Skocz do zawartości

Tankowanie /samoobsługowe/ we Włoszech.


Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, ed napisał(a):

Szkoda, że Cię nie oświeciło wcześniej. Ja  taką arogancja i pogardą do przepisów, a szczególnie dla  bezpieczeństwa innych, że o własnym nie wspomnę, bym się nie chwalił. Będziesz miał to o co usilnie się prosiłeś.

Mijałem takich jak ty co Toyota 1.4 się wlekli i bali 80 jechać. To takie polskie , zazdrość jak samemu się nie może.

mam dużego suva, stabilizator przyczepę przystosowana na taką jazdę to 100 ka czy 104 se lecę i uważam że bezpiecznie jadę.

jakbys bym trochę światowy i więcej zwiedził niż polskie morze to byś zobaczył jak większość jedzie 100 z naklejką bo takie po przeglądzie są dopuszczone do jazdy 100 ka i 110 tną Niemcy i inni to tzn że ignoranci .. i jak tam nazwałeś takich ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

10 godzin temu, MARKUSIK napisał(a):

to byś zobaczył jak większość jedzie 100 z naklejką bo takie po przeglądzie są dopuszczone do jazdy 100 ka i 110 tną Niemcy i inni to tzn że ignoranci .. i jak tam nazwałeś takich ?

W jaki sposób to zrobiłeś, że masz taką naklejkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Lolejko napisał(a):

W jaki sposób to zrobiłeś, że masz taką naklejkę?

Da się nawet w Polsce, tylko gra niewarta świeczki, bo koszt spory a zysk praktycznie żaden bo Tempo100 obowiązuje tylko w DE i Danii. W innych krajach ta naklejka nie ma żadnej mocy i do niczego nie uprawnia. 

11 godzin temu, MARKUSIK napisał(a):

jakbys bym trochę światowy i więcej zwiedził niż polskie morze to byś zobaczył jak większość jedzie 100 z naklejką bo takie po przeglądzie są dopuszczone do jazdy 100 ka i 110 tną Niemcy i inni to tzn że ignoranci .. i jak tam nazwałeś takich ?

Ale Tempo 100 obowiązuje tylko w DE i Danii, i ta naklejka już nie działa w PL czy we Włoszech :) W wielu krajach nie trzeba poza tym przechodzić żadnych przeglądów. W takiej Francji możesz zestawem do 3,5t jechać nawet 130 km/h, w Rumunii 120 km/h, w Austrii 100 km/h. We Włoszech maks to 80 km/h na autostradzie, bez wyjątku.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Certyfikat "Tempo 100"

 
 

Jeżeli chcesz poruszać się z przyczepą z prędkością 100 km/h* muszą być spełnione następujące warunki:

  • Dopuszczalna masa całkowita DMC pojazdu holującego nie może przekroczyć 3500kg.
  • Pojazd holujący musi być wyposażony w system anytblokujący typu ABS lub równoważny.
  • Indeks prędkości opon zamontowanych w przyczepie nie może być mniejszy niż 120 km/h oraz opony nie mogą być starsze niż 6 lat.
  • Z tyłu przyczepy musi być przyklejona naklejka 100km/h.

Zaleca się następujące współczynniki dopuszczalnej całkowitej masy przyczepy do masy własnej pojazdu ciągnącego:

  • Współczynnik 0,3 dla wszystkich przyczep bez systemu hamulcowego oraz przyczep z układem hamulcowym, ale bez amortyzatorów osi.
    1. Przykładowe obliczenia:
      masa własna pojazdu ciągnącego - 1500kg.
      1500kg. x 0,3 = 450kg.
      Dopuszczalna maksymalna masa całkowita DMC takiej przyczepy nie może przekroczyć 450kg., gdy ciągnie ją pojazd o masie własnej 1500kg.
  • Współczynnik 0,8 dla przyczep campingowych z systemem hamulcowym i amortyzatorami osi.
    1. Przykładowe obliczenia:
      masa własna pojazdu ciągnącego - 1500kg.
      1500kg. x 0,8 = 1200kg.
      Dopuszczalna maksymalna masa całkowita DMC takiej przyczepy nie może przekroczyć 1200kg., gdy ciągnie ją pojazd o masie własnej 1500kg.
  • Dla przyczep campingowych z systemem hamulcowym, amortyzatorami osi oraz stabilizatorem toru jazdy dopuszczalna masa całkowita (DMC) przyczepy nie może przekroczyć masy własnej pojazdu ciągnącego.
    1. Przykładowe obliczenia:
      masa własna pojazdu ciągnącego - 1500kg.
      Dopuszczalna maksymalna masa całkowita DMC takiej przyczepy nie może przekroczyć 1500kg., gdy ciągnie ją pojazd o masie własnej 1500kg.
  • Współczynnik 1,1 dla przyczep innych niż campingowe, wyposażonych w system hamulcowy i amortyzatory osi.
    1. Przykładowe obliczenia:
      masa własna pojazdu ciągnącego - 1500kg.
      1500kg. x 1,1 = 1650kg.
      Dopuszczalna maksymalna masa całkowita DMC takiej przyczepy nie może przekroczyć 1650kg., gdy ciągnie ją pojazd o masie własnej 1500kg.
  • Współczynnik 1,2 dla przyczep innych niż campingowe, wyposażonych w system hamulcowy, amortyzatory osi oraz stabilizator toru jazdy.
    1. Przykładowe obliczenia:
      masa własna pojazdu ciągnącego - 1500kg.
      1500kg. x 1,2 = 1800kg.
      Dopuszczalna maksymalna masa całkowita DMC takiej przyczepy nie może przekroczyć 1800kg., gdy ciągnie ją pojazd o masie własnej 1500kg.

Uwaga

Wszystkie wymienione przepisy mają zastosowanie na terenie Republiki Federalnej Niemiec.
Aby poruszać się na obszarze Republiki Federalnej Niemiec pojazdem z przyczepą z prędkością maksymalną 100km/h należy udać się z przyczepą do uprawnionej jednostki badawczej celem wykonania dodatkowych badań technicznych potwierdzonych odpowiednim certyfikatem "Tempo 100", który należy przewozić wraz z dokumentami przyczepy.
Posiadanie certyfikatu "Tempo 100" nie zwalnia od przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, a zwłaszcza ograniczeń prędkości na danych odcinkach drogi.

* na terenie Republiki Federalnej Niemiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, jacek00 napisał(a):

W takiej Francji możesz zestawem do 3,5t jechać nawet 130 km/h, w Rumunii 120 km/h, w Austrii 100 km/h. We Włoszech maks to 80 km/h na autostradzie, bez wyjątku.

A powyżej 3,5 tony? Jakie ograniczenia w Austrii i Czechach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, MARKUSIK napisał(a):

Wszystkie wymienione przepisy mają zastosowanie na terenie Republiki Federalnej Niemiec.
Aby poruszać się na obszarze Republiki Federalnej Niemiec pojazdem z przyczepą z prędkością maksymalną 100km/h należy udać się z przyczepą do uprawnionej jednostki badawczej celem wykonania dodatkowych badań technicznych potwierdzonych odpowiednim certyfikatem "Tempo 100", który należy przewozić wraz z dokumentami przyczepy.
Posiadanie certyfikatu "Tempo 100" nie zwalnia od przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, a zwłaszcza ograniczeń prędkości na danych odcinkach drogi.

* na terenie Republiki Federalnej Niemiec

Czytaj co wklejas, bo potwierdzasz to co napisałem powyżej. Tempo100 obowiązuje tylko w DE i w Danii, która je respektuje. W innych krajach Tempo100 to tylko i wyłącznie naklejka i nic poza tym. 

7 minut temu, konradk napisał(a):

A powyżej 3,5 tony? Jakie ograniczenia w Austrii i Czechach?

Austria: 100 km/h dla zestawów do 3,5t, 80 km/h dla zestawów pow. 3,5t

Czechy: 80 km/h dla wszystkich. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jacek00 napisał(a):

Czytaj co wklejas, bo potwierdzasz to co napisałem powyżej. Tempo100 obowiązuje tylko w DE i w Danii, która je respektuje. W innych krajach Tempo100 to tylko i wyłącznie naklejka i nic poza tym. 

