Skocz do zawartości

Oszczędność złotówek czy pozory?


Socale

Rekomendowane odpowiedzi

ja od zeszłej zimy zmieniłem bolid na turbodiesla, znowu mam fuxa - starczy mu 3km i się nagrzewa - ale też wypada pomagać mu obiegiem zamkniętym, a najlepiej całkowitym wyłączeniem climatronica :)

Ale jak to po przejechaniu 3 km masz nagrzany silnik do 90 stopni :pad:

U mnie termostat nówka, webasto załącza się zaraz po odpaleniu silnika i go dogrzewa i po 3 km to mam około 43 stopni

tak że zaczyna działać ogrzewanie, a 90 stopni to tak po około 10 km. :krzykacz:

Tak więc twój silnik i to jeszcze diesel nagrzewa się naprawdę expresowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Raczej nie chodzi i nagrzanie. U mnie po 2-3 km dmucha ciepłym z nawiewow. Ogrzewanie jest dobre. Ale żeby silnik sie nagrzal to trzeba sporo przejechać. Latem 5-6 km, przy 0 już ok. 10—12km. A jak delikatnie sie pojedzie (obroty utrzymane poniżej 2tys.) to i po 20 km zimą wskazówka nie wskoczy na 90 stopni. Ale w środku auta jest zawsze ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zmieniłem furę i z głupia frant, mam działające Webasto  :yay: Tylko akumulator dostaje w kość  :look: a najlepszy to już nie jest.... ale zawsze pozostaje opcja nagrzania samego silnika, tak, że jak przychodzę uruchomić to mam ok 80'c już na wstępie :) trochę się schładza później, po włączeniu dmuchawy ale od razu wieje ciepłym. Luksus niewyobrażalny  :yay:  Jak będę sprzedawał, to chyba wymontuję instalację od Webasto i założę w nowej furze  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że różnie jest  - w zależności od warunków na dworze. Ostatnio rano mam od -2 do +2C, jeżeli odpalę od razu grzanie to po max minucie czyli praktycznie wyjechaniu z parkingu i przejechaniu 200m leci mi już mocno ciepłe powietrze, a po ok 2km wskazówka zaczyna rosnąć - a na 3km jak osiąga ok 60-70C już gaszę silnik. Jak nie potrzebuję grzania i dam klimatronika na off to po 3km mam pełne 90C - porównywalnie z poprzednim benzyniakiem - ale mazda stała pod chmurką a nie w dodatniej temp.

 

szary11 - coś mi się wydaje, że nie masz tego elektrycznego cuda zabijającego mój alternator i akumulator.

 

Kajetan - trafiło Ci się z tym webastem :) ja przez pewien moment rozważałem zakup nowego zestawu i przekładanie go do kolejnych aut, ale ostatecznie mi przeszło, garaż przez kilka lat wyjdzie taniej, a auto nie stoi na mrozie cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda, nie mam tego cuda. Ale Ci też szybciej nagrzewa się silnik. Zadziwiająco... na forach użytkownicy powtarzali raczej to co u mnie się dzieje. Widać ta nagrzewnica mocno pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda, nie mam tego cuda. Ale Ci też szybciej nagrzewa się silnik. Zadziwiająco... na forach użytkownicy powtarzali raczej to co u mnie się dzieje. Widać ta nagrzewnica mocno pomaga.

 

Webasto można zaprogramować na konkretną godzinę rano. Są tez wersje z pilotem ale ja mam taką ubogą :) Włącza sie mały piecyk z przepływem cieczy chłodzącej silnik i nagrzewa tą ciecz. Jak czasem pochodzi mi z 20 min to jak wsiadam to termometr pokazuje już 80'C  :yay: Jest tez opcja z nagrzewaniem wnętrza, wystarczy zostawić pokrętło nawiewu w położeniu 2 i dmuchawa włączy sie automatycznie, po osiągnięciu 70'c przez płyn. Działa super, pod warunkiem posiadania mocnego aku  :] Bo niestety wszystko to idzie na aku.... Ale rozmrożone szyby rano - bezcenne  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam przedniej szyby nie drapie

attachicon.gif20131211_030622.jpg

- no chyba że zapomnę wieczorem założyć - jak dzisiaj :mlot:

Nienawidzę tej płachty na szybie, moja żona wciąż to zakłada, parę dni temu założyła na chyba wilgotną szybę, a rano nie mogłem oderwać. :krzykacz:

Tym bardziej, że teraz w aucie mam funkcję Heat i po minucie od odpalenia leci już ciepłe powietrze, jest to rodzaj elektrycznej grzałki dogrzewającej silnik po odpaleniu auta...fajna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam pierwszy raz w życiu auto z podgrzewaną przednią szybą (konkretnie żona ma, bo ja jeżdżę swoim staruszkiem bez bajerów). I powiem, że jestem zaskoczony wydajnoscią systemu. Pewnie obciąża to mocno alternator, ale póki działa to się nie przejmuję.

