Skocz do zawartości

Jak liczyć kilogramy?


Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Stu napisał(a):

– przekroczenie DMC od 5% do 10% – 1000 zł,

przeładowanie w zakresie od 10% do 20% DMC – mandat w wysokości 1500 zł,

– powyżej 20% DMC – mandat za przeładowanie samochodu 3.5 t na kwotę 2000 zł.

A z czego wynikają te wartości? Czy to jest na zasadzie jakiejś niepisanej zasady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

46 minut temu, Stu napisał(a):

– przekroczenie DMC od 5% do 10% – 1000 zł,

Czy oznacza to że poniżej 5% nic w PL Ci nie zrobią? Trochę dziwne bo wynikałoby z tego, że przyczepę o DMC 1500 kg to można przeładować o ponad 70kg a taką 2000kg o blisko 100kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Stu napisał(a):

Z forum transportowego. Interesowałem się tematem, bo sam mam wywrotkę do przewożenia styropianu :D

No czyli jakieś niepisane zasady ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Eastnomad napisał(a):

że przyczepę o DMC 1500 kg to można przeładować o ponad 70kg

I właśnie dokładnie o te 70 kg mam przeładowaną budkę o DMC 1300 a to jest ciut > 5 %.

Pojadę na jeszcze jedną wagę i zobaczę ile ta pokaże a potem zastanowię się co wyjąć z przyczepki - ot tak na wszelki wypadek...

Pzdr

Wł.

PS nie dam rady niestety zwiększyć DMC - na osi mam tabliczkę 1300 kg...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Od stopnia przeładowania pojazdu zależy to, jak wysoki jest mandat za przekroczenie dmc. Taryfikator w przypadku pojazdów o dmc do 3,5 tony przedstawia się następująco:

  • w przypadku przekroczenia DMC o 5% – 500 zł,
  • w przypadku przekroczenia DMC od 5% do 10% – 1000 zł,
  • w przypadku przekroczenia DMC od 10% do 20% – 1500 zł,
  • w przypadku przekroczenia DMC co najmniej o 20% – 2000 zł.

Źródło https://obserwatorlogistyczny.pl/2022/11/06/jakie-kary-groza-za-przeladowanie-lawety/

Kiedyś rozmawiałem z policjantem na ten temat. W praktyce to wygląta tak, że jak się zgadzają kwity, tj odpowiednia kategoria prawa jazdy, DMC auta i przyczepy, to typowy patrol się nie przyczepi. Po przyczepie kempingowej nie widać przeładowania, co innego towarowa. Z racji ominięcia pewnych ograniczeń można kupić przyczepy lekkie na 2 osiach albo z hamulcem najazdowym o wymiarach np 2x5m. Całkiem solidne konstrukcje, które pozwalają przewieźć 2-3 tony. Temat doskonały, bo można busem 3,5t lecieć na gołe B z taką przyczepą. Jej ładowność to 100kg. Nieco mniejsze przyczepki lekkie ludzie rejestrują np na 500kg, żeby latać busami 3t dmc bez etoola (taniej i nie trzeba pamiętać). Typowy patrol, to raczej czepia się innych tematów, nawet jakby chcieli zważyć, to nie mają czym, muszą wezwać inspekcję z wagą. Nie będą Cię trzymać 2h, tym bardziej, że waga może akurat być w sąsiednim województwie. Gorzej jak trafi się na krokodyli, ale oni to raczej polują na przeładowane Iveco Daily na bliźniaku i małe auta z lawetą lub przeładowane przyczepy towarowe. W każdym razie z racji wysokości kar zdecydowałem się zrobić b+e i kupić przyczepę z max możliwym DMC. Po terenie, to pewnie szanse na wtopę znikome, ale na siódemce mogliby mnie ściągnąć. Nie ma co ryzykować, tym bardziej że nawet same kary za przeładowanie są niewspółmiernie wysokie. 

IMG_20230404_160124 (1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, BuryKocur napisał(a):
5 godzin temu, Eastnomad napisał(a):

że przyczepę o DMC 1500 kg to można przeładować o ponad 70kg

I właśnie dokładnie o te 70 kg mam przeładowaną budkę o DMC 1300 a to jest ciut > 5 %.

Jeszcze jedno zagadnienie

Czy przeładowanie to w stosunku do DMC czy do ładowności... i to też podobno zależy od interpretacji.

bo 70kg dla 1300 to te 5%

ale gdy w przyczepie kempingowej ładowności mamy np 200kg czyli DMC 1300 - MW 1100 to już 35%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kary są w transporcie drogowym, krajowym i międzynarodowy, i dotyczą zdaje się pojazdów od 2,5t do 3,5t, ciężarowych (busów), wykonujących przewóz drogowy. Osobówka i kemping to zaje się nie te "paragrafy", to nie jest wg przepisów wykonywanie transportu dorogowego i przewozów drogowych (osobówka plus kemping - zwykły przejazd). W krajówce zalicza karę kierowca, w międzynarodówce kierowca i przełożony (ten, kto dopuszcza taki przewóz wykonywany przez kierowcę).

Ja się łapię Traficem łapię :)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Misio napisał(a):

Jeszcze jedno zagadnienie

Czy przeładowanie to w stosunku do DMC czy do ładowności... i to też podobno zależy od interpretacji.

bo 70kg dla 1300 to te 5%

ale gdy w przyczepie kempingowej ładowności mamy np 200kg czyli DMC 1300 - MW 1100 to już 35%

Ja patrzę w stosunku do DMC, bo rozpatrywanie tego do MW jest bez sensu.

Czort wie co powoduje taki wzrost masy, że przyczepka bez towaru - ale z mooverem, akumulatorem, lodówką, Trumaticiem, Bojlerem, kołem zapasowym, jedna butlą 11 kg, materacami, kablami prądowymi i wodociągowymi, z mikrofalówką zamiast - tak jak jest w DR napisane w okienku MW 975 kg - to waży 1370 kg.

A DMC nie podniosę bo na osi mam tabliczkę 1300 kg.

Szlag mnie trafia ale jedno co mogę to maksymalnie odchudzić budkę z rzeczy włożonych - 70 kg nie jest to w teorii dużo...

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że krokodyle od iluś ładnych lat mają pełne prawo kontrolować i karać również osobówki, nie tylko to co ma ciężarowy w dowodzie, w razie rażącego naruszenia przepisów bezpieczeństwa ruchu, a trafić na wagę preselekcyjną w drodze i mieć wyraźnie za dużo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MaciekR4 napisał(a):

mieć wyraźnie za dużo

Dobra - co oznacza pojęcie "wyraźnie za dużo"?

Po przyczepie naprawdę nie widać, że jest przeładowana.

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Marcin T napisał(a):

Włodek, zastanawiam się jak możesz mieć MW 975 w sporcie 450. Ja teraz w mniejszej 420 mam MW 1070 kg.

Marcin - ja sobie tego nie wymyśliłem - zobacz poniżej - skan duńskiego DR :

To co ja mogę?

pzdr

Włodek

Włodekskanowanie0001.thumb.jpg.cb3e59a16dc15bc79be3bc32184274f5.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem DMC 1200 ; poprzedni właściciel dołożył : mowera , akumulator , solary , sanki , bagażnik , TV , 2 butle Nano i też byłem w czarnej d...e bo ważyłem z przedsionkiem realnie 1320kg ; dało się podnieść do 1350 , przedsionka i tak nie wożę i teraz mam spoko ; cały zestaw jest <3,5 tony :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.