Skocz do zawartości

Gas Light BP? Wybijcie to sobie z głowy!


wexford

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak kolega wspomniał dostępny reduktor może się przydać do zasilania grila gazowego lub jakiejś nagrzewnicy, ja bym proponował co już nie jednokrotnie chyba było pisane zakup przejściówki co znacznie poprawi nam funkcjonalność gdyż wtedy po za użytkowaniem butli BP możemy również podłączyć jak dotychczas zwykłą butle stalową, w sklepach z akcesoriami karawaningowymi można taką przejściówkę zakupić i wtedy mamy full wypas.

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Edytowane przez California (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 406
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam, tak jak kolega wspomniał dostępny reduktor może się przydać do zasilania grila gazowego lub jakiejś nagrzewnicy, ja bym proponował co już nie jednokrotnie chyba było pisane zakup przejściówki co znacznie poprawi nam funkcjonalność gdyż wtedy po za użytkowaniem butli BP możemy również podłączyć jak dotychczas zwykłą butle stalową, w sklepach z akcesoriami karawaningowymi można taką przejściówkę zakupić i wtedy mamy full wypas.

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

... z tą tylko różnicą, że na wyjściu z typowego reduktora otrzymamy propan 30mbar.

Nie wiem jakie ma to znaczenie dla pracy urządzeń, ale na tabliczkach znamionowych i w instrukcjach urządzeń gazowych często jest podane ciśnienie pracy dla:

propan-butan 30 mbar

propan 37 mbar

 

Zaznaczam, że osobiście nie miałem możliwości sprawdzenia pracy urządzeń w takich warunkach ciśnienia gazu.

:niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, osobiście używam kompozytu i przejściówki jak w poprzednim poście z zastosowaniem oryginalnych reduktorów i nie mam żadnych problemów z użytkowaniem urządzeń na pokładzie, a z wykorzystaniem tej przejściówki zawsze istnieje szybki montaż tradycyjnej butli w razie nagłej potrzeby. Mam na pokładzie urządzenie zróżnicowane pod względem ciśnienia gazu bo kuchenka i lodówka na 37 a ogrzewanie "PRIMUS" na 50 mbar, pamiętając jeszcze trzeba że ciśnienie w butli kompozytowej jest na poziomie 5 atmosfer a w stalówkach mieszance propan-butan jedynie 1,5 atmosfery .

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... z tą tylko różnicą, że na wyjściu z typowego reduktora otrzymamy propan 30mbar.

 

- w zasadzie wszystkie reduktory oferowane w marketach są na 36mbar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik Dziabong. dnia 20 maj 2012 - 22:46 napisałO już wracamy do początku dyskusji....- a konkretnie? W tej kwestii wszystko zostało wyjaśnione w innych wątkach. Konkretnie to już 2 x zostało wyjaśnione i z powrotem wracamy do początku. Już temat robi się nieczytelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba o to, tak mnie się zdaje.

Ma to być przejście z kompozytu na zwykły klasyczny reduktor.

 

A jeszcze jedno.

Czy nasze klasyczne reduktory nadają się do samego propanu?

Czy też należy wymienić go na inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nasze klasyczne reduktory nadają się do samego propanu?

Czy też należy wymienić go na inny?

 

- "zwykły reduktor" się nadaje. Tak się składa (wspomniałem o tym wyżej), że dostępne w hipermarketach reduktory są na 36mbar. Więc nieomal idealnie dla sytuacji, w której oryginalna instalacja przyczepy jest na 30mbar propan-butanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic na to nie wskazuje. Poza tym, tzw. bum zwykle wynika z ludzkich "niedociągnięć", a tu masz proste połączenie legalnymi urządzeniami. A sama przejściówka ma dźwigienkowy, wygodny zawór odcinający.

Edytowane przez mot (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- "zwykły reduktor" się nadaje. Tak się składa (wspomniałem o tym wyżej), że dostępne w hipermarketach reduktory są na 36mbar. Więc nieomal idealnie dla sytuacji, w której oryginalna instalacja przyczepy jest na 30mbar propan-butanu.

 

... a czy te reduktory, o których piszesz są w wersji dla przyczep, czy domowej :niewiem:

Jeśli domowej, to ja z góry dziękuję :oslabiony:

Nie zgłębiałem tematu, ale z moich pobieżnych obserwacji, musi je coś różnić.

Ciśnienie wyjściowe, chyba nie jest jedynym parametrem, który należy brać pod uwagę - przeznaczenie reduktora również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.