Skocz do zawartości

Starlett, Antares, Premio...


grzesiekodm

Rekomendowane odpowiedzi

Wypożyczenie przyczepy to faktycznie jest dobry pomysł. Mógłbym wypożyczyć którąś z tych tańszych typu Antares, Starlett, Premio i pojeździć z nią trochę po Skandynawii i Bałkanach. Jeśli się z nią nic nie stanie to można przyjąć, że i tym droższym tym bardziej nic nie będzie. Na przyszłość można się zastanowić nad kupnem takiej nowej przyczepki.

 

A teraz pytanie tego rodzaju: Czy oprócz Niewiadowa jakaś firma produkuje przyczepki z laminatu? W tym sensie, że są w całości i nie rozkręcają się na wertepach?

A jak wygląda sprawa z kamperami? Też się rozkręcają podczas jazdy? Czy ich nadbudowy są wykonane na takiej samej zasadzie jak w przyczepach, tzn skręcane z płyt i sklejane, czy to jest jakieś tworzywo, laminat, skorupa czy coś w tym stylu? Czy są nadwozia wykonane w całości ze stalowej blachy tak jak np w typowych furgonetkach? Wybaczcie, że zadaje takie pytania ale o konstrukcjach nie mam zielonego pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Grzesiek co do tego rozkręcania przyczepy to bez przesady - chodzi o to by kupić przyczepkę od producenta, który robi je od dziesięcioleci a co za tym idzie zna się na swojej robocie.

Przyczepka nie jest wykonana z papieru i nie rozpadnie się po paru kilometrach. Moim skromnym zdaniem bardziej szkodzi przyczepce garażowanie pod chmurką gdy odpoczywa poza sezonem niż sama jazda.

 

Co do przyczepek z laminatu ich buda też pracuje i w związku z tym mogą pojawić się pęknięcia czy tzw. "pajączki". Poza tym przyczepa laminatowa jest gorzej izolowana - mój kolega używał 3 lata Niewiadówki i mówił mi, że latem to jest cytuję: odparzacz jaj.

 

Co do ostatniego zdania nie wiem ile w tym prawdy opieram się na zdaniu użytkownika.

 

Kwota jaką dysponujesz nie starczy Ci na w miarę nowego kampera, ale przy Twojej specyfice podróży może warto się zastanowić nad używką. Zalety kampera to napewno tańsze promy, bogate wyposarzenie i mała ilość miejsca potrzebna do zaparkowania na poboczu czy jakimś zakolu w górach.

 

Jeszcze raz powtarzam - nie bój się, że przyczepa się rozpadnie tylko kup renomowaną i nie zaszkodzi jak poza okresem podróży będziesz ją garażował choćby pod wiatą.

 

I do znudzenia: KAŻDA PRZYCZEPA TO PAŁAC W PORÓWNANIU Z NAMIOTEM ;)

 

Powodzenia

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

A teraz pytanie tego rodzaju: Czy oprócz Niewiadowa jakaś firma produkuje przyczepki z laminatu? W tym sensie, że są w całości i nie rozkręcają się na wertepach?

 

Co do innych producentów, jak już mowa o laminacie, z gatunku lżejszych to Hymer-Eriba

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=124514841&pageNumber=1&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=11300&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxFirstRegistrationDate=2004-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&category=Caravan&tabNumber=2

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=113746719&__lp=6&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=11300&makeModelVariant1.modelDescription=Touring&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&category=Caravan&lang=de&pageNumber=1

 

Linki są strasznie długi. Gdyby nie działały to wejdź na

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/wohnmobil/

 

