Skocz do zawartości

Co dalej po założeniu haka?


marian36

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, zapadła decyzja i zleciłem montaż haka. W przyszłym sezonie chciałbym rozpocząć zabawę z przyczepą, na razie byłem dość biernym czytelnikiem tego forum, ale przez jakieś 2 lata jego studiowania sporo się dowiedziałem.

Wymagania co do przyczepy mam ściśle sprecyzowane (i niestety wybór jest mizerny), ale to temat na całkiem osobny wątek.

Natomiast chciałem podpytać o hak i jego modyfikacje, gdyż kojarzę, że polecaliście chociażby stały plus (tylko nie wiem, na którym pinie) oraz zwiekszenie przekroju jednego z przewodów (tego samego?).

Pytanie co jeszcze warto zmienić po założeniu haka? Mam montowany hak z gniazdkiem 13-pinowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

3 godziny temu, marian36 napisał:

Cześć, zapadła decyzja i zleciłem montaż haka. W przyszłym sezonie chciałbym rozpocząć zabawę z przyczepą, na razie byłem dość biernym czytelnikiem tego forum, ale przez jakieś 2 lata jego studiowania sporo się dowiedziałem.

Wymagania co do przyczepy mam ściśle sprecyzowane (i niestety wybór jest mizerny), ale to temat na całkiem osobny wątek.

Natomiast chciałem podpytać o hak i jego modyfikacje, gdyż kojarzę, że polecaliście chociażby stały plus (tylko nie wiem, na którym pinie) oraz zwiekszenie przekroju jednego z przewodów (tego samego?).

Pytanie co jeszcze warto zmienić po założeniu haka? Mam montowany hak z gniazdkiem 13-pinowym.

Słabo chyba czytałeś przez te dwa lata, bo tematów jest sporo. 

Nie chcę pisać z pamięci, które piny, ale jeden jest stały plus, i tu nie trzeba raczej wielkich przekrojów, a drugi plus "po stacyjce" i tutaj dobrze by było dać kabel 6mm2 jeśli chcesz zasilać lodówkę lub ładować akumulator pokładowy.

No i to są raczej piny, których nie masz na razie podłączonych. No chyba że masz... Masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje cię 9 i 10 pin. Przy czy na 9 powinno być zawsze napięcie a 10 po zapłonie. Jak tak będzie to możesz spać spokojnie a sprawdzisz to nawet miernikiem za 30zł. Resztę pinów sprawdzi diagnosta na SKP swoim cudownym przyrządem Jeżeli jesteś jeszcze przed montażem haka to zaznacz w serwisie że wiązka ma być z modułem do zasilania przyczepy który zapewnia stały + bezpośrednio od aku. I powiedz że to sprawdzisz przy odbiorze :) Bo niby wszystkie serwisy to takie spece ale na 2 przypadki w ASO jakie miałem - 2 razy było poprawiane pomimo schematu który Ci przedstawiłem i wpisaniu tego w zamówienie :)

Edytowane przez Gizbern (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Odpowiadając na pytania - nie wiem czy mam i co mam, bo auto odbieram dopiero jutro :)

Specjalnie niczego nie zaznaczałem (poza tym, żeby gniazdko miało 13 pinów), bo właśnie czytając forum widziałem, że są z tym jakieś jaja i trzeba poprawiać. Więc mój pomysł był taki, aby zamontować, przejść przez przegląd i na spokojnie pojechać do jakiegoś ogarniętego elektryka samochodowego i tam wszystko wyjaśnić i zmodyfikować. Raz, a dobrze, bez poprawiania i bez użerania się.

Hak też w sumie nie wiem gdzie jest montowany - to jest auto służbowe ;) Wiem, że nie w ASO, bo tam nie byli zainteresowani nawet przygotowaniem wyceny. Hak, to Steinhof.

@Piotrekm13 - jakbym słabo czytał - jak to ująłeś, to bym o tym w ogóle nie wiedział. A wiem, tylko nie pamiętam szczegółów. Przeczytałem przez ten czas setki postów, chyba nie spodziewasz się zapamiętania każdego detalu?

Jak auto odbiorę, to sprawdzę podpięcie tych pinów.

Czy poza tym jeszcze coś dobrze jest zrobić/wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marian36 napisał:

Czy poza tym jeszcze coś dobrze jest zrobić

Oczyścić kulę haka z farby :excl:

Teraz, Maras napisał:

Były przypadki, że z salonu wyjeżdżały samochody po założeniu haka z gniazdkiem 13 pin a tylko osiem pinów było podłączonych... Warto sprawdzić...

To jest raczej standard. O dodatkowe wiązki trzeba się prosić. I często nie ma z kim gadać bo "profesjonaliści" w ogóle nie wiedzą o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marian36 napisał:

Czy poza tym jeszcze coś dobrze jest zrobić/wymienić?

Jeśli kupujesz starszą przyczepę, to warto mieć przejściówkę 13/7 pin. Bo może się zdarzyć, że przyczepą będzie miała wtyczkę 7 pin. Wtedy będziesz na wariata szukał przejściówki. 

