Skocz do zawartości

Jak liczyć kilogramy?


Rekomendowane odpowiedzi

Nie bardzo kumam ile mogę ciągnąć. Mój samochód ma w dowodzie w polu O1 (max masa całkowita przyczepy z hamulcem) 1200 kg czyli mogę ciągnąć przyczepę która ma masę własną 1150kg a DMC 1500 kg? I mogę ją obciążyć dodatkowo max 50 kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1 minutę temu, Tom43bb napisał(a):

Nie bardzo kumam ile mogę ciągnąć. Mój samochód ma w dowodzie w polu O1 (max masa całkowita przyczepy z hamulcem) 1200 kg czyli mogę ciągnąć przyczepę która ma masę własną 1150kg a DMC 1500 kg? I mogę ją obciążyć dodatkowo max 50 kg ?

Nie. 1200 kg DMC i nic więcej. Tako mamy klimat 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce liczy się jedynie DMC przyczepy. Nie ważne jak bardzo będzie załadowana (zgodnie z prawem max do jej DMC). Także w Twoim przypadku max. DMC przyczepy to 1200kg.

I jeszcze pamiętaj że jakbyś przekroczył masę zestawu ponad 3,5t to potrzebujesz B96 lub B+E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Eastnomad napisał(a):

I jeszcze pamiętaj że jakbyś przekroczył masę zestawu ponad 3,5t to potrzebujesz B96 lub B+E

...oraz niekiedy uiścić eTOLLowe to i owo w trasie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Ventyl napisał(a):

i Podchodzi to też wtedy pod paragraf braku odpowiednich uprawnień. jak przekroczysz 3,5 tony

Tu mam pytanie do znawców niuansów prawa - rozumiem, że to - co napisał Kolega powyżej - działa w przypadku, kiedy kierowca świadomie prowadzi zestaw, który z wpisów w obu DR w sposób jasny i klarowny przekracza 3500 kg (chyba wystarczy do tego prosta matematyka) czy też także w przypadku, kiedy w teorii jedziemy zestawem o sumie DMC pojazdów < 3500 kg a jednak na drodze - jak nas zważą - to okazuje się, że przekroczyliśmy tą granicę?

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak nie świadoma jazda. Jako kierowca powinieneś wiedzieć ile waży Twój zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Ventyl napisał(a):

Moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak nie świadoma jazda. Jako kierowca powinieneś wiedzieć ile waży Twój zestaw.

W teorii masz rację, ale ja nie pytałem czy jako kierowca powinieneś to wiedzieć czy też nie - pytanie moje było zupełnie inne - mogę powtórzyć:

"Tu mam pytanie do znawców niuansów prawa - rozumiem, że to - co napisał Kolega powyżej - działa w przypadku, kiedy kierowca świadomie prowadzi zestaw, który z wpisów w obu DR w sposób jasny i klarowny przekracza 3500 kg (chyba wystarczy do tego prosta matematyka) czy też także w przypadku, kiedy w teorii jedziemy zestawem o sumie DMC pojazdów < 3500 kg a jednak na drodze - jak nas zważą - to okazuje się, że przekroczyliśmy tą granicę?"

A swoją drogą to zawsze wiesz ile tak dokładnie waży ciągnięta przez Ciebie przyczepa?

Może jak robisz to już setny raz i za każdym razem ją ważysz to możesz to wiedzieć, ale wg mnie nie jest tak naprawdę możliwe takie dokładne wycyzelowanie jej wagi co do kilograma.

Ja się np. ciężko zdziwiłem jak pojechałem ze swoją budkę na wagę i okazało się, że wpisy MW w jej DR a jej rzeczywista masa na wadze to dwie kompletnie różne wartości różniące się nie o 20 kg a o 300 kg.

Co do kat E to mnie akurat nie dotyczy ograniczenie do 3,5 t bo mam BCE, ale pytanie zadałem z ciekawości.

