Skocz do zawartości

Masa Całkowiata = Masa Własna - co robić?


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 3 tygodnie później...

marmur , zrób zdjęcie tej tabliczki

 

 

Odświeżę nieco temat zgodnie z obietnicą

 

Na tabliczce znamionowej nie ma jednak MW, jest tylko DMC i dopuszczalne obciążenie osi

 

 

A w dowodzie rejestracyjnym jest tak:

 

- rodzaj pojazdu: przyczepa specjalna

 

- przeznaczenie: kempingowa

 

- F1 - maksymalna masa całkowita 650 kg

 

- F2 - DMC 650 kg

 

- G - masa własna 650 kg

 

wynika z tego, że ładowność wynosi zero.

post-1214-0-82162900-1299785308_thumb.jpg

post-1214-0-76026100-1299786307_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie w dowodzie rejestracyjnym jest tak:

 

- rodzaj pojazdu: przyczepa specjalna

 

- przeznaczenie: kempingowa

 

- F1 - maksymalna masa całkowita 650 kg

 

- F2 - DMC 650 kg

 

- G - masa własna 650 kg

 

wynika z tego, że ładowność wynosi zero.

 

 

 

 

Co ciekawsze na tabliczce znamionowej też mam podane MW=650 kg i DMC=650 kg

 

 

 

 

Nigdy nie ważyłem przyczepki. Zakładam, że standartowe wypozażenie przyczepki (przedsionek, butla itd. ) wchodzą w skład MW.

 

Rzeczywiście, mam obiekcje co do uchwytu i rowerów na nim przewożonych. Parę razy byłem kontrolowany, żaden z policjantów nie był nadgorliwy ale licho nie śpi.

 

Na pewno uzbiera się ze 100 kg ładunku.

 

Co Wy na to??

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A widzisz ? Wiedziałem , że tak być nie może , na tabliczce masz tylko DMC i nacisk osi . Masę własną możesz ustalić poprzez ważenie pojazdu . Z kwitem z wagi na stację po zaświadczenie i do wydziału komunikacji .

 

Ale , jeśli DMC to tylko 650 kg. , czyli przyczepa lekka , bez badań , to czy warto to załatwiać ? Wybór zostawiam Tobie ... :)

Edytowane przez Karlik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W moim Knausie F2 = G = 1300kg. Przy okazji dodatkowych badań (hak) zapytałem diagnostę o taką sytuację. Powiedział, że tak nie może być. Znaleźliśmy w jakiejś mądrej książce tabelkę i podobny model miał MW = 1130kg, a DMC 1300kg. Czyli ładowność mojego Knausa byłaby tylko 170kg. Ale MW mogę ustalić ważąc przyczepę na wadze z homologacją. Podobno trzeba to zmienić w dowodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę nieco temat zgodnie z obietnicą

 

Na tabliczce znamionowej nie ma jednak MW, jest tylko DMC i dopuszczalne obciążenie osi

 

 

A w dowodzie rejestracyjnym jest tak:

 

- rodzaj pojazdu: przyczepa specjalna

 

- przeznaczenie: kempingowa

 

- F1 - maksymalna masa całkowita 650 kg

 

- F2 - DMC 650 kg

 

- G - masa własna 650 kg

 

wynika z tego, że ładowność wynosi zero.

Sprawa jest jasna. Załaduj ją nawet workami z kartoflami, nie może ważyć więcej niż 650kG

A tak poważniej, podjedź na wagę gdzie węgiel sprzedają, zważ ją solo - będziesz wiedział ile możesz ją dociążyć, bo tak naprawdę MW nie jest w tym przypadku istotna ale DMC jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja kiedys rejstrowalem niewiadowke z 73roku dowod stary zadnej wagi i byl podobny problem pani w urzedzie stwierdzila ze nie ma wagi ladownosci musi miec przeglad i diagnosta wypisze te dane ale kolega mial tam znajoma i wpisali wagi takie same jak w innych dowodach tych samych marek przepisala tylko w kompie z innej niewiadowki wiec za duzo nie ma co sie martwic zwaz ja i napewno bedzie mniej wazyla a policja jak stwierdzi ze jest przeladowana to zwazy skoro dmc jest 650 to tyle moze wazyc z ladunkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem niedawno na przeglądzie. Bezproblemowo - zostało po staremu.

Wydaje mi się, że przyczepa specjalna - kempingowa nie musi mieć podanej ładowności - ważne, żeby ciągnięta na drodze nie miała więcej niż DMC, a masa własna zależy od wyposażenia standard + dodatki i w tym samym modelu może się różnić i to bardzo :)

post-3272-0-51181000-1306435699_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
A widzisz ? Wiedziałem , że tak być nie może , na tabliczce masz tylko DMC i nacisk osi . Masę własną możesz ustalić poprzez ważenie pojazdu . Z kwitem z wagi na stację po zaświadczenie i do wydziału komunikacji .

 

Ale , jeśli DMC to tylko 650 kg. , czyli przyczepa lekka , bez badań , to czy warto to załatwiać ? Wybór zostawiam Tobie ...

 

 

u mnie jest to samo tylko że waga 850 kg i co z tym robić :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wpisaną masę własną taką jak DMC. Też myślałem, że to żle, ale w urzędzie i na stacji powiedzieli mi, że wszystko w porządku. Załadowana przyczepa nie może ważyć więcej niż DMC i tyle. Przyczepę dla mojej wiadomości zważyli na stacji diagnostycznej, ale bez wpisywania do dowodu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę nieco temat zgodnie z obietnicą

 

Na tabliczce znamionowej nie ma jednak MW, jest tylko DMC i dopuszczalne obciążenie osi

 

 

to jest tabliczka z Hobby ?

jeśli tak, to czemu nie ma logo Hobby, a jest napisane Wilk ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.