Skocz do zawartości

1.5TSI / 1.3Tce czy jednak 1.5dci / 2.0TDI


piorun

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 142
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

[mention=41594]piorun[/mention] czy mozesz powiedzieć jaka prędkość na autostradzie jest przyjemna dla kierowcy i ile rzeczywiście ten samochód pali?
Czy sądzisz ze 1.3 150 KM będzie lepszym rozwiązaniem?
W sensie z budą czy solo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, piorun napisał(a):
2 minuty temu, Commander napisał(a):
[mention=41594]piorun[/mention] czy mozesz powiedzieć jaka prędkość na autostradzie jest przyjemna dla kierowcy i ile rzeczywiście ten samochód pali?
Czy sądzisz ze 1.3 150 KM będzie lepszym rozwiązaniem?

W sensie z budą czy solo?

I jedno i drugie.  Mam 400 DMC 1000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jedno i drugie.  Mam 400 DMC 1000
Gdzieś już wrzucałem zestawienie z wakacji z 3kkm, średnie spalanie liczone z dystrybutora wyszło 8.7l, prędkości przelotowe głównie za ciężarówkami, czyli 93-94km/h, jak było pusto to 100km/h na tempomacie. Na dachu dodatkowo box i markiza.
Po Polsce z 4 rowerami na dachu wychodziło koło 9l ale więcej było DK niż A i S.
Tyle, że ja niemal od razu po kupnie założyłem pakiet Overlimit i wrzuciłem AT'ki, dodaje to przynajmniej z 0.5l.
Solo na autostradzie jechałem może ze 2-3 razy, przelotowo tak 130km/h, komfort średni ale da się jechać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że robi się głośno przy 130...
Generalnie AT'ki średnio nadają się na autostrady, są głośne i mało stabilne przy większych prędkościach. Sam Duster jest średnio wyciszony ale dużej tragedii nie ma, w nowej Vitarze wcale ciszej nie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Commander napisał(a):

Bardzo dziękuję. Zastanawiam się pomiędzy Pb a ON

Jacek - po latach jazdy na ropie jestem zdecydowanym fanem tego silnika.

To jedno - drugie od 9 lat jeżdżąc Skodami - czwarta już - z motorem 2,0 TDI zdecydowanie polecam ten silnik.

Opisywać jego zalet nie muszę - naprawdę pomyśl czy nie pójść w tym kierunku...?

pzdr

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatnie sześć lat przyczepę 1100kg ciągnąłem trzema Peugeotami  308 z silnikiem 1,2 pb. Nigdy nie miałem kłopotów związanych z brakiem mocy , a jeżdziłem w górach Pindos gdzie podjazdy są potężne . Na autostradach wyprzedam tiry i odbywa się to bardzo sprawnie nawet w górzystym terenie . Były to samochody z manualną skrzynią biegów . Niedawno kupiłem nowy Peugeot 308 z automatyczną skrzynią ale o tym napiszę po sezonie . Wbrew obiegowym opinią silniki nie "piły " oleju . Na niemieckich autostradach jeżeli to możliwe jeżdże z szybkościa 160km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, czyś napisał(a):

Fakt,  w manualu toto ma 300 niuta, i to pamiętałem i nawet nie odnotowałem że do DSG ten silnik ma moment obniżony do 250Nm (!) i jest kicha, klekot i muł straszliwy, zaleta diesla przy holowaniu idzie się paść…

Nie jeździłem takim więc nie wiem, ale bym nie skreślał tak od razu w teorii, może być całkiem znośnie, DSG po prostu da niższy bieg i to trochę zrekompensuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie, ale w przypadku tego diesla, 250Nm dostępne jest od 1500 obr. i już nie rośnie (a zdaje się "pełna" wersja 2.0tdi ma 340Nm), czyli nie ma tej jakże w dieslu przyjemnie "ciągnącej" górki momentu. Ani mocy, ani momentu. Obawiam się że nie przymaskuje tego nawet DSG w trybie sport bez wymuszania opóźniania zmian biegów głębokim gazem, cudów nie ma. Przy takim "podwójnym" dławieniu na siłę pod "suchą" DSG (ze 150/340 do 115/300 w manualu i to jeszcze "skręcone" do 115/250 pod DSG) nie wykrzesa się mocnej charakterystyki, zdajac się nawet na szybki automat. Ten silnik sam w sobie też przytym "brzydko" pracuje, głośniej i z odczuwalnymi wibracjami, to nie jest tylko zmiana programów wtrysku i nastaw turbiny, o ile pamiętam nie ma też np. wałka wyrównoważającego jak jego mocniejszy "brat". O ile miałbym tego 115KM do ciągania czegokolwiek wziąć, to jeśli już, to w wersji 300Nm (z manualem). Tych 50Nm w wersji z DSG będzie bardzo brakowało, ani mocy, ani momentu.

Taki numer wywinęli też w benzynie, 1.8 skręcili pod suchą skrzynię z 320 Nm na 250Nm, pozbyli się z silnika wtrysku pośredniego (został tylko bezpośredni), ale tam moc chociaż pozostała bez zmian (180KM) i to jeszcze jeździło, jakkolwiek różnicę "w ciągu" zwłaszcza od dołu wyraźnie czuć, starczyło wsiąść w 4-5 osób. Trochę maskowała to DSG 7b, "gęściej" i szybciej zmieniając biegi w porównaniu z manualem 6b, ale pod obciążeniem było niestety czuć. Manualem objeżdżałem wersje z DSG w każdych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

Jacek - po latach jazdy na ropie jestem zdecydowanym fanem tego silnika.

To jedno - drugie od 9 lat jeżdżąc Skodami - czwarta już - z motorem 2,0 TDI zdecydowanie polecam ten silnik.

Opisywać jego zalet nie muszę - naprawdę pomyśl czy nie pójść w tym kierunku...?

pzdr

Wł.

Ja to wszystko wiem Wlodziu,  ale to nie te same pieniążki.... co Kodiak. Więc siedzę i kminie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Commander napisał(a):

ale to nie te same pieniążki.... co Kodiak.

A to ma być samochód z napędem na dwie osie czy jedną? Z automatem cze w manualu? Jeśli nowy to dość ciekawą propozycją jest Kuga 2.0d 120 km. Można ją nową jeszcze znaleźć za ok. 115-120tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Bercik77 napisał(a):

A to ma być samochód z napędem na dwie osie czy jedną? Z automatem cze w manualu? Jeśli nowy to dość ciekawą propozycją jest Kuga 2.0d 120 km. Można ją nową jeszcze znaleźć za ok. 115-120tyś.

Oooo dziękuję.  4wd to raczej mus...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.