Skocz do zawartości

Swift i inne Angielki


JINX_Sanok

Rekomendowane odpowiedzi

Co kraj , to obyczaj , jedna Polska a cuda świata , u nas jest to wymagane i basta , żaden urzędas nie chce bez tego zarejestrować szopy z Anglii. Taki kraj'i z gory sory za przekrwienie słowa , oczywiście nie chodzi o paszport tylko certyfikat :-)

Witam, sam przywlokłem przyczepkę z Anglii i zarejestrowałem bez problemu. W wydziale komunikacji dostałem tablice czasowe, odwiedziłem stacje okręgową, gdzie diagnosta sprawdził ją przez internet tj. dane techniczne, obmierzył ją dla kontroli, znalazł nr seryjny na ramie. Z dokumentem ze stacji ponownie udałem sie do wydziału komunikacji, przedstawiłem dwujęzyczną umowę kupna i wyszedłem z zarejestrowana przyczepka... z miękkim dowodem i z tablica rejestracyjna. ZERO problemu!!! Nikt nie wymagał żadnego certyfikatu, musiałem jedynie napisać oświadczenie, że przyczepka nie posiadała dowodu rejestracyjnego. Może w niektórych miastach w urzędach siedzą idioci, ja na szczęście trafiłem na normalnych...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałbym się pochwalić że po kilkumiesięcznych poszukiwaniach stałem się dzisiaj właścicielem ogona  :jump:

Moja wybranka to niejaka Craftsman Superior (cokolwiek to oznacza)  :serducha:

Jesteśmy już po pierwszej trasie powrotnej do domu która nie ukrywam, była dla mnie nowym doświadczeniem ponieważ była to moja pierwsza przejażdżka z budką  ;)

 

W tym miejscu chciałbym serdecznie podziękować załodze forum. To dzięki Wam zdobyłem podstawową wiedzę na temat przyczep, dzięki której miałem pierwszy punkt zaczepienia w zdobywaniu doświadczenia lustrując miliard przyczep za którymi zrobiłem "x" kilometrów. Ale wreszcie się udało  :pub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki  :thank:

Droga rejestracji oficjalnie rozpoczęta. Aktualnie czekam na wezwanie ze skarbówki żeby tam jechać i jeszcze raz pokazać palcem papiery które im dzisiaj złożyłem a potem dostanę wezwanie że mogę już odebrać papier który jest odmową wydania papieru na to że nie potrzebuję papieru (gość w okienku sam się z tego śmiał bo sam nie wierzył że musi mówić takie brednie), i już będę mógł iść do wydziału komunikacji po próbne blachy. Jakie to szczęście że taka fantastyczna procedura bardzo potrzebnego wszystkim przejścia przez skarbówkę trwa jedynie 20 dni...  :lol:

Także raz dwa, hop siup i się zarejestruje. Akurat będę miał czas żeby ją posprawdzać i doprowadzić do ładu  :palacz:

No i nauczyć się obsługi tych wszystkich rzeczy  :]

Edytowane przez sokal (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tez jestem nowicjuszem w klubie angielek. Tez chce przeniesc zbiornik z wodą do bagaznika - jak połączyc układ wody i zasilania. A takze, jak rozebrac filtr wody, widac że jest "brudny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:)

Na Forum od dawna, ale jakiś czas tu nie zaglądałem. Nie mogę jednak przeoczyć tak szacownego klubu jedynie słusznej strony drzwi :yes:

Z naszym Lunarkiem przejechaliśmy przez te parę lat ładnych parenaście tysi km. I co dziwne, jak na razie, nic nie robiłem z nim od strony "jezdno-mechanicznej" nie licząc regulacji hamulców, które po przejechaniu Chorwackich górek od Dubrownika po Istrię dostały nieźle po  :pupa: .

Tak czy inaczej, zgłaszam swój akces do tak szacownego grona.

