Skocz do zawartości

Idzie nowe - hobby 540 WFU '24 czy może...?


ukasz6

Rekomendowane odpowiedzi

A tak z innej beczki - jestem zdecydowany na zakup za granicą.Popatrzyłem na ceny i wygląda to o wiele lepiej niż u nas.Chciałbym spróbować ogarnąć temat przyczepy którą sam sobie skonfiguruje.Nie śpieszy mi się czasowo więc wolę poczekać i mieć dokładnie to co chce.Jak najlepiej kontaktować się z dilerami?Pisać bezpośrednio do przedstawiciela konkretnej marki i dołączać swoją konfigurację?Rozumiem,że kwestia zerowego vatu obowiązuje tak samo przy przyczepach wyprodukowanych jak i tych do produkcji?Biorę sprzęt na firmę.Czy lepiej dorzucać w konfiguratorze dodatkowe wyposażenie czy targować się z dilerem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 26.11.2023 o 17:42, ukasz6 napisał(a):

Jak najlepiej kontaktować się z dilerami?Pisać bezpośrednio do przedstawiciela konkretnej marki i dołączać swoją konfigurację?

Po pierwsze wybrać interesujący Cię markę i model. Jeśli masz już to to szukasz dealerów danej marki, wybierasz tych, którzy pasują Ci chociażby pod kątem miejsca odbioru i wysyłasz do nich zapytanie. Według mnie dołączenie własnej konfiguracji stworzonej na stronie producenta dużo daje bo nie będzie nieporozumień czego oczekujesz. 
W moim przypadku zapytanie wysłałem do blisko 20 dealerów z czego większość odpisała. Wybrałem tego, który mógł dostarczyć  przyczepę w tym samym roku i u którego cena była najlepsza. 

W dniu 26.11.2023 o 17:42, ukasz6 napisał(a):

Czy lepiej dorzucać w konfiguratorze dodatkowe wyposażenie czy targować się z dilerem?

Zależy co. Cześć się opłaca ale większość taniej wyjdzie poza konfiguratorem. Montowana u dealera czy kupowana i montowana samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozważeniu wszystkich za i przeciw, przejrzeniu tryliarda ogłoszeń, testów, recenzji, filmów i odwiedzinach u różnych dealerów na placu boju pozostały 2 sztuki:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=349000302&scopeId=C&action=parkItem  - dobrze wyposażona (jeżeli chodzi o dodatki producenta) jednak rocznik 2022. Przyczepa nowa, ale kupując ją, za miesiąc mam dwulatka. Pytanie czy w przypadku takiego rodzaju sprzętu ma to znaczenie. 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=363317670&scopeId=C&action=parkItem  - to druga opcja. W tym wypadku dealer oferuje mi odbiór końcem lutego (wtedy też zjeżdża do niego zamówiona sztuka). Będę miał model 2024, a więc 2 lata młodszy sprzęt niż tabbert. W adrii mam alde. 

Cenowo obie przyczepy prezentują się podobnie. Wymiarowo również - Tabbert minimalnie krótszy, ale szerszy. 

W obu przyczepach mam poszukiwany przeze mnie układ - osobna toaleta i prysznic + podkowa z przodu. Jest też podgrzewana podłoga więc coś co mile widzę u siebie na pokładzie. 

Jakie są Wasze za i przeciw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik w mojej ocenie ma znaczenie drugorzędne. Podstawowe pytanie czy przyczepę będziesz użytkował w okresach jesienno - zimowych i zimowych. Jeśli tak to szedłbym w ALDE. Jeśli nie to 250 cm szerokości na prawdę robi robotę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabbert widzę też ma elektryczne ogrzewanie podłogowe, tak więc z tych dwóch opcji przemawia do mnie Tabbert. Jest szerszy, wg mnie designersko ładniejszy, bardziej w moim stylu. Rocznik też brałbym jako rzecz drugorzędna.

Jakościowo wydaje mi się że też będzie lepiej wykonany, na pewno jest wyżej pozycjonowany niż Adria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, borek6 napisał(a):

Tabbert widzę też ma elektryczne ogrzewanie podłogowe, tak więc z tych dwóch opcji przemawia do mnie Tabbert.

Adria też ma elektryczne podgrzewanie podłogi i ALDE, które bije na głowę standardowy piec.

Godzinę temu, borek6 napisał(a):

Jest szerszy, wg mnie designersko ładniejszy, bardziej w moim stylu. Rocznik też brałbym jako rzecz drugorzędna.

Obie budy są tak samo szerokie przecież. To są modele 250 cm. Designersko z zewnątrz Adria IMO wygrywa z Tabbertem. W środku IMO Tabbert ładniejszy. 

