Skocz do zawartości

Obniżenie DMC/ŁADOWNOŚCI kempingu


JurekHobby635

Rekomendowane odpowiedzi

Nie tak dawno na tym forum była dyskusja na ten temat a że byłem tym żywotnie zainteresowany to poruszyłem przysłowiowe niebo i ziemię aby uzyskać wszelkie możliwe dane uprawniające do obniżenia DMC mojej przyczepki. I co się okazało? Wielka dupa! DMC przyczepy w Polsce nie ma możliwości obniżyć co wynika z przepisów regulujących rejestrację, owszem, po zmianach można zawalczyć o MW ale DMC jest nie do ruszenia.

 

dokładnie takie same info dostałem na SKP, można bawić się MW + ładowność, czyli np wymontowujemy lodówkę, spada MW, zwiększa się ładowność, ale DMC jest nie do ruszenia

 

DMC może zmienić jedynie papier od producenta, jest taki przypadek opisany na forum, wystarczy poszukać.

 

temat wygląda następująco... żeby to zrobic musisz troszke nakombinowac, mianowicie demontujesz stara tabliczke znamionowa z budy /powiedzmy zniszczyla sie/ i jedziesz do rzeczoznawcy zeby ci okresli masy przyczepy

tak, a diagnosta jest głupi i nie wie, że to taki i taki model przyczepy, podobnie WK nie ma starych danych ?

 

mnie przy przeglądzie zerowym, gość pytał dlaczego mam 1000kg DMC,

jak ten model hobby ma 1100kg - a buda ma 20lat

skąd diagnosta wiedział jaką DMC powinna mieć moja buda ?

ano z komputera, w którym były wszystkie dane

 

było na forum o jedynej legalniej ścieżce, ładnie opisał to adi

No dobra, załatwiłem oficjalnie obniżenie DMC przyczepy poprzez zmniejszenie ładowności.

Potrzebne dokumenty (te które ja miałem) i elementy

- nowa tabliczka znamionowa (którą sprezentował mi producent) i zakładałem ją sam;

- wyciąg z świadectwa homologacji (od producenta)

- oświadczenie prodeucenta dlaczego zmienia się łądowność, na jakiej podstawie itp itd, to był wymysł Wydziału Komunikacji w Katowicach jako kłoda pod nogi;

- badanie techniczne pojazdu w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów (jedna chciała jeszcze badanie rzeczoznawcy, to pojechałem do innej, ta z kolei chciała widzieć przyczepe, a jak już z nia poejchałem to nawet na nia nie spojżeli)

 

Koszty:

- 74 zł nowy dowód rejestracyjny

- ok 85 zł badanie techniczne

- kilka złotych na telefony do producenta

- kilkanasćie litrów paliwa na jazdy do Wydziału Komunikacji

- 2 lata mniej za stracone zdorowie..

 

Wszystko udało mi sie dzięki temu, że producent przyczep TrampTrail wykazał wieką wole i chęć.

Podstawa prawna takiego czynu: Dz. U. 186 Poz 1332 (jak sie w to człowiek wczyta to wystarczy samo oświadczenie producenta, lub jego przedstawiciela).

w tym wątku

jest też gdzieś wątek o walce z obniżeniem DMC kempingu, tam udało się po otrzymaniu wyciągu homologacji od producenta

niestety nie mogę znaleźć tego wątku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jesli o osobowki klasy sredniej chodzi to mondeo 2.0 TDCI w automacie ma 2000 kg uciag (zarowno obecny model jak i poprzedni), tak samo 2.2 TDCI. Nie pisze o takich autach jak mercedes E czy BMW 5 bo te w zaleznosci od wersji tez moga 2t ciagnac.

 

Raz pytałem sie sprzedawcy przyczep o obnizenie DMC to mi polecił zrobic to w niemczech przed sprowadzeniem, a wrecz zoferowal taka usługe w cenie przeczepy. Pytałem sie o zmniejszenie DMC z 1600 na 1500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a:

 

┬ž3.2. (załącznik nr 6 do Dz.U.Nr 227, poz.2250 z 2003r. z późn.zm.) "W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości."

 

Czy powyższe nie mówi o tym że DMC można tylko zmniejszyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dodam od siebie tylko tyle, że mniej więcej rok temu zakupiłem przyczepkę z Anglii, która naturalnie nie miała dokumentów, oraz "podobno" była lekka (DMC 750kg). O ile masa własna faktycznie nie miała więcej niż 500kg, to tabliczki nie było aby stwierdzic dmc.

 

Procedura standartowa, tabliczka zamienna, rzeczoznawca PZM, itp itd, przyczepa 750kg dmc (bo tyle podałem i tyle na fakturze było) a tu nagle w Wydziale Komunikacji ZONK: otóż, podobno jest program komputerowy, który zawiera bazę danych wszystkich wyprodukowanych pojazdów i po wpisaniu marki i modelu wyświetlą się oryginalne fabryczne dmc, mw wymiary itp itd.

