Skocz do zawartości

Diagnosta wymaga podpięcia ŚWIATEŁ COFANIA - nowy hak


pw23luty

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

witus, Wystarczy jakby Twója diagnosta kupił sobie adapter z 7 na 13

 

no ale to wtedy chyba tez nie sprawdzi "testerem do 7-pinowej" czy mam dzialajace wsteczne w gniezdzie 13-pinowym

 

No masz racje ale co to za problem sprawdzić je na Twoim samochodzie jeśli masz 13 pinowe gniazdo ? :jump: Albo wziąć akumulator podczepić minus pod mase na wtyczce i sprawdzić po kolei wszystkie światła :jump: Niektórym się po prostu nie chce i tu jest problem.

 

Pozdrawiam

Ariel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo wziąć akumulator podczepić minus pod mase na wtyczce i sprawdzić po kolei wszystkie światła :jump: Niektórym się po prostu nie chce i tu jest problem

 

do tego jeszcze trzeba by miec "rozpiske/schemat" :jump:

zreszta zrobienie takiego testera samemu to tez zaden problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światło cofania w przyczepie służy nie tyle oświetlaniu przestrzeni za przyczepą co informacji kierowców z tyłu, że zestaw holownik+przyczepa zaczyna cofać.

Może to i prawda , ale ja zawsze cofając na ulicy włączam św awaryjne i wychodzę z samochodu aby upewnić się czy z tyłu nie ma przeszkody.

W 10% nawet inny kierowca z tyłu stara się ustąpić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to i prawda , ale ja zawsze cofając na ulicy włączam św awaryjne i wychodzę z samochodu aby upewnić się czy z tyłu nie ma przeszkody.

W 10% nawet inny kierowca z tyłu stara się ustąpić .

 

Można w miejscu zwykłej zarówki ,zamontować żarówke z sygnałem cofania np. takie cudo:

 

 

http://www.moto-mix.pl/produkt/zarowka-wstecznego-lampa-74216.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz napiszę ,że mowa tu jest o przyczepach pow. 750kg rejestrowanych po raz pierwszy.

Przypomniało mi się ,że mój kolega zakupił przyczepę Angielkę z 90 r , powyżej 750 kg( ma 890 kg) i zarejestrował ją w tym (2010) roku .

Dość ,że bez problemu , to nie posiada świateł cofania. :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym "beepem" ostroznie! Nie we wszystkich pojazdach dźwiekowy sygnał cofania jest dozwolony!

 

kubryk1,nawet o tym nie wiedziałem :jump: .Jeśli wiesz coś wiecej lub znasz jakiś przepis , odnośnie tego sygnału cofania to ja bardzo proszę o informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się ,że mój kolega zakupił przyczepę Angielkę z 90 r , powyżej 750 kg( ma 890 kg) i zarejestrował ją w tym (2010) roku .

Dość ,że bez problemu , to nie posiada świateł cofania.

 

Wcześniej pisałem o niedouczonych diagnostach :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maras! Zajrzyj do "szczegółowych warunków jakim winny odpowiadac pojazdy i ich wyposazenie" (albo jakoś tak - jest to zarzadzenie ministerialne). O ile dobrze pamietam to sygnał dźwiekowy może byc stosowany tylko powyżej 7,5 dmc. Znam to z autopsji bo mojego syna (Renault Espace) chcieli odwalic na przeglądzie właśnie za ten sygnał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo:

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY

 

z dnia 31 grudnia 2002 r.

 

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(z późniejszymi zmianami)

Paragraf 11 ust. 8:

 

Samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, autobus oraz przyczepa mogą być wyposażone w sygnał akustyczny ostrzegający o cofaniu pojazdu; sygnał ten powinien się włączać i wyłączać równocześnie z włączeniem lub wyłączeniem światła cofania, a w odniesieniu do pojazdu niewyposażonego w to światło - z włączeniem lub wyłączeniem biegu wstecznego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, autobus oraz przyczepa mogą być wyposażone w sygnał akustyczny ostrzegający o cofaniu pojazdu; sygnał ten powinien się włączać i wyłączać równocześnie z włączeniem lub wyłączeniem światła cofania, a w odniesieniu do pojazdu niewyposażonego w to światło - z włączeniem lub wyłączeniem biegu wstecznego

 

pkos, dzięki :)

A teraz interpretacja przepisu :ok:

Sam.ciężarowy i specjalny o DMC pow.3,5t -okey

dalej po przecinku jest autobus oraz przyczepa

ale o autobusie oraz przyczepie nic nie wspominają jaką musi mieć DMC czyli IMO jest tu mowa o całkiem innym pojeżdzie nie mającym ani więcej ani mniej niż wspomniane wcześniej 3,5 t.

 

I co Wy na to ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.