Skocz do zawartości

Masa Całkowiata = Masa Własna - co robić?


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

A u mnie w dowodzie rejestracyjnym jest tak:

 

- rodzaj pojazdu: przyczepa specjalna

 

- przeznaczenie: kempingowa

 

- F1 - maksymalna masa całkowita 650 kg

 

- F2 - DMC 650 kg

 

- G - masa własna 650 kg

 

wynika z tego, że ładowność wynosi zero.

 

 

 

 

Co ciekawsze na tabliczce znamionowej też mam podane MW=650 kg i DMC=650 kg

 

 

 

 

Nigdy nie ważyłem przyczepki. Zakładam, że standartowe wypozażenie przyczepki (przedsionek, butla itd. ) wchodzą w skład MW.

 

Rzeczywiście, mam obiekcje co do uchwytu i rowerów na nim przewożonych. Parę razy byłem kontrolowany, żaden z policjantów nie był nadgorliwy ale licho nie śpi.

 

Na pewno uzbiera się ze 100 kg ładunku.

 

Co Wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja też jutro poznam chwile prawdy w WK rejestrując hobby 420 91r.

DR holenderski ma DMC 1050 kg i tłumaczenie

MW 794 kg

Tabliczka znamionowa oryginalna na budce 1000 kg

Badanie techniczne polskie po sprowadzeniu DMC 1000 kg

Zapewnienie sprzedawcy p.Darka z Częstochowy że WK wbije w nasz DR 1000 kg

To po co tłumaczenie tych dokumentów za tyle kasy

Troche się boje z czego panienka z okienka w WK wpisze sobie DMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam pytanie, które powinno paść na końcu dyskusji. Czy mając MW - (rubryka G w dowodzie rejestracyjnym) taką sam jak MC (rubryki F w DR) niech to będzie po 1200 kg, należy się bać upierdliwego policjanta w kraju lub za granicą? Czy hipotetycznie jeżeli będzie chciał się doczepić, będzie mógł to zrobić? Zakładam, że zauważy przymocowane rowery? Co wtedy trzeba będzie robić? Dzwonić do ambasady, wozić z sobą tłumaczenie polskiej ustawy? Spotkałem już w swoim życiu 2 - 3 gliniarzy, (1 Austria, 1 Czechy i raz Polska), którzy tak długo szukali czegoś w aucie aż znaleźli. Czy nie grozi posiadaczowi tak kuriozalnego zapisu zatrzymanie i straszenie lawetą, albo nakazem odczepienia rowerów? Przyznam, że jest to dla mnie zapis niezrozumiały i gdybym był złośliwym gliniarzem to bym się tego czepiał licząc np. na łapówki.

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem tak samo... i to zmienilem, nie ma problemu - no moze nie do konca ale wszystko sie da

 

a mialem zupelnie inny parzypadek - jak zakupilem przyczepe to w DR miala MW 1500kg DMC rowniez 1500kg - wg mnie bzdura totalna

udalem sie do wydzialu komunikacji aby zorientowac sie co im program "powie" powiedzial podobno ze MW jest 1200-1500kg a DM 1500-1600kg :-] gdzie os tego modelu ma max nosnosc 1500kg :-]

 

rowniez udalem sie na kilka stacji diagonstycznych aby zorientowac sie co tam mi powiedzia - nie wszedzie mieli katalogi ITS gdzie wystepowal moj model... na jednej stacji sprawdzono w katalogach i byl w katalogu taki zapis 800/1500kg :-] co juz bylo totalna bzdura przyjmujac ze 800kg MW a 1500kg DMC - madry pan diagnosta stierdzil ze 800kg to wazy pewnie bez mebli, wyposazenia itd a 1500kg z wyposazeniem :ok:

 

Napisalem do Hobby o jakis dokument gdzie beda masy - okazalo sie ze moga wystawic wg VIN cos co nazywa sie ABE (ogolne dopuszczenie do eksplotacji w ruchu drogowym) i tam jest tylko masa calkowita 1500kg, okreslony nacisk na os(1500) i na hak(100).

