Skocz do zawartości

Ogrzewanie w samochodach


Andrzej

Rekomendowane odpowiedzi

W Alhambrze jak i w Sharanie oraz w Galaxsiaku jest montowane tzw. dogrzewanie które powinno się włączyć w temp. poniżej 7 stopni C. Najczęściej nie działa dlatego że są zgnite końcówki zasilające pompkę podającą paliwo, która jest umieszczona w miejscu szczególnie narażonym na działanie korozji. W moim przypadku właśnie tak jest, ale jakoś nie chce mi się tego naprawiać. Uważam że jeśli działa to OK ale bez tego też można żyć i z nagrzaniem wnętrza nie jest tak źle. :(

Niektóre modele mają zamontowane prawdziwe webasto. No to już jest bajka bo można sobie nastawić godzinę o której ma się włączyć, lub włączyć pilotem np przez okno. I wsiadamy sobie z rańca do cieplutkiego auta. Pod warunkiem że mamy sprawny akumulator. Bo mój oszczędny kolega kilka razy już wsiadał do swojego nagrzanego Sharana, ale nie pojechał bo nie starczyło prądu na odpalenie. A akumulatora jakoś jeszce nie wymienił :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Sąsiad w starym eskorcie diesel ma zamontowane elektryczne (prąd sieciowy) podgrzewanie w misce olejowej. Gniazdko (męskie) ma zamontowane w przednim zderzaku i podłącza się do niego zwykłym przedłużaczem. Po kilku minutach ma ciepły olej i odpala bez problemu. Mówi ze to ustrojstwo jest fabryczne i było montowane na eksport do krajów skandynawskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówi ze to ustrojstwo jest fabryczne i było montowane na eksport do krajów skandynawskich.

 

Faktycznie takie rozwiązanie stosowane jest na północy Skandynawii. Na parkingach są specjalne miejsca w których można się podpiąć. 99% Volvo i Saabów (starszych modeli) jeździ z wystającą wtyczką z atrapy.

 

BTW

W naszej Tojce jest specjalny guzik, który uruchamia nagrzewnicę spalinową. Wczoraj przy -16 na dworzu, ciepłe powietrze zaczęło dmuchać już po 3 km jazdy (2 litrowy diesel).

Z kolei w Fordzie Conect miałem taki patent uruchamiany automatycznie (poniżej zdaję się 6 stopni) - i jak to w Fordzie - raz działał raz nie :(

W nowym Focusie już tego nie mam (albo nie działa :() . Rozgrzewa się straaaasznie długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wsiadam, włączam podgrzewanie filtra oleju napędowego, które zrobiłem z trzech żarówek H3 w odpowiednim "palniku, a całość zaizolowałem szklaną tkaniną. Po 5 minutach odpalam silnik i włączam grzanie fotela, klimatyzację, grzanie lusterek i tylnej szyby. Po przejechaniu 1 km dmucha ciepełko, a po paru km muszę coś wyłączyć.

Problem jest w korku, bo wtedy rozgrzewanie jest ciut dłuższe.

Jakby co, by nie wylecieć w powietrze, to włączone grzanie filtra paliwa sygnalizowane jest czerwoną migającą diodą i brzęczykiem, po wyłączeniu zapłonu.

Mam jeszcze jeden ciekawy ale już fabryczny patent: wciskam przycisk i na luzie silnik kręci się 1500 obr. , co ułatwia grzanie na postoju i ładowanie akumulatora z przyczepy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wsiadam, włączam podgrzewanie filtra oleju napędowego, które zrobiłem z trzech żarówek H3 w odpowiednim "palniku, a całość zaizolowałem szklaną tkaniną. Po 5 minutach odpalam silnik i włączam grzanie fotela, klimatyzację, grzanie lusterek i tylnej szyby. Po przejechaniu 1 km dmucha ciepełko, a po paru km muszę coś wyłączyć.

Problem jest w korku, bo wtedy rozgrzewanie jest ciut dłuższe.

Jakby co, by nie wylecieć w powietrze, to włączone grzanie filtra paliwa sygnalizowane jest czerwoną migającą diodą i brzęczykiem, po wyłączeniu zapłonu.

to wg mnie jakieś wyssane z palca opowieści

Mam jeszcze jeden ciekawy ale już fabryczny patent: wciskam przycisk i na luzie silnik kręci się 1500 obr. , co ułatwia grzanie na postoju i ładowanie akumulatora z przyczepy

Takie rozwiązanie faktycznie stosował np. Nissan w modelach 4x4 z duuuużymi silnikami diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W alhambrze też jest to dodatkowe dogrzewanie ale raczej mam uszkodzone bo sterownik do "webasta" też nie działa.

 

jesteś pewien że nie działa ? (nam się też tak wydawało)

to się włącza automatycznie przy niskiej temperaturze, po odpaleniu auta

nie jest to typowe ogrzewanie postojowe, co prawda magicy przerabiają

ale to spora rzeźba, przede wszystkim trzeba zrobić pompę płynu, dodać sterownik ...

koszt do 1000zł :(

 

jak działa, to widać dymek pod spodem :(

 

[ Dodano: Wto 22 Gru, 2009 07:28 ]

Mówi ze to ustrojstwo jest fabryczne i było montowane na eksport do krajów skandynawskich.

 

Faktycznie takie rozwiązanie stosowane jest na północy Skandynawii. Na parkingach są specjalne miejsca w których można się podpiąć. 99% Volvo i Saabów (starszych modeli) jeździ z wystającą wtyczką z atrapy.