w kategorie wybierz Wohnwagen, Marke wybierz Hymer-Eriba, w Modell wpisz Touring, możesz też poszukać po wpisaniu w Modell - Triton, albo w ogóle przejrzeć ofertę tej marki wpisując zakres dat produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Tritona zwróciłem uwagę już na samym początku, jak tylko dostałem katalogi z firmy Hymer-Eriba. Jest to przyczepa niesłychanie droga. Jeśli w wyszukiwarce mobile.de zaznaczymy "Przyczepa kempingowa", masę dopuszczalną do 1000kg i sortowanie od najwyższej ceny do najniższej to Tritony zajmują pierwsze miejsca. Ich ceny dochodzą do 75000zł, co jak za tak małą przyczepkę jest ceną naprawdę z kosmosu! Ceny używanych też są horrendalnie wysokie, nawet ponad 50000zł! Rozumiem, że marketingowcy z Hymera wiedzą co robią i zapewne przyczepa jest warta swojej ceny. Dla porównania - nawet najbardziej luksusowe modele Sterckemana i Caravelaira nie osiągają tak wysokich cen jak ta malutka himerka ;) Z katalogu wynika, że konstrukcja jest oparta na metalowej kratownicy. To chyba wpływa na wzrost sztywności i ogólnie wytrzymałość całej konstrukcji? Jeśli ona faktycznie jest wykonana w całości z laminatu to rozumiem, że problem nieszczelności tej przyczepy nie dotyczy? Zatem ryzyko w przypadku używanej przyczepy jest mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Właśnie chodzi o używaną przyczepę. Myślę, że nawet 10 letnia będzie idealna. Oczywiście cena będzie wyższa niż innej marki, ale myślę, że warto. Warto także zwrócić uwagę, że na rynku wtórnym w Polsce nie występują, więc trudno natrafić na szrot. Podczas moich poszukiwać brałem pod uwagę też tę markę, ale niestety wszystkie modele były za małe. A z kolei duży Columbus (który także jest z "tworzywa", DMC 1700 - 2000 kg) nie miał korzystnego układu wnętrza. Prawda też jest taka, że jak wydamy coś więcej na dobry zakup, to z 10, a może nawet więcej lat posłuży.

A gdyby trafiło się już kupić pękniętą lub rozszczelnioną przyczepę to szkody, które wyrządzi wilgoć dotyczyć będzie ewentualnie elementów drewnianych wnętrza (a to już można zauważyć). W ścianach nie ma szkieletu drewnianego, który jest niestety najsłabszym ogniwem w innych przyczepach. Tworzywo sztuczne po prostu nie zgnije, a używając żywic i mat można w bardzo prosty sposób naprawić uszkodzenie, zdecydowanie prostszy niż konstrukcja klasyczna.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o takim turystycznym samochodzie transportowym, np Pössl, Globecar, Adria??

http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?lang=pl&id=127891307&pageNumber=1&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=19900&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&siteId=POLAND&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&crossBorderSearchEnabled=true&category=VanMotorhome&tabNumber=2

http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?lang=pl&id=127702145&pageNumber=1&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=19900&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&siteId=POLAND&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&crossBorderSearchEnabled=true&category=VanMotorhome&tabNumber=2

 

To nie jest typowy kamper, lecz samochód wykonany na bazie zwykłego furgonu. Nadwozie w całości wykonane jest z blachy, więc nie ma mowy o przeciekaniu czy rozkręcaniu się czegokolwiek. Jest łóżko, prysznic, kuchenka, ławka i stół. W zależności od modelu woda jest nagrzewana gazem lub ropą. W sumie wszystko to samo co w przyczepie tyle, że dodatkowo sama jeździ :hej: Na razie tego typu samochody są poza moim zasięgiem ale na przyszły rok mógłbym wygospodarować pieniądze na zakup.

 

Ktoś miał do czynienia z takim pojazdem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

No cóż, wszystko kwestią gustu. Jeśli chodzi o trwałość to myślę, że tak, nic nie będzie się rozkręcać. Być może jednak to będzie dla ciebie najlepszy wybór. Może jednak wypożyczalnia i spróbować, jak się spodoba, poczekać, odłożyć, kupić...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w wypożyczalniach czegoś takiego nie ma. Są tylko takie typowe kampery. W sumie i tak ustaliliśmy, że w tym roku nie musimy niczego kupować. W tym roku i tak do Skandynawii nie jadę, a pozostałe wyjazdy objadę jeszcze osobówką. Niemniej jednak pomysł kupna takiego samochodu spodobał mi się. W przeciwieństwie do kampera, taki samochód można w ostateczności wykorzystywać również na co dzień. Można też w nim coś przewieźć.