Godzinę temu, borek6 napisał(a):

Jakościowo wydaje mi się że też będzie lepiej wykonany, na pewno jest wyżej pozycjonowany niż Adria.

Tu można polemizować. Adora będzie odpowiednikiem DaVinci. W dodatku Adora ma tą przewagę, że jest wykonana w całości z kompozytu odpornego na grad więc ma niewątpliwą przewagę nad Tabbertem. Poszycie będzie też dużo odporniejsze na wszelkiej maści zarysowania czy drobne wgniecenia, gdzie na alu w Tabbercie byle dotknięcie już spowoduje wgniotki :) Tabbert ma za to grubszy dach i ciut grubszą podłogę. Adria ma za to ciut grubsze ściany.

 

@ukasz6 ja, jakbym miał wybierać czysto technicznie to brałbym Adrię bo jest lepiej wyposażona i IMO ma lepszy układ. Jeśli miałbym wybierać oczami to brałbym Tabberta, bo wnętrze mi się bardziej podoba niż to co jest w nowych Adriach gdzie jest bardzo surowo i skandynawsko :)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał(a):

Adria też ma elektryczne podgrzewanie podłogi i ALDE, które bije na głowę standardowy piec.

Obie budy są tak samo szerokie przecież. To są modele 250 cm. Designersko z zewnątrz Adria IMO wygrywa z Tabbertem. W środku IMO Tabbert ładniejszy. 

Tu można polemizować. Adora będzie odpowiednikiem DaVinci. W dodatku Adora ma tą przewagę, że jest wykonana w całości z kompozytu odpornego na grad więc ma niewątpliwą przewagę nad Tabbertem. Poszycie będzie też dużo odporniejsze na wszelkiej maści zarysowania czy drobne wgniecenia, gdzie na alu w Tabbercie byle dotknięcie już spowoduje wgniotki :) Tabbert ma za to grubszy dach i ciut grubszą podłogę. Adria ma za to ciut grubsze ściany.

 

@ukasz6 ja, jakbym miał wybierać czysto technicznie to brałbym Adrię bo jest lepiej wyposażona i IMO ma lepszy układ. Jeśli miałbym wybierać oczami to brałbym Tabberta, bo wnętrze mi się bardziej podoba niż to co jest w nowych Adriach gdzie jest bardzo surowo i skandynawsko :)

No w adriach jest aż nadto ascetycznie. Wiadomo, że wnętrze można "docieplić" różnymi dodatkami, ale tak czy inaczej styl jest jaki jest.

Co do Tabberta to ciekawa uwaga z blachą - myślałem, że będzie bardziej odporna niż w adrii. Dach w technologii GFK jest zabezpieczony. Technologia ALDE jest na pewno bardzo dobra i efektywna, ale ja raczej w stricte zimowych warunkach się nie poruszam. Jesień wiosna - jak najbardziej. 

Tabbert chwali się również tym, że jego produkty względem konkurencji mają lepszą izolację termiczną zarówno w lecie jak i w zimie. Poczytałem o tym trochę na ich stronie, ale nie wiem czy jest to jakiś ewidentny handicap względem adrii. Z tego co patrzyłem to rocznik 2022, a 2024 to praktycznie brak większych zmian. Przyczepy lecą cały czas w tej samej formie. 

Co do szerokości to różnica jest 4 cm na korzyść tabberta, natomiast adria jest minimalnie dłuższa. Można powiedzieć, że wygląda to mocno podobnie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ukasz6 napisał(a):

No w adriach jest aż nadto ascetycznie. Wiadomo, że wnętrze można "docieplić" różnymi dodatkami, ale tak czy inaczej styl jest jaki jest.

Adria króluje w Skandynawii - Dania, Norwegia, Szwecja to są ich najwiękwsze rynki zbytu. Nie bez powodu samo Kabe ma udziały w skandynawskiej Adrii i odpowiada za jej sprzedaż na rynku Skandynawskim ;) No i to po prostu widać po wnętrzach. 

1 godzinę temu, ukasz6 napisał(a):

Co do Tabberta to ciekawa uwaga z blachą - myślałem, że będzie bardziej odporna niż w Adrii.

Nie będzie, bo w Tabbercie masz gładkie alu. Takie samo mam u siebie w Knausie Sudwindzie. No i trzeba o nie dbać bo jest bardzo miękkie.

1 godzinę temu, ukasz6 napisał(a):

Dach w technologii GFK jest zabezpieczony. Technologia ALDE jest na pewno bardzo dobra i efektywna, ale ja raczej w stricte zimowych warunkach się nie poruszam. Jesień wiosna - jak najbardziej. 

