Skocz do zawartości

Jak liczyć kilogramy?


Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, janm napisał(a):

Ja miałem DMC 1200 ; poprzedni właściciel dołożył : mowera , akumulator , solary , sanki , bagażnik , TV , 2 butle Nano i też byłem w czarnej d...e bo ważyłem z przedsionkiem realnie 1320kg ; dało się podnieść do 1350 , przedsionka i tak nie wożę i teraz mam spoko ; cały zestaw jest <3,5 tony

Ja niestety DMC powyżej 1300 kg nie podniosę, bo jak piszę - na osi mam tabliczkę 1300 kg

Muszę pomyśleć na spokojnie co wyjąć z budki - na pewno wyjmę niepotrzebne sanki, nie używam także rolety - chyba ją wyjmę i sprzedam - zawsze to ze 20-30 kg - przedsionka nie wożę, wyjmę z przyczepy podnośniki hydrauliczne (mogę wozić je w aucie), wyjmę narzędzia - wyjmę z budki na czas jazdy to co ciężkie - myślę, że o owe 70 kg powinienem dać radę  ją odchudzić.

Niemniej cały czas dziwię się - z jakim wyposażeniem lub też jego kompletnym brakiem - można homologować przyczepkę, która na gotowo - i tak naprawdę bez żadnego wyposażenia turystycznego waży ok. 1300 kg a jego MW - w teorii - wynosi 975 kg ?

Przecież to się kupy nie trzyma...

pzdr

Włodek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

10 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Ja niestety DMC powyżej 1300 kg nie podniosę, bo jak piszę - na osi mam tabliczkę 1300 kg

Muszę pomyśleć na spokojnie co wyjąć z budki - na pewno wyjmę niepotrzebne sanki, nie używam także rolety - chyba ją wyjmę i sprzedam - zawsze to ze 20-30 kg - przedsionka nie wożę, wyjmę z przyczepy podnośniki hydrauliczne (mogę wozić je w aucie), wyjmę narzędzia - wyjmę z budki na czas jazdy to co ciężkie - myślę, że o owe 70 kg powinienem dać radę  ją odchudzić.

Niemniej cały czas dziwię się - z jakim wyposażeniem lub też jego kompletnym brakiem - można homologować przyczepkę, która na gotowo - i tak naprawdę bez żadnego wyposażenia turystycznego waży ok. 1300 kg a jego MW - w teorii - wynosi 975 kg ?

Przecież to się kupy nie trzyma...

pzdr

Włodek

 

Bo MW, jak nazwa wskazuje, to jest masa własna, czyli totalny golas fabryczny. Zobacz obecnie do konfiguratorów, to nawet za amortyzatory trzeba dopłacić, za większy zbiornik czystej wody niż 10 - 15L, za nadmuch ciepłego powietrza, nawet za łazienkę trzeba dopłacić (seryjnie jest sam kibel i umywalka - z zimną wodą, bo za bojler też trzeba dopłacić). A dopłacić znaczy nie tylko dołożyć PLN, ale i KG. W serii nie ma zbiornika na wodę brudną, moskitiery w drzwiach, AKSa i wielu innych rzeczy, a Ty piszesz o butlach gazowych, kole zapasowym i narzędziach... To są 2 różne światy - niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, marian36 napisał(a):

Bo MW, jak nazwa wskazuje, to jest masa własna, czyli totalny golas fabryczny.

MW to zgodnie z przepisami pojazd gotowy do jazdy, czyli wyposazony w gaz, wodę itd. 

22 minuty temu, marian36 napisał(a):

Zobacz obecnie do konfiguratorów, to nawet za amortyzatory trzeba dopłacić, za większy zbiornik czystej wody niż 10 - 15L, za nadmuch ciepłego powietrza, nawet za łazienkę trzeba dopłacić (seryjnie jest sam kibel i umywalka - z zimną wodą, bo za bojler też trzeba dopłacić).

O jakiej przyczepie konkretnie mówisz? Przecież to wszystko co wymieniasz to wymaga chyba dopłaty w jakiś Niewiadowach. W większości normalnych przyczep to wszsytko już jest w standardzie i zawiera się w MW pojazdu.

