Skocz do zawartości

Forumowicze pomagają oglądać przyczepy.


Tomii

Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, Piotr Dzielnicki napisał(a):

Ale wyczyszczenie i zabezpieczenie załatwi sprawę ? Czy jest to jednak początek końca ?

Jeśli to faktycznie korozja cynku to tak, wyczyszczenie i zabezpieczenie powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki widać cynk, nawet pokryty białym nalotem "białej rdzy" to albo mamy naturalną pasywację węglanem cynku (normalne na ocynku) albo pasywację samą "białą rdzą" - m.in. wodorotlenkiem cynku. Więc do pewnego stopnia "biała rdza" zabezpiecza przed dalszym utlenianiem głębszych warstw ocynku i finalnie stali.

Szczerze mówiąc nie wygląda mi to na białą rdzę. 

Widać, że spód przyczepy był malowany, i widać piach/błoto przylepione do podłogi do świeżej konserwacji (oby odświeżenie było zrobione Dekaphonem, a nie innym szuwaksem). Sklejka sklejką, ale może ktoś pociągnął albo nawet napylił przy robocie zabezpieczeniem czy woskiem podłużnice - jeśli jest tam piach (a piach - wysuszone nabryzgane błoto - widać polepione do podłogi) jak piszesz, to może być piach przylepiony do środka konserwującego napylonego na podłużnice. Wziąć szmatkę zwilżoną benzyną czy naftą albo rozcieńczalnikiem uniwersalnym i zobaczyć czy ten piach zmywa się z podłużnic. I może pod tym polepem jest czysty zdrowy ocynk. Starczyłoby wtedy to zmyć (jakieś polepy piaskowe itp. na ocynku są bez sensu, bo tylko niepotrzebnie trzymają wilgoć i zmieniają odczyn wody na bardziej sprzyjający utlenianiu).

Gdyby to miała być rzeczywiście korozja, a nie piach, to już nie byłaby "biała rdza" na ocynku, a "zżarty" niemal do cna ocynk i ryzyko korozji stali pod ocynkiem - a wtedy trzeba byłoby trawić/czyścić odrdzewiać [pasywować] korozję i malować/od nowa ocynkować całą ramę, łącznie z górną "półką" połużnic (bo bez tego to psu na budę robota), do tego trzeba byłoby unieść budę z ramy. po "odrdzewianiu", pasywacji i malowaniu regularnie na bieżąco później kontrolować, zaprawiać itd.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, czyś napisał(a):

Dopóki widać cynk, nawet pokryty białym nalotem "białej rdzy" to albo mamy naturalną pasywację węglanem cynku (normalne na ocynku) albo pasywację samą "białą rdzą" - m.in. wodorotlenkiem cynku. Więc do pewnego stopnia "biała rdza" zabezpiecza przed dalszym utlenianiem głębszych warstw ocynku i finalnie stali.

Szczerze mówiąc nie wygląda mi to na białą rdzę. 

Widać, że spód przyczepy był malowany, i widać piach/błoto przylepione do podłogi do świeżej konserwacji (oby odświeżenie było zrobione Dekaphonem, a nie innym szuwaksem). Sklejka sklejką, ale może ktoś pociągnął albo nawet napylił przy robocie zabezpieczeniem czy woskiem podłużnice - jeśli jest tam piach (a piach - wysuszone nabryzgane błoto - widać polepione do podłogi) jak piszesz, to może być piach przylepiony do środka konserwującego napylonego na podłużnice. Wziąć szmatkę zwilżoną benzyną czy naftą albo rozcieńczalnikiem uniwersalnym i zobaczyć czy ten piach zmywa się z podłużnic. I może pod tym polepem jest czysty zdrowy ocynk. Starczyłoby wtedy to zmyć (jakieś polepy piaskowe itp. na ocynku są bez sensu, bo tylko niepotrzebnie trzymają wilgoć i zmieniają odczyn wody na bardziej sprzyjający utlenianiu).

Gdyby to miała być rzeczywiście korozja, a nie piach, to już nie byłaby "biała rdza" na ocynku, a "zżarty" niemal do cna ocynk i ryzyko korozji stali pod ocynkiem - a wtedy trzeba byłoby trawić/czyścić odrdzewiać [pasywować] korozję i malować/od nowa ocynkować całą ramę, łącznie z górną "półką" połużnic (bo bez tego to psu na budę robota), do tego trzeba byłoby unieść budę z ramy. po "odrdzewianiu", pasywacji i malowaniu regularnie na bieżąco później kontrolować, zaprawiać itd.   

Na podłodze to nie jest na pewno Dekaphon - tylko jakiś syf i szuwaks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę oglądać to sie dowiem. Jeżeli sprzedający nie chciał czegos tym ukryć, to na + że była zakonserwowana. Może nie profesjonalnie ale lepsze to niż nic
Ja mam wrażenie że podłoga tam jest świeża, i być może była jakaś naprawa. Nikt raczej nie robi takich rzeczy bez powodu i przed sprzedażą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

czy mogłbym prosić o zerknięcie na tę ofertę? Podoba mi się rozkład wnętrza i wyposażenie, ale to jedyne ogłoszenie tej marki jakie udało mi się znaleźć?

Z góry dziękuję za pomoc ?

https://www.otomoto.pl/przyczepy/oferta/luxor-across-lebrun-przestronna-i-lekka-5-6-osobowa-bogate-wyposazenie-ID6FEhJ0.html#gallery-open

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Polecam zaopatrzyć się w wilgotnościomierz i sprawdzić narożniki i spód. Ja ostatnio oglądałem przyczepy w jednej i pokazało mi poza zakresem (mimo że płyta podłogi była twarda) ??. Do 20% jest ok. Powyżej 25% - drewno mokre.

Edytowane przez Piotr Dzielnicki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Raf W napisał(a):

le to jedyne ogłoszenie tej marki jakie udało mi się znaleźć?

Bo u nas to totalna egzotyka. Firma pochodzi z Hiszpanii, istnieje i ma się dobrze :) Produkują kampery i przyczepy: https://across-car.es/


Tu katalog przyczep na 2022/2023: https://across-car.es/wp-content/uploads/catalogo caravanas 2022_23.pdf

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Raf W napisał(a):

Rozumiem, że takich rzeczy się nie naprawia?

 Mozna naprawić wszystko, kwestia zasobności portfela bowiem to nie jest blacharka samochodowa. Wstawki ścian czy podłogi liczy sie w tysiącach lub tez dziesiątkach tysięcy. Zwykle małe rzeczy na wierzchu okazują sie byc katastrofami po rozpoczęciu prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Wąski P napisał(a):

 Mozna naprawić wszystko, kwestia zasobności portfela bowiem to nie jest blacharka samochodowa. Wstawki ścian czy podłogi liczy sie w tysiącach lub tez dziesiątkach tysięcy. Zwykle małe rzeczy na wierzchu okazują sie byc katastrofami po rozpoczęciu prac.

Rozumiem, dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.