Skocz do zawartości

Masa Całkowiata = Masa Własna - co robić?


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do Was pytanie techniczne. Otóż trafiłem na przyczepy zarejestrowane u nas z aktualnymi badaniami, których masa własna = masie całkowitej czyli jest taka sama. Znaczy to, że ładowność takiej przyczepy wynosi 0. Dzwoniłem do Okręgowych Stacji Kontroli Pojazdów i powiedzieli mi, że czasami tak się wpisuje bo takie dostają dokumenty. Diagnosta powiedział, że nie należy tym się przejmować i można jeździć. Pytanie do Was. Czy to błąd w tłumaczeniu dokumentów i rzeczywista MW jest mniejsza niż wpisana, czy faktycznie tyle przyczepa waży i nie wolno do niej włożyć ani kilograma więcej?

I jeszcze jedno, czy gdzieś w świecie jakiś policjant patrząc na dowód rejestracyjny, gdzie MW = MC nie zechce wlepić mandatu widząc, że np. do przyczepy podpięte są rowery, które ważą 30 kg, czyli przyczepa bez oglądania zawartości przeładowana jest o 30 kg. Uzna że nie można dalej jechać i każe nam zjechać na najbliższy parking, albo ściągnie lawetę zostawiając nas na drodze. Pytam, bo według dokumentu w takiej przyczepi nic nie wolno przewozić? A policjanci, w niektórych krajach, mogą być bardzo złośliwi.

Co o tym myśleć i co z tym robić? Dodam, że mam fajną przyczepę na oku i jest to jej jedyna wada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mam do Was pytanie techniczne. Otóż trafiłem na przyczepy zarejestrowane u nas z aktualnymi badaniami, których masa własna = masie całkowitej czyli jest taka sama. Znaczy to, że ładowność takiej przyczepy wynosi 0. Dzwoniłem do Okręgowych Stacji Kontroli Pojazdów i powiedzieli mi, że czasami tak się wpisuje bo takie dostają dokumenty. Diagnosta powiedział, że nie należy tym się przejmować i można jeździć. Pytanie do Was. Czy to błąd w tłumaczeniu dokumentów i rzeczywista MW jest mniejsza niż wpisana, czy faktycznie tyle przyczepa waży i nie wolno do niej włożyć ani kilograma więcej?

I jeszcze jedno, czy gdzieś w świecie jakiś policjant patrząc na dowód rejestracyjny, gdzie MW = MC nie zechce wlepić mandatu widząc, że np. do przyczepy podpięte są rowery, które ważą 30 kg, czyli przyczepa bez oglądania zawartości przeładowana jest o 30 kg. Uzna że nie można dalej jechać i każe nam zjechać na najbliższy parking, albo ściągnie lawetę zostawiając nas na drodze. Pytam, bo według dokumentu w takiej przyczepi nic nie wolno przewozić? A policjanci, w niektórych krajach, mogą być bardzo złośliwi.

Co o tym myśleć i co z tym robić? Dodam, że mam fajną przyczepę na oku i jest to jej jedyna wada.

 

Nie wiem czy ktoś na forum nie pisał o korekcie takiego zapisu (pojechać na homologowaną wagę, zważyć i na stacje diagnostyczną pojechać z wydrukiem z wagi oraz kserem homologacji wagi). Zapytaj się na oskp czy jest możliwość zmiany MW. Lepiej to by było jednak sprostować ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, uznaję się za osobę która raczej jest w temacie, bo do moich obowiązków należy robienie przeglądów wszystkich przyczep jakie firma rejestruje w kraju.

 

Na dzień dzisiejszy obowiązuje przepis, że pojazd specjalny (tj. w tym przypadku przyczepa specjalna, kempingowa - podrodzaj, przeznaczenie), nie ma ładowności.

 

Aby cieszyć się niskim OC (pojazdy specjalne mają dużo niższe oc od zwykłych), w pole masa własna w dowodzie rejestracyjnym wpisywana jest DMC.

 

Wczoraj rejestrowałem Buerstnera DMC 1350kg, MW jakieś 955kg, a na dokumencie identyfikacji i automatycznie w dowodzie polskim będzie widoczne trzykrotnie wpisane DMC w pola: mw, dmc i ładowność.