Zadbaj o samochód. Szczególnie zwróć uwagę na zawieszenie z tyłu i hamulce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie takiegoż użerania się chciałem sobie darować, stąd mój pomysł, żeby hak założyć, a później od razu pojechać do elektryka, wytłumaczyć wszystko i odebrać gotowe auto :) Podejrzewam, że to będzie szybsze niż walka w firmie zakładającej haki, bo oni przecież "wiedzą lepiej". Takich historii tutaj też się trochę naczytałem. A elektryk zrobi to, co mu powiem bez cwaniakowania (taka jest moja hipoteza, czy poprawna, to zobaczymy).

Przyczepę chciałbym na początek pożyczyć, więc bedzie max 2 letnia, później kupić (jeśli się spodoba, a raczej kiedy się spodoba) i też raczej nową lub prawie nową.

Auto jest regularnie serwisowane w aso, wszystko jest robione na bieżąco, ma 2 lata więc nie spodziewam się problemów. Ale dzięki za sugestie, warto to mieć z tyłu głowy.

Ps. Jeszcze czytalem, że bywają jakieś problemy jeśli przyczepa ma światła LEDowe z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sobie też kompletować sprzęt, typu przedłużacze, przejściówki, jakaś butla gazowa itp. Moze jakieś mebelki kempingowe. Typu krzesła, stolik. Takiego sprzętu nigdy nie za wiele.

Ale to pod warunkiem, że jednak załapiesz i w to wejdziesz. Inaczej będziesz miał dużo niepoyrzebnych rzeczy do odsprzedania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, marian36 napisał:

Ps. Jeszcze czytalem, że bywają jakieś problemy jeśli przyczepa ma światła LEDowe z tyłu?

Jeśli moduł haka obsługuje led to nie ma kłopotów.

 

4 godziny temu, marian36 napisał:

Hak też w sumie nie wiem gdzie jest montowany - to jest auto służbowe ;) Wiem, że nie w ASO, bo tam nie byli zainteresowani nawet przygotowaniem wyceny. Hak, to Steinhof.

I dobrze, że Steinhof. Na pewno trwalszy niż jakieś Brinki, które usilnie popychają w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Marcin T napisał:

 

I dobrze, że Steinhof.

Mam w trzecim aucie Steinhof, jak dla mnie dziadostwo, puka tak jak by zaraz miał odlecieć lub był po milionie kilometrów, kupiłem tylko dla tego że dobra cena do auta na tak zwaną chwilę, tylko do tego on się nadaję "na chwilę"

Że jest to auto jakie jest i z hakiem słabo wygląda to kupił bym zwykły przykręcany a nie z zdejmowaną kulą.https://forum.karawaning.pl/uploads/monthly_2022_09/16629770747351595360897187528356.jpg.76127a2aa72b4192024ecbe6c449fb24.jpg

 

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Możesz sobie też kompletować sprzęt, typu przedłużacze, przejściówki, jakaś butla gazowa itp. Moze jakieś mebelki kempingowe. Typu krzesła, stolik. Takiego sprzętu nigdy nie za wiele.

Ale to pod warunkiem, że jednak załapiesz i w to wejdziesz. Inaczej będziesz miał dużo niepoyrzebnych rzeczy do odsprzedania. 

Od małego jeździłem pod namiot, później - już z obecną żoną - też nam się to zdarzało. Nastepnie z córką - wybraliśmy się rok temu na kemping w Chorwacji i tu już kupiłem wielki i "wypasiony" namiot (z 3 sypialniami) oraz całą masę klamotów, w tym materace dmuchane i właśnie meble kempingowe. Pomysł był strzałem w dziesiątkę, bo córka była więcej niż zachwycona. Nie chciala wracać do domu.

Więc z jednej strony sporo już takich rzeczy mam, z drugiej wiem, że samo spanie w przyczepie będzie wszystkim odpowiadało. Jedyne czego się obawiam, to samego ciągnięcia przyczepy - i głównie to chciałbym sprawdzić zanim wejdę w koszty zakupu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, peja76 napisał:

Mam w trzecim aucie Steinhof, jak dla mnie dziadostwo, puka tak jak by zaraz miał odlecieć lub był po milionie kilometrów, kupiłem tylko dla tego że dobra cena do auta na tak zwaną chwilę, tylko do tego on się nadaję "na chwilę"

Że jest to auto jakie jest i z hakiem słabo wygląda to kupił bym zwykły przykręcany a nie z zdejmowaną kulą.

Na temat tego typu montowanych się nie wypowiem, bo nie miałem i mieć nie chcę. Skoro u Ciebie przy trzecim efekt ten sam, to jest jakieś świadectwo. 
Natomiast ja przerobiłem dwa Brinki i jednego Steinhofa i jeśli chodzi o trwałość, a przede wszystkim zabezpieczenie antykorozyjne, Stein zjada Brinka na śniadanie. No chyba, że mam pecha do Brinków :huh:

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.