Bo jak masz masy obu pojazdów na granicy 3,5 t i nie masz kat. E to jak napisał przedmówca może być kłopot i stąd powyższe pytanie.

pzdr

Włodek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, BuryKocur napisał(a):

ale wg mnie nie jest tak naprawdę możliwe takie dokładne wycyzelowanie jej wagi co do kilograma.

Może m. in. dlatego podczas ważenia przez służby jest brana pod uwagę tolerancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jechaliśmy pierwszy raz na wakacje to myślałem że mało mam w przyczepie a było o 200 kg za dużo :D

 

A na powrocie to lepiej nie myśleć ile ważyły podarki dla rodziny w szklanych opakowaniach :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

Tu mam pytanie do znawców niuansów prawa - rozumiem, że to - co napisał Kolega powyżej - działa w przypadku, kiedy kierowca świadomie prowadzi zestaw, który z wpisów w obu DR w sposób jasny i klarowny przekracza 3500 kg (chyba wystarczy do tego prosta matematyka) czy też także w przypadku, kiedy w teorii jedziemy zestawem o sumie DMC pojazdów < 3500 kg a jednak na drodze - jak nas zważą - to okazuje się, że przekroczyliśmy tą granicę?

Tylko kiedy suma DMC obu pojazdów przekroczy 3500 kg (z przyczepą inną niż lekka). Jak DMC zestawu się mieści w 3500 kg, ale jego RMC jest większe niż 3500 kg, to odpowiadasz tylko za przeładowanie, a nie za jazdę bez uprawnjeń. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kolegę @BuryKocur rozumiem i w sumie też by mnie to interesowało. Choć B+E też mam. Pytanie jest proste. Zestaw wg dokumentów ma do 3,5t. Nie istotne - świadomie, czy nie - przeciążyłem go. Pytanie do znawców prawa jest proste - "beknę" za przeciążenie, czy za przeciążenie i jazdę bez uprawnień? Odpowiadać za przewinienie będę, ale z którego "paragrafu". A może z obydwu? No dobra, konkretnie @BuryKocur i ja nie bekniemy, za 2-gi paragraf, ale gdybyśmy nie mieli tego E w PJ, to który paragraf by nam przyklepali?

O... @jacek00 odpowiedział. Dzięki!

Edytowane przez Michalc3 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, jacek00 napisał(a):

Tylko kiedy suma DMC obu pojazdów przekroczy 3500 kg (z przyczepą inną niż lekka). Jak DMC zestawu się mieści w 3500 kg, ale jego RMC jest większe niż 3500 kg, to odpowiadasz tylko za przeładowanie, a nie za jazdę bez uprawnjeń. 

i o to chodziło - dzięki Jacku

A z ciekawości - jakiego rzędu są to kary i w jakim zakresie przeładowania są nakładane?

O 50 kg - o 100 kg - ?

o ile musi być, żeby otrzymać mandat i jaki? 

pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, BuryKocur napisał(a):

o ile musi być, żeby otrzymać mandat i jaki? 

Mandat od 20 do 3000 zł wg taryfikatora. Punktów za to nie ma. Przepisy tolerancji nie przewidują. Generalnie jest to wykroczenie z art. 97 Kodeksu Wykroczeń w związku z art. 61 ust. 1 PoRD: 

"Art. 61. 1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu."

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, BuryKocur napisał(a):

A z ciekawości - jakiego rzędu są to kary i w jakim zakresie przeładowania są nakładane?

– przekroczenie DMC od 5% do 10% – 1000 zł,

przeładowanie w zakresie od 10% do 20% DMC – mandat w wysokości 1500 zł,

– powyżej 20% DMC – mandat za przeładowanie samochodu 3.5 t na kwotę 2000 zł.

Natomiast gorszą sprawą jest zakaz jazdy przeładowanym zestawem do momentu uzyskania prawidłowej wagi.

Pół biedy, jak wieziesz piasek i możesz zrzucić kilka łopat z paki.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.