W Adrii Aviva 472 PK w standardzie była ciepła woda, był nadmuch, był wielki zbiornik 50l, była w pełni wyposażona łazienka przecież z prysznicem i wylewką i szmatą. W standardzie była to w pełno wyposażona pryczepa. W PL owszem niektóre rzeczy wymagały dopłaty i osobiście brałem moskitierę, wspomniane amorki, podłączenie akumulatora, uchwyt TV i stablizator jazdy. To chyba wszystko za co dopłacałem. Z ciekawości to w DE w standardzie są amorki, AKS, itd więc to wersje na PL są ogołocone przez naszych rodzimych dealerów aby cena końcowa była niby niższa.

22 minuty temu, marian36 napisał(a):

A dopłacić znaczy nie tylko dołożyć PLN, ale i KG. W serii nie ma zbiornika na wodę brudną, moskitiery w drzwiach, AKSa i wielu innych rzeczy,

Ale o jakiej konkretnie przyczepie mowa? O jakimś totalnym budżecie. Takie wyposazenie to standard w średnio niższych modelach już nie wspominając o wyższych. W Knausie miałem w standardzie dosłownie wszystko o czym piszesz i o wiele więcej. I to wszystko jest wliczone w MW pojazdu. 

22 minuty temu, marian36 napisał(a):

a Ty piszesz o butlach gazowych, kole zapasowym i narzędziach... To są 2 różne światy - niestety.

Butle są zawsze wliczone, bo tak stanowią przecież przepisy/ 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Marcin - ja sobie tego nie wymyśliłem - zobacz poniżej - skan duńskiego DR :

To co ja mogę?

Wybebeszyć wszystko i dopiero zważyć? Ale mowa o wszystkim, nie tylko o tym, co czasem wydaje się, że może dużo ważyć, to wyjmę przed ważeniem. Być może to zrobiłeś - wtedy temat zamknięty. No, ale gdy piszesz o narzędziach, podnośnikach hydraulicznych to myślę sobie ile tam może być niespodzianek :) Nie wpadłbym na to, aby to w przyczepie wozić. Takie rzeczy, jak słusznie piszesz, do samochodu.
Włodku, dla bezpieczeństwa wywal ten skan DR z załącznika. Klonów Ci w PL dostatek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Niemniej cały czas dziwię się - z jakim wyposażeniem lub też jego kompletnym brakiem - można homologować przyczepkę, która na gotowo - i tak naprawdę bez żadnego wyposażenia turystycznego waży ok. 1300 kg a jego MW - w teorii - wynosi 975 kg ?

Miałem dwie nowe przyczepy, obie ważone po przyjeździe, na pusto. Ich MW nie odbiegało od tego co było wpisane w DR, a nawet więcej. Z racji, że nie miały wyposażenia, które wlicza się do MW, jak butla czy woda w zbiorniku, to np. taka Adria z dołożonym moverem i markizą ważyła mniej niż dane MW z homologacji. Knaus mój obecny też ważył ciut mniej niż to co mam wpisane w DR. Tak więc wg mnie wszystko się zgadza. 

Może masz po prostu mocno zagraconą budę? Żeby sprawdzić jej prawdziwe MW to musiałbyś budę ogołocić całkowicie ze wszystkiego i wtedy zważyć. A jakbyś wyjął wszystko to pewnie by się okazało ile zbędnych gratów tam wozisz. 

Takie wymienione przez Ciebie elemetny to już jest niemal 100 kg. Wieć sam widzisz jak masz zagraconą budę :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego na sprzedawcach wymusili, aby podczas konfiguracji informować o każdym dołożonym w fabryce kilogramie.
Jest opisane dość precyzyjnie co zawiera się w MW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, MaciekR4 napisał(a):

Tylko, że krokodyle od iluś ładnych lat mają pełne prawo kontrolować i karać również osobówki, nie tylko to co ma ciężarowy w dowodzie, w razie rażącego naruszenia przepisów bezpieczeństwa ruchu, a trafić na wagę preselekcyjną w drodze i mieć wyraźnie za dużo...

