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Pamiętam, że było już na forum podobne porównanie, bo sam pisałem swoje spostrzeżenia.

Miałem nie raz okazję (przymus) jechać służbowo na delegację i MB i VW. Mnie się lepiej jeździło (jako pasażer) VW. Był znacznie cichszy, szybszy itd. Ale oczywiście osiągi zależą od wersji. Natomiast w MB drażniła mnie mniejsza funkcjonalność wnętrza na granicy między siedzeniami I rzędu i dalszymi oraz strasznie głośno pracująca klimatyzacja tylnej części kabiny. Nie było tego w VW.

 

A może określ które roczniki Cię ew. interesują, bo ja piszę o VW zaledwie 3-letnim z silnikiem 2.0 biturbo diesel o mocy 180 KM więc osiągi super i koszty licznych napraw też super (dla serwisu super).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za opinie  :ok:  a można wiedzieć dokładnie którymi modelami jechałeś i porównujesz?

 

 

Mnie na dana chwile interesował by przedział rocznikowy 2004-2007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek Multivan Highline z 2007 roku z 1,9 TDi 102KM jest według mnie trochę za słaby jak na takie ciężkie auto. Szczególnie jak porównuję z T4 2,5 TDi też wersją 102 konną. Jeździć się da, ale przyjemności wielkiej nie ma. Tylko, że Multivan w pełnej wersji jest sporo cięższy od bardziej "dostawczych" wersji.

W stosunku do MB Viano 2.2 CDI (150 KM) to porównanie silnikowe jest na korzyść Mercedesa.

Natomiast komfort jazdy dla kierowcy i pasażera według mnie jest większy w VW.

Z takich aut najmocniejsze w odczuciu kierowcy było Renault Traffic z 2,5 dCi 150 KM ale też najgorsze jakościowo w środku i najbardziej niewygodne.

 

Jak dla mnie z wygody VW najlepszy, ale silnik 1,9 troszkę za słaby, a o 2,5 były niepochlebne opinie (VW wycofał się z tego silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 można wiedzieć dokładnie którymi modelami jechałeś i porównujesz?

 

Miałem do czynienia (służbowo) z VW T5 Multivan w dobrej wersji wyposażenia (skóry itp.) w długiej budzie poliftowym 2.0 BiTDI 180 KM. Rocznik to nie pamiętam, ale może 2010. Na pewno nie starszy niż 2009 bo od tego roku jest montowany silnik BiTDi.

 

A Mercedes to nieco starsze Viano z silnikiem 2.2 CDi.

 

Oba w wersji w pełni osobowej, ale Mercedes starszy i bardziej ubogo wyposażony, choć klimę z nadmuchem na tył miał i elektrycznie zamykane drzwi boczne też więc nie był całkiem biedną wersją.

 

Moje subiektywne wrażenie zdecydowanie na korzyść VW, ale się cholernik psuł praktycznie od początku. Coś tam szwankowało i często była konieczność odstawienia do serwisu. Nie wiem na ile poważne usterki, bo u nas w robocie kierowca się tym zajmował nie ja.

 

A dlaczego upierasz się tylko przy tych dwóch markach? Jakieś konkretne powody, czy może być np. Toyota: 

http://www.toyota-global.com/company/history_of_toyota/75years/vehicle_lineage/car/id60015464/index.html

 

Albo inne dostawczaki, ajk przykładowo mały Ducato w wersji panorama. Też fajny wózek. I części pewnie będą wyraźnie tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O trojaczkach Trafic itd różne opinie słyszałem, często marne więc narazie odpadają

 

Miodasek potwierdziłeś to co sobie w główce poukładałem ... 1.9 mało ale da się jeździć i to dość ekonomicznie z 2.5 różnie bywa, 2.2 jest ok choć głośny i pali swoje ... i bądź tu mądry :niewiem:

 

W ostatnim tygodniu dosiadałem Vito 115 czyli 150KM 2005r i jeździł świetnie, choć dość głośny i twardy Po trzech dniach sprawdzałem Transportera T5 2.5 131KM 2004r i ciszej i przyjemniej choć czuć że sporo słabszy W MB prawie 100tys km przebiegu więcej

 