W każdych warunkach Alde będzie lepsze niż tradycyjny piec. W naszym klimacie ogrzewania używasz naprawdę często od marca do maja i koniec sierpnia do listopada - czyli większą część roku. W tym roku będąc na majówce w Niemczech w nocy potrafiło być w okolicy 0 stopni. Tak samo kiedy byliśmy w ostatni weekend października na halooween. Takie temperatury w Polsce to nic nadzwyczajnego. 

Niestety komfort użytkowania takiego pieca będzie dużo niższy. Trzeba samem regulować temperaturę i jej pilnować. Samo dołożenie Ultraheatu do pieca poprawia znacznie komfort bytowania w przyczepie więc w przypadku klasycznego piecyka polecam dołożenie Ultraheatu do niego. 

1 godzinę temu, ukasz6 napisał(a):

Tabbert chwali się również tym, że jego produkty względem konkurencji mają lepszą izolację termiczną zarówno w lecie jak i w zimie.

Tak, będzie mieć lepszą ze względu na grubość dachu. O różnicach w grubości dachu pisałem. Ale Adria spokojnie da radę, czego dowodem niech będzie wycieczla @Mandrol do wioski świętego mikołaja :) Jego Adora z Alde dała sobie świetnie radę. 

1 godzinę temu, ukasz6 napisał(a):

Poczytałem o tym trochę na ich stronie, ale nie wiem czy jest to jakiś ewidentny handicap względem adrii. Z tego co patrzyłem to rocznik 2022, a 2024 to praktycznie brak większych zmian. Przyczepy lecą cały czas w tej samej formie. 

Dokładnie. Są to te same konstrukcje. 

1 godzinę temu, ukasz6 napisał(a):

Co do szerokości to różnica jest 4 cm na korzyść tabberta, natomiast adria jest minimalnie dłuższa. Można powiedzieć, że wygląda to mocno podobnie. 

4 cm szerokości całkowitej, a nie użytkowej. Na szerokość całkowitą mają wpływ elementy zewnętrzne. W środku może się równie dobrze okazać, że Adria ma więcej miejsca. 

 

A Taberty na zamówienie kiedy byłyby dostępne? Czy cenowo taki Tabbert wychodzi mniej korzystnie? 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nawet nie zauważyłem że Tabbert ma zwykły piecyk, myślałem że tam przynajmniej jest Truma Combi.

W Adrii nie widziałem ani piecyka, ani kominka... to Alde to rozumiem że po prostu taka podłogówka tak? czy są tam jakieś nawiewy / wywiewy ciepłego powietrza?

 

Ta stylistyka Adrii, szczególnie w środku nie przypada mi do gustu, jest za surowo... dlatego też mam Fendta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, borek6 napisał(a):

A nawet nie zauważyłem że Tabbert ma zwykły piecyk, myślałem że tam przynajmniej jest Truma Combi.

W standardzie jest piecyk. Alde za dopłatą

11 minut temu, borek6 napisał(a):

W Adrii nie widziałem ani piecyka, ani kominka... to Alde to rozumiem że po prostu taka podłogówka tak? czy są tam jakieś nawiewy / wywiewy ciepłego powietrza?

Alde to jest rozwiązanie jak w domu. Masz normalne kaloryfery, ustawiasz temperaturę na sterowniku i automatyka steruje Ci całym ogrzewaniem. Nie masz, żadnego rozprowadzania ciepła za pomocą nadmuchów, nic nie szumi itd. 

Natomiast w tej konkretnej Adrii ogrzewanie podłogowe jest zwykłe, elektryczne. Takie jak w tym Tabbercie. Raczej nic specjalnego, i nie ogrzejesz tym absolutnie przyczepy. Jest ono mało efektywne chociaż lepiej je mieć niż nie mieć. Zawsze to milej jak podłoga jest cieplejsza niż zimniejsza ;) 

11 minut temu, borek6 napisał(a):

Ta stylistyka Adrii, szczególnie w środku nie przypada mi do gustu, jest za surowo... dlatego też mam Fendta ;)

No mi też, a kiedyś byłem wielkim fanem Adrii. Po 2 przyczepach tej marki był pomysł zmiany na kolejną Adrię, ale wybór padł na Knausa ;) Adrie z zewnątrz są ładne, mają fajną linie, tył wg mnie jest najłądniejszy sposród wszystkich producentów. Wnętrze natomiast do mnie całkowicie nie przemawia. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacek00 napisał(a):

W standardzie jest piecyk. Alde za dopłatą

 

