Skocz do zawartości

Trafka pomysł na butlę z gazem.


Trafko

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie ja próbuję napiętnować dogadywanie i pomijanie oraz dawanie. Chyba źle mnie zrozumiałeś :piwko:

 

Kochani sami wiecie jak jest i tu nawet nie w temacie się wypowiem ,a odnośnie przeglądu osobówek.

Kiedyś nawet za kasę nie chcieli mi podbić przeglądu w starym maluchu .

Teraz muszę się prosić aby przeczepali auto porządnie . :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 265
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Trafko - a tera popatrz na drogi, co po nich jeździ. Efekt tego jest taki, że co chwilę gdzieś się jakiś trup rozkraczy. No i zagrożenie na drogach. Ruch coraz większy, coraz więcej trupów, więc jedynym rozwiązaniem jest ograniczanie prędkości (wiem, upraszczam). A ja chcę normalności. Chcę, żeby diagnosta na przeglądzie powiedział mi "Panie Michale, tu Panu cieknie, tam trzeba poprawić, a tam normy czasu eksploatacji przekroczone i dla bezpieczeństwa Pana i innych należy wymienić". Wszyscy znamy warunki polskie i wiemy, że natychmiast trafi się "lobbysta", który na stacji diagnostycznej wstawi swoje produkty i za 150% ceny pan diagnosta powie "trzeba wymienić, to ja już panu wymieniam". Ale od tego są odpowiednie rozwiązania systemowe. Ja chcę normalności. Czy to takie dziwne??? Niech jest dopuszczalne robienie samoróbek! Szczególnie jak są przemyślane (jak Twoja, Trafko). Ale dla pewności wszystkich ostatni etap odbioru - niech go wykona specjalista, który będzie wiedział co i jak posprawdzać. Trafko, powiedz szczerze, czy gdybyś miał dopłacić do tego biznesu jakieś dajmy na to 100 PLN za badanie i święty spokój, że nikt się nie będzie miał do czego doczepić, to zrezygnowałbyś z tej przeróbki? Szczerze wątpię. A na pewno byłbyś spokojniejszy, gdybyś wiedział, że nie musisz wertować wszelkich możliwych norm i praw, bo od tego jest właśnie ten, co miał by tą instalację odebrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ponoć LPG miał niszczyć silniki,

 

I niszczy nadal ... :piwko:

 

Jeśli już niszczy to przez:

 

a) kiepska jakość gazu nie dokońca uregulowaną normami

:piwko: kiepską kondycję silnika (przez zaniedbania z wymianą oleju, piłowaniem na zimnym itd)

c) partactwa przy montażu

d) chęci nadmiernej oszczędności - nieodpowiednia regulacja (z regóły za uboga mieszanka)

e) i po części z nieodpowiednio dobranej instalacji do konkretnego silnika (również z uwagi na oszczędność)

 

Znam przypadki gdzie na gazie nastukane jest po 300-400tys i wszystko śmiga jak należy :-) wszystko zależy od tego jak ktoś podchodził do kwestii montażu gazu, jego ustawień, doboru instalacji, i wymiany płynów eksploatacyjnych.

 

jaka jest różnica między instalacją gazową Trafko a tradycyjną fabryczną w przyczepach? Tu i tu mamy do czynienia z butlą (pojemnikiem przystosowanym do przechowywania gazu) z homologacją

 

Różnica jest taka , że butla LPG samochodowa nie jest kompletowana na przyczepę campingową ...

To tak jakbyś jeździł najnowszą Toyotą , zniszczeniu uległby oryginalny zbiornik paliwa , a Ty zastosowałbyś zbiornik np. od Żuka , bo jakoś da się go tam upchnąć - homologacja kompletacji pojazdu się kłania

 

Troszkę kiepski przykład bo w przypadku montażu butli LPG różnica polega na podłączeniu gdzie nie ma bezpośredniej interwencji w strukturę materiałową elementów składających się na instalację. np. spawanie materiałów, przycinanie itd.