 

Także nie jest tak że nie możesz nic załadować, możesz, jak najbardziej tyle ile fabrycznie, ale jeżeli nie spiszesz sobie przy przeglądzie masy przyczepy, to nie wiesz ile, no chyba że przy którymś z kolejnych przeglądów wjedziesz na rolki i z wyświetlacza spiszesz sobie nacisk.

 

Pozdrawiam,

Adam Bilan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie , niestety tak jest tylko u Was ,wiem, bo przecież od Ciebie kupiłem swoją przyczepę hehe%281%29.gif Przepis , o którym piszesz , nie istnieje od czasu wejścia Polski do UE

 

Musicie mieć ,,starej daty " urzędników w swoim wydziale komunikacji i tak od lat mają zakodowane w głowach . To , że wpisują głupoty do dowodu dla nich nie jest istotne . Oni pamiętają , że pojazd specjalny nie ma ładowności i kropka . Ale przyczepa to nie dźwig , warsztat , podnośnik itp.

 

Można zmienić to bez problemu w ,, normalnym " wydziale komunikacji Tomii podał już receptę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, uznaję się za osobę która raczej jest w temacie, bo do moich obowiązków należy robienie przeglądów wszystkich przyczep jakie firma rejestruje w kraju.

 

Na dzień dzisiejszy obowiązuje przepis, że pojazd specjalny (tj. w tym przypadku przyczepa specjalna, kempingowa - podrodzaj, przeznaczenie), nie ma ładowności.

 

Aby cieszyć się niskim OC (pojazdy specjalne mają dużo niższe oc od zwykłych), w pole masa własna w dowodzie rejestracyjnym wpisywana jest DMC.

 

Wczoraj rejestrowałem Buerstnera DMC 1350kg, MW jakieś 955kg, a na dokumencie identyfikacji i automatycznie w dowodzie polskim będzie widoczne trzykrotnie wpisane DMC w pola: mw, dmc i ładowność.

 

Także nie jest tak że nie możesz nic załadować, możesz, jak najbardziej tyle ile fabrycznie, ale jeżeli nie spiszesz sobie przy przeglądzie masy przyczepy, to nie wiesz ile, no chyba że przy którymś z kolejnych przeglądów wjedziesz na rolki i z wyświetlacza spiszesz sobie nacisk.

 

Pozdrawiam,

Adam Bilan

 

:thank: - konkretna odpowiedź

 

dodam co dowiedziałem sie na SKP, jak rej moją w zeszłym roku. Dla diagnosty "święta" jest DMC tego nie ruszy się na SKP

ale można bawić się w zmianę ładowności kosztem MW, pytałem diagnostę czy np jeśli odchudzę przyczepkę o 50kg, to czy zwiększy mi się ładowność - powiedział że tak ;)

 

Adam mam pyatnie przy okazji - na ile odczyt masy z rolek zgadza sie z MW budek ? masz jakiś pogląd - wiadomo że dochodzi podparcie na haku - to dobre kilkadziesiąt kg

chciałbym ocenić ile mam rzeczywistą masę pustej przyczepki i jeśli można to zrobić podczas badania to super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:thank:

 

 

masa własna - masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego;

 

dopuszczalna masa całkowita - największa określona właściwymi warunkami technicznymi masa pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze

 

 

 

 

Chyba widzicie różnicę ;)

Edytowane przez Karlik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karlik -> fakt jest faktem, że przepis o "możliwości" wpisania ładowności pojazdu specjalnego istnieje i to właśnie od niedawna. Niemniej, nie jest ani przestępstwem ani wykroczeniem wypełnienie DR wg zasad 3x DMC. W niczym to nie przeszkadza, a w "starej daty" WK wręcz pomaga. Poniżej podaję link do wątku z forum diagnostów korzystających z systemu informatycznego Norcom, gdzie sprawa jest opisana (pojazdy specjalne, przyczepy specjalne również):

 

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=7929&highlight=%B3adowno%B6%E6+specjalnego

 

btw na tamtym forum niektórzy diagności ciekawe poglądy prezentują...

