Skocz do zawartości

Idzie nowe - hobby 540 WFU '24 czy może...?


ukasz6

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem karawaningowcy, 

Jestem szczęśliwym posiadaczem Hobby Excellent 540 FU z 2020 roku. Sprzęt sprawuje się bardzo dobrze, cała rodzinka jest zadowolona. O dziwo nic nie odpada, nie rozlatuje się, ściany i sufit całe, koła się kręcą i ochoczo podążają za holownikiem. Jako, że czas leasingu dobiega końca zacząłem myśleć o zmianie hobbitki na nowy model. Chodzi mi po głowie najświeższa wersja - 2024. Układ jaki mnie interesuje to 540 WFU w wersji Excellent.  Chętnie porównałbym coś alternatywnego (nie zamykam się tylko na 1 markę), ale mam kilka "must have":

1. Szerokość 2.3 m

2. Długość maks 8 m

3. Osobny prysznic i kibelek

4. Spanie dla 3 osób (łóżka piętrowe są u mnie zbędnym rozwiązaniem)

Trochę się waham co do tego nowego hobby bo patrząc na moją i tą świeżą to zmiany są niewielkie. Do tego wersja którą posiadam tj. FU charakteryzuje się dosyć dużą przestrzenią w środku jako, że prysznic wciśnięto za toaletą i to wszystko jest skompresowane obok łóżka. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskujemy na przestrzeni życiowej względem modeli z całymi pomieszczeniami z węzłem sanitarnym. 

Szukam i szukam po innych markach, ale nie jest łatwo znaleźć coś w podobnym układzie i wymiarach. 

Może macie jakieś pomysły? Chętnie podpytam.

Dodam, że jeżdżę na B + E, z e tollem i lubię mieć jak największe DMC (żeby na spokojnie zapakować klamoty).

Ps. Rozważam opcję zakupu za granicą (prześledziłem wątki kolegów, którzy to opisywali).

Biorę również opcję pozostawienia obecnego sprzętu bo nie chciałbym przekombinować i kręcić nosem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Cześć, mam taka sama cepę i holownik i po 3 sezonach nie mogę powiedzieć nic złego o jakości cepy....rozważ szerokość 2.5m....ja teraz poszedłbym w szerszą budę. Mnie podoba się Adria Alpina 663HT (ale długość jest wtedy 8.2m)...DMC 2500kg...dwie osie....

P.S. Ja bym nie zmieniał 540FU z 2020 na 540FU z 2024....jak już to inna marka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam taka sama cepę i holownik i po 3 sezonach nie mogę powiedzieć nic złego o jakości cepy....rozważ szerokość 2.5m....ja teraz poszedłbym w szerszą budę. Mnie podoba się Adria Alpina 663HT (ale długość jest wtedy 8.2m)...DMC 2500kg...dwie osie....
P.S. Ja bym nie zmieniał 540FU z 2020 na 540FU z 2024....jak już to inna marka....
Alpina 663HT jest dłuższa bo razem z dyszlem ma ponad 8.7m. 8.2m długości z dyszlem ma Adria Adora 613 UT. I jest szerokości 246 cm. Więc jeśli może być ciut szerzej to ta Adora ma bardzo fajny układ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o innych producentów to niestety ale układów z łazienką na tyle jest bardzo mało. Przeważnie są ale w modelach o szerokości 250 cm. Fendt i Hobby to chyba jedyni obecnie producenci, którzy w ofercie mają modele z takim układem i szerokością 230 cm.