 

różnica polega jedynie na pojemności zbiornika z resztą posiadającego homologację którą również musi mieć zwykła butla turystyczna) oraz sposobie podpięcia wynikającego z charakteru butli

 

WARUNKI DODATKOWE DLA POJAZDU PRZYSTOSOWANEGO DO ZASILANIA GAZEM

 

 

┬ž 1. Użyte w załączniku określenia oznaczają:

 

5) "zbiornik" - pojemnik na gaz umieszczony na stałe w pojeździe;

6) "butla" - wymienny pojemnik na gaz płynny.

 

Zauważ że jest takie rozgraniczenie ...

 

5. Kompletację instalacji oraz sposób jej połączenia i umieszczenia w pojeździe określa podmiot, który uzyskał świadectwo homologacji na podstawie danych określonych w świadectwie homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazowego.

 

 

Zrozum , przyczepa także jest pojazdem ...

 

tak jest pojazdem ale nie jest pojazdem zasilanym gazem :-) a to różnica. tymbardziej, że nie jest pojazdem silnikowym :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to różnica. tymbardziej, że nie jest pojazdem silnikowym :-)

 

to wyjaśnij mi różnicę : gaz używany do silnika, a gaz używany do kuchenki, lodówki, ogrzewania. We wszystkim jest jego spalanie z tym, że silnik napędza pojazd.

I pojazd napędzany z instalacji gazowej przechodzi coroczny przegląd diagnostyczny , a w przyczepie nie - dlaczego ? wyjaśnij tą różnicę.

 

Już wcześniej pisałem jestem ZA pomysłem kolegi Trafko, ale niech ktoś to sprawdzi od fachowej strony, dla swego i innych bezpieczeństwa.

Nie twierdze również , że kolega Trafko, źle to zrobił pomysł jego jest praktyczny.

 

Cały czas piszemy o tym, aby wykorzystać ten pomysł , należy zadbać też o to by fachowiec sprawdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
a to różnica. tymbardziej, że nie jest pojazdem silnikowym :-)

 

to wyjaśnij mi różnicę : gaz używany do silnika, a gaz używany do kuchenki, lodówki, ogrzewania. We wszystkim jest jego spalanie z tym, że silnik napędza pojazd.

I pojazd napędzany z instalacji gazowej przechodzi coroczny przegląd diagnostyczny , a w przyczepie nie - dlaczego ? wyjaśnij tą różnicę.

 

Już wcześniej pisałem jestem ZA pomysłem kolegi Trafko, ale niech ktoś to sprawdzi od fachowej strony, dla swego i innych bezpieczeństwa.

Nie twierdze również , że kolega Trafko, źle to zrobił pomysł jego jest praktyczny.

 

Cały czas piszemy o tym, aby wykorzystać ten pomysł , należy zadbać też o to by fachowiec sprawdził.

 

Co tu dużo pisać:

 

http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=5134

 

Dla tych osób jakoś pomysł Trafk-a nie jest czymś nowym, wymagającym zbędnych dyskusji o legalności, bezpieczeństwie itd. ot po prostu codzienność...

 

[edit]

I parę innych tematów traktujących lub wspominających o LPG w kamperach:

 

http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=5811&postdays=0&postorder=asc&highlight=lpg&start=0

 

http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=5852&highlight=lpg

 

http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=1473&highlight=lpg

 

http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=4893&postdays=0&postorder=asc&highlight=lpg&start=15 Polecam przeczytać cały temat. ;-)

 

I myślę, że na tym forum znajdziemy dużo więcej na ten temat i z pewnością w razie wątpliwości koledzy z camper team nam pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam kolegę kwiatuszka.

 

 

 

No właśnie gdybyś czytał to byś już dawno wiedział ,że 11kg i kompozytowa mi się nie mieści .

Gdyby mieściły się butle to po co tyle trudu bym sobie zadawał.

A 3kg za 28 zł nie będę nabijał.

 

 

 

Popatrz i zobacz.