No mają. W każdym przypdku przekroczenia DMC, masz zakaz dalszej jazdy (chyba że masę doprowadzisz do stanu zgodnego z DR) i wykroczenie, za które można nałożyć mandat do 3000 PLN, wg uznania (może być i 50 czy 100PLN) - no chyba, że jest to przewóz podpadający pod ustawę o transporcie drogowym, której przepisy w powiązaniu z rozporządzeniami unijnymi przewidują szczególne przepisy, które stosują się do wykonywania przewozów (transportu), nakładane na kierowcę (transport krajowy) i kierowcę oraz osobę odpowiedzialną za "wypuszczenie w trasę" takiego pojazdu (w "międzynarodówce"). Za osobówkę/kampera/p-pę można dostać plombę z 97 kw., ale nie z ustawy o transporcie drogowym. 

Po prostu ustawa o transporcie drogowym ustala minimalne kwoty grzywien nakładanych w postępowaniu mandatowym, i nie ma że "na litość" za przeładowanego o 500kg busa dostaniesz sztrafę na wartość 1 Jagiełły, bo szwagier inspektora jeździ na busach i inspektor wie jak to jest i rozumie człowieka.  Za osobówkę tę "tylko" 100-kę, albo i  nawet symbolicznego pięćdziesiątaka możesz dostać, nie ma przeciwwsazań. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, jacek00 napisał(a):

W Knausie miałem w standardzie dosłownie wszystko o czym piszesz i o wiele więcej. I to wszystko jest wliczone w MW pojazdu. 

ale moja budka to jest właśnie Knaus ...

43 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Butle są zawsze wliczone

I mnie się też tak wydawało, że powyższe wyposażenie jest niejako dilersko wliczone w MW

39 minut temu, jacek00 napisał(a):

Takie wymienione przez Ciebie elemetny to już jest niemal 100 kg. Wieć sam widzisz jak masz zagraconą budę

Dobra - niech będzie te 100 kg - ale moja budka w teorii ma MW 975 kg a jak ją ważyłem to było 1370 kg - co jest przeważeniem tego co w realu w stosunku do tego co w papierach o 300 kg.

No wybacz ale 300 kg to nie wyjmę bo nawet pomysłów mi brak co wyjąć mógłbym do tej wagi bez demontażu - jak dla mnie - standardowego wyposażenia typu lodówka, bojler, Trumatic czy tez kuchenka.

Wyjmę to co wyjąć mogę na szybko - i myślę, że do tych 1300 zejdę - 70 kg da się myślę wyjąć, żeby nie podpadać pod przekroczenie wagi DMC, ale nadal całość zagadnienia teoretycznej MW vs  rzeczywistej masy budki (jak dale mnie mieszczącej się w określeniu MW) - czyli  bez żarcia, ciuchów, i wszelkiego wyposażenia kempingowego  jest chore.

Coś ktoś na etapie produkcji w tej materii i w tym przypadku popier....ł.

Pzdr

Wł.

 

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał(a):

MW to zgodnie z przepisami pojazd gotowy do jazdy, czyli wyposazony w gaz, wodę itd. 

O jakiej przyczepie konkretnie mówisz? Przecież to wszystko co wymieniasz to wymaga chyba dopłaty w jakiś Niewiadowach. W większości normalnych przyczep to wszsytko już jest w standardzie i zawiera się w MW pojazdu.

W Adrii Aviva 472 PK w standardzie była ciepła woda, był nadmuch, był wielki zbiornik 50l, była w pełni wyposażona łazienka przecież z prysznicem i wylewką i szmatą. W standardzie była to w pełno wyposażona pryczepa. W PL owszem niektóre rzeczy wymagały dopłaty i osobiście brałem moskitierę, wspomniane amorki, podłączenie akumulatora, uchwyt TV i stablizator jazdy. To chyba wszystko za co dopłacałem. Z ciekawości to w DE w standardzie są amorki, AKS, itd więc to wersje na PL są ogołocone przez naszych rodzimych dealerów aby cena końcowa była niby niższa.