W MB na duży plus zasługuje łańcuch :serducha:  w poprzednim TDIku robiłem 4 razy rozrząd :oslabiony:

 

 

Inhalt to BiTDI to już inna półka i może kiedyś ;)  a Viano to już powinno prezentować jakiś poziom :hmm:

 

A jak z awaryjnością: według tego co ja zasłyszałem to plus dla MB, choć często siada elektryka i różne pierdołki ale do domu zawsze dowiezie a VW 1,9 nic zarzucić nie można ale 2.5 to już zależy jak trafisz :bzik:

 

A dlaczego tylko te dwa modele? takie widzi misie choc jakies powody są i już mówie choć się pewnie powtarzam z innych tematów ;)  Moje upodobania  motoryzacyjne kieruje w strone Audi i posiadałem tego już troche tego i zawsze bardzo zadowolony byłem od 80, 100 po a3 i a4 Jednak narazie potrzebuje do roboty vana a Audi tego nie robi więc idąc po "genach" wychodzi na T5 i licze na doświadczenia jak z "kuzynostwem" Drugie auto to inna historia; jestem od zawsze źle nastawiany na Gwiade ale z musu kupiłem i ... o zgrozo ... zaskoczył mnie pozytywnie i jestem w stanie wsiąść w następną i tu licze że spisze się tak jak obecna

 

Inne auta się przewijają przez głowe ale niemiałem z nimi wiekszych kontaktów i niezbyt je znam, np ostatnio odkryłem dopiero Scudo ... jakoś się tak już ukierunkowałem na te dwa że inne poprostu przelatują ... może to i źle i trzeba szerzej popatrzeć :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T5 z 1,9 TDi to silnikowo auto bardzo ciężkie do zajechania. Cena serwisu - serwis VW jest ostatnio dosyć specyficzny, np rozrząd - pełna wymiana wszystkiego z pompą wody kosztowała - 860 zł - za tę kwotę masz problem kupić przyzwoitej jakości części do tego motoru.

Ale np. w tylnym kole łożysko jest razem z piastą i cena serwisowa to jakiś kosmos, ale w zamiennikach już cena spadła do przyzwoitej wielkości.

 

O serwisie Viano nie wiem, bo był za krótko w firmie - miał wypadek.

 

Ogólnie nie bardzo są konkurenci dla Multivana i Viano. Wszystkie inne auta robione bardziej na siłę, żeby było coś w tym segmencie.

Trafic - do wygody VW i MB bardzo daleko. Ale cena czyni cuda. Większość szybkich przewozów za granicę to teraz paroletnie Trafic-ki, bo różnica w cenie do VW jest ogromna.

Nowy Ford Custom - pierwsze auto w tej klasie, według mnie w środku czeka ich jeszcze sporo pracy.

Transity czy Ducato/ osobowe to jednak są dostawczaki zabudowane pod pasażerów, choć nowe Ducato bardzo przyjemne do jeżdżenia.

 

No chyba, że Scudo ale tu nie mam żadnych doświadczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek a jak to się ma do tematu :niewiem:

 

Trafiki wiem że latają ale to na ogół dużo młodsze niż mnie interesują Potem u nich z wiekiem już tak dobrze nie jest a MB czy VW trzymają się nieźle np T4 to już wogóle są nie do "zabicia" Przyszłe Nasze auto będzie miało już swoje lata i przebieg więc musze patrzeć na trwałość auta :hmm:  a jednocześnie chciałbym żeby jeździć w cywilizowanych warunkach ;) wiec narazie czekam na dalsze opinie i skupiam się na T5 i V B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no, ciekawy temat, będę się przypatrywał, bo stoję przed podobnym wyzwaniem. Mój Voyager liczy sobie 300 tyś km i trochę latek i też rozglądam się za czymś podobnym. Z racji gustu i posiadanych środków raczej skupiam się na konfrontacji Grand Voyager po lifcie 2008 rok lub właśnie Viano w mocnej wersji silnikowej. Od szefa serwisu w Gdańsku wiem, że 3,2 benzyna V6 z gazem to byłoby to, ale bardzo trudno ustrzelić tą wersją. Raz, że mało ich się z racji ceny sprzedawało, a jak już ktoś kupił, to po prostu nie sprzedaje...

