Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Witaj

Kupilem 3 lata temu uzywane c4 gp 1,6 hdi semiaut. Nie z wyboru.... przez przypadek, kosztowalo poprostu polowe zalozonego budzetu. Ma teraz 170kkm z tego ja zrobilem 70kkm. W tym czasie nic nie robine. Zadnych problemow z FAP ma mokry podobno lepszy ,oryginalny dodatek wytrzymal 140kkm wygodne oszczedne i bezawaryjne .Jak najbardziej polecam. Nadaje sie do ciagniecia lekkiej przyczepy, ale nie nadaje sie do manewrowania i ruszania pod gore z ta przyczepa. W nowym c4 tez jest semiaut. ale zmienili oprogramowanie dziala podobnie do zwyklego aut. 1500 na haku. Warto bylo kupic uzywany, to tym bardziej warto nowy IMHO. Ktory wybrac niewiem, jesli ma to uzasadnienie ekonomiczne, nowy. Jak to mowia Choc sosnowy ale nowy.

Możesz napisać jaki rok produkcji.

Zastanawiam się właśnie nad C4GP.

 

 

Wysłane z mojego SM-G389F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak wolałbym tego sharana, zwłaszcza że jest bardzo zadbany. Jak już pisałem spokojnie jeździ, serwisuje, co tydzień odstawia do generalnego sprzątania, nawet uszył sobie na wymiar pokrowiec na bagażnik jak bagaże wozi żeby nie pobrudzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też pierwsze słyszę żeby były powszechne problemy z zamarzającym AdBlue. Każdy samochód ma podgrzewany zbiornik i układ zaczyna działać po ogrzaniu. Co innego jeśli AdBlue zabraknie. Wtedy nawet nie odpalimy samochodu ale nie ma to nic wspólnego z pogodą i temperaturami.

No ja też pierwsze słyszę właśnie stąd :) Sprawdzałem też w Klubie Cytrynki i nikt tam nie skarży się na tego typu problemy.

 

Natomiast brak możliwośći odpalenia w przypadku braku AdBlue to podobno z przepisów wynika.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie marki nie stosują AdBlue, chyba dziś każde auto z dieslem ma adblue

Poza tym C4P i C4GP mają grzałkę AdBlue, więc nie powinnno się zdarzyć, że płyn zamarzł. Znam dobre kiilka osób użytkujących C4P nowe i z silnikami BlueHDi i żaden nie miał problemów w żadne mrozy.

W segmencie aut osobowych nie mają adBlue: cała grupa renault (dacia, nissan, renault), ford, fiat, kia, hyundai, Nie wiem jak w grupie Vw, ale chyba też nie ma. adBlue ma tylko PSA i Opel, ale ten drugi nie we wszystkich modelach.

 

Grzałki pracują jak silnik pracuje. Czy pojazdy PSA trzeba zostawiać na chodzie na noc przez całą zimę? Cała flota w firmie zamarzła: 10 samochodów peugeot 208 i 308.

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W segmencie aut osobowych nie mają adBlue: cała grupa renault (dacia, nissan, renault), ford, fiat, kia, hyundai, Nie wiem jak w grupie Vw, ale chyba też nie ma. adBlue ma tylko PSA i Opel, ale ten drugi nie we wszystkich modelach.

 

Grzałki pracują jak silnik pracuje. Czy pojazdy PSA trzeba zostawiać na chodzie na noc przez całą zimę? Cała flota w firmie zamarzła: 10 samochodów peugeot 208 i 308.

 Cała grupa VAG ma. 

 

Cała flota zamarzła? Co to znaczy? Bo jestem pewien że jeśli coś miało zamarznąć to ropa (parafina i zatkany filtr paliwa - brak możliwości odpalenia) a nie AdBlue.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to delikatnie powiedzieć żeby nikogo nie urazić... to jak porównanie dojrzałego auta z zabawką. Koniecznie przejedź się C4, będziesz wiedział co mam na myśli. 

