Skocz do zawartości

Gdzie podłączona jest lodówka na 12V?


Rekomendowane odpowiedzi

Sie chłopaki rozpisały :-]

Toteraz może autor postu.

Przeciwmgielne

-mam w Knausie,na przeglądzie miesiąc temu by przeszedł i bez ,ale pan zapytał na koniec a czy jest przypadkiem,więc mu pokazałem.

Oświetlenie 12V

Po podłączeniu pod auto mam oświetlenie i w kibelku :ok:

W piątek jade nad morze-przełącze na 12 V i spróbuje po światłach i potem po mgielnych zobaczy się bujnie

Na gaz----Iskrownik pstryka ale nie pali a okienka nie ma i nic nie wiem.A czasu nima aby wymontować lodówe

 

I nie kłucić się mi :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Rogerem sie tez nie przejmuj, On z Klubu Najmadrzejszych pochodzi...

 

Wracajac do problemu lodowki i 12 V, zrobilem dzis eksperyment ze swoja lodowka - podlaczylem bezposrednio do kabli zasilajacych lodowke aku 45 Ah, pominawszy w ogole instalacje przyczepy - wynik: chlodzila super, ale po 4 godzinach aku BYL PUSTY.

Natomiast w czasie pracy zanim sie wyladowal, kable zagrzaly sie bardzo - wniosek - albo moja lodowka potrzebuje zbyt duzo pradu, moze ma jakies zwarcie w grzalce?, raczej to wykluczam - mysle, ze po prostu te 12 v jest za slabe, lepszy gaz, a najlepsze 220V.

 

Pytanie jest takie - czy jak sie podlaczy taka lodowke do instalacji samochodu to podczas jazdy zagotujemy alternator czy nie?

No bo jesli w 4 godz wykotlowalo caly prad?

A jakby tak jechac z tym podlaczeniem z 10 godzin?

 

Nie bede tego testowal, to dla mnie pytanie retoryczne...

 

No właśnie o takiej sytuacji ten z "klubu najmądrzejszych" mówił .... ale Ty jesteś mądrzejszy to sobie poradzisz weźmiesz kartkę w rączkę policzysz co i jak i będziesz wiedział co spierniczyłeś i jak i czym to podłączyć .... :ok:

 

PS

Aha z "nieba" jestem kolego.... żaden klub ..... i wiem czego nie wiem .... :ok: a jak wiem co pisze to piszę .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roger, ale to ma byc przygoda....

 

No tak ..... w Twoim przypadku to nawet ekstremalna może być.....

Wiesz irytuje mnie takie durne szuflatkowanie ..... Ja tam sie mogę w technicznych wątkach nie produkować .... bo ani wszystko wiem ani wszystko umiem .... Tylko zawsze wychodziłem z założenia ze człowiek jest empirystom skoro sam coś robiłem i wiem co spieprzyłem to piszę co wiem aby inni nie popełniali takich samych błędów ....

Można stosować patenty rożne bo Polak jest pomysłowy ważne żeby to robić z głową. Jeśli się chwilę zastanowisz to dojdziesz do bardzo prostego wniosku że ten "dobry plus i masa " są Ci potrzebne nie tylko do lodówki ... Bo skoro jedziesz i silnik pracuje to przydałoby sie żebyś ładował akumulator przyczepki a skoro tak to inteligentnie więc założysz inteligentnie kawałek elektroniki który będzie wiedział czy można ładować i dawać napięcie na przyczepowy czy zapotrzebowanie holownika jest zbyt duże i za Ciebie odseparuje te AKU 70 amperowym przekaźnikiem bo tak się to robi..... ale Ty to wiesz. Dodatkowa korzysć będzie taka że oba AKU będą ładowane z 220V przy podpiętym napięciu i holowniku do przyczepy.

 

PS

Przepraszam wszystkich za przynudzanie .... więcej się nie produkuję :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.z alternatorem na dwoje babka wróżyła .... poradzi sobie w dieselku w benzynie będzie gorzej

Tu nie można bawić się we wróżby i to podwójne. Ja zasilam swoja lodówkę w 14V (a nie 12) w czasie jazdy i robię to od kilkunastu dobrych lat.(Silnik benzyna 1.4) Tylko dwa warunki trzeba spełnić: lodówkę zasilać z akumulatora przyczepy przez przekaźnik (kiedyś ten układ przedstawiłem na forum) i druga rzecz kable w samochodzie i przyczepie winny miec przekrój co najmniej 4 mm kw. Ja w swojej instalacji załozyłem 6 mm kw. i tyle napięcia ile jest na akumulatorze z alternatora tyle jest na lodówce. Przy przekrojach takich jakie są w standardowej instalacji na lodówce jest ok 9 V a to dużo za mało dla nawet słabego chłodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz i zrobiłeś coś co działa i zgodnie ze sztuką ..... :ok: ... jak jeszcze dałeś impuls zwierający przekaźnik ze wzbudzenia alternatora to masz u mnie "mądrali' piwko ... :-]

 

:ok:

 

PS

Proponuję dołożyć jeszcze takie małe cudo :

pierwszy aku ma zawsze priorytet na separatorze .... :] więc samochodowy podłączony jako 1 nie ucierpi nigdy .... :] zbyt duża różnica napiec wyseparuje AKU .... i bedziesz mial układ idealny :] i bezpieczny

post-145098-imported-5918e212-98a6-4a16-8cfb-a863404513b5_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja dorzucę swoje 3 grosze :]

