Jump to content
Sign in to follow this  
pw23luty

Diagnosta wymaga podpięcia ŚWIATEŁ COFANIA - nowy hak

Recommended Posts

denis
właśnie o ten przepis wchodzący 1 sierpnia 2009 chodzi diagnoście - ma być możliwość podpięcia przyczepy ze światłami cofania - ciągle się zastanawiam, czy chodzi o ten 1 pin w dodatkowym gnieździe, czy o coś innego.

 

ale jak nie mamz pewnosci, to pojadę na stację i zapytam jak jest i napiszę na forum.

 

Koledzy - jak zwykle takie nowości mrożą krew w żyłach posiadaczy przyczep szczególnie tych pełnoletnich :serce: . Przeczytałem w/w przepisy i faktycznie podane zmiany dotyczą TYLKO przyczepek rejestrowanych pierwszy raz po 01.08.2009 - sprawa jasna. Kolejny punkt - nie zmieniony czyli obowiązywał już od 2002 albo 2003 dopuszcza możliwość zamontowania światła cofania w przyczepach - jeżeli ktoś chce to może . Czyli Panowi - bez paniki pewnie warto pomyśleć w przyszłości o takim światełku, jednakże nie dajmy się zastraszać . Jak zwykle najlepiej wozić ze sobą w formie ściągawki zestaw różnych przepisów. POzdrawaim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adamkwiatek

Światła cofania i światło przeciwmgielne mam zainstalowane od "zawsze" ale włączyć je mogę tylko za pomocą "patentowych" włączników ręcznych.

Wysiadam z samochodu, podchodzę do świateł, robię "cyk" i świecą, choć niewiele to daje, patrząc w lusterka samochodu.

Wszystko "wisi" na zasilaniu świateł pozycyjnych, a bezpiecznik w samochodzie pewnie dymi lub świeci :serce:

Wolałbym to zautomatyzować ale mi się nie zechce, dopóki coś nie padnie na amen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mesert

Mam ten sam problem.Diagnosta mi beczy że wsteczne mi nie świecą,ja mu tłumaczę że w gnieździe 7 pinowym brakuje styków do podłączenia tego światła.Diagnosta na to że jeśli jest lampa to ma świecić.Oryginalnie przyczepa ma gniazdo 13 pinowe,ale używam przejściówki na 7 pinów

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi
Mam ten sam problem.Diagnosta na to że jeśli jest lampa to ma świecić.
i tu niestety diagnosta na ma rację - najgorsze jest jeszcze to, że złośliwy policjant na drodze może jeszcze bardziej Ci utrudnić nie puszczając dalej bez sprawnego światła cofania .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trafko

Zgadzam się , jak coś jest to ma działać.

Kiedyś za ucznia szkoły ponad podstawowej , złapali nas za prędkość.

Udało nam się udobruchać pana policjanta , ale kolega na koniec powiedział ,że licznik nie działa i dlatego przekroczyliśmy prędkość.

Skończyło się 50 zł za niesprawny licznik. :-]:serce::pub:

Teraz wiem dlaczego u mnie w przyczepce oryginalne lampy nie posiadają św cofania.

Gdyby posiadały to musiały by działać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mesert

Fajnie Marcin,ale to oznacza że muszę kupić gniazdo 13 pinowe do zamocowania na haku dodatkowo wtyczkę 13 pinową do przyczepki towarowej.Krótko mówiąc wydatek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wirek

mesert, mam 13 pinowe w aucie w towarowce , nie musisz zmieniać wystarczy przejściówka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trafko
Fajnie Marcin,ale to oznacza że muszę kupić gniazdo 13 pinowe do zamocowania na haku

Ale po co?

Masa nr 1

Św mijania nr 2

Kierunek L nr3

Kierunek P nr 4

Stop nr.r 5

Przeciwmgielne nr 6

Wsteczne nr 7

Dlatego siódemka istnieje ,aby dało się podpiąć pod siódemkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11
Dlatego siódemka istnieje ,aby dało się podpiąć pod siódemkę.

 

A nie ma dwuch oddzielnych pozycji? Standardowo tak jest, ale fakt - można nieco przerobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

Są dwie pozycje ,lewa i prawa strona.