 

konradb -> na nowoczesnych stacjach diagnostycznych na pewno dokładność jest duża, ale pomijając wspomniany właśnie nacisk na hak. Gdy rejestrowałem przyczepę typu SAM (towarowa) musiałem podjechać do punktu sprzedaży opału, aby zważyli przyczepkę całą, wydrukowali mi kwitek i z tym na przegląd (tam dokładność jest największa, bo waga w punkcie sprzedaży opału musi mieć legalizację).

 

Pozdrawiam,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam , u mnie w wydziale komunikacji nieźle się uśmiali :thank:

 

Oczywiście, teraz w dokumentach mojej przyczepy mam wpisaną rzeczywistą a nie wydumaną masę własną

Pozdrawiam ;)

 

Przyczepa to nie pompa do betonu .............

Edytowane przez Karlik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem przed chwilą do kilku Okręgowych Stacji Kontroli Pojazdów. O dziwo, w każdej mówili mi w tej sprawi coś innego. Od skrajnej, że absolutnie nic w dowodzie rejestracyjnym nie można zmieniać, bo każdy by tak chciał i to co jest zapisane to rzecz święta. Niemalże było oburzony, że go o coś takiego pytam. Poczułem się prawie jak oszust, który chce pokombinować przy danych ;). Na drugim końcu pytających była diagnosta, który powiedział, że wystarczy do niego pojechać, zważyć, sprawdzić naciski na oś i wszystko na miejscu wyprostuje, bez żadnych rzeczoznawców co sugerował jeszcze inny diagnosta z jednej z wrocławskich SKP. Były to dokładnie telefony do 4 różnych stacji. Na każdej coś innego. Co to za przepisy, które niejednoznacznie regulują prostą wydawać by się mogło sprawę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terenowiec - naturalnie, im więcej stacji obdzwonisz tym więcej rzeczy się dowiesz - ale nie tu jest trudność. To, że "wyprostują" wpisy w dowodzie, ok. Jeżeli jest Ci to potrzebne - rozumiem. Ale ważniejsze jest, żeby w Wydziale Komunikacji nie przyczepili się, że pojazdów specjalnych z ładownością nie ma (u mnie to jest nie do przeskoczenia). I wtedy wracasz do SKP i poprawiasz i znowu do WK itp itd.... A skoro przyczepkę kupisz, to będziesz musiał ją przerejestrować, czyli czeka Cię wizyta w WK. Jeżeli zmienisz dane w DR, to przynajmniej jeszcze jedna wizyta. Mimo wszystko, powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ważniejsze jest, żeby w Wydziale Komunikacji nie przyczepili się, że pojazdów specjalnych z ładownością nie ma (u mnie to jest nie do przeskoczenia).

 

jak to nie ma ? większość z nas ma ładowność wpisaną, moja ma 170kg, niewiadówka miała 100kg

więc ;)

 

być może Twój WK źle interpretuje przepisy ? skoro jednak większość z nas ma trzy różne wpisy - MW, DMC i ładowność ?

co do przeskoczenia, można iść na udry ale wymaga to samozaparcia, mnie też kiedyś powiedzieli że nie można zmienić auta z "ciężarowego" (astra kombi) na osobowe ... a zmienili :thank:

 

ale faktycznie warto zadzwonić i zapytać, niestety nie jest to wiążące i dzisiaj może być tak, a jutro jak przyjdziemy z papierami już inaczej :look:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRÓW: SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1),

OBRONY NARODOWEJ, FINANSÓW2) ORAZ SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 24 listopada 2004 r.

 

w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej

(Dz. U. z dnia 10 grudnia 2004 r.)

 

 

Na podstawie art. 66 ust. 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58, poz. 515, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:

 

 

┬ž 1.

1. Rozporządzenie określa warunki techniczne pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej.

2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o "rozporządzeniu ministra właściwego do spraw transportu", rozumie się przez to rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 oraz z 2004 r. Nr 34, poz. 300, Nr 103, poz. 1085 i Nr 169, poz. 1773).

 

┬ž 2.

1. Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych powinien spełniać warunki techniczne określone w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw transportu.

2. W przypadku gdy ze względu na przeznaczenie pojazdu nie jest możliwe spełnienie warunków technicznych określonych w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw transportu, pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych powinien spełniać co najmniej warunki techniczne określone w niniejszym rozporządzeniu.

 

┬ž 3.