I tak wśród innych producentów mamy jeszcze:

  • Dethleffsa Nomad 520 ELT (szer. 250 cm)
  • Fendt Bianco 515 SGD (szer. 230 cm)
  • Fendt Bianco 550 SD (szer. 230 cm)
  • Tabbert Da Vinci 560 HTD (szer. 250 cm)
  • I egzotyka La Mancelle (grupa Trigano, ten sam producent co Adria) Liberty 600 SA (szer. 225 cm)

@ukasz6 jeśli masz zmieniać Hobby na Hobby to IMO nie ma sensu. Uważam podobnie jak @Sebeb. Natomiast jeśli koniecznie chcesz zmienić to w ramach tej samej grupy masz Fendty. Ich największym mankamentem IMO jest blacha rybia łuska. A poza tym to będzie buda dużo lepiej wykonana, z dużo lepszych materiałów niż Hobby, wieć w środku odczujesz zdecydowaną różnicę. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jacek00 napisał(a):

A jeśli chodzi o innych producentów to niestety ale układów z łazienką na tyle jest bardzo mało. Przeważnie są ale w modelach o szerokości 250 cm. Fendt i Hobby to chyba jedyni obecnie producenci, którzy w ofercie mają modele z takim układem i szerokością 230 cm.

I tak wśród innych producentów mamy jeszcze:

  • Dethleffsa Nomad 520 ELT (szer. 250 cm)
  • Fendt Bianco 515 SGD (szer. 230 cm)
  • Fendt Bianco 550 SD (szer. 230 cm)
  • Tabbert Da Vinci 560 HTD (szer. 250 cm)
  • I egzotyka La Mancelle (grupa Trigano, ten sam producent co Adria) Liberty 600 SA (szer. 225 cm)

@ukasz6 jeśli masz zmieniać Hobby na Hobby to IMO nie ma sensu. Uważam podobnie jak @Sebeb. Natomiast jeśli koniecznie chcesz zmienić to w ramach tej samej grupy masz Fendty. Ich największym mankamentem IMO jest blacha rybia łuska. A poza tym to będzie buda dużo lepiej wykonana, z dużo lepszych materiałów niż Hobby, wieć w środku odczujesz zdecydowaną różnicę. 

 

 

Jest jeszcze Dethleffs Nomad 490 EST.

Nie upieram się przy Hobby.Byłem ostatnio w Elcampie w Krakowie i oglądałem różne modele Adrii.Całkiem przyjemne wnętrza,takie trochę skandynawskie.Zupełnie inny koncept niż hobby.

Co do Fendta to jedyną opcją jest bianco active 515 sgd lub 550 SD. Tyle tylko,że chętnie odszedłbym jak cos od rybiej łuski.Do tego styl proponowany w wersjach bianco activ średnio do naszej rodzinki przemawia.Nie nasz klimat.

Wizualnie bardzo podobają mi się Knausy,ale ciężko o coś z takim układem.

Jak oceniacie jazdę 250 cm względem 230 cm?Nie ukrywam, że w sezonie jeżdżę sporo,nie mam większych problemów z manewrami,ale nie chciałbym sobie tego mocno utrudniać.Niby 20 cm to nie jest dużo (zależy w jakich przypadkach?),ale na drodze może to robić różnicę.Nigdy nie jeździłem z taką szerokością stąd chętnie poznam opinie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, ukasz6 napisał(a):

Jak oceniacie jazdę 250 cm względem 230 cm?

Jak dla mnie różnicy nie ma. Dobre lusterka i do przodu...

W środku te 20 cm robi duuużą robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ukasz6 napisał(a):

Jak oceniacie jazdę 250 cm względem 230 cm?Nie ukrywam, że w sezonie jeżdżę sporo,nie mam większych problemów z manewrami,ale nie chciałbym sobie tego mocno utrudniać.Niby 20 cm to nie jest dużo (zależy w jakich przypadkach?),ale na drodze może to robić różnicę.Nigdy nie jeździłem z taką szerokością stąd chętnie poznam opinie.

 

Nie ma najmniejszego problemu z jazda czy manewrami, to jest jakiś mit że są jakieś większe problemy. Czy 230 czy 250 tak samo trzeba uważać. Jeśli przyczepa dla rodziny tak od 2+2 to bym się nie zastanawial nad węższa niż 250 bo w środku centymetry cenne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przesiadłem się z szerokości 230 cm na 250 cm. Uważać trzeba tak samo, mam wrażenie że szersza jedzie stabilniej, ale ja mam dość szerokie koła. Natomiast w środku zmiana szerokości jest bardzo widoczna i odczuwalna, oczywiście na + dla 250 cm ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, borek6 napisał(a):

ja przesiadłem się z szerokości 230 cm na 250 cm. Uważać trzeba tak samo, mam wrażenie że szersza jedzie stabilniej, ale ja mam dość szerokie koła. Natomiast w środku zmiana szerokości jest bardzo widoczna i odczuwalna, oczywiście na + dla 250 cm ;)

