Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Masz przyczepe to w zimie wyjedziesz na południe


AdBlue jest korozyjny, dlatego też do jego dystrybucji konieczne są specjalne zbiorniki, pompy, węże i pistolety.

W temperaturze poniżej -11,5 °C ulega procesowi krystalizacji. Choć proces krystalizacji jest procesem odwracalnym, to wywołuje on wiele problemów natury technicznej, przez co nie nadaje się do użycia i dystrybucji. Pozostający roztwór ma mniejsze stężenie, osiadające kryształki zatykają instalacje, a warstwy skrystalizowanego na dnie zbiorników mocznika są trudne do rozpuszczenia.

 

 

moze jednak cos w tym jest


Też rozważałem używe, ale dwuletniego poniżej 100kkm nie dzie znaleźć :/ mój teść pracuje w citroenie, to licze że dałoby się załatwić w dobrych pieniądzach nowego. Tylko martwi mnie to nie odpalanie...

To moze z NO sprowadzisz?? tutaj mało jezdzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do AbBlue się nie wypowiadam, ale jakoś nie widzę mocznika w samochodach osobowych... fuuj.

 

A co do Citroenów w mrozy. U mnie w rodzinie są 4 cytryny - od prawie nowego C3, poprzez C4GP z 2008 r, aż do moich dwóch C3 z 2004 i Xsary picasso z 2000 roku. Powiem Wam że w mrozy wszystkie auta jeździły, odpalały bez problemu. W moim C3 z 2004 roku siedzi 1.4 HDI, u brata w C4GP 2.0 HDI, a xsara i nowiutki Ojca C3 już benzyna. 

Jedynie na co można narzekać w mrozy to odma w moim 1.8 xsara picasso. Mała rurka która leci pod górkę. Jak się robi krótkie trasy to zbiera się tam syfek który zamarza (mieszanina oleju i wody). 2 lata temu miałem taki przypadek - ciśnienie w skrzyni korbowej wywaliło mi bagnet i cały olej poszedł na silnik i maskę.Na szczęście nie wywaliło uszczelniaczy na wale. Więc 2 godzinny film w galerii z ciepłym parkingiem załatwił sprawę no i oczywiście od razu miałem wymianę oleju :).

Na Skandynawię citroen robi pewne modyfikacje w silnikach, np. wspomniana odma jest izolowana i podgrzewana elektrycznie. Poza tym w C4GP i mojej starej C3 za pomocą komputera uruchamia się tzw.  tryb skandynawski ogrzewania. Wtedy bardzo szybko robi się w kabinie cieplutko dzięki uruchomieniu dodatkowej nagrzewnicy. 

Dodam tylko, że moja C3 to wersja XTR, czyli z dodatkowym wyposażeniem, 15 calowymi kołami i blokada mechanizmu różnicowego.

 

No i na koniec - dziś kumplowi Sharan zamarzł podczas jazdy... a było rano ledwo -10.

Jakieś 1,5 roku temu na stacji paliw spotkałem dwie załogi z Wielkiej Brytanii którzy z rodzinami podróżowali fajnymi zestawami - oba C4GP z 2.0HDI i do tego piękne wielkie Hobby - białe z czarnymi szybami z przodu - pięknie to wyglądało gdy na dwa zestawy wjechali na stację. Ja tankowałem kampera. Zagadali do mnie bo szukali marketu z parkingiem na noc. Mówili, że ogólnie dobrze im się te  zestawy prowadzi i że celem podróży jest Moskwa. Do tej pory żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz przyczepe to w zimie wyjedziesz na południe

AdBlue jest korozyjny, dlatego też do jego dystrybucji konieczne są specjalne zbiorniki, pompy, węże i pistolety.

W temperaturze poniżej -11,5 °C ulega procesowi krystalizacji. Choć proces krystalizacji jest procesem odwracalnym, to wywołuje on wiele problemów natury technicznej, przez co nie nadaje się do użycia i dystrybucji. Pozostający roztwór ma mniejsze stężenie, osiadające kryształki zatykają instalacje, a warstwy skrystalizowanego na dnie zbiorników mocznika są trudne do rozpuszczenia.

 

moze jednak cos w tym jest

 

To moze z NO sprowadzisz?? tutaj mało jezdzą

Jak mam ryzykować używkę to wezme sharana, przynajmniej od ,,swojego,, tylko musze go przekonać żeby brał następny nowy w leasing :) c4gp to była alternatywa do sharana. Używki od obcych za 50-60k nie chce, za duże ryzyko. A nowe w podobnej wielkości co c4gp to już dużo droższe. Dlatego staneło na c4 nowe albo ww sharan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam ryzykować używkę to wezme sharana, przynajmniej od ,,swojego,, tylko musze go przekonać żeby brał następny nowy w leasing :) c4gp to była alternatywa do sharana. Używki od obcych za 50-60k nie chce, za duże ryzyko. A nowe w podobnej wielkości co c4gp to już dużo droższe. Dlatego staneło na c4 nowe albo ww sharan

Zartowalem. w Norge  uzywka bedzie pewnie drozsza niz w Polsce nowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam gadacie... Caddy z AB przez 3 dni w temperaturach -25 do -20 pali bez problemu za piwrwszym razem. W sobote tankowalem AB z pistoletu przy -16 i bylo wszystko ok. A zbiornik z AB jest przed lewym przednim kolem w nadkolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i pozamiatane, zawsze tankuje na shellu bo takie piękne, pewne i w ogóle cud miód. na statoilu nigdy... jak będą miały być znowu takie mrozy to przejade się po stacjach w okolicy i zrobię taki sam test żebym wiedział gdzie tankować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fora są wypełnione użytkownikami starych samochodów, do nich auta z adBlue trafią za 10-15 lat. To nie była wina paliwa, tylko adBlue - potwierdzone nie przez Januszy z forów tylko przez ASO. Mieli kilkaset zgłoszeń tego dnia. No chyba, że ASO nie zna swoich samochodów ;)

Porażka. Jak potem mają być pozytywne opinie o francuskiej motoryzacji?

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to delikatnie powiedzieć żeby nikogo nie urazić... to jak porównanie dojrzałego auta z zabawką. Koniecznie przejedź się C4, będziesz wiedział co mam na myśli. 

A mógłbyś rozwinąć co masz na my myśli?

Czym cie ujął Vw i jego klony? Może tym, że wypiął się na polskiego i europejskiego - wiernego jak psa klienta i zamiast zwrotu kasy oferuje jakąś pseudo modyfikacje silnika, czy też może całą serią delikatnie mówiąć problematycznych silników, od małych zaczynając, na dużych kończąć- dieslach jak i benzyniakach. Może to kwestia łuszczącego i skrzypiącego wnętrza albo gnijących touranów czy passatów. Cena części zamiennych? Wcale nie sa tańsze niż do francuskich czy włoskich. Zreszta można o tym poemat napisać. Jeszcze długo będzie w polskich głowach krążył mit, że co dobre to tylko niemieckie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.