Ale o jakiej konkretnie przyczepie mowa? O jakimś totalnym budżecie. Takie wyposazenie to standard w średnio niższych modelach już nie wspominając o wyższych. W Knausie miałem w standardzie dosłownie wszystko o czym piszesz i o wiele więcej. I to wszystko jest wliczone w MW pojazdu. 

Butle są zawsze wliczone, bo tak stanowią przecież przepisy/ 

Mylisz się Jacek. MW, to masa własna = totalny golas nie posiadający kompletnie nic. A to, co napisałeś, to jest "masa w gotowości do jazdy" i to nie jest to samo. Masa w gotowości do jazdy, to MW + określone przepisami graty, ale w nich nie zawiera się łazienka, bojler, czy nadmuch, ani nic z tego, co wymieniłem.

O jakiej przyczepie mowa? O każdej w zasadzie: Knaus, Weinsberg, Adria, Dethleffs, Burstner, LMC... Wejdź w konfigurator i sam zobacz co się dzieje. To, że w 99% przypadków u dilerów stoją przyczepy, które to mają, to nie znaczy, że to jest standard. Dilerzy te rzeczy domawiają najczęściej w formie 1 - 2 pakietów, żeby te przyczepy w ogóle móc sprzedać. Ale te pakiety nie są obowiązkowe, a jednocześnie skutecznie obniżają MW przyczepy, co przy określonej przepisami minimalnej ładowności pozwala zejść z DMC i tym samym oferować "dużą przyczepę z niskim DMC". Efekty są jak powyżej ;)

Edytowane przez marian36 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

Dobra - niech będzie te 100 kg - ale moja budka w teorii ma MW 975 kg a jak ją ważyłem to było 1370 kg - co jest przeważeniem tego co w realu w stosunku do tego co w papierach o 300 kg.

Ale ciągle piszesz o stanie z wyposażeniem i całym szpejem a nie o budzie na pusto. Skoro załadowałeś do przyczepy 300 kg, to te 300 kg wlicza się w jej wagę końcową :) 

1 godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

No wybacz ale 300 kg to nie wyjmę bo nawet pomysłów mi brak co wyjąć mógłbym do tej wagi bez demontażu - jak dla mnie - standardowego wyposażenia typu lodówka, bojler, Trumatic czy tez kuchenka.

No przed chwilą pisałeś o rzeczach, które wążą ok 100 kg. To wszystko co znajduje się w Twojej przyczepie? Nie masz tam talerzy, garnków, jakiś mebli kempingowych, krzeseł, stołu? Bakista jest pusta? W łazience też nic nie trzymasz? Wszystkie szafki masz puste? Nie masz pościeli i innych gratów upchanych po schowkach?

Wyjmij z przyczepy absolutnie wszystko co się da i wtedy ją zwąż. Bo teraz ta dyskusja nie ma sensu.

1 godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

Wyjmę to co wyjąć mogę na szybko - i myślę, że do tych 1300 zejdę - 70 kg da się myślę wyjąć, żeby nie podpadać pod przekroczenie wagi DMC, ale nadal całość zagadnienia teoretycznej MW vs  rzeczywistej masy budki (jak dale mnie mieszczącej się w określeniu MW) - czyli  bez żarcia, ciuchów, i wszelkiego wyposażenia kempingowego  jest chore.

MW to jest waga buty pustej, która wyjechała z fabryki ze standardowym wyposażeniem w danym modelu + dodatkowo doliczona jest waga butli, pełny zbiornik wody świeżej, spłuczka jeśli występuje i 3l wody w kasecie. Tak to wygląda standardowo. 

Ty ważysz budę w stanie zapakowanej ze wszystkim, włącznie z dodatkami jak talerze, stoły, krzesła, jakieś koła zapasowe, podnośniki hydrauliczne, markizy, przedsionki, akumulatory itd. No to nie dziw się, że wartość tak zważonej budy różni się diametralnie od jej MW. 

Godzinę temu, marian36 napisał(a):

Mylisz się Jacek. MW, to masa własna = totalny golas nie posiadający kompletnie nic.

