Skocz do zawartości

Jak liczyć kilogramy?


Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, jacek00 napisał(a):

Że Cjoy jest tak beznadziejnie wyposażony w standardzie to wiedziałem, ale że C'Go to nie miałem pojęcia. To absurd, że ten model jest tak wyposażony. Wtedy faktycznie dołożenie tego wszystkiego nie kwalifikuje się do MW, bo to jest liczone jako opcja, tak jak klima u mnie.

Teoretycznie sama rama z oświetleniem jest gotowa do jazdy, więc budy i mebli też można nie doliczać do MW. 

Ogólnie to nie widzę żadnego sensu zwracania uwagi na MW a tylko sprawdzenie fizyczne masy rzeczywistej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

19 minut temu, Piotrekm13 napisał(a):

Ogólnie to nie widzę żadnego sensu zwracania uwagi na MW a tylko sprawdzenie fizyczne masy rzeczywistej. 

Dokładnie tak. Dlatego ja każdorazowo po odbiorze nowej budy sprawdzałem jej MW na pusto abym wiedział co mam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MW jest potrzebna żeby wiedzieć ile można załadować. Tak mam w towarowej.  Za to w kempingowej DR nie mam masy MW mam kreskę; w certyfikacie jest ale nie ma DMC tam mam kreskę. Ktoś źle przetłumaczył pewnie i tak zostało już na zawsze gdyż ja nie mam chęci zmagać się z systemem. Pozdrawiam Hermogenes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jacek00 napisał(a):

Nie masz tam talerzy, garnków, jakiś mebli kempingowych, krzeseł, stołu? Bakista jest pusta? W łazience też nic nie trzymasz? Wszystkie szafki masz puste? Nie masz pościeli i innych gratów upchanych po schowkach?

Jacek - może to nie do uwierzenia, ale ...  nie mam...

Mnie przyczepka potrzebna jest na okres wodowania i wyciągania jachtu - wtedy, kiedy mieszkam w porcie a jacht jest jeszcze/lub już na lądzie - słabo się wtedy w nim mieszka - i tylko po to.

Nie mam w niej rzeczy, których i tak nie używam jak: meble kempingowe, stół, krzesła, w łazience mam dwa ręczniki + mydło i dwie gąbki, bakisty wewnętrzne mam puste - w bakiście technicznej koło zapasowe + dwa lewarki, które mogę wyjąć.

Problem dla mnie nie do zrozumienia był taki, że ja rozumiałem wartość MW, którą mam wpisaną w DR 975 kg jako wartość przyczepy z wyposażeniem typu niewyjmowalnego jak lodówka, Trumatic, bojler, kuchenka itp.

Powoli wyprowadzacie mnie z błędu i powoli zaczynam rozumieć filozofię różnicy miedzy MW a masą rzeczywistą, która u mnie lekko przekracza wręcz DMC.

Jadąc na wagę mogę wyjąć butlę 11 kg, koło zapasowe, lewarki hydrauliczne, mogę wysunąć markizę, której zresztą i tak nie używam - tyle, że wyjmowanie tego - oprócz markizy - jest jakimś kretynizmem bo jak dla mnie to wszystko to powinno zliczać się tak, żeby waga tak wyposażonej przyczepki oscylowała gdzieś pomiędzy jej MW a jej DMC.

Ale OK - nie da się to się nie da - wyjmę co się da - pojadę raz jeszcze na wagę i zobaczę - nie będę się zabijał o jakieś drastyczne zmniejszenie tej wagi byle zmieścić się w wartości DMC.

Ja i tak wyposażenia stricte kempingowego wozić nie będę a przysłowiowe dwa talerze i dwa komplety sztućców nie ważą bóg wie ile.

Zobaczę co zwalczę na wadze po wyjęciu tego co piszę.

Pzdr

Włodek

PS za wyjaśnienia dziękuję - powoli widzę, że nie ma w filozofii tych mas czegoś spójnego

3 godziny temu, jacek00 napisał(a):

Ja też w Knausie moim musiałem dopłacać za mocniejszą oś, gdzie w DE w standardzie była oś 1800 kg, a w Polsce 1500 kg. Bo tak zamawiają to dealerzy.