 


Nie tankuje cyklonu tylko tak jak widać.

attachicon.gifqw2 029.jpg

 

Tankujący jakoś nie uciekł.Myślę ,że szybciej mu taczka na głowę spadnie niż coś się stanie.

attachicon.gifqw2 030.jpg

Kolego  ja mam rownierz zamiar zamontowac taką butlę i w ten sposob ułatwic sobie zycie- powiedz czy są jakies trudnosci i z czym musiałbym się zmagac  no i wogole jak bywa na stacjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak , jak niektórzy czytali sam zamontowałem bojler gazowy potocznie nazwanym "junkersem" w przyczepie , sam założyłem całą instalację aby mieć ciepłą wodę . Nie robiłem żadnych przeglądów gazowych , choć przegląd coroczny na stacji robiłem bez przeszkód . Niedawno sprzedałem tą szopę i właścicielka oznajmiła że będzie nią jeździłą do Grecji ( jak pamiętam ) . Ale ! musi byc zrobiony przegląd gazowy aby mogła poruszać się po UE . Po zakupie pojechała na przegląd mojej samoróbki , przejżeli , wypisali przegląd i jest OK , wszystko zgodne z prawem , więc nie widze problemu z butlą LPG , sam teraz mam angielkę i 11 kg nie wchodzi i równiez zastanawiam się nad założeniem butli samochodowej , bezpieczeństwo nie podlega dyskusji , poniewaz w razie uderzenia zawór sam się zamyka i gaz jest bezpieczny . Bezpieczeństwo i tej butli i tej są na równi , ale ma pytanie czy - gaz z butli 11kg a samochodowy to ten sam ? czy trzeba zamieniać dyszę jak w przypadku gazu ziemnego ? tego nie wiem i prosiłbym o waszą odpowiedz na temat składu gazu i w butli i LPG .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po co ta cała paplanina. Nikt nikomu nie zabroni instalacji gazowej, jakiej chce. Żeby czuć się bezpiecznie można podjechać do zakładu specjalizującego się w montażu instalacji i tam za opłatą sprawdzą poprawność montażu i ważność homologacji butli (czy stacjonarnej, czy wymiennej). Co do przeglądu na stacjach wykonujących przeglądy pojazdów to wygląda różnie. Podstawą jest prawie zawsze skasowanie, a nie sprawdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przeczytałem załączone wątki i dochodzę do wniosku, że pojazdy z CamperTeamu to bombowozy :ok: :ok:

i inne niedowiarki - tu macie test osobowego bombowozu:

(ps. (wież że post z przed paru lat ale dalejj est wiele osób podobnie myślących))

 

http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc

 

i tu:

 

http://www.youtube.com/watch?v=u6NEO28WvQo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie jestem na etapie wyposażenia kamperka w stały zbiornik.

Te filmy udowadniają, że butla 11kG jest bardziej niebezpieczna niż zbiornik, gdyż ten posiada w wielozaworze kilka zabezpieczeń na różne okoliczności.

Butla 11kG ma tylko zawór manualny.

No i nie oszukujmy się, przy zabezpieczeniach ze zbiornika gaz może nie polecieć w butli natomiast... zawsze można coś nieszczelnego w nieświadomości zostawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na testy z płonącym samochodem, doszedłem do wniosku, że powinien być nakaz jazdy z odkręconą butlą i włączoną lodówką lub piecem, by zapobiec eksplozji podczas pożaru.

Nawiasem tak robię :)

Edytowane przez adamkwiatek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

powinien być nakaz jazdy z odkręconą butlą

...

 

Wydaje się to absurdalne , ale jednak po głębszym zastanowieniu, całkowita racja.

Butla nie ma żadnych zabezpieczeń, zbiornik natomiast co najmniej 4, właśnie po to by nie wybuchł a najczęstszym zagrożeniem jest jednak pożar...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się to absurdalne , ale jednak po głębszym zastanowieniu, całkowita racja.

Butla nie ma żadnych zabezpieczeń, zbiornik natomiast co najmniej 4, właśnie po to by nie wybuchł a najczęstszym zagrożeniem jest jednak pożar...

jakie 4 zabezpieczenia ?

bo z tego co wiem to ma tylko jeden, cisnieniowy

elektrozaworu, plywakowego nie liczę, bo pierwszy nie dziala w przyczepie a drugi ma nikłe znaczenie na bezp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.