Skocz do zawartości

Co dalej po założeniu haka?


marian36

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie jest tak, jak pisze @jacek00 - wystarczy sama kula i czujniki wyłączają się rzucając błędem na ekarn. Po zdjeciu kuli i włączeniu czujników w ustawieniach, wszystko wraca do normy, czujniki pikaja i pokazują na ekranie przeszkody.

Edytowane przez marian36 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

13 godzin temu, marian36 napisał:

A jednak, przed momentem zdemontowałem kulę i po włączeniu czujników (same się nie włączyły) wszystko wróciło do normy. Żeby nie było - mając założoną kulę również próbowałem włączyć czujniki z poziomu ustawień samochodu, ale momentalnie się wyłączały. Czyli coś jest na rzeczy.

Ps. Posprawdzałem również miernikiem i niestety nie mam napięcia w pinach 9, 10, 11 (dwa ostatnie po włączeniu zapłonu). Czyli jest tak, jak przypuszczałem, że będzie i jak tylko załatwię sprawy związane z wbiciem haka do dowodu, to podjadę gdzieś (może nawet w to samo miejsce, gdzie hak mi zakładano) i sam tam pogadam bez pośrednictwa firmy, żeby to ogarnęli zgodnie z Waszymi sugestiami.

Czyli idziesz schematem który już wcześniej podawałem. Ale już mając 100% pewności że nie masz stałego zasilania najpierw udałbym się do jakiejś firmy która specjalizuje się w hakach i zrobi Ci to raz i dobrze. Raczej nie liczyłbym że zrobi to poprawnie firma która robiła pierwszy montaż. Potem do ASO żeby przeprowadzili programowanie. Chyba że firma która Ci to zrobi jest na tyle wyspecjalizowana że Ci to ogarnie bez konieczności wizyty w ASO. 

PS.

A tak przy okazji skróć swoje męki i zobacz czy jest dedykowana (nie uniwersalna) wiązka 13 PIN do Twojego auta np. na stronie https://www.ehaki.pl/. Ściągnij do niej manuala i już wszystko będziesz wiedział. Albo jak wyżej oddaj się w ręce specjalistów :) 

Nie wiem czy już pisałem ale nie czuj się specjalnie wyróżniony. 9/10 serwisów źle robi pierwszy montaż i później trzeba poprawiać. 

 

 

Edytowane przez Gizbern (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marian36 napisał:

U mnie jest tak, jak pisze @jacek00 - wystarczy sama kula i czujniki wyłączają się rzucając błędem na ekarn. Po zdjeciu kuli i włączeniu czujników w ustawieniach, wszystko wraca do normy, czujniki pikaja i pokazują na ekranie przeszkody.

No więc jest to nieprawidłowe. Poprawne zaprogramowanie haka w aucie powinno to wyeliminować. Ja u siebie mam czujniki ultradźwiękowe i cały sezon jeżdżę z wyjętym hakiem i nic się nie dzieje. Tak to powinno wyglądać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ZdzislawW napisał:

U mnie fabryczny hak w peugeot 508 sw oraz w poprzedniej 508 nic się nie dzieje . 

No bo fabryka czy w dalszej kolejności ASO (jeżeli oni jednak montują) włącza w komputerze auta że jest hak :) A przysłowiowy Mietek z serwisu nawet nie wie jak to zrobić. Co udowadnia przypadek marian36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc po kolei panowie - wszystko to, co piszecie powyżej się zgadza i paradoksalnie mnie cieszy, bo jest zgodne z moim pierwotnym założeniem (że zrobią źle) ;)

Wizytę w ASO i tak mam umówioną na przegląd "olejowy", bo mnie komputer z auta wezwał. Przy okazji mają sprawdzić temat czujników w aspekcie haka. Jeśli to kwestia wgrania softu, czy zmiany jakiegoś parametru w ustawieniach, to powinni to ogarnąć. W dalszej kolejności chcę podjechać gdzieś (gdzie?), gdzie właśnie montują haki, wyłożyć kawę na ławę (że chcę pod przyczepę kempingową, że nie ma prądu w 3 PINach itd) i niech to poprawią.

Podejrzewam, że jak się zamawia hak fabrycznie montowany, to jest to od razu uwzględnione w sofcie i nie ma problemu. W przypadku 5008 zamawiając hak fabryczny jest nawet układ stabilizujący tor jazdy przyczepą, o czym podejrzewam, że nie ma mowy przy hakach dokładanych.

I teraz pytanie dodatkowe - być może ktoś z Was się orientuje, gdzie w takim razie mogę podjechać w Krakowie (lub okolicy) na poprawienie tych PINów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, marian36 napisał:

pytanie dodatkowe - być może ktoś z Was się orientuje, gdzie w takim razie mogę podjechać w Krakowie (lub okolicy) na poprawienie tych PINów?