 

To mnie tez nie satysfakcjonowało gdyż potrzebowalem dokument okreslajacy mase wlasna pojazdu - wiec co tutaj zrobic :-]

 

Udalem sie na stacje diagnostyczna gdzie zwazono przyczepe i okreslono jej mase wlasna na 1240kg - nie wiem czy pan przeliczal kN na kg czy poprostu wrzucil ogloszenia motoryzacyjne i zerknal ile maja wpisane te modele w ogloszeniach bo wyszlo mu tyle samo co w ogloszeniach maja te modele.

 

Udalem sie ze swistkiem do wydziału komunikacji gdzie widnialo juz magiczne 1240kg - pani zobaczyla w papierach ze z 1500kg zrobilo sie 1240kg i te wartosc "zamienila" we wszystkich rubrykach :-]

 

Tak wiec mialem juz nawet DMC 1240kg - ale tu kolejny problem, w dowodzie 1240kg a na tabliczce znamionowej przyczepy DMC 1500kg /nadmienie ze na oryginalnej tabliczce MW mam puste pole/.

 

Ale ze chcialem zmienic tylko MW na "oryginalne" i zeby nie szpecic przyczepy zastepcza tabliczka i nie wzbudzac podejrzen na drodze w razie kontroli znow udalem sie do WK ze mialo być zmienione tylko MW a nie "alles"...

 

i tu znow sytuacja nienormalna - dlaczego zmienila sie masa własna? :bukiet:

 

no to ja pani grzecznie odpowiadam ze sie nie zmienila masa wlasna tylko ze w dowodzie bylo zle wpisane :jump:

 

Nie bede tu opisywal dalszego biegu sprawy bo braknie miejsca - napisze w skrocie co bylo dalej:

 

Zaswiadczenie z zakladu co ma uprawnienia do przebudowy pojazdow ze przyczepa zostala przebudowana i ze zostalo zdemontowane czesc wyposazenia.

z tym kwitem do stacji okregowej - tam znow badanie pacjenta i przepisanie na druk magicznych 1240kg MW - a z tym do WK

 

I tak oto po 2 miesiacach biegania - wydaniu prawie 1000zł na badania dodatkowe /dziwne bo za kazdym razem musialem placic za przeglad rejestracyjny i za kazdym razem termin nastepnego badania zmienial mi sie o te kilka dni/, wydania dow rej, itd mam wreszcie dokument w ktorym mam wpisana mase wlasna taka jaka byla rzeczywiscie w tym modelu i taka jaka rzeczywiscie ma moja przyczepa....

 

Chore przepisy i nieuleczalni urzednicy... tyle w temacie

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRÓW: SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1),

OBRONY NARODOWEJ, FINANSÓW2) ORAZ SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 24 listopada 2004 r.

 

w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej

(Dz. U. z dnia 10 grudnia 2004 r.)

 

 

Na podstawie art. 66 ust. 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58, poz. 515, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:

 

 

┬ž 1.

1. Rozporządzenie określa warunki techniczne pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej.

2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o "rozporządzeniu ministra właściwego do spraw transportu", rozumie się przez to rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 oraz z 2004 r. Nr 34, poz. 300, Nr 103, poz. 1085 i Nr 169, poz. 1773).

 

┬ž 2.

1. Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych powinien spełniać warunki techniczne określone w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw transportu.

2. W przypadku gdy ze względu na przeznaczenie pojazdu nie jest możliwe spełnienie warunków technicznych określonych w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw transportu, pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych powinien spełniać co najmniej warunki techniczne określone w niniejszym rozporządzeniu.

 

┬ž 3.

1. Szerokość pojazdu specjalnego i pojazdu używanego do celów specjalnych nie może przekraczać 3,5 m.

 

 

2. Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych o szerokości przekraczającej 2,6 m może poruszać się po drodze z prędkością do 40 km/h oraz powinien być:

 

 

1) oznakowany z przodu i z tyłu w sposób widoczny dla użytkowników drogi tablicą określającą największą szerokość pojazdu; tablicę umieszcza się na środku pojazdu, nie wyżej niż 1.800 mm i nie niżej niż 600 mm od powierzchni jezdni; wzór tablicy określa załącznik nr 1 do rozporządzenia;

 

 

2) wyposażony w światła obrysowe.