1. Szerokość pojazdu specjalnego i pojazdu używanego do celów specjalnych nie może przekraczać 3,5 m.

 

 

2. Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych o szerokości przekraczającej 2,6 m może poruszać się po drodze z prędkością do 40 km/h oraz powinien być:

 

 

1) oznakowany z przodu i z tyłu w sposób widoczny dla użytkowników drogi tablicą określającą największą szerokość pojazdu; tablicę umieszcza się na środku pojazdu, nie wyżej niż 1.800 mm i nie niżej niż 600 mm od powierzchni jezdni; wzór tablicy określa załącznik nr 1 do rozporządzenia;

 

 

2) wyposażony w światła obrysowe.

 

 

3. Dopuszcza się do ruchu pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych z gąsienicowym układem jezdnym, jeżeli:

 

 

1) spełnia on warunki określone w ┬ž 45 ust. 3 pkt 2 lit. b rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu;

 

 

2) gąsienice nie mają ostrych krawędzi, które mogą uszkodzić nawierzchnię drogi, lub mają nakładki.

 

┬ž 4.

1. Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych powinien być zbudowany, wyposażony i utrzymywany w taki sposób, aby spełniał warunki techniczne określone w ┬ž 7 ust. 1 i 8, ┬ž 8 ust. 4 pkt 2 i 4 oraz ust. 5 pkt 1, ┬ž 9 ust. 1 pkt 5, 6, 7 lit. a i b, pkt 8 i 12 oraz ust. 2 i 5, ┬ž 11 ust. 1 pkt 13 i 15 oraz ust. 5 i 8, ┬ž 18 ust. 1 pkt 5, ┬ž 45 ust. 1 pkt 1, a także odpowiednio ┬ž 14-16 i ┬ž 48-51 rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu, z tym że warunek w zakresie:

 

 

1) zbiornika paliwa, w tym zbiornika paliwa niezależnej instalacji grzewczej, nie dotyczy motocykli i skuterów śnieżnych;

 

 

2) trójkąta do ustawiania na drodze nie dotyczy motocykli jednośladowych i skuterów śnieżnych;

 

 

3) ogumienia pneumatycznego nie dotyczy pojazdów gąsienicowych.

 

 

2. Warunków technicznych określonych w ┬ž 5 ust. 1 pkt 5 i ┬ž 11 ust. 5 rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu nie stosuje się do przyczepy.

 

┬ž 5.

Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych powinien posiadać:

1) kabinę lub ramę ochronną, z tym że warunek ten nie dotyczy motocykli i skuterów śnieżnych;

2) wycieraczkę przedniej szyby zapewniającą dostateczne pole widzenia kierowcy, z tym że wycieraczka przedniej szyby nie jest wymagana w pojazdach wyposażonych w przednią szybę o takich wymiarach i kształcie, że kierowca, bez zmiany pozycji, może obserwować drogę w inny sposób niż przez szybę lub szyba ta została wyposażona w urządzenia zapewniające jej przejrzystość;

3) prędkościomierz lub inne urządzenia umożliwiające odczyt prędkości jazdy co najmniej na najwyższym biegu;

4) lusterko (lusterka) umożliwiające kierowcy obserwację drogi za pojazdem, chyba że względy konstrukcyjne, potrzeby działań związanych z ochroną porządku publicznego lub działań w czasie akcji ratowniczych uniemożliwiają ich zamontowanie;

5) tabliczkę trwale umieszczoną w miejscu łatwo dostępnym, zawierającą co najmniej dane o marce fabrycznej, typie i modelu pojazdu bazowego oraz roku produkcji pojazdu;

6) sygnał dźwiękowy o ciągłym i nieprzeraźliwym tonie, o poziomie dźwięku mierzonym podczas postoju pojazdu z odległości 3 m nie mniejszym niż 96 dB(A);

7) gaśnicę umieszczoną w miejscu łatwo dostępnym w razie potrzeby jej użycia, przy czym pojazd przewożący powyżej 15 osób powinien być wyposażony w dwie gaśnice, z tym że warunek ten nie dotyczy motocykli i skuterów śnieżnych.

 

┬ž 6.