 

Całej procedury odkręcania nie będę opisywał, ale jest jeden wniosek dla mnie z tej historii:

 

Prędzej czy później przekręt z tabliczką, masą, czy inny zabieg - wyjdzie na jaw, i to tylko kwestia czasu, a najczęściej jest to w najmniej przyjemnym momencie (a nóż niemieccy policjanci mają taką możliwość przy kontroli drogowej z radiowozu sprawdzić?).

 

Osobiście odradzam zmiany w masach, bo naprawdę można się przejechać niemile któregoś dnia, a przyczepy są o różnych parametrach, nawet dmc 400kg (MW 250kg).

 

Pozdrawiam,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno jest program komputerowy, który zawiera bazę danych wszystkich wyprodukowanych pojazdów i po wpisaniu marki i modelu wyświetlą się oryginalne fabryczne dmc, mw wymiary itp itd.

 

WK mają już taki program od dłuższego czasu .Przy rejestracji mojej przyczepy Pani w okienku potrafiła sprawdzić moją homologację przyczepy !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno jest program komputerowy, który zawiera bazę danych wszystkich wyprodukowanych pojazdów i po wpisaniu marki i modelu wyświetlą się oryginalne fabryczne dmc, mw wymiary itp itd.

 

WK mają już taki program od dłuższego czasu .Przy rejestracji mojej przyczepy Pani w okienku potrafiła sprawdzić moją homologację przyczepy !!

 

hmm i to jest ciekawe, czy wytyczne programu są ważniejsze od starego dowodu, lub badania ?

 

u mnie w niewiadce została zamieniona MW z DMC,

tak że DMC miałem 450kg lub 500kg*, ładowność 100kg ??,

a Pani z WK uzupełniła MW i wpisała 350 czy 400kg* (odjęła chyba ładowność od DMC)

 

o ile wiem, nie ma takiej wersji niewiadowa (MW 350kg czy 400kg) :bukiet:

potem sie dopatrzyłem, że na tabliczce było inaczej :jump:

 

dane zostały przepisane ze starego dowodu

 

* nie pamiętam dokładnie, ale na 100% MW została zamieniona z DMC

MW nie była wpisana i pani ją uzupełniła sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam tylko dwa przypadki z którymi się spotkałem...

 

1) dość dawno temu (jakieś 15lat) mój Wujek w firmie miał dostawczaka o DMC 4,2t więc kategoria C, inne ubezpieczenie i inne przeglądy...

A że mojemu Wujkowi zależało na dużej pace na której woził długie ale niewielkie elementy (lekkie) zgłosił prośbę o zmniejszenie ładowności podpierając się tym iż auto miało prawie 30lat i że załadowanie go jak nówki sztuki jest już raczej nieporozumieniem...i bez kłopotu udało mu się zmniejszyć DMC auta zmniejszając jego ładowność...

 

2) Jak rejestrowałem auto moje to jak przyszedł dowód z Warszawy gdzie wbito mi MW innego modelu, Scenica "krótkiego", a nie mojego Granda który moim zdaniem ma i tak większą MW niż zwykły grand bo ma dodatkowe wyposażenie - między innymi szklany dach z konstrukcją rurową która moim zdaniem minimum jest cięższa 50-100kg. Na pierwszym przeglądzie diagnosta wpisał to co było na aucie a resztę ze swoich danych z komputera i książek (wpisując odpowiednią MW na druku) widocznie komuś się pomyliło, a komputer podpowiedział błędne dane :-) Na szczęście mam dobrze wpisaną DMC auta jak i przyczep która i tak nie jest większa od "aktualnej" MW jak to często bywa w Reno :-)

I mam DCM auta 2195 a DCM przyczepy 1300 czyli całość max 3495kg :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mialem zupelnie inny parzypadek - jak zakupilem przyczepe to w DR miala MW 1500kg DMC rowniez 1500kg - wg mnie bzdura totalna

udalem sie do wydzialu komunikacji aby zorientowac sie co im program "powie" powiedzial podobno ze MW jest 1200-1500kg a DM 1500-1600kg :-] gdzie os tego modelu ma max nosnosc 1500kg :-]

 

rowniez udalem sie na kilka stacji diagonstycznych aby zorientowac sie co tam mi powiedzia - nie wszedzie mieli katalogi ITS gdzie wystepowal moj model... na jednej stacji sprawdzono w katalogach i byl w katalogu taki zapis 800/1500kg :-] co juz bylo totalna bzdura przyjmujac ze 800kg MW a 1500kg DMC - madry pan diagnosta stierdzil ze 800kg to wazy pewnie bez mebli, wyposazenia itd a 1500kg z wyposazeniem :-]

 

Napisalem do Hobby o jakis dokument gdzie beda masy - okazalo sie ze moga wystawic wg VIN cos co nazywa sie ABE (ogolne dopuszczenie do eksplotacji w ruchu drogowym) i tam jest tylko masa calkowita 1500kg, okreslony nacisk na os(1500) i na hak(100).

