Skocz do zawartości

Przeróbka felgi z mniejszej na większą


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Adam, sam zapytałeś jak to się robi. Ja jestem w tej dziedzinie bardziej praktykiem niż teoretykiem, choć szkoły w tej dziedzinie też mam. W narzędziowni, w której kiedyś pracowałem, robiliśmy rzeczy, o których w szkole nawet nie śniłem, że coś takiego można zrobić. Metodą o której pisze można zrobić równą i centryczną felgę z dokładnością osi do kilku dziesiątych milimetra. To przy kole z opona jest wystarczające, bo oryginalne felgi mają dużo większe bicie. Myślę Adam, że Ty jesteś bardziej teoretykiem niż praktykiem. Sądzę też, że z naszego forum nikt oprócz mnie takiego zlecenia tokarzowi i ślusarzowi nie złoży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W moim przypadku staram się aby teoria szła w parze z praktyką. To wszystko dodatkowo staram się oprzeć o rozsądek i zdrowe wyczucie sprawy. Ja Ci przyznaję racje w 100% to się da zrobić. Myślę, że sam dałbym radę to zaspawać tak żeby to się trzymało kupy. Pytanie czy warto? Czy jest sens? Czy gra jest warta świeczki? Czy weźmiesz na klatę odpowiedzialność za tą felgę gdy ruszysz na niej chociaż na metr safaltu? Bo jaka jest różnica jechać 100 km czy 10km? pojazdem "wątpliwej jakości". Jedno i drugie jest tak samo nieodpowiedzialne.

 

Może zrobimy ankiete? kto by się skusił na taką przeróbke w obliczu felgi za 500 zł oryginalnej?

 

:blagac:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hop1: zaczyna dobrze gadać. Koszty przeróbki nie bedą porażająco mniejsze od tych 500 za oryginał. A może coś się uda utargować? Nie znajdziesz na miejscu majstra to musisz wysłać w tą i w tamtą... koszty rosną... 2 felgi musisz mieć, przeróbka, piaskowanie, malowanie. Zbierze się tego mimo wszystko trochę.

 

Niestety Karawaning tani nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli różnica w rozstawie śrub jest niewielka pomiędzy felgą 14" a piastą to może warto się zastanowić nad zestawem śrub pływających do rezerwy http://allegro.pl/sruby-plywajace-12x1-25-od-25-do-55mm-gwintu-i1536701345.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi 14" z podobnym rozstawem nie ma. Najbliższe rozstawy są o ponad centymetr mniejsze i i dwa większe. Śruby pływające nie pomogą.

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy. Spawanie i przeróbka felg to normalka ale pod warunkiem że robi to warsztat specjalistyczny (wiekszość felg stalowych jest spawana ). Popularne w latach 80 ubiegłego wieku było poszeżanie felg do poldka, 125 i maluszka, więc nie widzę nic dziwnego w poczynaniach Kol Terenowca. W Wa- wie przerabiali na ul Chłodnej. Zorientuję się czy jeszcze firma działa i dam znać

 

 

 

Pzd be-ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam się szczególnie do Mieszkańców Wrocławia i okolic o wskazanie jakiegoś adresu zakładu, który zajmuje się naprawą felg.

 

kilka lat temu przerabiałem felgi w sęsie rozcinanie i dokładanie dodatkowego poszerzenia myślę ze i z tym problemem bym sobie poradził

 

znalazłem coś takiego

 

http://allegro.pl/felga-stalowa-15-przyczepki-4x130-kielce-nr17-i1541431302.html

 

 

a do tej mniejszy profil opony

 

http://allegro.pl/4x130-15-cali-felga-vw-garbus-i1528162230.html

Edytowane przez andrewa1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem gościa, który ma poszukiwaną przez mnie czternastkę. Taka odpowiada mi najbardziej, gdyż mam komplet opon 14 i nie muszę dokupować innych. Niestety, jest to felga dętkowa. Czy założenie koła z dętką do przyczepy o masie 1500kg i napompowanie go do prawie 5 atmosfer (4,7 bara takie jest zalecenie producenta przyczepy) nie jest ryzykowne? Co grozi oponie dętkowej z takim ciśnieniem? Oczywiście sama opona jest klasy C - czyli wzmacniana.

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Nie wiem, czy mam rację, ale w katalogu Frankany spotkałem felgi staliowe za około 50 - 60 EUR co daje

nie więcej niż 240 zł. :hmm:

Może Koledzy, którzy prowadzą sklepy mnie potwierdzą, lub poprawią. Z tego co rozmawiałem z dilerem sprzedającym przyczepy tyle właśnie bym zapłacił jakbym zamówił towar. To kompletne koło z oponą jest drogie i właśnie wychodzi po ponad 500-600 zł.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

http://www.frankana.....do?kgrpId=4825

 

We Wrocławiu jest Pro Camp. No chyba, że podjedziesz do Niemców i tam kupisz. Na stronie www.frankana.de jest lista sprzedawców.

 

Znalazłem jeszcze takiego sprzedawcę - http://allegro.pl/felga-felgi-obrecz-kola-5-5jx14h2-14-5x112-i1538590647.html

Może posiada taką felgę, jaką potrzebujesz.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.