 

1. Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych powinien być wyposażony co najmniej w światła zewnętrzne, o których mowa w ┬ž 12 ust. 1 pkt 1-4 i 6-10 rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu, z tym że wyposaża się w światła:

 

 

1) drogowe - pojazd samochodowy;

2) kierunkowskazy przednie - pojazd samochodowy (kołowy);

3) kierunkowskazy tylne - pojazd samochodowy (kołowy) i przyczepę;

4) pozycyjne przednie - pojazd samochodowy.

 

 

2. Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych wyposaża się w światła, o których mowa w ust. 1, w liczbie po dwa, z tym że dopuszcza się cztery światła:

 

 

1) drogowe;

2) mijania, jeżeli jest to wskazane ze względu na wyposażenie pojazdu w stały lub odejmowalny osprzęt umieszczony z przodu; dodatkowa para lamp może być umieszczona na wysokości nie większej niż 3.000 mm od powierzchni jezdni, pod warunkiem że połączenia elektryczne uniemożliwiają równoczesne włączenie obu par świateł;

3) pozycyjne przednie, jeżeli jest to wskazane ze względu na wyposażenie pojazdu w stały lub odejmowalny osprzęt umieszczony z przodu; dodatkowa para świateł powinna być umieszczona nie niżej niż 400 mm od powierzchni jezdni, lecz nie wyżej niż 1.900 mm, a jeżeli konstrukcja pojazdu nie pozwala na zachowanie tej wysokości - nie wyżej niż 2.100 mm od powierzchni jezdni.

 

 

3. Dopuszcza się wyposażenie pojazdu specjalnego i pojazdu używanego do celów specjalnych w światła:

 

 

1) obrysowe zamiast pozycyjnych - pojazdu samochodowego gąsienicowego i półgąsienicowego oraz przyczepy;

2) odblaskowe zamiast pozycyjnych - przyczepy i skutera śnieżnego;

3) obrysowe zamiast pozycyjnych - pojazdu samochodowego i przyczepy o asymetrycznej konstrukcji;

4) mijania:

 

 

a) umieszczone w innej odległości od bocznego obrysu pojazdu i innej wzajemnej odległości niż wymagana w ┬ž 2 pkt 2 tabeli w załączniku nr 6 do rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu,

:thank: umieszczone na wysokości nie większej niż 1.500 mm od powierzchni jezdni, a jeżeli konstrukcja pojazdu nie pozwala na zachowanie tej wysokości - nie niżej niż 500 mm;

 

 

5) tylne odblaskowe inne niż trójkątne (dopuszcza się również cztery światła), umieszczone na wysokości nie większej niż 1.200 mm od powierzchni jezdni, a jeżeli konstrukcja pojazdu nie pozwala na zachowanie tej wysokości - nie większej niż 1.500 mm od powierzchni jezdni, jednak nie niżej niż 250 mm;

6) robocze, przeznaczone do oświetlenia miejsca pracy, lub szperacz.

 

 

4. Światła powinny odpowiadać warunkom ogólnym określonym w ┬ž 13 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu.

 

┬ž 7.

 

1. Pojazd specjalny powinien być oznakowany z przodu i z tyłu w sposób widoczny dla uczestników ruchu znakiem sporządzonym z materiału odblaskowego o barwie żółtej samochodowej z przodu pojazdu i czerwonej z tyłu pojazdu.

2. Znak, o którym mowa w ust. 1, umieszcza się z przodu i z tyłu pojazdu po lewej stronie, w odległości do 400 mm od bocznej płaszczyzny jego obrysu oraz nie wyżej niż 1.800 mm i nie niżej niż 600 mm od powierzchni jezdni, a wyjątkowo - w miejscu wynikającym z konstrukcji pojazdu.

3. Przyczepa powinna być oznakowana jednym znakiem, o którym mowa w ust. 1, umieszczonym z tyłu.

4. Wzór znaku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

 

┬ž 8.

 

1. Pojazd specjalny przeznaczony do przewozu materiałów wybuchowych uzbrojonych powinien być zbudowany w taki sposób, aby w przypadku wybuchu przewożonego ładunku:

 

 

1) rozrzut odłamków nie następował bezpośrednio w płaszczyźnie poziomej;

2) strefa niebezpieczna dla ludzi związana z oddziaływaniem fali uderzeniowej (ciśnienie powyżej 0,1 atm), mierzona od centrum wybuchu, wynosiła:

 

 

a) od 0 do 6,5 m dla ładunku do 2 kg TNT,

:look: od 6,5 do 9,0 m dla ładunku do 5 kg TNT.