 

tak jak pisałem, u mnie zasilanie p/mgielnym odpada, ford tak głupio wykombinował, że żeby włączyć tylne p/mgielne (w dodatku są dwa) to trzeba włączyć przednie :-]

czyli do zasilania lodówki potrzeba by dodatkowego obciążenia około 130W

 

więc do zasilania lodówki chciałem wykorzystać dodatkowe gniazdo zapalniczki w bagażniku

mam już dorobiony kabelek z wtyczką zapalniczki, tylko teraz zastanawiam się czy moja instalacja da radę :ok:

piszecie o 6mm przewodach, a to kawał kabla ... u mnie na pewno nie jest taki gruby

na lodówce wyczytałem że dla 12V bierze 100W, więc nie jest to jakaś wielkie obciążenie

w sumie tyle co np jazda na p/mgielnych, czy drogowych ... więc altek powinien dać radę

 

ale czy ford przewidział instalację na ciągłe 100W ? teoretycznie powinien, bo przecież nawet turystyczna lodówka ma koło 70W :ok:

przewody są na pewno grubsze niż te idące do świateł :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przewody wyglądają na 2,5 mm2 i lodówka chłodzi (możliwe, że mniej wydajnie ale to ciężko ocenić) ... jedna ważna zasada - przed wyjazdem schładzam lodówkę z 220V, produkty wkładam odpowiednio wcześniej, żeby się wstępnie dobrze ochłodziły ... 12V w czasie drogi ma tylko podtrzymać chłodzenie i do tego nadaje się super ... oczywiście pamiętam, że w czasie przerwy w podróży albo przełączam na gaz, albo przerwa jest odpowiednio krótka ...

 

ed ... jedno pytanie, też myślałem kiedyś o większych średnicach przewodów ale wprowadzenie tego do 13 pinowej wtyczki jest niemożliwe ... ostatnio robiłem przyłącze od akumulatora przyczepy do przetwornicy i ciężko było (ja ni znalazłem) rozłączalnej wtyczki i gniazda które można założyć na grubych przewodach. W końcu rozebrałem przetwornicę i kable przykręciłem zarabiając oczka na końcu ... znacie jakieś złącza do takich przewodów ?

 

Testowałem na przetwornicy, że grubość przewodów ma ogromny wpływ na moce jakie można uzyskać ... na przewodzie 1,5mm przetwornica błyskawicznie włączała tryb "overload" i odcinała odbiorniki ... 2,5 trochę lepiej, a skończyłem na 4mm i było ok byłem w stanie wykorzystać pełną moc przetwornicy. Aha przewody testowe nie były bardzo długie, zawsze przy przetwornicy było ok 13V natomiast grubość wpływała na uzyskiwaną moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich. A propo 12V w lodówce moje pytanko. Mam zamiar podłączyć wiatraczki na tyle lodówki, tylko nie bardzo wiem skąd wziąśc 12V do zasilania tych wiatraczków. Czy może ktoś mi podpowiedzieć. Moja lodówka to ELEKTROLUX w przyczepce HOBBY. Oczywiście lodówki nie chcę wyciągać, mam dojście poprzez kratki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję dołożyć jeszcze takie małe cudo :

pierwszy aku ma zawsze priorytet na separatorze .... :] więc samochodowy podłączony jako 1 nie ucierpi nigdy .... :] zbyt duża różnica napiec wyseparuje AKU .... i bedziesz mial układ idealny :ok: i bezpieczny

 

Po co na siłę robić z przyczepy kampera :]? Gdzie to sobie zamontuje :ok:, w aucie pod maską :], w bagażniku... Jak Ty to widzisz? Pytam z ciekawości. No i jaki to ma związek z zasilaniem lodówki :-].

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontujesz gdzie chcesz ..... to bardzo małe ustrojstwo ..... logicznie byłoby w przyczepie niedaleko akumulatora ....

Ja nie robię na siłę z przyczepy kampera drugi akumulator po prostu ułatwia życie ... przy braku 220V a skoro go montujemy to dobrze byłoby dbać o jego kondycję.

A z zasilaniem lodówki związek jest taki, że aby prawidłowo działała na 12V powinna być podpięta do akumulatora nie ma wtedy problemu ze spadkami napięć i rezystancjami.... im mniej po drodze tym lepiej .... dlatego podłączoną miałem zawsze do aku w przyczepie a podczas jazdy holownik ładował oba akumulatory instalacja była zrobiona na przewodach o konkretnym przekroju nie na "wstążkach".

A zasadę działania tego urządzenia znajdziesz na stronie producenta ... nie bardzo mi się chce pisać bo i tak zaraz znajdziecie jakąś dziurę w całym ..... :ok:

 

http://c-system.com.pl/ladowanie_dodatkowego_akumulatora.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich. A propo 12V w lodówce moje pytanko. Mam zamiar podłączyć wiatraczki na tyle lodówki, tylko nie bardzo wiem skąd wziąśc 12V do zasilania tych wiatraczków. Czy może ktoś mi podpowiedzieć. Moja lodówka to ELEKTROLUX w przyczepce HOBBY. Oczywiście lodówki nie chcę wyciągać, mam dojście poprzez kratki.

 

Mozesz wziac z wlacznika na 12 v co przy lodowce jest, ale raczej tam reki nie wlozysz, to lepiej z lampki co nad kuchenka jest, tam powinna byc zarowka na 12 v, ale taki pewny jak jest w Hobby to nie jestem, u mnie tak jest...

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacek l, U mnie lampki nie ma, ale jest dojście do włącznika na 12V. Tylko nasuwa mi się następne pytanie. Do włącznika podłączę + z wentylatorków, natomiast masę gdziekolwiek. Czy po włączeniu wentylatorków lodówka nie będzie ciągła mi 12V właśnie poprzez wentylatrki. Docelowo wentylatorki mają działać przy lodówce włączonej pod 220V. :ok: Trochę jest zakręcone to co napisałem, ale z elektryką mam tyle do czynienia co "dzwonkami gazowymi", a nie chciałbym przedobrzyć :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.