Mozna tez powiedziec,że to porownanie zdrowej ryczącej czterdziestki, ale po przejsciach, z młodą ladną i świezą osiemnastką , :]

 

co kto woli

resory? Nie, tam już sprężyny są  :ee:

ja mam poduchy :]

i ucze sie jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Cała grupa VAG ma. 

 

Cała flota zamarzła? Co to znaczy? Bo jestem pewien że jeśli coś miało zamarznąć to ropa (parafina i zatkany filtr paliwa - brak możliwości odpalenia) a nie AdBlue.

 

Wg mnie to najbardziej prawdopodobne. 

W segmencie aut osobowych nie mają adBlue: cała grupa renault (dacia, nissan, renault), ford, fiat, kia, hyundai, Nie wiem jak w grupie Vw, ale chyba też nie ma. adBlue ma tylko PSA i Opel, ale ten drugi nie we wszystkich modelach.

 

Grzałki pracują jak silnik pracuje. Czy pojazdy PSA trzeba zostawiać na chodzie na noc przez całą zimę? Cała flota w firmie zamarzła: 10 samochodów peugeot 208 i 308.

 

AdBlue ma cała grupa VW, BMW, Mercedes, PSA, dostawczaki Renault też mają itp. Niedługo wszyscy będą mieli - taka prawda. Po prostu inni jeszcze nie dostowali mniejszych silników do tego, bo nad tym pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc w maju w Finlandii rozmawiałem z kolegą (tamtejszym) o autach i wg Finów najgorsze auta u to cytrynki. Nigdy nie wiesz czy uda Ci się wyjechać zimą. I nie chodzi tylko o silniki. W mrozy, które tam są mocniejsze niż u nas, wszystko bzikuje. Wyjeżdżasz z grzanego garażu i nie wiesz jak daleko da radę dojechać ;) Deko nabijają się z tych aut. Zresztą ogólnie niewiele Citroenów tam się sprzedaje i rzadko można je spotkać na drogach. Peugeotów jest niewiele więcej. Ale PSA'owskie silniki w Volvo są bardzo popularne. Zarówno 1.6 i 2.0 ma dobre opinie. 

Renówki za to już są dość chwalone i częstsze na drogach. Wg popularności, tak jak zaobserwowałem, to u nich No1 są auta "skandynawskie" (Volvo, Saab), później japońskie, koreańskie i niemieckie w podobnych proporcjach, najmniej włoskich i francuskich. To tak może deko subiektywnie, nie analizowałem danych. Tak z opinii kolegi i obserwacji.

 

Ale mówiąc o VW czy C4GP i naszych warunkach miałbym nie lada dylemat. Nie widzę w VW przewagi jakiejkolwiek, za którą warto płacić więcej niż za konkurencję (w używanych i nowych). Jedyna, znacząca przewaga to wielkość wnętrza. W końcu VW ma podwozie klasy średniej, Citroen kompaktu. W Citroenie odstrasza utrata wartości jako nowego auta. Ta strata mocno przytłoczy, a będzie może deko mniej odczuwalna jak by się planowało jeździć z 10 lat. Jeśli krócej, to VW chyba byłby lepszą opcją w tym przypadku (tańszą w ostatecznym rozrachunku).

 

Dla pogodzenia emocji kup Ecpace, czy Sienne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc w maju w Finlandii rozmawiałem z kolegą (tamtejszym) o autach i wg Finów najgorsze auta u to cytrynki. Nigdy nie wiesz czy uda Ci się wyjechać zimą. I nie chodzi tylko o silniki. W mrozy, które tam są mocniejsze niż u nas, wszystko bzikuje. Wyjeżdżasz z grzanego garażu i nie wiesz jak daleko da radę dojechać ;) Deko nabijają się z tych aut. Zresztą ogólnie niewiele Citroenów tam się sprzedaje i rzadko można je spotkać na drogach. Peugeotów jest niewiele więcej. Ale PSA'owskie silniki w Volvo są bardzo popularne. Zarówno 1.6 i 2.0 ma dobre opinie. 