 

 

3. Dopuszcza się do ruchu pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych z gąsienicowym układem jezdnym, jeżeli:

 

 

1) spełnia on warunki określone w ┬ž 45 ust. 3 pkt 2 lit. b rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu;

 

 

2) gąsienice nie mają ostrych krawędzi, które mogą uszkodzić nawierzchnię drogi, lub mają nakładki.

 

┬ž 4.

1. Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych powinien być zbudowany, wyposażony i utrzymywany w taki sposób, aby spełniał warunki techniczne określone w ┬ž 7 ust. 1 i 8, ┬ž 8 ust. 4 pkt 2 i 4 oraz ust. 5 pkt 1, ┬ž 9 ust. 1 pkt 5, 6, 7 lit. a i b, pkt 8 i 12 oraz ust. 2 i 5, ┬ž 11 ust. 1 pkt 13 i 15 oraz ust. 5 i 8, ┬ž 18 ust. 1 pkt 5, ┬ž 45 ust. 1 pkt 1, a także odpowiednio ┬ž 14-16 i ┬ž 48-51 rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu, z tym że warunek w zakresie:

 

 

1) zbiornika paliwa, w tym zbiornika paliwa niezależnej instalacji grzewczej, nie dotyczy motocykli i skuterów śnieżnych;

 

 

2) trójkąta do ustawiania na drodze nie dotyczy motocykli jednośladowych i skuterów śnieżnych;

 

 

3) ogumienia pneumatycznego nie dotyczy pojazdów gąsienicowych.

 

 

2. Warunków technicznych określonych w ┬ž 5 ust. 1 pkt 5 i ┬ž 11 ust. 5 rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu nie stosuje się do przyczepy.

 

┬ž 5.

Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych powinien posiadać:

1) kabinę lub ramę ochronną, z tym że warunek ten nie dotyczy motocykli i skuterów śnieżnych;

2) wycieraczkę przedniej szyby zapewniającą dostateczne pole widzenia kierowcy, z tym że wycieraczka przedniej szyby nie jest wymagana w pojazdach wyposażonych w przednią szybę o takich wymiarach i kształcie, że kierowca, bez zmiany pozycji, może obserwować drogę w inny sposób niż przez szybę lub szyba ta została wyposażona w urządzenia zapewniające jej przejrzystość;

3) prędkościomierz lub inne urządzenia umożliwiające odczyt prędkości jazdy co najmniej na najwyższym biegu;

4) lusterko (lusterka) umożliwiające kierowcy obserwację drogi za pojazdem, chyba że względy konstrukcyjne, potrzeby działań związanych z ochroną porządku publicznego lub działań w czasie akcji ratowniczych uniemożliwiają ich zamontowanie;

5) tabliczkę trwale umieszczoną w miejscu łatwo dostępnym, zawierającą co najmniej dane o marce fabrycznej, typie i modelu pojazdu bazowego oraz roku produkcji pojazdu;

6) sygnał dźwiękowy o ciągłym i nieprzeraźliwym tonie, o poziomie dźwięku mierzonym podczas postoju pojazdu z odległości 3 m nie mniejszym niż 96 dB(A);

7) gaśnicę umieszczoną w miejscu łatwo dostępnym w razie potrzeby jej użycia, przy czym pojazd przewożący powyżej 15 osób powinien być wyposażony w dwie gaśnice, z tym że warunek ten nie dotyczy motocykli i skuterów śnieżnych.

 

┬ž 6.

 

1. Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych powinien być wyposażony co najmniej w światła zewnętrzne, o których mowa w ┬ž 12 ust. 1 pkt 1-4 i 6-10 rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu, z tym że wyposaża się w światła:

 

 

1) drogowe - pojazd samochodowy;

2) kierunkowskazy przednie - pojazd samochodowy (kołowy);

3) kierunkowskazy tylne - pojazd samochodowy (kołowy) i przyczepę;

4) pozycyjne przednie - pojazd samochodowy.