Edytowane przez pietrek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, tez jestem nowicjuszem w klubie angielek. Tez chce przeniesc zbiornik z wodą do bagaznika - jak połączyc układ wody i zasilania. A takze, jak rozebrac filtr wody, widac że jest "brudny"

Mam ABI MARAUDER z 95 roku i filtr wody wykręciłem kluczem plastikowym który mi został po polskiej pralce. Rozebrałem i wysypałem węgiel ze środka.Wsypałem nowy zakupiony na allegro.Działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam grono włascicieli "angielek". Jestem nowym uzytkownikiem angielki ABI Celebration 450 CT https://www.youtube.com/watch?v=5QH5_WABOR8. Wiec kiedy bedziemy mieli Klub miłosników angielek ?

Jestem już po 1-szym - udanym - wyjezdzie wakacyjnym do Chorwacji. No i nie ma tu nic odkrywczego, jak wiele angielek i moja ma dolegliwość "zawilgocona", przecieka. Mam tez kilka pomysłow na modernizację. Poniewaz raczej mam pomysły, a nie mam technicznych możliwości ich wprowadzenia (parkowanie - postój pod chmurką, na ogolnie dostepnym parkingu pod blokowiskiem, postanowiłem oddac przyczepę do fachowca. Udało mi się znależć pasjonata kemingowania, a przy tym ma warsztat samochodowo-lakierniczy i naprawia przyczepy (tak przynajmniej twierdzi). Przyczepa jest u niego i są wprowadzane modernizacje (o tym pozniej) oraz najwazniejsze - uszczelnienie i wysuszenie przyczepy. Niestety, konstruktorzy angielscy do uszczelnienia przyczep - połączenie boków z dachem, okna, w tym dachowe, itp uzywają )uzywali w latach 90-siatych) uszczelniacza, ktory po czasie twardnieje i ...........już nie uszczelnia (niemieckie przyczepy mają masę uszczelniajacą ciągle plastyczną). Stąd przecieki i zawilgocenia w angielskich przyczepach. Zobaczę jakie będą efekty pracy.

Teraz modernizacje.

1. Łóżko pietrowe. Koniecznie chciałem przyczepe z łozkiem pietrowym, na tyle przyczepy. Dolne łożko po złozeniu stolika ma wymiar ok 120 cm, czyli moga tam spac 2 szczupłe osoby. Gorne łozko "wiszace" ma szerokość ok 60 cm, a wiec .........nawet dla dziecka dosc waskie. Poszerzyłem, dokładając dwie dechy ze sklejki i teraz ma szerokość ok 100cm. Naturalnie wzmocniłem podparcie boczne łózka ! Jest OKi.

2. Zauwazyłem ze wydajność chłodzenia lodówki w przyczepie przy duzych upałach w Chorwacji jest niewystarczajaca. Brak cyrkulacji powietrza przy fabrycznych otworach. Lodówka wyciagnieta, przejrzana, w podłodze pod lodówką dodatkowy otwor wentylacyjny + otwory okragłe pod lodówką - powinny poprawic skutecznosc chłodzenia. Sprawdze za rok w Chorwacji. W Polsce - daje radę!

3. Uzywam od lat (kiedy jezdziłem z namiotem) samochodową lodówkę turystyczną 12V/220V. Naprawde polecam, sprawdza się od lat w trasie i w Chorwacji, jako dodatkowa lodówka. Dotychczas woziłem w samochodzie. Przenoszę do luku bagazowego w przyczepie. Robię miejsce w luku - wyrzucam koło zapasowe, przesuwam butlę gazowa (mała 5kg), wstawiam :

a. lodówkę turystyczną (bedę gniazdka 12V i 220V)

b. wstawiam nieduzy zbiornik z wodą, z pompką 12V aby uniezaleznic sie od zewnetrznego zbiornika wody. Na kempingu mozna miec duży zbiornik z wodą, ale w trasie ..............skad brac wode na umycie zebów ? Stad zbiornik w luku bagazowym. A tak na marginesie. Nie gotujemy w przyczepie, chya że w trasie woda na kawe - herbatę. Kuchnię mam na zewnatrz, a od butli poprzez trójnik ciągne dodatkowy przewod gazowy. Przez reorganizację luku bagazowego i wyjęcie koła zapasowego, jest tam duzo miejsca do zagospodarowania.

