Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Efektem ubocznym będzie brak problemów ze zdobyciem gazu za granicą.

Trafko zawstydził producentów butli gazowych, nawet z BP :)

 

Nie bo wystarczy odkręcić Reduktor i podpiąć pod turystyczną butlę 5kg.

Nie zawstydziłem producentów butli ,tylko z braku miejsca na dużą butlę (kompozytową Też) i za duży koszt napełniania 5 i 3 kilówek musiałem coś wymyślić ,a najprostszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem był montaż butli samochodowej LPG.

Mimo krytyki starych wyjadaczy z forum zarzucających mi montaż butli ze złomu itp łącznie z usiłowaniem czegoś udowodnić w dziedzinie bezpieczeństwa , pytam się ?

czy butla domowa 11kg zapięta gumowymi paskami jest bezpieczniejsza przy wypadku?

czym się różni butla z jeszcze 7letnią homologacją od 11kg stojącej nieraz pod chmurką przy sklepie rok czy więcej?

Sami niech sobie odpowiedzą , z resztą to niektórzy z nich zachwalają podpięcie lodówki pod św przeciwmgielne.

 

Trafko.

Gdzie masz wyjście na tankowanie? I czy na stacjach LPG nie pluja się jak podjerzdzasz? Duża ta twoja butla? Na ila Ci wystarcza? Sorki że tak pytam w dodatku w poście na inny temat, Jak coś to mnie skieruj, bo może sie juz chwaliłeś swoją instalacją, a ja nie widziałem.

Tak, czy tak napisz coś więcej proszę. :czerwona:

 

Tylko znajdę troszkę czasu to ci wszystko opiszę , z resztą i tak zrobię dokładny opis operacji i montażu w nowym temacie.

Wiesz kiedyś pisałem na PW do pewnej osoby która już miała podobne rozwiązanie , ale łaskawie nawet nie potrafiła odpisać.

Przez to straciłem 2 miesiące aby rozwiązać najistotniejszy mankamęt.

Ale co , mam lepiej rozwiązane i ja z miłą chęcią się tym podzielę , bo forum jest od tego aby pomagać .

  • Odpowiedzi 265
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Trafko, jak homologacja ważna, to ok. Tylko, że jak piszesz o butli 11 kg, to nie pisz, że ona stoi rok w niewiadomych warunkach, bo na przechowywanie butli muszą być odpowiednie warunki. Tymi warunkami jest m.in odpowiednia przewiewność. Czyli butle może i zostaną zmoczone, ale nie stoją w wodzie, a więc nie są narażone na rdzewienie. Każde napełnianie butli, to równoczesna kontrola jej stanu i dopuszczenie do dalszego użytkowania. Stąd wziął się pomysł, żeby butli nie napełniać, tylko wymieniać. Co do bezpieczeństwa - to masz rację. Butla przypięta gumowymi pasami może nawet narobić większych spustoszeń. Tylko, że butla waży jakieś max. 25 kg i na tyle miejsce na nią jest przygotowane. Twoja butla waży trochę więcej - podłoga pod to została dostosowana? Nie odczytuj jako złośliwość, bo faktycznie wydaje mi się, że tu powinno nastąpić jakieś dodatkowe rozwiązanie. Mam nadzieję, że je zrobiłeś. Pamiętajmy tutaj o tym, że nie chodzi o statyczne obciążenie podłogi butlą, tylko dynamiczne, kiedy podczas jazdy budka wahnie się w górę i w dół i nagle nasza butla, która ważyła ok. 100 kg naciska na podłogę z siłą 200 kg. I robi to na powierzchni np 100 cm2? To czysto teoretyczne rozważania, ale istotne z punktu widzenia sposobu montażu.