Nie mylę się :) W DR w polu MW jest wpisana masa pojazdu gotowego do jazdy, a nie totalny golas nie posiadający nic. Czyli wartość pojazdu ze wszystkimi fabrycznymi dodatkami montowanymi standardowo + ciężar świeżej wody w zbiorniku + waga jednej butli gazowej + woda w spłuczce (jeśli jest) + 3l wody w kasecie. U mnie dokładnie taka wartośc była wpisana w homolohacji, bo waga samego golasa oscylowała w granicach 970-980 kg:

image.png.8e542385c02dfc7ce8ec37fb927cb070.png

Masa konkretnego modelu z dobranymi dodatkami też widnieje w homologacji - czyli jest to Twoje MW (masa gotowego pojazdu do jazdy) +  waga dobranych już przez Ciebie dodatków, które wykraczały poza standardowe wyposażenie:

image.png.515b16a9d11e3b21cf5e36c8f85dddcb.png

W obecnym Knausie w polu MW też wpisana jest masa gotowego pojazdu do jazdy, a nie masa golasa. Dodam, że Knaus Sudwind w wersji golas ma MW na poziomie ok 1250 kg. Moja wersja jubileuszowa ma MW w DR 1315 kg - czyli jak widzisz masa własna przewiduje już te dodatki, które dołożył sam producent względem pojazdu golasa:

image.png.691a4c1bf0af87e69de59edaef4362d5.png

+ dodatki które wziąłem dodatkowo, czyli klima + ogrzewanie podłogowe + mocniejsza oś a+ masa pojazdu gotowego do jazdy = 1356 kg.  I taka wartość też widnieje w homologacji. Wszystko się zgadza z konfiguratorem.

image.png.862d4a86aa13724b8a38e349a1beaa11.png

Godzinę temu, marian36 napisał(a):

A to, co napisałeś, to jest "masa w gotowości do jazdy" i to nie jest to samo. Masa w gotowości do jazdy, to MW + określone przepisami graty, ale w nich nie zawiera się łazienka, bojler, czy nadmuch, ani nic z tego, co wymieniłem.

Jak się nie zawiera jeśli jest to standardowe wyposażenie danej przyczepy? To tak, zawiera się bo w takim stanie przyczepa jest homologowana. MW może nie zawierać dodatków, które dobierzesz, i tu się zgodzę. Ale te dobrane fabrycznie dodatki znajdują się w homologacji w polu "z aktualną masą danego modelu".

Moja Aviva, po przywiezieniu ważyła chyba 1050 kg, a była wyposażona u dealera już w mover, akumulator i markizę, czyli w około 60 kg ekstra. Teraz doliczmy te rzeczy wchodzące w skład masy gotowego pojazdu do jazdy, czyli zbiornik na świeżą wodę 50 kg + butla gaowa 21 kg + 3kg wody w kasecie. Razem daje to nam ok 1125 kg. Wiec miej więcej się zgadza z danymi z homologacji.|

Jakie MW ma wpisane Twoja Adria? MW Golasa (bez dodatków i bez wody itd), które wynosi ok 970 kg, czy masz wpisane MW obejmujące wszelkie dodatki jak woda itd i w DR masz wpisane MW ok 1050 kg, czyli wartość z homologacji dla pojazdu gotowego do jazdy?

Godzinę temu, marian36 napisał(a):

O jakiej przyczepie mowa? O każdej w zasadzie: Knaus, Weinsberg, Adria, Dethleffs, Burstner, LMC... Wejdź w konfigurator i sam zobacz co się dzieje. To, że w 99% przypadków u dilerów stoją przyczepy, które to mają, to nie znaczy, że to jest standard. Dilerzy te rzeczy domawiają najczęściej w formie 1 - 2 pakietów, żeby te przyczepy w ogóle móc sprzedać. Ale te pakiety nie są obowiązkowe, a jednocześnie skutecznie obniżają MW przyczepy, co przy określonej przepisami minimalnej ładowności pozwala zejść z DMC i tym samym oferować "dużą przyczepę z niskim DMC". Efekty są jak powyżej ;)