A ten piecyk ma opcję ustawienia jakiejkolwiek temperatury czy to działa na zasadzie ciągłego nadmuchu?Chodzi mi o to czy po osiągnięciu jakiejś temperatury urządzenie się wyłączy czy nie. To jednak dosyć istotna sprawa. Z tego co wyczytałem plusem tego rozwiązania jest jego prostota i.... to tyle;) 

U tego samego sprzedawcy miałbym możliwość kupna 560 HTD z ALDE (podłoga nadal elektryczna). Różnica to 9000 zł w przeliczeniu na naszą walutę. Pytanie jeszcze ile wagi zabiera ALDE. Zarówno Adria i Tabbert po doposażeniu i włożeniu klamotów będą na limicie DMC i tego się spodziewam (biorę maxa czyli 2 tony). 

Co do zamówienia i oczekiwania to nie orientowałem się - biorę to co jest na stoku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, ukasz6 napisał(a):

A ten piecyk ma opcję ustawienia jakiejkolwiek temperatury czy to działa na zasadzie ciągłego nadmuchu?Chodzi mi o to czy po osiągnięciu jakiejś temperatury urządzenie się wyłączy czy nie. To jednak dosyć istotna sprawa. Z tego co wyczytałem plusem tego rozwiązania jest jego prostota i.... to tyle;) 

Tak, prostota i chyba tyle :) W teorii po osiągnięciu temperatury płomień się zmniejsza. Ale, że czujnik masz  w piecu to działa to kulawo. Samego pieca trzeba się po prostu nauczyć, nauczyć jak używać, na jakim poziomie, na jaką prędkość ustawiać nadmuch. Innej opcji nie ma :) W nocy i tak wstajesz bo w budzie jest albo za gorąco albo za zimno. Jak pisałem trochę problem rozwiązuje grzałka Ultraheat, która występuje jako akcesorium. U mnie po zamontowaniu stwierdzam, że działa to dużo lepiej - jest bardziej bezobsługowe. 

I osobiście uważam, że w takiej przyczepie montowanie takiego pieca jest trochę nieporozumieniem. Jeśli teraz masz Trumę Combi, gdzie ustawiasz temperturę pokrętłem i zapominasz o sprawie to zwykły piec jest krokiem wstecz. 

32 minuty temu, ukasz6 napisał(a):

U tego samego sprzedawcy miałbym możliwość kupna 560 HTD z ALDE (podłoga nadal elektryczna). Różnica to 9000 zł w przeliczeniu na naszą walutę. Pytanie jeszcze ile wagi zabiera ALDE. Zarówno Adria i Tabbert po doposażeniu i włożeniu klamotów będą na limicie DMC i tego się spodziewam (biorę maxa czyli 2 tony). 

ALde to w teorii 40 kg. W teorii bo odpadnie CI bojler od wody. Więc jest to jakieś pewnie 35 kg ekstra.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Samego pieca trzeba się po prostu nauczyć, nauczyć jak używać,

A i owszem...było za zimno...jakoś nie mam tego

34 minuty temu, jacek00 napisał(a):

W nocy i tak wstajesz bo w budzie jest albo za gorąco albo za zimno.

Ja mam podwójny piec i żeby było za zimno? (To chyba nigdy).

Żeby było za ciepło to tak... Jak noc jest chłodna (że zostawie na noc piec), a w rano na wiosnę wstanie piękny dzień - to te dwie świeczki potrafią za mocno grzać...

A Alde to Alde - i jak jest taka możliwość to brać !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia możliwości i zasobności.

Prostota pieca (koniecznie z nadmuchem i rozprowadzeniem) to nie jedyna jego zaleta. Proste, lekkie i niezawodne, przy minimalnym zakresie podstawowej obsługi, przez długie lata (żeby nie powiedzieć - dziesiątki lat). Oczywiście jeśli idzie o komfort cieplny, akustyczny i regulację nie idealne, tu Alde bije zwykły piec na głowę.

Kwestia też "rozłożenia akcentów". Nastawiając się na karawaning zimowy, jeśli fundusze/dyspozycyjna masa przyczepy/możliwość regularnego serwisowania ogrzewania przez kumaty w temacie serwis który przy tym nie będzie się znajdował na drugim końcu Polski - bez wątpienia Alde warto wziąć. Było nie było, jest to rozwiązanie opracowane na warunki skandynawskie, choćby było -20. Żeby okazjonalnie dogrzać się od wiosny do jesieni - można się zastanawiać, czy jest taka potrzeba.

Że w sprzęcie za grubo sześciocyfrowe sumy nie wypada mieć zwykłego pieca - to dla mnie kwestia drugorzędna, gdyby Alde miałoby być tylko kosztowną "broszką" dla ozdoby. 

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.