Gdy szyba jest zamarznięta to szybciej można się pozbyć szronu włączając silnik i ogrzewanie szyby niż skrobiąc dokładnie skrobaczką na zimno. O komforcie nie wspominam. Nie ma już sensu się męczyć tylko lepiej chwilę poczekać.

Bardzo przydatne rozwiązanie - aż dziw, że inni producenci tego nie stosują. Nie sądzę, żeby chodziło o patent, bo ogrzewanie szyb jest stosowane od wielu lat we wszystkich markach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nienawidzę tej płachty na szybie, moja żona wciąż to zakłada, parę dni temu założyła na chyba wilgotną szybę, a rano nie mogłem oderwać. :krzykacz:

Tym bardziej, że teraz w aucie mam funkcję Heat i po minucie od odpalenia leci już ciepłe powietrze, jest to rodzaj elektrycznej grzałki dogrzewającej silnik po odpaleniu auta...fajna sprawa

 

u mnie w zeszły czwartek pod blokiem sąsiadka założyła to "badziewie" - ale przyszedł orkan, porwał to na kawałki, ale najpierw oblepiło się to lodem i jak odlatywało uszkodziło lakier na aucie sąsiada....   - co ciekawe zaczepy nie puściły - jako jedyne zostały nie oderwane - ale cała płachta poleciała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często takie dodatki jak dodatkowe grzanie zależy od tego skąd pochodzi nasze autko.

Jeśli przyjechało z krajów "ciepłych" to w standardzie ich nie ma.

 

W instrukcji mojego webasta pisze że zużycie ON to 0.4l/h

Można wpiąć się do jednego kabelka wiązki, podać tam "minus" przez przełącznik i mamy najprostsze sterowanie.

 

web_ph.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często takie dodatki jak dodatkowe grzanie zależy od tego skąd pochodzi nasze autko.

Jeśli przyjechało z krajów "ciepłych" to w standardzie ich nie ma.

 

W instrukcji mojego webasta pisze że zużycie ON to 0.4l/h

Można wpiąć się do jednego kabelka wiązki, podać tam "minus" przez przełącznik i mamy najprostsze sterowanie.

 

web_ph.jpg

 

Moje przyjechało z północnych landów Niemiec. Ma jeszcze grzane fotele i spryskiwacze reflektorów czyli tzw. "pakiet zimowy". Tak to się przynajmniej w Oplu nazywa :)

I co ciekawe, to Pb więc i Webasto jest na Pb. Ale nie mam pojęcia ile zużywa ...  :look: Sterowanie z oryginalnego panela. Mozna nastawić trzy godziny włączenia, jedna po drugiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim byłym  LR Disco 3  miałem bardzo wydajne ogrzewanie. Zanim zamknąłem garaż to już powietrze było "złamane" a po kilometrze było ciepło.

Ale UWAGA!! Popełniłem kiedyś duży błąd.

W zimie zostawiłem auto pod pracą, padał deszcz i wiał silny wiatr. I temperatura minusowa. W ciągu kilku godzin auto pokryło się warstwą lodu o grubości około centymetra a na przedniej szybie, u dołu, warstwa lodu zakrywała wycieraczki. Było tam tego ze 3 cm.

Po wejsciu do auta włączyłem grzanie na full i skierowałem nadmuch na szybę. :blagac: IDIOTA.  Szyba pękła wzdłuż podszybia. Nie wytrzymała takich różnic temperatur.

Za głupotę się płaci

AH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często takie dodatki jak dodatkowe grzanie zależy od tego skąd pochodzi nasze autko.

Jeśli przyjechało z krajów "ciepłych" to w standardzie ich nie ma.

 

W instrukcji mojego webasta pisze że zużycie ON to 0.4l/h

Można wpiąć się do jednego kabelka wiązki, podać tam "minus" przez przełącznik i mamy najprostsze sterowanie.

 

web_ph.jpg

Tak ale tylko podczas pracy silnika .

Jest to wymuszenie w przypadku kiedy temperatura zewnętrzna jest powyżej 4*C. inaczej mówiąc proste ominięcie czujnika 4*C.

Jeśli ogrzewanie działa na postoju wpinając się tylko w kabelek to jakieś  czary .

Do pełnej pracy jako postojowe musisz mieć  wymuszony obieg wody więc dodatkową  pompę  wody na układzie , która będzie pracować  wraz z piecem na postoju (kiedy silnik nie pracuje),Inaczej natychmiast zagotujesz to co w piecu i  wyłączy się  zasilanie z uwagi na przegrzanie. W większości Webastach/Eberach takie niepowodzenie wiąże się  z zablokowaniem pieca przez sterownik i tylko przez serwisowy interface albo z zegara jest możliwe odblokowanie.

Do pracy na postoju jeszcze trzeba "sfingować pracę  silnika"  prowadząc plus z akumulatora na przewód pobierający plus z alternatora.

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.