Opublikowano

Michał-butle przed sklepem stoją w przewiewnym miejscu ,nie ze względu na wilgoć a na możliwość ulatniania się gazu.W temacie rozłożenia ciężaru butli samochodowej-wydaje mi się że ciężar jest lepiej rozłożony niż w przypadku butli 11 kg. Oczywiście jeśli ktoś zapakuje butlę 60 litrową ,to trzeba się liczyć z nadmiernym ciężarem.

Opublikowano

mesert nie pisałem o przewiewnym miejscu w znaczeniu położenia, ale w znaczeniu formy pojemnika, w którym butle stoją. Na ogół jest to stalowa krata i półki też nie są lite. Oczywiście, że głównym powodem jest nie gromadzenie się gazu, natomiast zrobienie nad nimi zadaszenia i ten przewiew dają w efekcie również i bezpieczeństwo przed wilgocią. Butle są po prostu bezpieczne nawet, jak postoją ponad rok (choć nie wierzę, że będą tyle stały).

 

Co do rozłożenia ciężaru w budce - piszę jedynie o obawach, które by mnie nurtowały, gdybym chciał takie coś założyć. W każdej budce taki montaż musi być odpowiednio wcześniej przemyślany. Ja podpowiadam na co, moim zdaniem, warto zwrócić uwagę.

Opublikowano
Twoja butla waży trochę więcej - podłoga pod to została dostosowana?
Mam nadzieję, że je zrobiłeś.

 

Kochaniutki mówisz i masz.

Dla ciekawości powiem ,że te okrągłe dziury były na butle 5 kilowe ,był tam taki jakby kapelusz plastikowy.

Oczywiście było fabryczne i bezpieczne. :czerwona::)

Plastik był popękany , butle prawie spadały na ziemię .

Druga sprawa to co chwile były uderzane od spodu jakimś kamieniem ,a to korzeniem .

Po prostu było za nisko ziemi.

Cytat

,,Tylko, że butla waży jakieś max. 25 kg ,,

 

Moja jest o 50% większa co daje ok 12-14 kg więcej , czy to tak dużo?

W bagażniku był przedsionek ok 50kg.

Teraz z braku miejsca jeździ z tyłu w środku przyczepy.

 


W tym stały butle , gdyby ktoś nie wzmocnił to by już dawno były na ziemi.

post-104258-imported-bd61d080-c34a-4087-88b1-896e7f201d76_thumb.jpg

 

Najpierw oskubałem bagażnik do ocieplenia.

post-104258-imported-67bf2a74-fc54-4dae-a59b-13d4757e9c68_thumb.jpg

 

Teoretycznie 11 kg butle można było wpasować w dziurę ,ale była by za nisko ziemi.

post-104258-imported-467c2679-0dbf-4869-a4ea-f072c5c20b6b_thumb.jpg

 

Podłoga bagażnika została wzmocniona porządnymi deskami.

post-104258-imported-7f2fa067-f371-46f5-8875-2705a6390b8b_thumb.jpg

 

Ta cała podłoga doskonale wspiera się na ramie.

post-104258-imported-279a3c4e-a33b-41c0-9fcf-68a92ea1655c_thumb.jpg

 

Oczywiście otwór na wentylacje został powiększony w podłodze.( gaz idzie na du)

post-104258-imported-57fb32d0-b754-4206-a78a-16174d831f17_thumb.jpg

 

Rama mocowania butli rozkłada ciężar równomiernie na większej powierzchni.

post-104258-imported-840bd838-7661-4f5b-9f3f-4bc691416c5c_thumb.jpg

 

Nie będę wyliczał ,ale jestem pewien ,że siła nacisku mojej butli jest mniejsza jak 11kg .Butla jest około 50% większa od 11kg.

post-104258-imported-4604b027-b4f0-4acf-971f-74569d50a3b7_thumb.jpg

Opublikowano

tomekk - dzięki, faktycznie tam robił się off topic. Trafko, napisałeś 46 L, ale dopełniasz 30 - 35. Dobrze zrozumiałem? Czyli waga samego gazu w okolicach max 23 kg? A waga samej butli? Bo w tym momencie zaczyna to trochę znaczyć.