Austria: 100 km/h dla zestawów do 3,5t, 80 km/h dla zestawów pow. 3,5t

Czechy: 80 km/h dla wszystkich. 

to poszaleję ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jacek00 napisał(a):

Austria: 100 km/h dla zestawów do 3,5t, 80 km/h dla zestawów pow. 3,5t

Zastanawia mnie na jakiej zasadzie Austriacy określili w moim przypadku, że auto + cepa jest powyżej 3,5t - wykupiona winieta na auto do 3,5t, strzelili mi fotę z tyłu i mandat, że powinienem jechac 80km/h jak ciężarówka ..... dostep do CEPIKU mają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jadę z przyczepą, niezależnie od ograniczeń w danym kraju, to na autostradzie jadę ciut szybciej niż ciągniki siodłowe. W moim odczuciu jest to najbezpieczniejszy możliwy sposób jazdy po autostradzie. Ciężarówki Cię nie wyprzedzają i nie zaburzają stabilności zestawu, płynność jazdy jest zachowana w sposób maksymalny, nie denerwuje kierowców którzy są w pracy i mają tacho. Nigdy nie dostałem żadnego mandatu za taką jazdę. Nie wyobrażam sobie jechać 70km/h jak "TIRy" idą na odcince. Czemu to ma służyć? Napewno nie bezpieczeństwu. 

Jadąc autem solo w ITA jadę tak jak wszyscy lewym. Oni wiedzą gdzie robią zdjęcia. I tak samo, roboty drogowe, ograniczenie do 60km/h a lewy pas jedzie 130-140. Na środkowych ciut wolniej i na lewym ciężarówki powiedzmy 88. To jak zwolnić do 60? Przecież to samobójstwo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Sebeb napisał(a):

Zastanawia mnie na jakiej zasadzie Austriacy określili w moim przypadku, że auto + cepa jest powyżej 3,5t - wykupiona winieta na auto do 3,5t, strzelili mi fotę z tyłu i mandat, że powinienem jechac 80km/h jak ciężarówka ..... dostep do CEPIKU mają ?

Dyrektywa CBE, dane o Twoim aucie i przyczepie maja automatycznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sebeb napisał(a):

Zastanawia mnie na jakiej zasadzie Austriacy określili w moim przypadku, że auto + cepa jest powyżej 3,5t - wykupiona winieta na auto do 3,5t, strzelili mi fotę z tyłu i mandat, że powinienem jechac 80km/h jak ciężarówka ..... dostep do CEPIKU mają ?

Fotoradar robił zdjęcia dla wszystkich co powyżej 80 jechali czy było więcej i się załapałeś na większy mandat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, MARKUSIK napisał(a):

Mijałem takich jak ty co Toyota 1.4 się wlekli i bali 80 jechać. To takie polskie , zazdrość jak samemu się nie może.

mam dużego suva, stabilizator przyczepę przystosowana na taką jazdę to 100 ka czy 104 se lecę i uważam że bezpiecznie jadę.

jakbys bym trochę światowy i więcej zwiedził niż polskie morze to byś zobaczył jak większość jedzie 100 z naklejką bo takie po przeglądzie są dopuszczone do jazdy 100 ka i 110 tną Niemcy i inni to tzn że ignoranci .. i jak tam nazwałeś takich ?

No cóż, czy warto się  kopać z koniem? Wystarczająco Ci koledzy wyjaśnili jakim jesteś ignorantem. Szkoda mi tylko tych, którym możesz Twoim olewactwem zrobić krzywdę. Obyś takich błysków miał więcej, może to Ci da do myślenia - jak nie przez głowę to może przez portfel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sebeb napisał(a):

Zastanawia mnie na jakiej zasadzie Austriacy określili w moim przypadku, że auto + cepa jest powyżej 3,5t - wykupiona winieta na auto do 3,5t, strzelili mi fotę z tyłu i mandat, że powinienem jechac 80km/h jak ciężarówka ..... dostep do CEPIKU mają ?

Ale to rejestracja auta była od tyłu też? Czy tylko przyczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sebeb napisał(a):

Zastanawia mnie na jakiej zasadzie Austriacy określili w moim przypadku, że auto + cepa jest powyżej 3,5t - wykupiona winieta na auto do 3,5t, strzelili mi fotę z tyłu i mandat, że powinienem jechac 80km/h jak ciężarówka ..... dostep do CEPIKU mają ?

Ale skad wiesz że tam nie było ograniczenia 80km/h dla wszystkich? sprawdziłeś to miejsce?

4 minuty temu, Sebeb napisał(a):

Tylko cepki

musieliby jeszcze auto sprawdzac jeśli chodziłoby o przekroczenie 80km/h przez zestaw powyżej 3,5t czy zestaw faktycznie przekracza, samo DMC przyczepy nic nie powie (jasne na czuja to wiadomo, jak duzy SUV ciągnie duża przyczepę to wiadomo że to >3.5t ale tu wszystko muszą sprawdzc z CEPIKiem) wiec powinni wysyłac dane i auta ciągnącego i przyczepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.