4. Radio samochodowe + głosniki - własciwie to jest brak miejsca na wstawienie radia, ale coś tam wykombinujemy !

5. Wieszak - wozek (są oryginalne w przyczepach) dla podwieszenia koła zapasowego za osią przyczepy, pod podłogą. Bedze - ma być zrobione.

6. Z tyłu przyczepy, w gornej częsci plastikowego spojlera - dodatkowe, 3-cie światło STOP. Ma mnie być widac z daleka, gdy hamuję !

7. Mam dwa wtyki do podłaczenia przyczepy, jak to w angielkach. Korzystałem z jednego, tradycyjnie do podłaczenia oswietlenia drogowego przyczepy. Drugi, do zasilania przyczepy w 12V w trakcie jazdy (pracy silnika) - lodówka, ładowanie akumulatora przyczepy, urzadzenia 12V - nie wykorzystane. Przechodzę na jedno gniazdko 13 PIN w samochodzie (juz jest), w przyczepie tez bedzie jeden wtyk 13 PIN i mam prad 12V w przyczepie w trakcie jazdy (obie lodówki pracują, doładowanie akumulatora).

8. Podmieniam okna dachowe na wieksze i uszczelniam

9. Wprowadzam dodatkowe gniazdko 12V w przyczepie - sąurzadzenia ktore pracuja tylko na 12V !

10. Dokłdam troche półek, tam gdzie pozwala na to przestrzen, np w szaje ubraniowej, pod kuchenką (nie mam na szczęscie piekarnika),

11. podswietlenie LED pod progiem drzwi wejsciowych (ot taki bajer) - połączone z oswietleniem (nowa lampa) zewnetrznym nad drzwiami.

12. Dodatkowe wywietrzniki (dachowy + boczny na scianie)

Zapewne przyjdzie mi cos tam jeszcze do głowy.

A co Wy zrobilisciw w swoich przyczepach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytanie mam odnośnie dachu w angielkach, a mianowicie od czego jest zależne czy dach zbudowany jest z jednej części , czy dwóch a może jest jednolity? 

 

gdzieś to wiedziałem na forum i nie mogę odnaleźć.

 

miałem budkę z 1994 roku i dach był łączony w 2 miejscach. jak przeglądam aukcje niektóre budy z tego rocznika nie mają łączenia wcale.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam malutkie pytanko co zrobić aby moje ogrzewanie działało lepiej czyli bardziej wydajnie. Jest to piec Primus z grzejnikami, przy temperaturach powyżej 10 stopni na dworze daje rade ogrzać przyczepkę do 20stopni, ale jak temperatura spada do 0 to juz jest problem nawet z osiągnięciem 15 stopni. co może byś tego przyczyną i ewentualnie co zrobić. Natomiast woda w bojlerze jest za każdym razem ogrzana tak samo czyli bardzo gorąca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

miałem budkę z 1994 roku

...

Jest duże prawdopodobieństwo że 1994 było tylko w DR a w rzeczywistości 90% angielek w PL jest o kilka lat starszych.

...

co zrobić aby moje ogrzewanie działało lepiej czyli bardziej wydajnie. Jest to piec Primus z grzejnikami

...

W całym układzie jest/są co najmniej 2 odpowietrzniki, pozbądź się powietrza z układu.

Sprawdź czy pompka pracuje, tzn czy fizycznie pompuje bo zdarza się, że oś silniczka kręci się w środku plastikowego wirnika.

Sprawdź czujnik temperatury, zwarty lub za mala impedancja okłamuje elektronikę która myśli że jest odpowiednio ciepło więc mocniej nie grzeje.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,  jestem nowicjuszem na tym forum i w klubie angielek. Zakupiłem SWIFT CORNICHE 14/4E wiem ze mają drzwi po słusznej stronie  ale zawsze coś w tych angielkach mnie pociągało . Holował będę HONDĄ HR-V 4x4/125kM myślę ze da radę bez problemu. Śledzę to forum już od kilku  miesięcy ale dopiero teraz zdecydowałem się zarejestrować i ujawnić . Czytając i śledząc poszczególne wątki dowiedziałem się bardzo wiele bez zadawania pytań o temacie Karawaningu. Takie forum to wspaniała sprawa . :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.