Skocz do zawartości

Obniżenie DMC/ŁADOWNOŚCI kempingu


JurekHobby635

Rekomendowane odpowiedzi

udalem sie do wydzialu komunikacji aby zorientowac sie co im program "powie" powiedzial podobno ze MW jest 1200-1500kg a DM 1500-1600kg gdzie os tego modelu ma max nosnosc 1500kg

 

I tu program "powiedział" jak najbardziej trafnie :bukiet:

Wytłumacze ,odnośnie MW to wiadomo ,że im bardziej wypasiona przyczepa to będzie wiecej ważyła np.klima,piekarnik,większa lodówka,mover,bojler gazowy i wiele wiele innych gadżetów podwyższa masę własną.

Odnośnie DMC przyczepy to za dodatkową opłatą możesz sobie zażyczyć oś o podwyższonej mośności w Knausie jest mozliwość zamówienia osi 1700kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

bodzioklb - wiesz dlaczego miałeś wpisany we wszystkie trzy rubryki dmc w dowodzie rejestracyjnym?

Ponieważ tak wygląda polskie prawo. Prawidłowo każda przyczepa kempingowa tak powinien mieć. Już tłumaczę:

Wg przepisów którymi WK mnie poinstruował, jeżeli przyczepa jest rodzaju specjalna z przeznaczeniem kempingowa (dzieki temu mamy niskie OC AC itp itd) to polskie prawo nie przewiduje pojęcia ładowność takiej przyczepy (co innego zwykła przyczepa towarowa, czy laweta czy inny wynalazek). Co za tym idzie - masa własna nie powinna różnić się od DMC. No i tym oto sposobem diagnosta powinien prawidłowo wpisać we wszystkie trzy okienka DMC. Oczywiście co WK to inny obyczaj, ale jedna urzędniczka się do tego przyczepiła i potem pani naczelnik wystosowała oficjalne pismo i wszyscy urzędnicy na dzień dzisiejszy w moim WK sztywno trzymają się tego przepisu. (Kto wie, może to jakiś archaiczny zapis? Niemniej, funkcjonuje). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie65, wiec na chlopski rozum wrzucisz do przyczepy przedsionek i juz masz pojazd przeladowany...

 

nawet niwiadowki z laminatu mialy MW mniejsza od DMC...

 

mi zalezalo na rzeczywistym okresleniu MW poniewaz jak wczesniej pisalem... robie to ze wzgledy na holownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucisz przedsionek itd ale...to będzie traktowane jako wyposażenie przyczepy, a nie ładunek, więc nie przekroczysz DMC przyczepy i w rozumieniu ubezpieczalni tak to jest najczęściej traktowane...

Też się spotkałem z nieokreślaniem masy własnej a wpisywaniem tylko i wyłącznie DMC przyczepy.

To tak jak z MW auta - jesteś wstanie zejść poniżej jej...nie zalejesz płynów do pełna, nie weźmiesz koła zapasowego i wymontujesz tapicerki, mechanizmy szyb i radio by "odciążyć auto" np do rajdów...dlatego ta MW w przyczepach nie wiele się przydaje bo nie występuje w żadnych przepisach - ważna jest jedynie DMC bo ona jest zawarta w przepisach.

MW jedynie auta jest używana w przepisach - przy właśnie holowanej przyczepie.

 

PS. rozumiem co chciałeś uzyskać i wydaje mi się że to uzyskałeś :-) i przy kategorii E wydaje mi się ze nie powinno być już z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg przepisów którymi WK mnie poinstruował, jeżeli przyczepa jest rodzaju specjalna z przeznaczeniem kempingowa (dzieki temu mamy niskie OC AC itp itd) to polskie prawo nie przewiduje pojęcia ładowność takiej przyczepy

 

to dlaczego większość z nas ma wpisaną ładowność ?

niezgodnie z przepisami ?

 

tak przy okazji, czy MW przyczepki jest z "płynami" ?

czy jest to waga samej przyczepy (bez wody, butli), czyli tylko to co na stałe + koło zapasowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrad_b, na swoim przykladzie powiem ze u mnie fabryczne MW uzyskalem z wyposazeniem:

pelna butla gazu, pelny zbiornik wody, kolo zapasowe, korba, podpory pod kola, zbiornik na brudna wode.

 

wiec MW pewnie nie nie obejmuje majatku pakowanego do przyczepy ;) i po to jest ta ladownosc.