Zobacz w Taurusie, chociaż mi odmówili w nowej 5008 twierdzac, że nie chcą grzebać we francuzie na gwarancji:). Jeśli chcesz mieć wszystko ok i do tego w ASO polecam Pietrzaka w Katowicach, montowali mi haki w trzech autach i wszystko jest zawsze ok (łacznie z modułem ładowania). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marian36 napisał:

No więc po kolei panowie - wszystko to, co piszecie powyżej się zgadza i paradoksalnie mnie cieszy, bo jest zgodne z moim pierwotnym założeniem (że zrobią źle) ;)

Wizytę w ASO i tak mam umówioną na przegląd "olejowy", bo mnie komputer z auta wezwał. Przy okazji mają sprawdzić temat czujników w aspekcie haka. Jeśli to kwestia wgrania softu, czy zmiany jakiegoś parametru w ustawieniach, to powinni to ogarnąć. W dalszej kolejności chcę podjechać gdzieś (gdzie?), gdzie właśnie montują haki, wyłożyć kawę na ławę (że chcę pod przyczepę kempingową, że nie ma prądu w 3 PINach itd) i niech to poprawią.

Podejrzewam, że jak się zamawia hak fabrycznie montowany, to jest to od razu uwzględnione w sofcie i nie ma problemu. W przypadku 5008 zamawiając hak fabryczny jest nawet układ stabilizujący tor jazdy przyczepą, o czym podejrzewam, że nie ma mowy przy hakach dokładanych.

I teraz pytanie dodatkowe - być może ktoś z Was się orientuje, gdzie w takim razie mogę podjechać w Krakowie (lub okolicy) na poprawienie tych PINów?

Tylko po co chcesz jechać do magika od haków? Wróć do aso i niech zamontują Ci wszystko poprawnie zgodnie z instrukcjami serwisowymi. Przecięż do zasilania lodówki jest odpowiedni moduł w ofercie PSA. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jacek00 napisał:

Tylko po co chcesz jechać do magika od haków? Wróć do aso i niech zamontują Ci wszystko poprawnie zgodnie z instrukcjami serwisowymi. Przecięż do zasilania lodówki jest odpowiedni moduł w ofercie PSA. 

Też bym tak zasugerował gdyby nie moje doświadczenia z ASO. Na 2 przypadki(Toyota i Dacia) jakie miałem 2 razy musieli poprawiać montaż:-). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2022 o 08:44, marian36 napisał:

U mnie jest tak, jak pisze @jacek00 - wystarczy sama kula i czujniki wyłączają się rzucając błędem na ekarn.

A jak tą kulę wykrywają czujniki?

Jak zamiast kuli podłożysz kolano, to będzie tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kula haka jest w "polu widzenia" czujników, to po włączeniu wstecznego po ruszeniu wywala błąd i wyłącza czujniki? Wykryta "przeszkoda" (kula) przy ruchu samochodu nie zmienia swojego położenia, tj. odległości, względem czujnika, a kula będzie widziana od razu przez 2 czujniki (przeważnie są symetrycznie względem osi pojazdu i haka). Czyli jest to "dziwny" stan - jedziemy do tyłu, ale przeszkoda się nie przemieszcza względem auta, co widzą co najmniej 2 czujniki. Tak jest napisany soft, że standardowo interpretuje taki stan jako usterkę, żeby zabezpieczyć użytkownika przed np. potencjalną usterką czujników lub bzdurnym wskazaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, marian36 napisał:

Tak, mniej więcej jest tak, jak napisał @czyś - chodzi o to, że czujniki widzą coś, co się nie zmienia i pewnie uważają to za usterkę czujników. Aby nie wprowadzać kierowcy w błąd, to się wyłączają.

A czy to hak przewidziany przez producenta samochodu? Moze chodzi o jego kształt? Byc moze dedykowany hak nie ma wplywu na czujniki ? Ja mam dedykowany do 5008, zakladany w ASO i nie ma problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może byc kwestia odpowiedniej kalibracji czujników przy montażu haka, a nawet bardziej odpowiedniej poprawki w programie (zmniejszenie czułości, czy poprawka na taką sytuację, która może zostać zinterpretowana i nie wywala błędu, mało tego, zostanie wprowadzona poprawka na wystający hak jeśli chodzi o sygnalizację odległości od przeszkody). Cóż, muszą być jakieś ficzery, żeby np. montaż w ASO dawał pełny komfort, a poza już niekoniecznie :)  To jest kwestia programowa, autoryzowane rozwiązania bez problemu "tkną" nieznacznie fabryczne oprogramowanie pokładowe, zewnętrzni dostawcy nie mają dostępu do kodu źródłowego i oprogramowania systemowego, więc albo tego nie robią w ogóle, albo robią to w jakiejś kooperacji z producentem pojazdu (nie za darmo zresztą) - i w ten sposób mamy dostępne rozwiązania lepsze i gorsze, tańsze i droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.