 

 

2. Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych wyposaża się w światła, o których mowa w ust. 1, w liczbie po dwa, z tym że dopuszcza się cztery światła:

 

 

1) drogowe;

2) mijania, jeżeli jest to wskazane ze względu na wyposażenie pojazdu w stały lub odejmowalny osprzęt umieszczony z przodu; dodatkowa para lamp może być umieszczona na wysokości nie większej niż 3.000 mm od powierzchni jezdni, pod warunkiem że połączenia elektryczne uniemożliwiają równoczesne włączenie obu par świateł;

3) pozycyjne przednie, jeżeli jest to wskazane ze względu na wyposażenie pojazdu w stały lub odejmowalny osprzęt umieszczony z przodu; dodatkowa para świateł powinna być umieszczona nie niżej niż 400 mm od powierzchni jezdni, lecz nie wyżej niż 1.900 mm, a jeżeli konstrukcja pojazdu nie pozwala na zachowanie tej wysokości - nie wyżej niż 2.100 mm od powierzchni jezdni.

 

 

3. Dopuszcza się wyposażenie pojazdu specjalnego i pojazdu używanego do celów specjalnych w światła:

 

 

1) obrysowe zamiast pozycyjnych - pojazdu samochodowego gąsienicowego i półgąsienicowego oraz przyczepy;

2) odblaskowe zamiast pozycyjnych - przyczepy i skutera śnieżnego;

3) obrysowe zamiast pozycyjnych - pojazdu samochodowego i przyczepy o asymetrycznej konstrukcji;

4) mijania:

 

 

a) umieszczone w innej odległości od bocznego obrysu pojazdu i innej wzajemnej odległości niż wymagana w ┬ž 2 pkt 2 tabeli w załączniku nr 6 do rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu,

:jump: umieszczone na wysokości nie większej niż 1.500 mm od powierzchni jezdni, a jeżeli konstrukcja pojazdu nie pozwala na zachowanie tej wysokości - nie niżej niż 500 mm;

 

 

5) tylne odblaskowe inne niż trójkątne (dopuszcza się również cztery światła), umieszczone na wysokości nie większej niż 1.200 mm od powierzchni jezdni, a jeżeli konstrukcja pojazdu nie pozwala na zachowanie tej wysokości - nie większej niż 1.500 mm od powierzchni jezdni, jednak nie niżej niż 250 mm;

6) robocze, przeznaczone do oświetlenia miejsca pracy, lub szperacz.

 

 

4. Światła powinny odpowiadać warunkom ogólnym określonym w ┬ž 13 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu.

 

┬ž 7.

 

1. Pojazd specjalny powinien być oznakowany z przodu i z tyłu w sposób widoczny dla uczestników ruchu znakiem sporządzonym z materiału odblaskowego o barwie żółtej samochodowej z przodu pojazdu i czerwonej z tyłu pojazdu.

2. Znak, o którym mowa w ust. 1, umieszcza się z przodu i z tyłu pojazdu po lewej stronie, w odległości do 400 mm od bocznej płaszczyzny jego obrysu oraz nie wyżej niż 1.800 mm i nie niżej niż 600 mm od powierzchni jezdni, a wyjątkowo - w miejscu wynikającym z konstrukcji pojazdu.

3. Przyczepa powinna być oznakowana jednym znakiem, o którym mowa w ust. 1, umieszczonym z tyłu.

4. Wzór znaku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

 

┬ž 8.

 

1. Pojazd specjalny przeznaczony do przewozu materiałów wybuchowych uzbrojonych powinien być zbudowany w taki sposób, aby w przypadku wybuchu przewożonego ładunku:

 

 

1) rozrzut odłamków nie następował bezpośrednio w płaszczyźnie poziomej;

2) strefa niebezpieczna dla ludzi związana z oddziaływaniem fali uderzeniowej (ciśnienie powyżej 0,1 atm), mierzona od centrum wybuchu, wynosiła:

 

 

a) od 0 do 6,5 m dla ładunku do 2 kg TNT,

:ok: od 6,5 do 9,0 m dla ładunku do 5 kg TNT.

