Skocz do zawartości

Wymiana opon


Effendi

Rekomendowane odpowiedzi

nowy to nowy, stary może być poluzowany, może mieć zardzewiałe mocowanie

może być poluzowany a może być dobry

przecież nie sprawdzając usuwa ciężarki ,nie ważne dobre czy złe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na alusach troche więcej bo jest ryzyko zarysowania więc trzeba zarobić na ewentualne straty ;)

jak coś to polecam kolege , http://mechanikbielsko.pl/ , nie wiem czy tu wolno ale co mi tam ;)

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracają do tematu wymiany opon.... byłem dzisiaj w serwisie z autem syna. Miałem okazję podejrzeć jak pracują gumiarze w autoryzowanych serwisach. I byłem mile zdziwiony, ponieważ opona zimowa przed założeniem na wyważarkę trafiła do mycia ( jakaś taka fifna maszynka co myje koła), potem została "wysuszona" sprężonym powietrzem i dopiero założona na wyważarkę.

I tutaj sedno sprawy: najpierw została opona wyważona a dopiero potem - ewentualnie - człowiek brał się za ciężarki ( z 4 kół tylko jedno wymagało zmiany ciężarka ).

Na pytanie dlaczego tak robił a nie zdjął ciężarków przed wyważeniem jak u prywaciarza - odpowiedział mi, że w ten sposób nie oszukują swoich klientów jak to robią w prywatnych warsztatach.

Cena wymiany kpl opon to 30 złotych a z wymianą odważników 50 złotych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zatem pomału czas odświeżyć temat - " za co płacimy przy wymianie opon, przekładce z zimowych na letnie lub odwrotnie " ??

 

Jak tym razem wjechałem do wulkanizatora ( wybrany losowo gdzieś tam w Poznaniu ) byłem mile zaskoczony. Na cenniku dojrzałem między innymi takie pozycje:

- przełożenie koła ze sprawdzeniem wyważenia 7 złotych

 

- przełożenie koła z wyważeniem koła 12 złotych

 

I chyba w tym momencie wszystko jest jasne. Jak koło nie wymaga wymiany ciężarków płacę tylko za przełożenie i sprawdzenie wyważenia, jak po kontrolnym wyważeniu trzeba wymienić ciężarki i ponownie wyważyć koło mam obowiązek dopłacić za te dodatkowe czynności ( ciężarki, zużycie prądu i pracę fizyczną ).

Działanie proste, jasne i nie oszukujące klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem pomału czas odświeżyć temat - " za co płacimy przy wymianie opon, przekładce z zimowych na letnie lub odwrotnie " ??

 

Jak tym razem wjechałem do wulkanizatora ( wybrany losowo gdzieś tam w Poznaniu ) byłem mile zaskoczony. Na cenniku dojrzałem między innymi takie pozycje:

- przełożenie koła ze sprawdzeniem wyważenia 7 złotych

 

- przełożenie koła z wyważeniem koła 12 złotych

 

I chyba w tym momencie wszystko jest jasne. Jak koło nie wymaga wymiany ciężarków płacę tylko za przełożenie i sprawdzenie wyważenia, jak po kontrolnym wyważeniu trzeba wymienić ciężarki i ponownie wyważyć koło mam obowiązek dopłacić za te dodatkowe czynności ( ciężarki, zużycie prądu i pracę fizyczną ).

Działanie proste, jasne i nie oszukujące klienta.

 

Dobry pomysł dyskusja była ostra a więc czas napisać ile i za co. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i ja dodam swoje 3 grosze.

 

Jesienią 2011r poszukiwałem zimówek - używanych do mojej mazdy - coś ok 205/55/r16 (ale nie na bank szerokości) - jako, że nie chciałem nówek za ponad 1200zł, pojechałem do polecanego przez znajomego gumiarza - który importuje opony na potęgę z zachodu - wystawia rachunki, opony raczej nie kradzione - a wykupywane z komisów - z aut do sprzedania....

 

na zimę zakupiłem opony z roku 2008 - stan bieżnika bdb, - opony to jakieś michelinki - zima przeszła bez problemów - płaciłem po 60zł za sztukę. Gość dla mnie czyli nowego klienta szukał na początku bardziej 2003 - 2005, ale na mój wyraźny upór - znalazł i te młodsze :] - dodam, że ma wielki zakład z 6 pracownikami na wsi oddalonej o ok 15km od większego miasta i dobre 5km od większej drogi - a ruch jak u najlepszych gumiarzy :] - za wymianę zapłaciłem 20zł z nowymi wentylami, wyważaniem alufelg i montażem

 

ze 3 tyg temu, kupiłem u gościa nowe opony do przyczepy - 175CR14 - za ok 20zł taniej niż te same znalazłem na internecie + używane felgi w stanie nowe + wyważenie i montaż - coś ok 20-30zł.

 

w temacie auta - okazało się, że jedna z moich 4 letnich opon michelin jest uszkodzona i starsza od pozostałych o 4 lata -prawdopodobnie dobierana po uszkodzeniu - okazało się że to nie problem - w kilka minut gość znalazł identyczną, z tego rocznika co moje - 2008 - i z podobnym stanem zużycia - ok 5-6mm) - za wymianę ze sprawdzeniem wyważenia (ale bez poprawek ) oraz montaż na aucie zapłaciłem 70zł w tym ta opona - czyli montaż gratis.

 

do tego gość ma ultra dobre - prawie nowe wyważarki - nigdzie indziej takich nie widziałem - i jak wspomniałem lokalną/rodzinną ekipę która wymieniła mi opony w kilka minut.... - jak widać da się - i to klucz do sukcesu - niska cena, duże obroty = zysk i zadowolony klient...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.