Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od moderatora szary11: Wątek wydzielony z "wyboru auta a holownik". Temat powstał z rozmowy o nagrzewaniu się vanów zimą. CD poniżej:

 

 

 

Czyli wnioski podobne. Jeszcze jeden minus takiego auta - w zimie długo się nagrzewa wnętrze a w lecie nagrzewa się szybko czyli klima musi się sporo napracować.

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

jedynym minusem dużego auta jest długie nagrzewanie w zimie !! innych wad nie widzę ! tylko same plusy . kto nie miał vana ten tego nie doceni :ok:

Opublikowano

Długie nagrzewanie auta zima raczej nie jest spowodowane tym że to jest akurat van, oczywiście kubatura ma duże znaczenie, ale raczej tu chodzi o silnik diesla, które się bardzo wolno nagrzewają. Prywatnie mój jeep ma podobna kubaturę wewnątrz jak opel zafira którą jeżdżę w pracy. kubatura do nagrzania podobna a benzynowy jeep nagrzewa się momentalne i zarówno silnik jak i wewnątrz jest bardzo ciepło.

Opublikowano
Długie nagrzewanie auta zima raczej nie jest spowodowane tym że to jest akurat van, oczywiście kubatura ma duże znaczenie, ale raczej tu chodzi o silnik diesla, które się bardzo wolno nagrzewają.

 

no nie mów tak bo ja mam VW t4 benzynke i szczerze to cholernie długo sie nagrzewa - dlatego wiecej jezdze zima skoda felicja

Opublikowano

szymon79, T4 jest jednak duuużo większy od zafiry itp. mini vanów tego typu...

Opublikowano

Dodge grand caravan nagrzewa się bardzo szybko w końcu 3,8l. A i w kabinie jest cieplutko w porównywalnym czasie jak u ojca w primerze 1,8. W lato też super duże auto to trzy strefowa klima a i czynnika wchodzi 1100gram a nie 700-800 jak w większości mniejszych puszek. Jak chcesz kupić auto dla rodziny to minimum wielkość sharana.Miałem zafirkę i po roku przesiadłem sie na dadga bo już było przy ciasno ,a rodzinkę mam 2+1 :( A jak w pojedynkę to kup sobie drag stara (ja tak zrobiłem) i korki są dla innych

 

t4 to już bardziej bus niz van.

Opublikowano
Długie nagrzewanie auta zima raczej nie jest spowodowane tym że to jest akurat van, oczywiście kubatura ma duże znaczenie, ale raczej tu chodzi o silnik diesla, które się bardzo wolno nagrzewają.

 

 

Tu akurat nie ma zasady... Np. moje poprzednie mondeo TD po około 3km zimą nagrzewało się do ćwiartki skali i dmuchało już miłym ciepłem i wcale nie ustępowało teraźniejszej benzynie. Ale np. taty focus TDDI słabo grzeje.

 

Tak samo Fusion TDCI nie ustępuje fosuinowi w benzynie.

 

Znaczące różnice w nagrzewaniu były między escortem 1.8D i escorcie 1.6 16V oczywiście na korzyść benzyny.

 

Więc różnie z tym bywa... :(

 

Słyszałem też jeszcze o takiej niepisanej zasadzie - czym oszczędniejsze auto (spalające najmniej paliwa) tym auto rozgrzewa się wolniej.

 

Tu np. przytoczę przykład daewoo tico i matiza. Mimo takich samych silników (pojemność) tico znacznie słabiej grzało. A jest ono oszczędniejszym autem.

Opublikowano
Proponuję zakończyć dyskusje o nagrzewaniu bo odbiegliśmy od tematu.

masz racje

ja ze swojej strony dodam ze najlepiej wybrac na holownik pojazd zblizony wymiarami do przyczepy , tzn,van, minivan cos w tym rodzaju i najlepiej jednak dieselek :( opor powietrza jaki bedzie robic przyczepa jest wtedy minimalny i prawie sie jej na haku nie czuje, spalanie tez wtedy nie odbiega zbytnio od normy pod warunkiem ze sie kupi ciepke a nie pancernik

pozdrawiam

Opublikowano
Długie nagrzewanie auta zima raczej nie jest spowodowane tym że to jest akurat van, oczywiście kubatura ma duże znaczenie, ale raczej tu chodzi o silnik diesla, które się bardzo wolno nagrzewają.

 

no nie mów tak bo ja mam VW t4 benzynke i szczerze to cholernie długo sie nagrzewa - dlatego wiecej jezdze zima skoda felicja

 

 

a ma nawiewy w tylnej części nadwozia ?

 

bo chyba każdy van takie posiada, przez co ogrzewanie/chłodzenie jest dużo wydajniejsze

jeżdżąc sharanem nie odczuwam jakoś "przestrzeni" do ogrzania/schłodzenia

dość często stosuje sie też dodatkowe nagrzewnice - tak mają właśnie sharan i reszta trojaczków - coś na styl webasto, ale działa niestety po uruchomieniu silnika

Opublikowano
a ma nawiewy w tylnej części nadwozia ?

 

 

nawiewy mam -wszystko sprawne ale rzeczywiscie przestrzeń w porównaniu do zafiry sharana dużo większa (teraz szukam webasta żeby uporać sie z tym problemem)

 

klima latem ładnie działa - często pasażerowie proszą o wyłączenie bo aż zimno....

Opublikowano
klima latem ładnie działa - często pasażerowie proszą o wyłączenie bo aż zimno....

Tak tylko latem zbijasz temperaturę względem otoczenia o 8-15 stopni a zimą różnica wynosi nawet ponad 30

Opublikowano

T4 to co prawda bus , ale do ogrzania kubatura znaczna. Dwa nadmuchy tył/przód i nie odczuwam by długo się nagrzewał. Około 10 minut i 18*C w środku

Opublikowano

Mój diesel rozgrzewa się bardzo wolno, ale ma fajny patent - elektryczne dogrzewanie do momentu nagrzania silnika. Do ogrzania wnętrza auta ma zbyt małą wydajność, ale do odmrożenia szyb wystarcza.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.