Skocz do zawartości

Prędkośc jazdy z przyczepą


Rekomendowane odpowiedzi

Słabo, czekamy na 150km/h :] 

moze byc problem bo większość forumowych aut z cepą po prostu sie do tej prędkości nie rozpędzi :P (opór , masa itp)

a tak poważniej to przy optymalnych warunkach - prosta bezwietrzna droga - rozpędzenie sie na chwile do 150 nie powinno skutkować z automatu lądowaniem w rowie.

 

acha .. pisałem jakis czas temu w innym temacie ze jechałęm A4 w stronę katowic i przez jakiś czas przede mnąjechał koleś z cepą i miał 130 na budziku ... byłem tak zdumiony ze jechałem chwile za nim w celach poznawczych - nic sie nie stąło.

jak go mijałem to wyglądało ze jakich handlarz ciągnał bude do komisu.

jestem w stanie sie złożyc ze tak włąsnie jeżdza handlarze - czas to pieniądz :) 

Edytowane przez cicik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 418
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tu nie chodzi o to czy ktoś rozwinie 120 czy 150km/h, myślę że jakbym się postarał to niewie

by mi brakło do tych 150km/h, a może i bym tyle osiągnął :hmm:  chodzi o panowanie nad zestawem

przy takiej prędkości. Nich każdy jeździ jak chce i ile chce nawet 200km/h  problem jest wtedy

kiedy taki  Schumacher zrobi komuś krzywdę, bo jeżeli sam sobie ( najlepiej jakby jechał sam)

to tak jakby jego problem.  Wiem wiem zaraz będzie że ja tak zawsze i nigdy nic się nie stało,

ale przyjdzie taki dzień że się stanie i co wtedy :look:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Dzisiejsze auta dysponują pokaźnymi mocami i ekspresowe rozpędzenie się do 150-ciu nie jest problemem. Problem zaczyna się jak trafimy przy tej prędkości na nierówność lub koleiny albo podmuch wiatru. Dla mnie osobiście na autostradzie 100 jest ok, ale na pozostałych drogach jednak wolę 80-90.

 

Wczoraj, wracając z nad jeziora ruszałem ze świateł razem z A klasą 170. Mercedesik nie mógł sobie poradzić z objechaniem naszego zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem o teoretycznych możliwościach ...

sam jezdze wolniej ale z innego powodu o którym w tym miescju nikt nie pisał ... z powodów ekonomicznych :)

moj tak do 90-100 palił z cepą 16-18 lpg

ale juz pow 100 spalanie wskakiwało na 20 i wiecej.

tak wiec gra nie warta świeczki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniemam, ze to Mitsubishi miało minimum 200KM pod maska i nawet gdyby ta przyczepa chcialby pojechac swoim torem to mogłaby ale chyba tylko bez podwozia bo podwozie poszłoby za autem. Chyba nawet w kocówce opór powietrza rozrywał przyczepe. Sytuacja miałaby inny obraz gdyby zestaw poruszał sie po małym łuku i tutaj lekkie przyhamowanie mogłoby zrobic niespodziankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I sie zaczelo.

 

Nie caly czas nie jade tyle,2x probowalem i to jest wszystko-max mozliwosci.Tak jak pisalem na autostradzie staram sie nie przekraczac 115,a na zwyklych drogach to kazdy wie jakie sa mozliwosci

 

Co do werzykowania doswiadczylem tego kilka krotnie,ale nie tym zestawem tylko Mondem i Nubira z Detfhfles-em 390 a i Polonezem z Niewiadowka tez sie zdarzylo.

 

BartoszK no niestety w tym przypadku lepsze od 4 napedowego.Moze zmienilo by cos kombinowanie z naciskiem na hak.Nie wiem skad to buhahaha skoro nie jezdziles ani jednym anim drugim i nie masz porownania.Nie wiem w czym to 4 napedowe ma byc lepsze w w tej sytuacji skoro do momentu nie utracenia przyczepnosci ciagnie jedna oska.Wieksze znaczenie ma masa,rozstaw i szerokosc osi,twardosc zawieszenia,profil opony i odleglosc haka od osi.

Mozesz jeszcze wyjasnic "hobby 540 ktora w sama sobie ciaga sie jak taczkowoz.... i perelka...".......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się jednak, że każde auto typu bus będzie lepsze od Rav-ki. Z prostego powodu: ma lepszy stosunek masy w stosunku do przyczepy, a mowa tu o 540-ce która do małych raczej nie należy. A napędy przy normalnej jeździe po drogach asfaltowych nie mają nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek a kto Mu zabroni ;-) bzdury pisze zwlaszcza jak czytam ze "Koleiny nie robia na nim wielkiego wrazenia" - yhy - przy hobby 540 ktora w sama sobie ciaga sie jak taczkowoz.... i perelka...."Raz dla proby ciagnalem RAV-KA i juz nie jest tak wesolo do 110km/h zestaw zachowuje sie stabilnie,powyzej zaczyna myszkowac" - auto 4 napedowe lepsze od multivana .... buhahahahah

 

Oj Bartku bys się zdziwił jak bys porównał holowanie dobrym vanem a suvem :]  ta niby czteronapedówka i tak na jednej ośce ciągnie :ee:  na mokrej łące to wiadomo że cztery łapy spiszą się lepiej ale na tym plusy sie kończą Zwróć też uwage na masy, przełożenia ;) Podsumowując; suv to bajer a robote i tak bus robi B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak sadze.

Rozmawialem kiedys na parkingu z kolesiem Q7 ciagnal 2 osiowke Fenda i mowil ze wczesniej mial Touarega i pomimo wiekszej mocy Q7 gorzej mus sie jezdzi 

moze dlatego ze konstrukcyjnie Audi Q7 to przedłużony o 33 cm Touareg :) (gł. tylni zwis)

 

Oj Bartku bys się zdziwił jak bys porównał holowanie dobrym vanem a suvem :]  ta niby czteronapedówka i tak na jednej ośce ciągnie :ee:  na mokrej łące to wiadomo że cztery łapy spiszą się lepiej ale na tym plusy sie kończą Zwróć też uwage na masy, przełożenia ;) Podsumowując; suv to bajer a robote i tak bus robi B)

ale trzeba pamiętać ze większość duzych suvów (q7, x5, jch, czy nawet cayenne) ma permanentny napęd na 4 łapy z ew. dynamiczą zmiana momentu P/T przy czym zawsze T ma większy przydział. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszemy o ekonomice jazdy, o bezpieczenstwie własnym i innych uzytkowników, to dobrze. Ala pamietajmy też, ze przyczepa to taka posklejana budka. Jadąc wpada w drgania, wszystkie połączenia pracują, czyli ...........degradują się. Im wolniej, tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze dlatego ze konstrukcyjnie Audi Q7 to przedłużony o 33 cm Touareg :) (gł. tylni zwis)

 

ale trzeba pamiętać ze większość duzych suvów (q7, x5, jch, czy nawet cayenne) ma permanentny napęd na 4 łapy z ew. dynamiczą zmiana momentu P/T przy czym zawsze T ma większy przydział. 

Dokladnie tak jest.Tyle ze RAV-ka i X-TRIAL maja naped tylny dolanczany /pomijam blokade ktora dziala do ok 35-40km/h / i jak dla mnie nie ma to znaczenia przy przejezdzaniu przez koleiny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku podpiął/eła i odpiął/ęła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.