 

 

2. Spełnienie warunków technicznych, o których mowa w ust. 1, potwierdza doświadczalnie jednostka organizacyjna upoważniona do prowadzenia prac z materiałami wybuchowymi.

 

 

3. Zabrania się umieszczania na pojeździe specjalnym przewożącym materiały wybuchowe elementów i przedmiotów powodujących powstawanie dodatkowych odłamków podczas niekontrolowanego wybuchu ładunku.

 

 

4. Ładunek wybuchowy umieszcza się na pojeździe z uwzględnieniem wymagań określonych w ust. 1. Kabinę (przedział kierowcy) zabezpiecza się przed skutkami ewentualnego wybuchu przewożonego ładunku.

 

┬ž 9.

 

1. Dane techniczne pojazdu specjalnego, w szczególności dopuszczalną ładowność lub dopuszczalną masę całkowitą pojazdu oraz liczbę miejsc w pojeździe, określa organ dokonujący rejestracji pojazdu na podstawie:

 

1) danych zawartych w świadectwie homologacji, a w odniesieniu do pojazdów, na które świadectwo nie zostało wydane - danych producenta;

2) zaświadczenia stacji kontroli pojazdów upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów - w przypadku zmiany jego dopuszczalnej ładowności, dopuszczalnej masy całkowitej lub liczby miejsc.

 

2. Liczbę miejsc siedzących i stojących oraz dopuszczalną ładowność pojazdu specjalnego ustala się tak, aby nie była przekroczona dopuszczalna masa całkowita pojazdu, przyjmując średnią masę jednej osoby równą 75 kg.

 

 

3. Pojazd specjalny wyposaża się w tabliczkę wskazującą dopuszczalną liczbę przewożonych osób łącznie z kierowcą. Wzór tabliczki określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

 

 

4. Pojazd uprzywilejowany specjalny może być wyposażony w następujące elementy:

 

 

1) dodatkowy sygnał świetlny błyskowy barwy czerwonej, odpowiadający warunkom technicznym określonym w ┬ž 26 ust. 3 rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu, widoczny w sektorze co najmniej 135° z przodu i z tyłu pojazdu;

2) emblemat służby lub specjalizacji;

3) numer taktyczny.

 

┬ž 10.

 

1. Dopuszczalną ładowność lub dopuszczalną masę całkowitą pojazdu używanego do celów specjalnych określa organ dokonujący rejestracji pojazdu na podstawie:

 

1) danych zawartych w świadectwie homologacji przystosowanego pojazdu ogólnego przeznaczenia (produkowanego seryjnie), a w odniesieniu do pojazdów, na które świadectwo homologacji nie zostało wydane - danych producenta, z zachowaniem przepisów rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu w zakresie długości i dopuszczalnych mas całkowitych pojazdów;

2) zaświadczenia stacji kontroli pojazdów upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów w przypadku adaptacji pojazdu powodującej zmianę jego dopuszczalnej ładowności lub dopuszczalnej masy całkowitej.

 

2. Dopuszczalną liczbę osób przewożonych w pojeździe używanym do celów specjalnych określa organ dokonujący rejestracji pojazdu na podstawie zaświadczenia stacji kontroli pojazdów upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów.

 

 

3. Pojazd używany do celów specjalnych wyposaża się w tabliczkę, o której mowa w ┬ž 9 ust. 3, w przypadku adaptacji pojazdu powodującej zmianę liczby miejsc w pojeździe.

 

 

4. Przepisy ┬ž 9 ust. 2 i 4 stosuje się odpowiednio.

 

┬ž 11.

 

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia4).

 

 

 

Wyjaśniłem ??????????????????????????