I jak pan diagnosta sprawdzi testerem gniazdko przy haku podczas przeglądu to pieczątki nie postawi.

A jak podłączysz inną przyczepę to będzie kicha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi

Mam 13 pinowe a aucie i do starych przyczepek, gdzie sa gniazda 7 pinowe mam przejściówkę. Takie przejścia są robione w obie strony. Przy przyczepach campingowych 13 pinowe to świetne rozwiązanie, bo masz 2 x 12V, z zapłonem i bez. Do lampek masz 12 V bez zapłonu, a do lodówki za zapłonem. Warto dla wygody i świętego spokoju to przerobić.

 

[ Dodano: Pon 18 Sty, 2010 10:31 ]

kupić gniazdo 13 pinowe do zamocowania na haku dodatkowo wtyczkę 13 pinową do przyczepki
. Nie 0 wystarczy w aucie, a potem przejściówka.

 

[ Dodano: Pon 18 Sty, 2010 10:33 ]

Dlatego siódemka istnieje ,aby dało się podpiąć pod siódemkę.
Nie - mijania sa osobno, by móc załączyć stronę lewą i prawą niezależnie. 7 - ka nie przewoduje światła cofania (i innych paru rzeczy też) -NIESTETY

 

[ Dodano: Pon 18 Sty, 2010 10:35 ]

Diagnosta na to że jeśli jest lampa to ma świecić.
Głupie, ale może taniej byłoby w przyczepie wymienić klosz na taki bez światła cofania, np z swiatłem przeciwmgielnym. Głupie, ale proste i może nawet tanie ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mesert

Masz rację Adi,mogę wykorzystać do towarówki przejściówkę ,która jest przy przyczepie campingowej.Przy gnieżdzie 7 pinowym, tak jak piszecie są oddzielnie zasilane światła pozycyjne.Na wymianę samych kloszy nie ma co liczyć,musiałbym zmienić całe lampy,a to koszty większe niż wymiana gniazda.Powiem szczerze że nie wiedziałem że to wsteczne światło nie działa,dopiero przy przeglądzie diagnosta zwrócił mi uwagę że chyba żarówka jest spalona.W domu rozkręciłem lampę ,okazuje się że żarówka jest sprawna,rzuciłem okiem na schemat gniazda i zaskoczyłem ,dlaczego żarówka nie świeci

Share this post


Link to post
Share on other sites
szadok
Głupie, ale może taniej byłoby w przyczepie wymienić klosz na taki bez światła cofania, np z swiatłem przeciwmgielnym. Głupie, ale proste i może nawet tanie ;-)

Etam zaraz wymieniać... Zdjąć klosz, od dołu podkleić czerwoną taśmą np izolacyjną i już mamy gotowe :pub: no i szybko demontowalne w razie chęci przywrócenia stanu poprzedniego.

 

:serce:

 

Na wymianę samych kloszy nie ma co liczyć,musiałbym zmienić całe lampy,a to koszty większe niż wymiana gniazda.

 

Jeśli nie chcesz robić partyzantki z taśmą, to możesz zrobić to samo, co robi się w samochodach sprowadzanych z USA...

Jedziesz z kloszem do odpowiedniego zakładu. Tam wycinają Ci ten kawałek plastiku, który Ci przeszkadza i wklejają inny, z innej lampy, kolor taki jaki Ci pasuje :-]

Ale koszt pewnie też większy niż taśma klejąca :pub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus
Masz rację Adi,mogę wykorzystać do towarówki przejściówkę ,która jest przy przyczepie campingowej.

 

Chyba się nie uda, przejściówka też do zmiany :serce:

Share this post


Link to post
Share on other sites
mesert

Myślisz Szadok że podklejenie klosza taśmą coś zmieni?Chociaż chodzi w tym cyrku chyba tylko o ten rzucający się w oczy przeźroczysty kwadrat światła odblaskowego, gdyby był czerwony to pewnie nikt by się nie połapał.Artur masz chyba rację ,przejściówkę mogę sobie chyba wsadzić w buty. :piwko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...