Nie rozumiem. W większości przyczep masz w standardzie wszystko to o czym piszesz, że trzeba dobierać. U siebie w Avivie musiałeś dobierać nadmuch, bojler ciepłej wody, większy zbiornik na świeżą wodę?Tego nie było u Ciebie standardzie? Bo to jest w standardzie w każdej Avivie oferowanej na każdy rynek. Avivy owszem, różnią się wyposażeniem w zależności do rynku przeznaczenia. Tak jak pisałem np w DE w standardzie był AKS, amorki i to z automatu było wliczone w MW takiego pojazdu.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Dobra - co oznacza pojęcie "wyraźnie za dużo"?

Po przyczepie naprawdę nie widać, że jest przeładowana.

Wł.

Widać, nawet nie zdajesz sobie sprawy, że widać i to wyraźnie - wystarczy spojrzeć na opony (ich ugięcie to pierwszy objaw przeładowania) i to jak się sama przyczepa zachowuje za autem - nie mówię o wężykowaniu przy dużej prędkości, a o takim "nerwowym" zachowaniu, tj. sztywnym podskakiwaniu na każdej nierówności (jakby była na sztywnej osi przykręconej do ramy). 

A z tym "wyraźnie za dużo" - pełne pole do manewru jak to "niedostosowanie prędkości do warunków". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacek00 - nie tak do końca, aczkolwiek przyznam, że nie wiedziałem, że w DR w polu MW wpisują masę w gotowości do jazdy, a nie MW (czego można się spodziewać). Adria ma duży zbiornik w standardzie, ale cała grupa Kanusa i grupa LMC nie ma. Za to Kanusy i LMC (grupa) mają amortyzatory, a Adria ich nie ma. Nie o to chodzi, że każdy z tych producentów nie daje niczego z mojej "czarnej" listy, tylko jest to lista rzeczy, których standardowo może nie być, a powoduje to duże odchudzenie przyczepy (zapewne działanie celowe).

Co innego Aviva, a co innego Astella. Jednak kupując Astellę nie patrzysz już aż tak bardzo na masę (czy na DMC) jak w przypadku Avivy. I w tych najniższych seriach te braki w standardzie są najbardziej widoczne. Mam cennik opcji z Adrii (Adria akurat nie ma udostępnionego konfiguratora), to widzę za co trzeba dopłacić. Jak pisałem - to, że u dilerów 99,9% przyczep ma powiedzmy te amortyzatory nie oznacza, że są one na wyposażeniu standardowym. Gdyby tak było, to by ich nie było w cenniku opcji (przynajmniej dla Avivy, Altei i nawet dla Adory). Do tego już w katalogach podają tolerancję dla MW, albo masy w gotowości do jazdy +- 5%, co na dzień dobry oznacza możliwy rozjazd masy o 100 - 150kg! A przecież to teoretycznie ta sama przyczepa, więc skąd taka gigantyczna tolerancja?

 

I jeszcze tytułem ciekawostki, na przykładzie powiedzmy Dethleffsa C'Go 495 QSK oraz C'Joy 480 QLK:

C'Go 495 QSK:

MW - 1146,

Masa w gotowości do jazdy - 1181,

Pakiet Touring (47kg!):

- Hot-water supply
- Hot-air system
- Shower equipment with shower fittings and curtain
- Heki II skylight incl. illuminated roof lining
- Flyscreen door
- Indirect lighting

 

Zakładając, że każca C'Go ten pakiet posiada, to mamy wówczas 1181+47=1228. Jak to się ma pierwotnej MW (1146)? 82kg różnicy, a teoretycznie nic do przyczepy nie dołożyliśmy (jeszcze) ;)

 

C'Joy 480 QLK:

MW - 946,

Masa w gotowości do jazdy - 979,

Pakiet Touring (37,5kg):

- Hot-water supply
- Hot-air system
- Skylight, 700 x 500 mm
- Flyscreen door

Pakiet Dynamic (17,5kg):

- ACS stabiliser
- Octagon shock absorber
- Spare wheel carrier in gas locker
- Fresh water tank 44 l
- Mobile 22 l waste water tank
- Access locker door front right 1000x420 mm

 

Biorąc C'Joy z tymi dwoma pakietami mamy 979+37,5+17,5=1034, czyli więcej od MW o 88kg. I też nic nie wsadziliśmy.