 

 

2. Spełnienie warunków technicznych, o których mowa w ust. 1, potwierdza doświadczalnie jednostka organizacyjna upoważniona do prowadzenia prac z materiałami wybuchowymi.

 

 

3. Zabrania się umieszczania na pojeździe specjalnym przewożącym materiały wybuchowe elementów i przedmiotów powodujących powstawanie dodatkowych odłamków podczas niekontrolowanego wybuchu ładunku.

 

 

4. Ładunek wybuchowy umieszcza się na pojeździe z uwzględnieniem wymagań określonych w ust. 1. Kabinę (przedział kierowcy) zabezpiecza się przed skutkami ewentualnego wybuchu przewożonego ładunku.

 

┬ž 9.

 

1. Dane techniczne pojazdu specjalnego, w szczególności dopuszczalną ładowność lub dopuszczalną masę całkowitą pojazdu oraz liczbę miejsc w pojeździe, określa organ dokonujący rejestracji pojazdu na podstawie:

 

1) danych zawartych w świadectwie homologacji, a w odniesieniu do pojazdów, na które świadectwo nie zostało wydane - danych producenta;

2) zaświadczenia stacji kontroli pojazdów upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów - w przypadku zmiany jego dopuszczalnej ładowności, dopuszczalnej masy całkowitej lub liczby miejsc.

 

2. Liczbę miejsc siedzących i stojących oraz dopuszczalną ładowność pojazdu specjalnego ustala się tak, aby nie była przekroczona dopuszczalna masa całkowita pojazdu, przyjmując średnią masę jednej osoby równą 75 kg.

 

 

3. Pojazd specjalny wyposaża się w tabliczkę wskazującą dopuszczalną liczbę przewożonych osób łącznie z kierowcą. Wzór tabliczki określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

 

 

4. Pojazd uprzywilejowany specjalny może być wyposażony w następujące elementy:

 

 

1) dodatkowy sygnał świetlny błyskowy barwy czerwonej, odpowiadający warunkom technicznym określonym w ┬ž 26 ust. 3 rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu, widoczny w sektorze co najmniej 135° z przodu i z tyłu pojazdu;

2) emblemat służby lub specjalizacji;

3) numer taktyczny.

 

┬ž 10.

 

1. Dopuszczalną ładowność lub dopuszczalną masę całkowitą pojazdu używanego do celów specjalnych określa organ dokonujący rejestracji pojazdu na podstawie:

 

1) danych zawartych w świadectwie homologacji przystosowanego pojazdu ogólnego przeznaczenia (produkowanego seryjnie), a w odniesieniu do pojazdów, na które świadectwo homologacji nie zostało wydane - danych producenta, z zachowaniem przepisów rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu w zakresie długości i dopuszczalnych mas całkowitych pojazdów;

2) zaświadczenia stacji kontroli pojazdów upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów w przypadku adaptacji pojazdu powodującej zmianę jego dopuszczalnej ładowności lub dopuszczalnej masy całkowitej.

 

2. Dopuszczalną liczbę osób przewożonych w pojeździe używanym do celów specjalnych określa organ dokonujący rejestracji pojazdu na podstawie zaświadczenia stacji kontroli pojazdów upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów.

 

 

3. Pojazd używany do celów specjalnych wyposaża się w tabliczkę, o której mowa w ┬ž 9 ust. 3, w przypadku adaptacji pojazdu powodującej zmianę liczby miejsc w pojeździe.

 

 

4. Przepisy ┬ž 9 ust. 2 i 4 stosuje się odpowiednio.

 

┬ž 11.

 

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia4).

 

 

 

Wyjaśniłem ??????????????????????????

 

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojazd specjalny = przyczepa specjalna???

nie czepiam się ale u mnie w DR jest właśnie tak:

rodzaj pojazdu: przyczepa specjalna

przeznaczenie: kempingowa

dopuszczalna ładowność: 226kg

DMC 1000 kg

masa własna: 774 kg

HOBBY430 '90 r

pierwszy przegląd w Polsce w zeszłym roku i to na dużej stacji diagnostycznej w Krakowie

to jak jest? ;)

Edytowane przez BartZab (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.