Nie mam pojęcia jak kalkulowane jest obciążenie tego miejsca. Wygląda na to, że zrobiłeś najlepiej jak mogłeś.

Opublikowano

Powiem szczerze że pomysł jest super... :czerwona:

 

ale jak już tak się zastanawiamy to ja bym zaproponował butlę taką montowaną w koło zapasowe, którą można by zamontować pod podłogą jak koło zapasowe... zresztą są butle lpg montowane pod samochodami ... do aut fransuskich które mają zapas w koszyku :)

 

Taka butla w koło jest mniejsza i bardziej poręczna ... aż muszę poszukać po szrotach czy jakiegoś auta z butlą w kole nie ma :)

Opublikowano

I pojedziesz bez zapasu? Zawsze tak się zastanawiam, jak słyszę o tym montowaniu, gdzie właściciel rezygnuje z zapasu. Są tacy, co mają duży bagażnik i wtedy zapas w bagażniku, ale w czepce? Rezygnujesz, czy też zapas do budki i za każdym razem, jak przyjedziesz na miejsce, to będziesz zaczynał pobyt od wyjmowania zapasu? Ja bym odradzał.

Przy okazji - niektórzy piszą często o tzw. zapasie w aerozolu. Chodzi o środek, który uszczelnia koło. Na ten temat porozmawiałem sobie z wulkanizatorami. Wszyscy, którzy się z tym spotkali narzekająna ten środek. On rzeczywiście uszczelnia. Wszystko. W tym i łączenie koła z obręczą, a także miejsce, gdzie w koło chodzi wentyl. Po zastosowaniu takiego środka jest najpierw do mycia cała obręcz, wentyl raczej do wymiany, ale największa zabawa jest z samą oponą.

Co do tego środka jeszcze jedna wątpliwość. Jak, nie daj Bóg, będzie wystrzał, to wówczas środkiem możemy sobie dmuchnąć w .... Ja bym z zapasu nie rezygnował.

Opublikowano

Michalc3, myślę że dzielisz włos na czworo. To co zrobił Trafko jest OK, to obciązenie nie jest w tym przypadku zbyt duże jak na taką podłogę. Problem byłby przy zgnitej podłodze. Nie ma też co martwić się o ramę, wytrzyma. Zwiększony nacisk na hak można zniwelować odpowiednim rozłożeniem ładunku w przyczepie. Jedyne czego nie zobaczyłem na zdjęciach to brak otworu w podłodze (w wykładzinie) aby z ewentualnej nieszczelności instalacji gaz miał gdzie wypłynąć ponieważ jest cięższy od powietrza. Myślę że to rozwiązanie jest lepsze od butli uderzanych od spodu. Grzegorz

Opublikowano

Archisan :czerwona: Masz rację. Tylko ja to w ogóle tak mam, że zawsze staram się zbyt szczegółowo :) W tym wątku chyba jednak już dziury nie znajdę, a tą, której Ty szukasz akurat widziałem - na zdjęciu przed położeniem wykładziny, gdzie są deski, tam pokazał otwór dla gazu. Później przy wykładzinie go nie widać, ale nbie przypuszczam, żeby najpierw zrobił specjalnie otwór, a potem przykrył go wykładziną :)

Opublikowano
I pojedziesz bez zapasu?

 

jeśli jest to butla montowana "pod auto" to miałem na myśli zamontowanie jej pod przyczepę :czerwona:

 

osobiście na pewno bym się nie wybierał nigdzie bez zapasu :)

Opublikowano
I pojedziesz bez zapasu?

 

jeśli jest to butla montowana "pod auto" to miałem na myśli zamontowanie jej pod przyczepę :czerwona:

 

Ale jak rozumiem pod przyczepę w miejsce zapasu. Czy źle zrozumiałem?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.