Czy ktoś z użytkowników tego forum ma może taki samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ zostałem wywołany do tablicy, więc jestem. Faktycznie kupiłem dobrą przyczepę za przyzwoite pieniądze. Przyczepy szukałem ponad 6 miesięcy. Z karawaningiem jestem związany ponad 35 lat i przez ten okres miałem cały czas używane przyczepy, bo nie stać mnie na zakup nowej. Chociaż każda przyczepa którą sprzedawałem była w lepszym stanie niż w momencie zakupu. Grzesiu korzystałem z tej samej strony co podawałeś przy zakupie własnej ostatnio kupionej. Ja stawiałem na Knausa 450 z układem Fu bo taki mi taki najbardziej odpowiadał. Nie chciałem większej bo jestem ograniczony do 1300 DMC. Knaus ma wzmocnienia szkieletu tam gdzie są meble co daje większą teoretycznie wytrzymałość na naszych drogach. Jak patrzę to te Twoje drogi szutrowe lepiej wyglądają od naszych tych pierwszej kategorii. Zadałem podobne parametry jakie Ciebie interesują i wyskoczyły mi następujące przyczepy http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/search.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&lang=pl&scopeId=MH&_features=on&category=Caravan&makeModelVariant1.makeId=&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariant2.makeId=&makeModelVariant2.modelDescription=&makeModelVariant3.makeId=&makeModelVariant3.modelDescription=&minFirstRegistrationDate=&maxFirstRegistrationDate=&minConstructionYear=2008&maxConstructionYear=2009&minMileage=&maxMileage=&minPowerAsArray=&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=KW&minPrice=30000&maxPrice=35001&vatable=true&fuel=&transmission=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&axles=&licensedWeight=&vehicleLength=&ambitCountry=&zipcode=&crossBorderSearchEnabled=true&climatisation=&numberOfBunks=&emissionClass=&adLimitation=&daysAfterCreation=

Można wyszukać przyczepy prawie nowe, które były jako demonstracyjne z możliwością odliczenia podatku Vat w cenie jaka Cię interesuje, Trochę cierpliwości a znajdziesz dobrą przyczepkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że niewielu sympatyków karawaningu byłoby zainteresowanych tym, co ja robię w czasie swych podróży. Poza tym, tak jak zaobserwowałem, spora cześć użytkowników przyczep organizuje swoje wyjazdy w oparciu o kempingi. Dla mnie to jest niezrozumiałe, no bo jeśli już mam tą przyczepę to po co mi jeszcze kemping? Albo jadę z przyczepą w dowolne miejsce, gdzie w pełni będę mógł korzystać z jej dobrodziejstw (kuchnia, łazienka, ogrzewanie, ciepła woda, TV, wygodne łóżko), albo jadę na kemping samochodem i wynajmuje sobie domek - po co jeszcze ciągnąć przyczepę? Oczywiście nie krytykuje takiej formy spędzania wolnego czasu, ale z tym co ja preferuję nie ma to właściwie nic wspólnego. Dlatego obawiam się, że moglibyśmy mieć problem z nawiązaniem porozumienia ;) Jeśli jednak z Waszą pomocą kupię sobie przyczepę to obiecuję, że fotorelację zrobię jak się patrzy. Wcześniej jednak muszę ją kupić...

 

Przeczytałem cały wątek i... po pierwsze podróżuję podobnie jak Ty. Czyli mniej interesują mnie campingi, bardziej Przygoda. Oczywiście korzystam z campingów - można przyzwoicie się umyć, nabrać wody i naładować akumulator - ale to raz na jakiś czas.

 

Po drugie - mam Caravelair'a z 1991 roku. I nic mi się nie rozkręca. I niczego nie gubię. I nie przecieka. Może dlatego, że o nią dbam? :look:

 

Zastanawiałem się nad kupnem nowszego egzemplarza. Może nawet bardziej prestiżowej marki. Tylko po co?

 

Do zobaczenia na szlaku. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pozwoliłem sobie powrócić do tematu...

Dziesiątki razy przeglądałem przyczepy na mobile.de i ostatecznie udało mi się wyłonić kilku faworytów wśród przyczep używanych spełniających nastepujące kryteria:

- DCM do 1200kg,

- wygodne podwójne łóżko,

- duża jadalnia będąca zarazem drugim łóżkiem dla dwóch osób,

- łazienka z prysznicem.

- nie starsza niż z 2000 roku,

- nie droższa niż 35.000zł (wraz z ubezpieczeniem i opłatami całość musi się zamknąć w kwocie 40000zł).

 

No i mamy następujące zestawienie marek i modeli:

- Dethleffs Camper,

- Dethleffs New Line,

- Hobby Excellent,

- Hobby De Luxe

- Burstner Fun,

- Tec Travel King.

 

Czy możecie nieco scharakteryzować te modele w sensie jakość, solidność, trwałość, komfort, wyposażenie, uznanie marki/modelu (przy ewentualnej odsprzedaży)? Która z podanych przyczep będzie faworytem, a którą powinienem sobie odpuścić?

Wielkie dzięki za wszelkie rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.