Renówki za to już są dość chwalone i częstsze na drogach. Wg popularności, tak jak zaobserwowałem, to u nich No1 są auta "skandynawskie" (Volvo, Saab), później japońskie, koreańskie i niemieckie w podobnych proporcjach, najmniej włoskich i francuskich. To tak może deko subiektywnie, nie analizowałem danych. Tak z opinii kolegi i obserwacji.

 

Ale mówiąc o VW czy C4GP i naszych warunkach miałbym nie lada dylemat. Nie widzę w VW przewagi jakiejkolwiek, za którą warto płacić więcej niż za konkurencję (w używanych i nowych). Jedyna, znacząca przewaga to wielkość wnętrza. W końcu VW ma podwozie klasy średniej, Citroen kompaktu. W Citroenie odstrasza utrata wartości jako nowego auta. Ta strata mocno przytłoczy, a będzie może deko mniej odczuwalna jak by się planowało jeździć z 10 lat. Jeśli krócej, to VW chyba byłby lepszą opcją w tym przypadku (tańszą w ostatecznym rozrachunku).

 

Dla pogodzenia emocji kup Ecpace, czy Sienne ;)

Ja akurat mieszkam w Norwegii c4gp jest  bardzo popularne. Jak czytałem tutejsze forum to najbardzie narzekali na ruszanie autem pod gore i na  lużnej nawierzchni i to jest akurat prawda ,pomaga troche odpowiednia technika jazdy. W tym rejonie co mieszkam jest akurat bardzo łagodny mikroklimat i praktycznie nie ma mrozu, jest za to bardzo wilgotno. Na głupiejącą elektrykę pomogło spryskanie wszystkich wiazek elektrycznych i kostek sprajem do łódek, taki multi spray coś jak WD 40. i od prawie 3 lat żadnych problemow , ale na początku bylo troche niegroznych. Mam 2 Golfy  i C4GP zdecydowanie polecam c4. Utrata wartości tak, dlatego bardzo dobrym rozwiązaniem jest kupno zadbanego uzywanego. biorąc pod uwagę roznice w cenie procentowy wynik będzie podobny. ranking Norwegi Volvo,niemieckie, japonskie ,psa ,korea, usa .renowka i fiaty bardzo malo

Na korzyść PSA  brak korozji

Za cenę C4 GP w wersji exclusive, miał bym golfa 3 drzwiowego 

Zuzycie paliwa  srednie 6,1. 

Najnizsze jakie miałem na trasie ponad 400km 5 osob w norweskich gorach 4,7

Edytowane przez KlAn (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też rozważałem używe, ale dwuletniego poniżej 100kkm nie dzie znaleźć :/ mój teść pracuje w citroenie, to licze że dałoby się załatwić w dobrych pieniądzach nowego. Tylko martwi mnie to nie odpalanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też rozważałem używe, ale dwuletniego poniżej 100kkm nie dzie znaleźć :/ mój teść pracuje w citroenie, to licze że dałoby się załatwić w dobrych pieniądzach nowego. Tylko martwi mnie to nie odpalanie...

Wg mnie to problemem było słabej jakości paliwo. Na dużym mrozie zrobiła się breja i tyle.

 

Na forum klubu cytrynki nie znalazłem żadnego wpisu na temat zamarzniętego adblue. Popytałem kilku ludzi i wszyscy odpalili nawet przy -20.

 

Sam sprawdziłem i auto normalnie wyposażone jest w grzałkę.

 

Samych silników blueHdi już wyprodukowano ponad milion. Gdyby były problemy to chyba Internet by o tym huczał. Zwłaszcza, że Polacy uwielbiają nabijać się z francuzów więc to istna woda na młyn :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.