Jump to content
Sign in to follow this  
pw23luty

Diagnosta wymaga podpięcia ŚWIATEŁ COFANIA - nowy hak

Recommended Posts

macieku
Ponoć nowe przyczepy są już obowiązkowo wyposażone we wsteczny - t

Tu zasada jest banalna: jak masz lampy to mają świecić a jak masz starą budę bez lamp cofania to nie koniecznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
przyczepy-wiola
Tu zasada jest banalna: jak masz lampy to mają świecić a jak masz starą budę bez lamp cofania to nie koniecznie.
Nie moge znaleźć tego przepisu ale prawdopodobnie jest taki który mówi że wszystkie przyczepy nowe powyżej 750kg produkowane od kwietnia 2009 muszą mieć światło cofania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trafko

Problem czy musi być światło cofania w przyczepie czy nie jest mało istotny.

Ile razy każdemu z nas przydało by się światło cofając w nocy.

Dużą zaletą jest coś widzieć w ciemności za przyczepą.

Przy manewrowaniu po ciemku nie raz by pomogło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
Nie moge znaleźć tego przepisu ale prawdopodobnie jest taki który mówi że wszystkie przyczepy nowe powyżej 750kg produkowane od kwietnia 2009 muszą mieć światło cofania.

 

Potwierdzam jest taki nowy przepis w którym jest wspomniane o tych światłach cofania w przyczepach powyżej 750kg.Należy jeszcze dodać ,że przyczepy

rejestrowane po raz pierwszy w kraju też muszą posiadać te światła

I jak sprowadzimy lub kupimy przyczepę o DMC pow. 750kg to podczas pierwszego przegądu przed zarejestrowaniem w kraju,Pan diagnosta ma obowiązek sprawdzić czy przyczepa posiada w/w światła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trafko
I jak sprowadzimy lub kupimy przyczepę o DMC pow. 750kg to podczas pierwszego przegądu przed zarejestrowaniem w kraju,Pan diagnosta ma obowiązek sprawdzić czy przyczepa posiada w/w światła.

Czy ta wypowiedź też dotyczy przyczep starszych , czy tych po kwietniu 2009.

Pytam bo w takim układzie w moim przypadku musiał bym zakładać nowe z tyłu św .

To zaś ingeruje w homologację fabryczną na którą mam papier ( zaświadczenie).

Jest to taka kartka z grubego papieru z różnymi pieczątkami i certyfikatami.

Na 100 nie jestem pewien co to do końca jest , ale podczas zakupu sprzedający powiedział mi abym tego strzegł jak oka w głowie. :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites
przyczepy-wiola
I jak sprowadzimy lub kupimy przyczepę o DMC pow. 750kg to podczas pierwszego przegądu przed zarejestrowaniem w kraju,Pan diagnosta ma obowiązek sprawdzić czy przyczepa posiada w/w światła.

Czy ta wypowiedź też dotyczy przyczep starszych , czy tych po kwietniu 2009.

Pytam bo w takim układzie w moim przypadku musiał bym zakładać nowe z tyłu św .

To zaś ingeruje w homologację fabryczną na którą mam papier ( zaświadczenie).

Jest to taka kartka z grubego papieru z różnymi pieczątkami i certyfikatami.

Na 100 nie jestem pewien co to do końca jest , ale podczas zakupu sprzedający powiedział mi abym tego strzegł jak oka w głowie. :jump:

 

Przepisy europejskie w niektórych krajach już wcześniej nakazywały montaż światła cofania w nowych przyczepach, jeśli Twoja przyczepa pochodzi zza granicy a nigdy takiego światła nie posiadała to nie musisz go montować skoro producent homologował dany model bez tego światła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

Trafko,przed paroma dniami koleś sprowadził 6-letnią (2004r.)przyczepe o DMC powyżej 750kg i diagnosta nie podbił pierwszego przeglądu bo nie miała w/w świateł cofania.

 

Jeszcze raz napiszę ,że mowa tu jest o przyczepach pow. 750kg rejestrowanych po raz pierwszy.

Jak pojedziesz na kolejny przegląd już wcześniej zarejestrowaną przyczepą to tych świateł jak nie miałeś to nadal nie musisz ich posiadać.

Przepisy europejskie w niektórych krajach już wcześniej nakazywały montaż światła cofania w nowych przyczepach, jeśli Twoja przyczepa pochodzi zza granicy a nigdy takiego światła nie posiadała to nie musisz go montować skoro producent homologował dany model bez tego światła

No niby ma to sens :jump: Ale przecież, od groma jest i było sprowadzonych za oceanu samochodów ,które aby zarejestrować też po raz pierwszy w Polsce to trzeba było zmienić reflektory przednie z symetrycznych na asymetryczne takie jakie stosuje się w europie i zamontować dodatkowe światło p-mgłowe z tyłu samochodu gdzieś tam pod zderzakiem .I te autka też posiadały homologacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kocur

Maras ma rację. Wszystkie przyczepy z DMC większym niż 750 kg, rejestrowane po raz pierwszy w Polsce ( nieważne stara czy nowa ) muszą posiadać światło cofania. Przepis jest chwilowo lekceważony, głównie ze względu na niedouczenie diagnostów i niestety policjantów. Ale, ale... za rok albo dwa ktoś się obudzi i wtedy będzie czas na zbieranie żniw.