Ja mam budkę z Danii i mam oś 1300 kg

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, BuryKocur napisał(a):

Ale OK - nie da się to się nie da - wyjmę co się da - pojadę raz jeszcze na wagę i zobaczę - nie będę się zabijał o jakieś drastyczne zmniejszenie tej wagi byle zmieścić się w wartości DMC.

Na jakiej wadze byłeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jacek00 napisał(a):

Może masz po prostu mocno zagraconą budę? Żeby sprawdzić jej prawdziwe MW to musiałbyś budę ogołocić całkowicie ze wszystkiego i wtedy zważyć. A jakbyś wyjął wszystko to pewnie by się okazało ile zbędnych gratów tam wozisz. 

Takie wymienione przez Ciebie elemetny to już jest niemal 100 kg. Wieć sam widzisz jak masz zagraconą budę

Więc wyjmę z przyczepki wszystko co wyjąć będę mógł, ale tego naprawdę będzie niewiele - ale OK wyjmę i zważę raz jeszcze.

Tyle, że byś sie mocno zdziwił jak u mnie w przyczepce jest pusto - nie wiedziałem, że moover zalicza sie do wyposażenia dodatkowego - tego przecież nie wyjmę podobnie jak akumulatora bo to absurd.

Ale OK - powoli zaczynam rozumieć różnicę w pojmowaniu pojęcia MW przez producentów lub dilerów a przeze mnie.

Także dzięki za nauki - człek się całe życie łuczy...;)

pzdr

1 minutę temu, jacek00 napisał(a):

Na jakiej wadze byłeś? 

na lokalnym złomie.

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, BuryKocur napisał(a):

nie wiedziałem, że moover zalicza sie do wyposażenia dodatkowego - tego przecież nie wyjmę podobnie jak akumulatora bo to absurd.

To tak samo jak bagażnik dachowy z samochodu dostawczego też sporo waży i też go łatwo nie ściągniesz, ale na pewno nie ma go w MW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, BuryKocur napisał(a):

Tyle, że byś sie mocno zdziwił jak u mnie w przyczepce jest pusto - nie wiedziałem, że moover zalicza sie do wyposażenia dodatkowego - tego przecież nie wyjmę podobnie jak akumulatora bo to absurd.

Widzisz, powoli doszukujemy się tych twoich ekstra kg. Nie wiem jaki masz akumulator, ale zakładam, że jakiś 100Ah, typu AGM, no to jest 30 kg. Mover starszego typu, z całym osprzętem potrafi ważyć z 45 kg. Więc już masz kolejne 75 kg pożarte przez sprzęty. Razem z tymi Twoimi wcześniejszymi rzeczami robi się już 170 kg dodatków. Z racji, że masz starszą przyczepę to wtedy do MW nie doliczało się wcale butli gazowej, wody czy innych rzeczy. MW to była faktycznie waga pustej przyczepy. Butla i dodatki różne to łącznie z 50 kg. Więc już masz z 220 kg ładowności pożarte przez mover, akumulator, okablowanie, centralki, jakieś podnośniki, lewarki, markizę, butlę gazową i trochę innych gratów. 

Sam widzisz, że 300 kg ładowności to wcale nie jest jakoś specjalnie dużo. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jacek00 napisał(a):

Więc już masz 200 kg ładowności pożarte przez mover, akumulator, okablowanie, centralki, jakieś podnośniki, lewarki, markizę, butlę gazową i trochę innych gratów. 

No dobra Jacku - ale tam nic więcej nie ma

A u mnie jest za dużo o 300 kg w stosunku do teoretycznej MW z papierów budki.

Ale OK - jak mówię - powoli zaczynam kumać temat jak go się jje i dzięki za wyjaśnienia - sam bym do tego nie doszedł.

Dam znać po ponownym zważeniu budki.

pzdr

Włodek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, BuryKocur napisał(a):

 u mnie jest za dużo o 300 kg w stosunku do teoretycznej MW z papierów budki.

Właśnie chodzi, że nie masz o 300 kg za dużo. MW 975 kg to jest waga naprawdę gołej budy. Może nawet bez jakiś ekstrasów. Nie wiemy z jakim ekstra wyposażeniem Twój Knaus w 2005 roku wyjechał z fabryki. 