 

jako ciekawosc podam ze do mojego modelu wg owczesnych katalogow producenta jest przewidziany "exclusive paket" - obejmujacy przedsionek, rozkladany stolik, chemie, lusterka, pokrowiec na zaczep, stopien wejsciowy - ktorego masa to bagatela ponad 100kg wiec fabrycznej ladownosci zostaje na 2 walizki, skrzynke piwa i olejek do opalania ;)

 

btw - sprawdzalem wymiary zew/wew przyczepy wg katalogu - i powiem ze przyczepa mi sie skurczyla :ok: na dlugosci 4 cm na szerokosci 2 na wysokosci urosla o 5 cm w srodku natomiast sie rozciagnela o 2 cm na szerokosci... jak oni to mierzyli :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie znana jest jedna sytuacja w której brak MW w dowodzie rejestracyjnym jest co najmniej dużym problemem, jeśli nie kolosalną przeszkodą.

 

W przypadku transportu pojazdu (auto, przyczepa) na lawecie, ten środek pojazdu jest traktowany jako towar/ładunek, a jego masę określa się na podstawie masy własnej z dowodu rejestracyjnego.

 

Np. ładowność lawety to 1500kg, a chcemy przewieźć przyczepę kempingową o MW 1300kg a DMC 1600kg, gdy zabraknie nam MW w dowodzie rejestracyjnym to jest problem.

 

Wtedy albo pokazujemy kserokopię briefu zagranicznego (trzeba to zrobić przed rejestracją, inaczej już nigdy go nie zobaczymy), albo czekamy na przyjazd krokodylków kilka godzin i ważenie zestawu.

 

Co najmniej problematyczna sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo czekamy na przyjazd krokodylków kilka godzin i ważenie zestawu.
to nic nie da

 

krokodyle moga zwazyc jedynie nacisk na os - RMC lawety z ladunkiem moga okreslic jedynie przeliczajac wg blizej nieznanego wzoru i wtedy w przyblizeniu podadza mase - ale z tego co mi wiadomo i tak nie wyjdzie to dokladna masa gdyz zeby dostac prace w tej sluzbie nie trzeba znac matematyki tylko dyrektora oddzialu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dlaczego większość z nas ma wpisaną ładowność ?

niezgodnie z przepisami ?

 

tak przy okazji, czy MW przyczepki jest z "płynami" ?

czy jest to waga samej przyczepy (bez wody, butli), czyli tylko to co na stałe + koło zapasowe?

konrad_b też mam wpisane w dowodzie rejestracyjnym MW i DMC przyczepy i jest to prawidłowe zresztą w homologacji przyczepy jest tak samo.DMC-MW=ładowność.

Odnośnie masy własnej przyczepy kempingowej jest to: waga przyczepy,pełny zbiornik z czystą wodą,pełnych butli z gazem 2X11kg plus okablowanie.Jest na to jakiś przepis mówiący o tym ale teraz tego nie znajde.

eddie65w DR mam wpis kempingowa i OC płacę takie same jak za przyczepę towarową lub lawetę.Więc o jakich niskich stawkach OC piszesz :ok: a o "niskim" AC na przyczepę kempingową już nie mówię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie65w DR mam wpis kempingowa i OC płacę takie same jak za przyczepę towarową lub lawetę.Więc o jakich niskich stawkach OC piszesz a o "niskim" AC na przyczepę kempingową już nie mówię.

 

nie wszystkie firmy ubezpieczeniowe daja taka mozliwosc ale wlasnie draze temat - podobno od niedawna jest mozliwosc czasowego rejestrowania / ubezpieczania pojazdu specjalnego a taki w wiekszoci z nas mam uwidoczniony w DR, czasowe rejestrowanie - wyrejestrowanie pojazdu daje mozliwosc oplacania oc/ac jedynie na czas rejestracji - gra warta swieczki w przypadku OC jak ktos ma pelne znizki ale jesli ktos takowych nie ma to mozna sie pokusic o takie kombinacje :ok:

 

a zakladajac ze srednio AC na cepke w wieku 10 lat kosztuje 1200-1500 przy 60% znizki co daje sto kilkadziesiat zlotych miesiecznie to w przypadku AC warto pokusic sie o takie rozwiazanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za wyjaśnienie

mam w takim razie jest zapas i mogę spokojnie 11kg butlę wsadzić :ok:

