Skocz do zawartości

Budowa kampera


MorAmarth

Rekomendowane odpowiedzi

Tomek

Ty byłeś w wojsku ?

Szacun :) dla Ciebie .:dzieki:

 

 

byłem byłem :miga:

 

a takiego "kampera" trafiłem w zeszłym roku nad morzem :) myśle że z 266 też coś fajnego idzie stworzyć :)

post-1137-0-50836600-1300482354_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

pod wodą nie, bo ja służyłem w lotnictwie a nie w łodziach podwodnych :) no ale to jest temat na :dzieki:

 

No to jest bratnia dusza. Ja również służyłem w lotnictwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Kamper faktycznie petarda, ale to Nowa Zelandia, tam się inaczej oddycha.

 

U nas wykończyły by Cię zezwolenia, opłaty, problemy z zarejestrowaniem, przeglądem, homologacją, prawem jazdy i innymi viatoolami, czy jakoś tam, a no i do najładniejszych miejsc w naszym kraju nie dałoby się wjechać.

 

Jednym słowem, łupią nas panie łupią, skrzydeł nie można rozwinąć, hehehehe.

Edytowane przez Sowa_77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"DMC dawcy to 11,5 tony. Mieliśmy nadzieję, że byłoby to poniżej dziesięciu. Ku naszemu zaskoczeniu było poniżej 9! 8,4 tony. Cool-zbawia, opłata 32 dolary za 1000 km."

 

To jest cytat z tego forum, jak byli ważyć na stacji diagnostycznej.

 

A opłaty to mają pewnie niższe niż nasz viatooll. hahahaha.

Edytowane przez Sowa_77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja takie wygrzebałem:

http://moto.allegro....1812486511.html

 

cena: 13000 PLN

autko : 1985

przyczepa: 1990

poskładane: 1998

 

wg mnie całkiem nieźle zrobione:

post-5201-0-77582300-1316757073_thumb.jpg post-5201-0-58589000-1316757074_thumb.jpg

 

 

pozdr

 

nawet zgrabnie to zrobione z zewnątrz

ale przyczepa to chyba ciut starsza niż 90' ...

wnętrze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marzy mi się taki kamperek z częścią mieszkalną długości przynajmniej 6 metrów (bez szoferki) z solidną konstrukcją, na dach którego można by załadowac bagaż 300 -400 kg. Do tego chociaż blokada tylnego mostu, nie mówiąc o napędzie 4x4. Z tym że typowe 10 tonowe ciężarówki jak dla mnie są za duże, a i ich spalanie to grubo ponad 20l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marzy mi się taki kamperek z częścią mieszkalną długości przynajmniej 6 metrów (bez szoferki) z solidną konstrukcją, na dach którego można by załadowac bagaż 300 -400 kg. Do tego chociaż blokada tylnego mostu, nie mówiąc o napędzie 4x4. Z tym że typowe 10 tonowe ciężarówki jak dla mnie są za duże, a i ich spalanie to grubo ponad 20l/100km.

 

jest to do zrobienia na aucie z ramą, trzeba by zrobić "klatkę" i na nią wkładasz bagaż

1b43309772904879fb9bfcb171435af7.jpeg

coś takiego, pytanie jak te 300-400kg na "dachu" wpłynie na prowadzenie ? to jednak spora masa daleko od środka ciężkości

byle zakręt, czy trawers i już ciepło w gaciach ;)

nie wiem czy nie lepiej solidny bagażnik z tyłu :niewiem:

 

myśmy takiego mańka spotkali w wakacje

Zdj%2525C4%252599cie0084.jpg

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnego Kondrat do tego co Wyście widzieli oglądałem w Chorwacji. Piękne sprzęty świetnie nadające się w teren. Ja jednak myślę nie tyle o mocno terenowym, ale raczej o pakownym i ładownym. Co do tych 300 kg, to mam na myśli łódź pontonową, czyli RIB. Dla niewtajemniczonych, jest to taka hybryda (twarde plastikowe dno + gumowe dmuchane balony pontonowe). Takie coś długości 4,5 - 5 m mógłbym wozić tylko na dachu (z tyłu nie ma jak). Jeżeli RiB-a miałbym ciągać za sobą na przyczepie, to taniej wyjdzie zostawić fajną przyczepę kempingową która mam i zmienić holownik na busa, na którego dach zamontowałbym specjalny bagażnik i tam wrzuciłbym RiB-a. Jednak pojazd z przyczepą nie jest tak mobliny jak sam pojazd.

Poza tym typowe duże ciężarówki, a takie są właśnie te Many, sporo palą. Kilka razy widziałem na drogach małe i długie ciężarówki takie między 3,5 - 6 ton? Mówię tak na oko. Ciągną to silniki 3 - 4 litry, które zadowolą się 12 - 15 litrami na setkę. Przy dłuższych wyjazdach różnica w wypalonym paliwie między wielkim Manem (25 litór) a małym "mankiem" (15 litrów) zaczyna robić się już całkiem pokaźna.

Przykładowy typ samochodu bazowego pod względem wielkości, to coś takiego: http://otomoto.pl/mitsubishi-canter-75-plandeka-617-x-251-z-winda-T2590321.html

Jeszcze gdyby coś takiego miało blokadę tylnego mostu, to byłoby całkiem użyteczna baza.

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Pomysł dobry, ale ja bym dorzucił jeden szczegół. Przecież można zrobić podwójną podłogę na takim wysokim kamperze i w wolną przetrzeń wsuwać ponton, riba itp. Przecież w taki wynalazkach 50-cio centymetrowe poniesienie budy będzie niezauważalne. Wtedy z tyłu będzie klapa i po rolkach wsuwamy cały bagaż. Walenie wszystkiego na dach to słaby punkt programu, poza tym spalanie zwiększy się z tych 15 do 20 l na 100 km. To co prezentujesz Andrzeju z tą paką, to znaleźć coś podobnego, tylko z niższą podłogą i najwyżej dać jeden schodek więcej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.