 

 

Pozdrawiam :bukiet:

 

Karlik, nie do końca rozumiem jak powyższy przepis który jednoznacznie odnosi się do pojazdów służb mundurowych ma znaczenie w przypadku naszych przyczep?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

terenowiec -> Karlik ma rację. Bo skoro miałbyś wpisaną DMC w miejsce MW, jak to ja mam u siebie przykładowo, to znaczy, że masz "zapas" kilogramów wbity w dowód. Skoro wieziesz rowery, faktycznie, jakiś ładunek wieziesz. Ale policjant, nie ważne z jakiego kraju, nie ma wagi w oczach żeby wiedzieć ile kg wieziesz to raz, a dwa - przecież kupując przyczepę w salonie możesz zażyczyć sobie z bagażnikiem na rowery (np. na tylniej ścianie Fiamma). I co wtedy? Tylko i wyłącznie liczy się to ile masz na prawdę kg łącznie z załadunkiem - i sprawdza się to właśnie przez warzenie.

 

Mnie osobiście przyczepy nigdy nie ważyli policjanci, ale ważyli pomoc drogową - 1pln kary za każdy kilogram przekroczenia DMC, tak było jakieś pięć lat temu. No i naturalnie dalej nie mogłem jechać dopóki nie było prawidłowo, czyli auto zwalone z lawety i do domu po inną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terenowiec sprawdz w DR czy aby ta przyczepa nie jest zarejestrowana jako SAM , bo jak szukałem swojej to spotkałem 4 takie przypadki i one wlaśnie miały MW=DMC. Dla mnie przyczepa z 2005 r. zarejestrowana jako SAM to jakieś czary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

".....Dział I

 

Przepisy ogólne

 

Art. 1

 

1. Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu, wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych uczestników ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.

 

2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

 

Art. 2.

 

Użyte w ustawie określenia oznaczają:

 

  1. droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi (ścieżki) dla pieszych lub drogi (ścieżki) dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt,
  2. droga twarda - drogę z jezdnią o nawierzchni bitumicznej, betonowej, kostkowej, klinkierowej lub brukowcowej oraz z płyt betonowych lub kamienno-betonowych, jeżeli długość nawierzchni przekracza 20 m; inne drogi są drogami gruntowymi, Uwaga do 31 grudnia 2001 r. obowiązywała poniższa definicja
     
    droga twarda - drogę z jezdnią o nawierzchni bitumicznej, betonowej, kostkowej, klinkierowej, brukowcowej, tłuczniowej lub żwirowej oraz z płyt betonowych lub kamienno-betonowych, jeżeli długość nawierzchni przekracza 20 m; inne drogi są drogami gruntowymi,
  3. autostrada - drogę dwujezdniową, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, na której nie dopuszcza się ruchu poprzecznego, przeznaczoną tylko do ruchu pojazdów samochodowych, które na równej, poziomej jezdni mogą rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h, w tym również w razie ciągnięcia przyczep,
  4. droga ekspresowa - drogę dwu lub jednojezdniową, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, na której skrzyżowania występują wyjątkowo, przeznaczoną tylko do ruchu pojazdów samochodowych,
  5. droga dla rowerów - drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu rowerów jednośladowych, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi. Uwaga do 31 grudnia 2001 r. obowiązywała poniższa definicja
     
    droga (ścieżka) dla rowerów - drogę przeznaczoną do ruchu rowerów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi,
  6. jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni, Uwaga do 31 grudnia 2001 r. obowiązywała poniższa definicja
     
    jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów,
  7. pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nie oznaczony znakami drogowymi,
  8. pobocze - część drogi przyległą do jezdni, która może być przeznaczona do ruchu pieszych lub niektórych pojazdów, postoju pojazdów, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt,
  9. chodnik - część drogi przeznaczoną do ruchu pieszych,
  10. skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową lub stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze,
  11. przejście dla pieszych - powierzchnię jezdni lub torowiska przeznaczoną do przechodzenia przez pieszych, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, Uwaga do 31 grudnia 2001 r. obowiązywała poniższa definicja
     