Edytowane przez marian36 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, marian36 napisał(a):

@jacek00 - nie tak do końca, aczkolwiek przyznam, że nie wiedziałem, że w DR w polu MW wpisują masę w gotowości do jazdy, a nie MW (czego można się spodziewać). Adria ma duży zbiornik w standardzie, ale cała grupa Kanusa i grupa LMC nie ma.

Jak cała grupa nie ma? W Knausie Sport w standardzie masz 45l zbiornik, w Sudwindzie to samo i w Tabbercie to samo. Mały zbiornik, owszem jest ale tylko w Weinsbergu. I tam jako opcja występuje zbiornik większy. Nie wiem jak jest w LMC, nie znam ich oferty i danych technicznych, ale w takiej Adrii wszystkie budy w standardzie mają 50l zbiorniki.

50 minut temu, marian36 napisał(a):

to Kanusy i LMC (grupa) mają amortyzatory, a Adria ich nie ma.

W Adrii w PL w Avivach nie ma. W Niemczech są już w standardzie. tak samo jak stabilizator. Po prostu przyczepy na DE są lepiej wyposażone w standardzie i tam już to masz wliczone w MW:

image.png.2c2205afa8167edcf163494e3f43c6fc.png

50 minut temu, marian36 napisał(a):

Nie o to chodzi, że każdy z tych producentów nie daje niczego z mojej "czarnej" listy, tylko jest to lista rzeczy, których standardowo może nie być, a powoduje to duże odchudzenie przyczepy (zapewne działanie celowe).

Może nie być ale w większości przypadków są. Oczywiście występują przyczepy z małymi zbiornikami na wodę, albo bez bojlera jak C-Joy czy Sterckeman. Ale to są jednostkowe przypadki budżetowych przyczep.

50 minut temu, marian36 napisał(a):

Mam cennik opcji z Adrii (Adria akurat nie ma udostępnionego konfiguratora), to widzę za co trzeba dopłacić.

Dopłacasz w Polsce. Ja też w Knausie moim musiałem dopłacać za mocniejszą oś, gdzie w DE w standardzie była oś 1800 kg, a w Polsce 1500 kg. Bo tak zamawiają to dealerzy.

50 minut temu, marian36 napisał(a):

Gdyby tak było, to by ich nie było w cenniku opcji (przynajmniej dla Avivy, Altei i nawet dla Adory). 

Jeśłi już jesteśmy przy tych amorach to takowe obecnie na Polskę nie występują tylko dla Avivy i Altea. Adora ma je w standardzie amory i aks. Ale to jest specyfika naszego rodzimego rynku. Adria na DE jest lepiej wyposażona w standardzie, nawet najtańsza Aviva. Dlatego między innymi tutaj na forum zaleca się kupowanie przyczep w DE, bo raz że jest taniej, dwa że są lepiej wyposażone :) 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś wie, z jaką dokładnością ważą wagi najazdowe krokodyli? Do kilograma, dziesięciu, stu :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marian36 napisał(a):

 jeszcze tytułem ciekawostki, na przykładzie powiedzmy Dethleffsa C'Go 495 QSK oraz C'Joy 480 QLK
 

C'Go 495 QSK:

MW - 1146,

Masa w gotowości do jazdy - 1181,

Pakiet Touring (47kg!):

- Hot-water supply
- Hot-air system
- Shower equipment with shower fittings and curtain
- Heki II skylight incl. illuminated roof lining
- Flyscreen door
- Indirect lighting

Że Cjoy jest tak beznadziejnie wyposażony w standardzie to wiedziałem, ale że C'Go to nie miałem pojęcia. To absurd, że ten model jest tak wyposażony. Wtedy faktycznie dołożenie tego wszystkiego nie kwalifikuje się do MW, bo to jest liczone jako opcja, tak jak klima u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.