W swojej budzie masz zamontowane sporo sprzętu, bo sam mover, akumulator, butla gazowa to jest ze 100 kg. Do tego wozisz w niej jakieś lewarki i inne dzadostwa, gdzie sam pisałeś że to waży ponad 70 kg. Sam widzisz, że z dodatków, które łatwo wyliczyć robi się już 200-220 kg. 

A jak wszystko naprawdę wyjmiesz to sam się zdziwisz ile masz sprzetu. Z ciekawości weź wagę i wszystko co wyjmiesz poważ. Będziesz miał odpowiedź. To czego się nie da wyjąć to oczywiście zostawiasz, ale np. taki akumulator możesz zważyć. Sanki na koło zapasowe to z 10-15 kg, koło zapasowe to 25-30 kg, markiza 20 kg itd. Ziarno do ziarna i masz przeładowaną budę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, jacek00 napisał(a):

Właśnie chodzi, że nie masz o 300 kg za dużo. MW 975 kg to jest waga naprawdę gołej budy. Może nawet bez jakiś ekstrasów. Nie wiemy z jakim ekstra wyposażeniem Twój Knaus w 2005 roku wyjechał z fabryki. 

W swojej budzie masz zamontowane sporo sprzętu, bo sam mover, akumulator, butla gazowa to jest ze 100 kg. Do tego wozisz w niej jakieś lewarki i inne dzadostwa, gdzie sam pisałeś że to waży ponad 70 kg. Sam widzisz, że z dodatków, które łatwo wyliczyć robi się już 200-220 kg. 

A jak wszystko naprawdę wyjmiesz to sam się zdziwisz ile masz sprzetu. Z ciekawości weź wagę i wszystko co wyjmiesz poważ. Będziesz miał odpowiedź. To czego się nie da wyjąć to oczywiście zostawiasz, ale np. taki akumulator możesz zważyć. Sanki na koło zapasowe to z 10-15 kg, koło zapasowe to 25-30 kg, markiza 20 kg itd. Ziarno do ziarna i masz przeładowaną budę

Jacek - bardzo dużo mi dała ta dyskusja - jak piszę - miałem inne wyobrażenie co do określenia przyczepki w kwestii jej MW - wyprostowałeś mnie - dziękuję.

Tak na marginesie i w ramach humoru - waga mego jachtu - dł. 40 stóp - w wersji netto to ok 9 ton.

Ale już w wersji - nazwijmy to - wyprawowej - czyli tak jak płynę na 3-miesięczny rejs - to już między 11 a 12 ton - i różnica tej tony nikomu nie przeszkadza - pod warunkiem oczywiście, że nie bierze takim jachtem udziału w regatach, bo wtedy każdy kilogram jest zbędny i mam kolegów - regatowców, którzy wzdrygają się bardzo przed dołożeniem każdego - w ich mniemaniu - zbędnego kilograma.

Ja do tematu podchodzę luźno - płynąc w taki rejs biorę 700 l. ropy, 450 l. wody, 200 kg żarcia itd, itd. - o innych pierdołach nie wspominam - i mnie w takim rejsie tona w prawo czy tona w lewo kompletnie nic nie robi - i tam nikt nikogo nie ściga za zwiększenie masy takiej jednostki pływającej.

Ale to tak na marginesie tematu mas - tutaj jest widzę inaczej.

Także Jacku powalczę z tymi masami - w miarę możliwości poważę te wyjmowane rzeczy - zobaczymy...

pzdr

Włodek

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, BuryKocur napisał(a):

i tam nikt nikogo nie ściga za zwiększenie masy takiej jednostki pływającej

Neptun tam wszystko sumuje ;) i oby się nie upomniał o swoje tego Tobie i innym regatowcom życzę. Ahoj Kapitanie. Pozdrawiam Hermogenes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BuryKocur napisał(a):

na lokalnym złomie.

tylko kwestia czy była ustawiona na zakup czy na sprzedaż :D

 

a tak poważnie, od 6 lat mam ten sam zestaw. zawsze jedziemy w ten sam sposób spakowani, na jednej wadze się ważę przed każdym większym wyjazdem. zawsze jest +- 20kg. na ostatnim ważeniu wyszło mi ponad 200kg więcej... a spakowane wszystko dokładnie tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, jacekzoo napisał(a):

tylko kwestia czy była ustawiona na zakup czy na sprzedaż :D

Już chyba nie te czasy - waga musi być co roku legalizowana...

i z kombinowaniem są duże problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.