Byłem pooglądać różne modele i komisyjnie rodzinka stwierdziła, że idziemy w szerokość 250 cm. Wybór zatem się rozszerza. Nadal majaczy do mnie hobby ponieważ w wersji 560 WFU mam osobny kibelek, prysznic, łączna długość jest dla mnie akceptowalna (poniżej 8 metrów), a ta szerokość faktycznie robi robotę :yes:.

Przychodzi Wam coś ciekawego do głowy jeżeli chodzi o innych producentów? Chciałbym uniknąć łóżek piętrowych - dla mnie jest to kompletnie zbędne. Załoga 2 + 1 + 8 kg psa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ukasz6 napisał(a):

Byłem pooglądać różne modele i komisyjnie rodzinka stwierdziła, że idziemy w szerokość 250 cm. Wybór zatem się rozszerza. Nadal majaczy do mnie hobby ponieważ w wersji 560 WFU mam osobny kibelek, prysznic, łączna długość jest dla mnie akceptowalna (poniżej 8 metrów), a ta szerokość faktycznie robi robotę :yes:.

Przychodzi Wam coś ciekawego do głowy jeżeli chodzi o innych producentów? Chciałbym uniknąć łóżek piętrowych - dla mnie jest to kompletnie zbędne. Załoga 2 + 1 + 8 kg psa.

 

Tutaj Ci wymieniłem kilka modeli z układem z lazienką na tyle:

https://forum.karawaning.pl/topic/43020-idzie-nowe-hobby-540-wfu-24-czy-może/?do=findComment&comment=839757

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2023 o 10:35, jacek00 napisał(a):

A jeśli chodzi o innych producentów to niestety ale układów z łazienką na tyle jest bardzo mało. Przeważnie są ale w modelach o szerokości 250 cm. Fendt i Hobby to chyba jedyni obecnie producenci, którzy w ofercie mają modele z takim układem i szerokością 230 cm.

I tak wśród innych producentów mamy jeszcze:

  • Dethleffsa Nomad 520 ELT (szer. 250 cm)
  • Fendt Bianco 515 SGD (szer. 230 cm)
  • Fendt Bianco 550 SD (szer. 230 cm)
  • Tabbert Da Vinci 560 HTD (szer. 250 cm)
  • I egzotyka La Mancelle (grupa Trigano, ten sam producent co Adria) Liberty 600 SA (szer. 225 cm)

@ukasz6 jeśli masz zmieniać Hobby na Hobby to IMO nie ma sensu. Uważam podobnie jak @Sebeb. Natomiast jeśli koniecznie chcesz zmienić to w ramach tej samej grupy masz Fendty. Ich największym mankamentem IMO jest blacha rybia łuska. A poza tym to będzie buda dużo lepiej wykonana, z dużo lepszych materiałów niż Hobby, wieć w środku odczujesz zdecydowaną różnicę. 

 

 

A czy fendt w wersji bianco w jakości wykonania nadal będzie górował nad hobby w wersji excellent?Rozumiem,że chodzi o samą konstrukcję przyczepy,grubość ścian itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ukasz6 napisał(a):

A czy fendt w wersji bianco w jakości wykonania nadal będzie górował nad hobby w wersji excellent?Rozumiem,że chodzi o samą konstrukcję przyczepy,grubość ścian itp?

Będzie bardzo górował. To są zupełnie dwie różne przyczepy. Fendt ma grubsze ściany, lepszą zabudowe, lepsze materiały. W zasadzie wszyzstko.  Jeśli klasa premium to spójrz na wspomnianego Taberta Da Vinci 560 HTD, no i Adria Adora. Plusem Adrii jest to, że poszycie jest wykonane w całości z kompozytu odpornego na grad.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.