    przejście dla pieszych - powierzchnię jezdni, drogi dla rowerów lub torowiska przeznaczoną do przechodzenia przez pieszych, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi,
  12. przejazd dla rowerzystów - powierzchnię jezdni lub torowiska przeznaczoną do przejeżdżania przez rowerzystów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi,
  13. przystanek - miejsce zatrzymywania się pojazdów transportu publicznego, oznaczone odpowiednimi znakami drogowymi,
  14. tunel - budowlę na drodze, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi,
  15. obszar zabudowany - obszar oznaczony odpowiednimi znakami drogowymi,
  16. strefa zamieszkania - obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi,
  17. uczestnik ruchu - pieszego, kierującego, a także inne osoby przebywające w pojeździe lub na pojeździe znajdującym się na drodze,
  18. pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i nie wykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej,
  19. kolumna pieszych - zorganizowaną grupę pieszych prowadzoną przez kierownika lub dowódcę,
  20. kierujący - osobę, która kieruje pojazdem lub zespołem pojazdów, a także osobę, która prowadzi kolumnę pieszych, jedzie wierzchem albo pędzi zwierzęta pojedynczo lub w stadzie,
  21. kierowca - osobę uprawnioną do kierowania pojazdem silnikowym,
  22. szczególna ostrożność - ostrożność polegającą na zwiększeniu uwagi i dostosowaniu zachowania uczestnika ruchu do warunków i sytuacji zmieniających się na drodze, w stopniu umożliwiającym odpowiednio szybkie reagowanie,
  23. ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyśpieszenia kroku, Uwaga do 31 grudnia 2001 r. obowiązywała poniższa definicja
     
    ustąpienie pierwszeństwa przez kierującego pojazdem lub pieszego - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić kierującego innym pojazdem do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości jazdy, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku,
  24. ruch kierowany - ruch otwierany i zamykany za pomocą sygnalizacji świetlnej albo przez uprawnioną osobę,
  25. niedostateczna widoczność - widoczność występującą od zmierzchu do świtu, a także w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza od świtu do zmierzchu,
  26. wymijanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku,
  27. omijanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok nie poruszającego się pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody,
  28. wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku,
  29. zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu nie wynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1 minutę oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków lub przepisów,
  30. postój pojazdu - unieruchomienie pojazdu nie wynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające dłużej niż 1 minutę,
  31. pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane,
  32. pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego,
  33. pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego,
  34. pojazd wolnobieżny - pojazd silnikowy, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h, z wyłączeniem ciągnika rolniczego,
  35. pojazd członowy - zespół pojazdów składający się z pojazdu silnikowego złączonego z naczepą,
  36. pojazd specjalny - pojazd samochodowy lub przyczepę, konstrukcyjnie nie przeznaczone do przewozu osób lub ładunków,
  37. pojazd używany do celów specjalnych - pojazd samochodowy przystosowany w sposób szczególny do przewozu osób lub ładunków, używany przez Siły Zbrojne, Policję, Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencję Wywiadu, Straż Graniczą, kontrolę skarbową, Służbę Celną, jednostki ochrony przeciwpożarowej, Inspekcję Transportu Drogowego i Służbę Więzienną, Brzmienie obowiązujące do 17 stycznia 2003 r:
     
    pojazd używany do celów specjalnych - pojazd samochodowy przystosowany w sposób szczególny do przewozu osób lub ładunków, używany przez Siły Zbrojne, Policję, Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencję Wywiadu, Straż Graniczną, kontrolę skarbową, Służbę Celną, straż pożarną i Służbę Więzienną,
     
    Uwaga do 1 lipca czerwca 2002 r. obowiązywała poniższa definicja:
     
    pojazd używany do celów specjalnych - pojazd samochodowy przystosowany w sposób szczególny do przewozu osób lub ładunków, używany przez Siły Zbrojne, Policję, Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencję Wywiadu, Straż Graniczną, straż pożarną i Służbę Więzienną,
     