 

co do OC, to też słyszałem że jest uzależnione od ładowności, ja płacę coś koło 30zł

za bagażową do 750kg i niewiadkę było niecałe 10zł mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do OC, to też słyszałem że jest uzależnione od ładowności, ja płacę coś koło 30zł

za bagażową do 750kg i niewiadkę było niecałe 10zł mniej

No to jak nie będzie ładowności w przyczepie kempingowej to OC będzie najtańsze? :hehe:

A tak na poważnie byłem w WARCIE i dostałem odpowiedź że nie ma takiej możliwości aby przyczepa kempingowa była ubezpieczona na jakiś czas. Jak rejestrujemy to płacimy i nikogo nie obchodzi ile razy w roku będzie używana. Pan powiedział że ludzie kombinują tak że jak ubezpieczą to po wyjeździe wracają że niby zmieniają firmę ubezpieczeniową i rozwiązują umowę, tyle że następną z inną firmą zawierają dopiero przed następnym sezonem. Podobno to działa, ale jest ryzyko że jak się jakiś fundusz gwarancyjny dopatrzy to będzie kicha i kilka stówek w kieszeni mniej :ok:

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OC za moją przyczepe w Warcie to nieco ponad 20 zł. / dmc-1400 ./ AC można wykupić ''kombinując''. Kupujesz na rok ale płacisz kwartalnie, jedziesz na wakacje i za następne kwartały już nie płacisz-umowa wygasa automatycznie.Szkoda, że nie można tego wykupić-normalnie=uczciwie/ tylko na okres wakacji/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

No to ja też napiszę w jaki sposób obniżyłem DMC. Tylko, że przyczepka była nowa, towarowa DMC 750kg, ładowność ok 650kg. Moje autko zgodnie z dokumentami może holować przyczepę bez hamulców 510 kg. Przed zakupem zadzwoniłem do producenta, stwierdził, że nie ma problemu i zmianę DMC a tym samym zmianę homologacji powinien wykonać sprzedawca. Niestety sprzedawca miał to w nosie (market) więc po zakupie przesłałem mailem dokumenty zakupu i po tygodniu dostałem nowe świadectwo homologacji z obniżoną masą (DMC 500, ładowność prawie 400kg) i nową tabliczkę znamionową. Wszystko gratis. Rejestracja bezproblemowa.

 

Piszę to wszystko, bo coraz bardziej mnie kusi zakup przyczepki ale... No właśnie zawsze jest jakieś ale. Przyczepka 4 osobowa z łazienką. DMC nie więcej niż 780kg. Jest parę przyczepek o masie własnej ok 600 kg. 150 kg ładowności w zupełności mi wystarczy. Czeka mnie pewnie długa ciernista droga, ale zobaczymy. Oczywiście chciałbym wszystko załatwić legalnie, tak by przy ewentualnej kontroli policia.gif poza granicami naszego kraju nie skończyła się banned.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja też napiszę w jaki sposób obniżyłem DMC. Tylko, że przyczepka była nowa, towarowa DMC 750kg, ładowność ok 650kg. Moje autko zgodnie z dokumentami może holować przyczepę bez hamulców 510 kg. Przed zakupem zadzwoniłem do producenta, stwierdził, że nie ma problemu i zmianę DMC a tym samym zmianę homologacji powinien wykonać sprzedawca. Niestety sprzedawca miał to w nosie (market) więc po zakupie przesłałem mailem dokumenty zakupu i po tygodniu dostałem nowe świadectwo homologacji z obniżoną masą (DMC 500, ładowność prawie 400kg) i nową tabliczkę znamionową. Wszystko gratis. Rejestracja bezproblemowa.

 

Piszę to wszystko, bo coraz bardziej mnie kusi zakup przyczepki ale... No właśnie zawsze jest jakieś ale. Przyczepka 4 osobowa z łazienką. DMC nie więcej niż 780kg. Jest parę przyczepek o masie własnej ok 600 kg. 150 kg ładowności w zupełności mi wystarczy. Czeka mnie pewnie długa ciernista droga, ale zobaczymy. Oczywiście chciałbym wszystko załatwić legalnie, tak by przy ewentualnej kontroli policia.gif poza granicami naszego kraju nie skończyła się banned.gif.

 

z przyczepkami bagażowymi jest prostsza sprawa, bo właśnie producenci mają homologacje na różne DMC

zadzwoń do niewiadowa i spróbuj zapytać o obniżenie DMC którejś rzyczepy kempingowej

a z używaną to już w ogóle sprawa "pod górkę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.