 

w PL też się to stosuje, sam miałem takie ustrojstwo dołożone do merca w123,

była to po prostu grzałka wkręcona w blok silnika, w miejscu fabrycznych zaślepek

podpinało się do 220V i silniczek był ciepły całą noc :)

rano odpalał bez problemu, a ciepełko zaraz leciało z nawiewów :(

np allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad w starym eskorcie diesel ma zamontowane elektryczne (prąd sieciowy) podgrzewanie w misce olejowej. Gniazdko (męskie) ma zamontowane w przednim zderzaku i podłącza się do niego zwykłym przedłużaczem. Po kilku minutach ma ciepły olej i odpala bez problemu. Mówi ze to ustrojstwo jest fabryczne i było montowane na eksport do krajów skandynawskich.

 

Mój brat miał coś takiego w swojej benzynie 1.6. Patent był, ale nigdy nie użył... trochę dziwnie by było spuszczać przedłużacz z 5 piętra :(

A auto pochodziło z Niemiec i tam jeździło od nowości. Więc nie tylko skandynawowie to stosowali :(

 

Np. do nowego fiata bravo można podobno zamówić jako opcję grzałkę do oleju. No, pewnie inni producenci również mają to w opcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem kiedys artukuł gdzi porównywano samochody pod katem urzyteczności. Były tam modele z róznych półek, a najciekawszym zastawieniem była ruska łada i jakies wypasione BMW. Okazuje się, że pod względem zdolnosci grzewczych kabiny łada bije na łeb ów niemiecki cud techniki na hitlerowskiej koncepcji. Nie ma tu znaczenia elektronika, sterowanie, czy nawet pojemność silnika (BMW miało z dwa razy większy silnik). Chodzi oto, że niektóre samochody są przewidziane pod niskie temperatury, a BMW ma tylko wyglądać i być drogie. To samo tyczy się skandynawskich modeli i pewnie wielu innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

zeby szybciej rozgrzac diesla trzeba sprawic aby turbina ssala spaliny..., czyli krotko piszac dac po gazie w czasie jazdy bo na postoju turbo mizernie ssa ale wtedy turbo dostaje w :hehe:

wlasciciele diesli moga to latwo sprawdzic - jednego dnia rano odpalcie auto i odrazu ruszajcie krecac go do 2500rpm na 1,2,3 biegu :hehe: nastepnego dnia na tym samym odcinku poruszajcie sie tradycyjnie czyli male rpm i wysokie biegi...

 

dodam ze jesli ktos ma turbine chlodzona ciecza to tak nie dostanie w ucho, jesli olejem... :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednego dnia rano odpalcie auto i odrazu ruszajcie krecac go do 2500rpm na 1,2,3 biegu

 

tego nie pochwalam :hehe: Ja zawsze po odpaleniu daje mu troche potuptać żeby olej wszędzie dotarł itd :hehe: Jak chwilke dłużej bedzie się nagrzewał to nic mi się nie stanie a zimy silnik źle znosi obciążenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adamkwiatek napisał/a:

A ja wsiadam, włączam podgrzewanie filtra oleju napędowego, które zrobiłem z trzech żarówek H3 w odpowiednim "palniku, a całość zaizolowałem szklaną tkaniną. Po 5 minutach odpalam silnik i włączam grzanie fotela, klimatyzację, grzanie lusterek i tylnej szyby. Po przejechaniu 1 km dmucha ciepełko, a po paru km muszę coś wyłączyć.

Problem jest w korku, bo wtedy rozgrzewanie jest ciut dłuższe.

Jakby co, by nie wylecieć w powietrze, to włączone grzanie filtra paliwa sygnalizowane jest czerwoną migającą diodą i brzęczykiem, po wyłączeniu zapłonu.

 

to wg mnie jakieś wyssane z palca opowieści

adamkwiatek napisał/a:

Mam jeszcze jeden ciekawy ale już fabryczny patent: wciskam przycisk i na luzie silnik kręci się 1500 obr. , co ułatwia grzanie na postoju i ładowanie akumulatora z przyczepy

 

Takie rozwiązanie faktycznie stosował np. Nissan w modelach 4x4 z duuuużymi silnikami diesla.

Ostatnio zmieniony przez jacekwwa Sro 06 Sty, 2010 12:04, w całości zmieniany 1 raz

 

 

Jacekwawa, kurde ziomal :piwo: , czy myślisz, że robię w "Karola" tak miłe mi grono?

Pamiętaj ziomal, że nigdy Wam bajek nie opowiadałem, a jeżeli , to takie w których występowałem.

Może w Nissanie się chłopaki pomyliły i mi ten "duuuuży" silnik zamietli pod maskę, bo się im walał po podłodze, a dla picu napisali 2,5 ?

Narąbany teqilą, elektryk Carlos, z Hiszpanii, wklepał młotkiem przełącznik i wrzucił kable, by motorek po wciśnięciu dawał 1500 obr/min ?

Robię sobie podgrzewane filtry do diesla od circa lat 7, po tym, jak kiedyś mijałem na Gierkówce zamarznięte ciężarówki i wypatrywałem miejsca, dla siebie.

Jeśli szacowne gremium karze Ci odszczekać, to zamieszczę zdjęcia podgrzewacza, a jak nie, to nie, bo nie chce mi się nurkować pod maską :przytul:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.