Z Multivana do przyczepki fajna byłaby pewnie wersja 180 PS syncro ale to już inna półka cenowa.

 

Scudo, jak i inne fiaty mają fatalne hamulce. Nawet Freemont w wersji 4x4 z mocnym dieslem ma na haku tylko 1300 kg. Rozmowa z właścicielem serwisu u mnie w mieście to potwierdziła - rozłożył ręce.

 

Ford, jak już ktoś wspomniał, musi trochę "zmiękkczyć" wnętrze. Na razie, w moim odczuciu za bardzo plastikowe, co nie wróży komfortu przy większym przebiegu, a przecież nie piszemy o nówkach. Poza tym Ford w nowej wersji to zeszłoroczna nowość więc cena...

 

Inne "trojaczki" ducata, transity, jakie by piękne nie były, genetycznie są dostawczakami i nastawy zawieszenia i sama konstrukcja były projektowana pod przewóz bagażu, a nie pod komfort podróżujących.

 

Najbardziej "uosobowionym" vanem jest Grand Voyager, występujący wyłącznie jako wersja cywilna więc materiały i wyposażenie typowo pod długodystansowego podróżnika. To potwierdzę nawet w moim 13-letnim. W porównaniu komfortu, ciszy, osiągów, np T4 multivan dla mnie nie ma startu. Tyle, że Voyek ciut mniejszy, ale 6 osób z pełnym bagażem, albo paleta, po wyjęciu foteli wchodzi.

Edytowane przez marfi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kit ja wybrałbym z Twojego porównania VW 2,5 R5 TDI 102 KM (nie mylić z 2,5 TDI V6). Przecież ten silnik występuje nawet w Volvo, gdzie jest niesamowicie chwalony i podkręcony do 140 KM. Jedyna przypadłość to wymagające kontroli uszczelnienie wału. I tyle! Przebiegi rzędu 800 tyś. nikogo nie dziwią.

1,9 TDI do blaszaka się nada, ale do holowania ciężkich przyczep...? Nowego przecież nie kupisz, a używanego ktoś na pewno zążył przewietrzyć. A spory przebieg właśnie w VW będziesz miał gwarantowany, a nie dotyczy on tylko samego silnika lecz całego auta.

 

W pracy mam Trafika 1,9 100KM w wersji 9-osobowej. Ma parę lat i przejechane z 70 000 km. Nic się specjalnie nie dzieje. Jednak w obyciu auto jest gumowe (przyspieszenie, osiągi, zakręty). Poza fotelem kierowcy siedzi się troche jak za karę (moja opinia bo jestem wysoki).

Z kolei u żony w pracy jeżdzi Viwaro w identycznej konfiguracji. Ma śmignięte 290 000 i chodzi jak burza w porównaniu z Trafikiem. Oleju NIET. Czesto go pożyczamy na rodzinne wyjazdy typu wesele itd. We wrześniu śmignęliśmu 600 km w 8 (tęgich :skromny:) osób i po zatankowaniu na stacji wyszło 8/100 ropy, a deptałem ostro i czasami 140/h też było.

Oglądałem kiedyś taka wersję OPLA - krótką, osobową na 5 ludzików. Były nawet fotele skórzane... Super. Może to będzie jakaś alternatywa.

 

Mercedesem niestety nie jeździłem, więc się nie wypowiem.

Podsumowująć Viwaro będzie w tych pieniadzach na pewno młodsze i mniej wyjeżdzone.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Którą generację Scudo masz na myśli?

Aktualna ma niezły silnik (ten sam co w Fordzie S-max, w którym zbiera wiele pochwał i ma znacznie lepsze parametry niż rzędowe 2.5 w VW) i jest całkiem przestronna - w zależności od rozstawu osi oczywiście.

 

A co powiesz kit na auta amerykańskie. Wdaje mi się, że zamykanie się jedynie na dwóch markach to nie jest dobry pomysł. Nie musi się trafić nic rozsądnego, a jak rozszerzysz repertuar to już łatwiej. Może jakiś Dodge Ram Van albo Chevrolet Astro czy Ford Ecoline. Nie pasują Ci takie autka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.