 

Trafko, ty możesz spać spokojnie. Zarejestrowałeś w kraju przyczepę już kilka lat temu. :jump:

 

Światło cofania w przyczepie służy nie tyle oświetlaniu przestrzeni za przyczepą co informacji kierowców z tyłu, że zestaw holownik+przyczepa zaczyna cofać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
widelec

Światło cofania w przyczepie służy nie tyle oświetlaniu przestrzeni za przyczepą co informacji kierowców z tyłu, że zestaw holownik+przyczepa zaczyna cofać.

 

tez mi sie tak wydaje - w naszej sa orginalnie dwa i chyba bym musial tam powiesic halogeny zeby widziec po ciemku gdzie cofam

Share this post


Link to post
Share on other sites
przyczepy-wiola
Maras ma rację. Wszystkie przyczepy z DMC większym niż 750 kg, rejestrowane po raz pierwszy w Polsce ( nieważne stara czy nowa ) muszą posiadać światło cofania
Tak jak pisałem wcześniej, w większości krajów europejskich przepis o świetle cofania jako wyposażeniu seryjnym wszedł już dobrych kilka lat temu :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Zastanawiam się czemu nie zostaną wycofane instalacje elektryczne (wiązki) do haka - 7 pinowe. Nie powinny być już instalowane !!! Proponowanie takiej instalacji naraża na dodatkowe koszty w przyszłości, no i w sumie łamie przepisy nie pozwalając holować przyczepy ze światłem cofania.

 

Nie wydaje się Wam to dziwne ? U mnie diagnosta (stacja wykonująca przeglądy) nie ma testera do elektrycznej instalacji 13 pinowej !!! O co chodzi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kocur
czemu nie zostaną wycofane instalacje elektryczne (wiązki) do haka - 7 pinowe.

 

Stare wiązki i wtyczki nie mogą zupełnie zniknąć z rynku bo nadal znakomita większość przyczep legalnie jeździ ze starą instalacją elektryczną. Moja bagażówka czy też campingowa mają przecież starą instalację i dla mnie nie ma potrzeby zmiany. Co innego gdybym kupił nową przyczepę o DMC większym niż 750 kg lub używaną z importu, pierwszy raz rejestrowaną w Polsce. Wtedy musiałbym zmienić gniazdo przy haku do podpinania nowej przyczepy i zakupić "przejściówkę" do podpinania starej.

 

Jeśli sprzedam moją przyczepę nowemu użytkownikowi to ona, nawet po zmianie tablic rejestracyjnych, dalej będzie jeździła z wtyczką 7-pinową, bo tak została wcześniej zarejestrowana pierwszy raz w Polsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Nawiązuję wyłącznie do obecnie montowanych haków.

Instalacja 13 pinowa jest kompatybilna w dół. Wystarczy przelotka - w drugą stronę nie jest to możliwe. Zmieniły się przepisy, a wszyscy nadal robią luksus z 13 pinów. Gdyby stare wiązki wycofać z rynku nikt nie robiłby luksusu z instalacji 13 pinowych i cena zrównałaby się z obecnie sprzedawanymi 7 pinowymi (ktoś pisał, że instalacja 7 - 150 zł , 13 - 400 zł).

Share this post


Link to post
Share on other sites
przyczepy-wiola

witus, Wystarczy jakby Twója diagnosta kupił sobie adapter z 7 na 13 :jump:kocur, Zgadzam się z Tobą ale weź jeszcze pod uwagę jakość naszych przyczep w Polsce, tutaj bardziej liczy się cena niż jakość. Co z tego że sprzedaję przyczepę za 3000zł jak towar o podobnych gabarytach w markecie kosztuje 1400 ? Pytanie z czego jest zrobiony. Wiązka 13 pinowa jest dwu krotnie droższa niż zwykła 7 pinowa. Morał z tego taki że w Polska to największe skupisko Ekonomistów :jump: Z racji tego że bardzo dużą produkcje przeznaczamy na eksport wszystkie przyczepy powyżej 750kg wyposażamy w 13 pinowe Instalacje jeszcze zanim wszedł ten przepis o światłach cofania.

 

[ Dodano: Czw 18 Mar, 2010 09:57 ]

Instalacja 13 pinowa jest kompatybilna w dół. Wystarczy przelotka
Tak, ale montując światło cofania musisz dodatkowy pin więc 7 nie wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

[ Dodano: Czw 18 Mar, 2010 09:57 ]

Instalacja 13 pinowa jest kompatybilna w dół. Wystarczy przelotka
Tak, ale montując światło cofania musisz dodatkowy pin więc 7 nie wystarczy.

 

Czytam, czytam i nie rozumiem. Ja jestem wycofaniem z rynku tego wszystkiego z 7 w nazwie :jump: Wprowadza to tylko niepotrzebne zamieszanie.

 

Diagnosta bez właściwego próbnika "odebrał" instalację w samochodzie w taki sposób, że nie działały światłą stop po podłączeniu przyczepy :jump: paranoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...