    Uwaga do 28 czerwca 2002 r. obowiązywała poniższa definicja
     
    pojazd używany do celów specjalnych - pojazd samochodowy przystosowany w sposób szczególny do przewozu osób lub ładunków, używany przez Siły Zbrojne, Policję, Urząd Ochrony Państwa, Straż Graniczną, straż pożarną i Służbę Więzienną,
  38. pojazd uprzywilejowany - pojazd wysyłający sygnały świetlne w postaci niebieskich świateł błyskowych i jednocześnie sygnały dźwiękowe o zmiennym tonie, jadący z włączonymi światłami mijania lub drogowymi; określenie to obejmuje również pojazdy jadące w kolumnie, na której początku i na końcu znajdują się pojazdy uprzywilejowane wysyłające dodatkowo sygnały świetlne w postaci czerwonego światła błyskowego,
  39. pojazd zabytkowy - pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury,
  40. samochód osobowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu,
  41. autobus - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą,

  1. a) autobus szkolny - autobus przeznaczony do przewozu dzieci do szkoły, barwy pomarańczowej, oznaczony z przodu i z tyłu prostokątnymi tablicami barwy białej, z napisem barwy czarnej "autobus szkolnyUwaga punkt 41a) zaczął obowiązywać 1 stycznia 2002 r.
  2. samochód ciężarowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków; określenie to obejmuje również samochód ciężarowo-osobowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w liczbie od 4 do 9 łącznie z kierowcą,
  3. taksówka - pojazd samochodowy odpowiednio wyposażony i oznaczony, przeznaczony do przewozu za ustaloną na podstawie taksometru opłatą:
    1. osób w liczbie nie większej niż 9 łącznie z kierowcą oraz ich bagażu podręcznego (taksówka osobowa),
    2. ładunków o masie nie przekraczającej 2,5 t (taksówka bagażowa),

[*]ciągnik rolniczy - pojazd silnikowy skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych,[*]motocykl - pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym wózkiem - wielośladowy,[*]motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nie przekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km /h,[*]rower - pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem,[*]wózek inwalidzki - pojazd konstrukcyjnie przeznaczony do poruszania się osoby niepełnosprawnej, napędzany siłą mięśni lub za pomocą silnika, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do prędkości pieszego,[*]zespół pojazdów - pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość; nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania,[*]przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem,[*]przyczepa lekka - przyczepę, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg,[*]naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd,[*]masa własna - masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego,[*]dopuszczalna masa całkowita - największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze, Brzmienie obowiązujące do 17 stycznia 2003 r.

 

dopuszczalna masa całkowita - sumę masy własnej i dopuszczalnej ładowności,[*]rzeczywista masa całkowita - masę pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób,[*]dopuszczalna ładowność - największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu, Brzmienie obowiązujące do 17 stycznia 2003 r.

 

dopuszczalna ładowność - największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd po drodze,[*]nacisk osi - sumę nacisków, jaką na drogę wywierają koła znajdujące się na jednej osi..."

Karlik, cytowana przez Ciebie ustawa odnosi się do pojazdów służb mundurowych. Zwróć uwagę na pkt 36 i 37. Pojazd specjalny a pojazd używany do celów specjalnych to nie jest to samo. To tak czysto formalnie.

Natomiast pkt 54 wyjaśnia chyba wszystko. Jeżeli MW=DMC to nic w cepie przewozić nie można - pkt 54 do 56.

Pozdrawiam

Bartek

Edytowane przez BartZab (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

┬ž 9.

 

1. Dane techniczne pojazdu specjalnego, w szczególności dopuszczalną ładowność lub dopuszczalną masę całkowitą pojazdu oraz liczbę miejsc w pojeździe, określa organ dokonujący rejestracji pojazdu na podstawie:

 

1) danych zawartych w świadectwie homologacji, a w odniesieniu do pojazdów, na które świadectwo nie zostało wydane - danych producenta;

2) zaświadczenia stacji kontroli pojazdów upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów - w przypadku zmiany jego dopuszczalnej ładowności, dopuszczalnej masy całkowitej lub liczby miejsc.

 

Czytaj raz jeszcze :bukiet:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karlik, nie kwestionuję uprawnień diagnosty do zmiany ładowności itp. Dla mnie osobiście skończonym kretynizmem jest kwalifikowanie przyczep kempingowych do tej samej grupy co pojazdy: POLICJI, SG... (co ciekawe brakuje CBA :bukiet:) i tyle.

 

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.