 

To mnie tez nie satysfakcjonowało gdyż potrzebowalem dokument okreslajacy mase wlasna pojazdu - wiec co tutaj zrobic :-]

 

Udalem sie na stacje diagnostyczna gdzie zwazono przyczepe i okreslono jej mase wlasna na 1240kg - nie wiem czy pan przeliczal kN na kg czy poprostu wrzucil ogloszenia motoryzacyjne i zerknal ile maja wpisane te modele w ogloszeniach bo wyszlo mu tyle samo co w ogloszeniach maja te modele.

 

Udalem sie ze swistkiem do wydziału komunikacji gdzie widnialo juz magiczne 1240kg - pani zobaczyla w papierach ze z 1500kg zrobilo sie 1240kg i te wartosc "zamienila" we wszystkich rubrykach :-]

 

Tak wiec mialem juz nawet DMC 1240kg - ale tu kolejny problem, w dowodzie 1240kg a na tabliczce znamionowej przyczepy DMC 1500kg /nadmienie ze na oryginalnej tabliczce MW mam puste pole/.

 

Ale ze chcialem zmienic tylko MW na "oryginalne" i zeby nie szpecic przyczepy zastepcza tabliczka i nie wzbudzac podejrzen na drodze w razie kontroli znow udalem sie do WK ze mialo być zmienione tylko MW a nie "alles"...

 

i tu znow sytuacja nienormalna - dlaczego zmienila sie masa własna? :bukiet:

 

no to ja pani grzecznie odpowiadam ze sie nie zmienila masa wlasna tylko ze w dowodzie bylo zle wpisane :jump:

 

Nie bede tu opisywal dalszego biegu sprawy bo braknie miejsca - napisze w skrocie co bylo dalej:

 

Zaswiadczenie z zakladu co ma uprawnienia do przebudowy pojazdow ze przyczepa zostala przebudowana i ze zostalo zdemontowane czesc wyposazenia.

z tym kwitem do stacji okregowej - tam znow badanie pacjenta i przepisanie na druk magicznych 1240kg MW - a z tym do WK

 

I tak oto po 2 miesiacach biegania - wydaniu prawie 1000zł na badania dodatkowe /dziwne bo za kazdym razem musialem placic za przeglad rejestracyjny i za kazdym razem termin nastepnego badania zmienial mi sie o te kilka dni/, wydania dow rej, itd mam wreszcie dokument w ktorym mam wpisana mase wlasna taka jaka byla rzeczywiscie w tym modelu i taka jaka rzeczywiscie ma moja przyczepa....

 

Chore przepisy i nieuleczalni urzednicy... tyle w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ci ta MW przyczepy - bo nie zaskoczyłem?

A co masz jako DMC?

 

a po to zeby w razie kontroli miec podparcie do RMC przyczepy -

MW cholownika mam 1440, O.1 - 1500kg wiec w razie kontroli nikt mi nie zarzuci ze przyczepa wazy wiecej niz auto bo gdyby misiek na drodze zobaczyl ze mam w dowodzie przyczepy 1500kg MW i klamoty w cepce to odrazu pewnie by zaskoczyl ze przyczepa jest ciezsza anizeli auto ma wbite na haku ...

 

i teraz mam dane przyczepy MW 1240kg, DMC 1500kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przyczepie jest ważna tylko DMC i nawet tu było to poruszane...że np nie możesz ciągnąć pustej lawety która waży 400kg bo DCM ma 2500kg i po pierwsze Twój holownik ma 1440kg MW po za tym dcm zespołu powyżej 3,5tony...

 

Trzeba było walczyć by DMC przyczepy zeszła do 1440 a nie walczyć o MW która Ci się nie przyda do niczego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest to jakaś linia obrony przy założeniu że w O1 masz 1500kg

A mając E pewnie nie będziesz miał z tym problemów...

Co nie zmienia faktu ze bym zawalczył o zmniejszenie dmc przyczepy do 1440 i już...60kg to nie dużo a nikt i tak raczej w Polsce nie będzie ważył przyczepy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest to jakaś linia obrony przy założeniu że w O1 masz 1500kg

A mając E pewnie nie będziesz miał z tym problemów...

Co nie zmienia faktu ze bym zawalczył o zmniejszenie dmc przyczepy do 1440 i już...60kg to nie dużo a nikt i tak raczej w Polsce nie będzie ważył przyczepy...

 

jak wczesniej wspomnialem - na tabliczce znamionowej oryginalnej mam 1500kg jesli to zmienie to bede musial wyrobic zastepcza tabliczke do przyczepy aby dane z dowodu nie byly obalane przez tabliczke - co prawda na tabliczce zastepczej nie ma mas ale to juz moze dawac do myslenia ze cos jest kombinowane - a czesi czy niemcy sa na to uczuleni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.