Skocz do zawartości

Na którym biegu jechać


Maciej D

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, AgaBartek napisał(a):

Na razie nie mam odwagi szybciej więc będzie jakiś czas taniej :)

I dobrze. Lepiej powoli nabierać doświadczenia niż próbować spieszyć się jadąc ponad 100km/h gdzie inne zjawiska fizyki dochodzą ;). Zresztą karawaning to nie żaden wyścig a wypoczynek zaczyna się z momentem zapięcia zestawu :)

27 minut temu, AgaBartek napisał(a):

Swoją drogą, płynna jazda autostradami to jest IMG_4139.thumb.jpeg.cf85c1996e890dd638cf91ddd8646491.jpegcoś co to auto lubi. Trochę korków i skrzyżowań i statystyki już idą w górę 

To w pełni normalne dla każdego pojazdu. Płynność a nie szarpanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 1 miesiąc temu...

Dorzucę swoje trzy grosze do tematu. Co prawda nie mam przyczepy, ale mój blaszak waży 4-4,5 tony, więc silnik ma co ciągnąć. Ma też czym: 310 KM i 540 Nm przy 2400 obrotów.

W dniu 25.01.2024 o 04:59, Walt napisał(a):

@Maciej DZdziwisz się. Wbrew pozorom utrzymanie wyższych obrotów przy ciągnięciu przyczepy nie przekłada się na wzrost zużycia paliwa, a wręcz - u mnie przynajmniej - ono spada. Poza tym, na pewno jest zdrowsze dla układu napędowego. Do tego samochód się usztywnia w przypadku aktywnego zawieszenia, a jeśli takiego nie posiadasz, to utwardza się przynajmniej układ kierowniczy, a co za tym idzie - lepiej się prowadzi przyczepę.

 

W dniu 25.01.2024 o 05:44, PLopaPL napisał(a):

... W Fordzie F150 nie mam trybu S, ale mam tryb "holowania", samochód dużo szybciej zrzuca biegi i trzyma na wyższych obrotach. 

Ja też mam Forda, T250 i kupując go przesadziłem trochę z konfiguracją przełożenia mostu. Wybrałem najszybsze/najbardziej ekonomiczne i dołożyłem do tego 10% większe koła, co de facto jeszcze obniżyło przełożenia mostu i teraz, jadąc te 100-110 km/h silnik kręci się w granicach 1500 RPM. Dlatego w górach, czy przy silnym wietrze, włączam tryb "holowania", co powoduje zmianę biegu z 10 na 8 i skok obrotów z ok. 1500 na ok. 2000. Natomiast różnicy spalania nie byłem w stanie zaobserwować żadnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.