Skocz do zawartości

rtwppk

Rekomendowane odpowiedzi

Spróbuj zdiagnozować swojego Rangera.

https://allegro.pl/oferta/elm327-bluetooth-5-0-obd2-interfejs-diagnostyczny-12083754920
 

Ten interfejs wspinasz w CANa i masz możliwość sprawdzenia wszystkich parametrów. Pozwoli to ustalić większość ważnych parametrów w czasie rzeczywistym. 
Jeśli będziesz miał wątpliwości co do pracy silnika, mieszanki oraz mocy czeka Cię wizyta na hamowni … dobre ustawienia na 100% wpłyną na mniejsze spalanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 320
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wymiana paneli solarnych na jeden ramkowy Victron oraz dwa ekonomiczne flexy przyniosła oczekiwany efekt. IMG_0404.thumb.jpeg.5b1f0d1fc65a1064d75654e16d03181b.jpeg

Po przejechaniu Niemiec w deszczu i przy silnym wietrze wklejone flexy na taśmę 3M trzymają się poprawnie. Mam wrażenie, że dodatkowa przestrzeń między laminatem a panelem około 5mm pozytywnie wpływa na chłodzenie solarów. Jedyny minus tych tanich chińskich panel to to, że pracują gdy promienie słoneczne padają przewie prostopadle :(. Ale coś za coś. I tak przed wyjazdem mieliśmy duży problem z DMC. Okazało się, że 8 kg więcej przy panelu Victron oraz hydrauliczne poduszki przy tylnym zawieszeniu zabrały nam 40kg których już nie mieliśmy w bilansie auta. Rozwiązaniem był demontaż haka :) który w Fordzie waży prawie 50kg. Tym sposobem podróż przez Austrię była komfortowa i bezstresowa :) 

Oczywiście jak już wielokrotnie wspominałem u mojej żony wrócił pomysł odchudzenia kierowcy … usłyszałem, że tym sposobem jesteśmy w stanie zaoszczędzić i 30kg :). Dziękuje Fordowi za tak rozbudowany i ciężki hak :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, lbuster napisał(a):

Uratował Twoją ..pę :D

Tylko już nic nie dokładaj ;)

Hehehe coś słyszałem o suszarce. Ta na 12V nie działa i ma być na 230v już mi to śmierdzi kilogramami …. Ale czego się nie robi dla piękniejszej połowy :) … w temacie odchudzania auta zostały mi jeszcze metalowe osłony … aluminiowe są podobno lżejsze o 20kg … 

Na szczęście dla naszych wyjazdów max droga gruntowa to nawet z tworzywa by dały radę … pomyśle po powrocie.

A tak na marginesie pozazdrościliśmy Wam Włoch i w związku z zaleceniami lekarza żony jesteśmy :) IMG_0395.thumb.jpeg.7d2347d7b83d67e98c3a5cdb901c1950.jpegIMG_0408.thumb.jpeg.e2d9bf1277fd31307e4cb46844be03ea.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, rtwppk napisał(a):

A tak na marginesie pozazdrościliśmy Wam Włoch i w związku z zaleceniami lekarza żony jesteśmy :) 

Super :ok:

Bawcie się dobrze.

Jaką macie temperaturę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteśmy dość wysoko wiec w nocy 19* a w dzień 26*C … ale znaleźliśmy darmową miejscówkę w pełnym serwisem i wodą :) tym razem bez prądu … ale jak już wiesz to nie problem :palacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Misio napisał(a):

Panele kontroluj mocno podczas zimy.

Hmmm co to oznacza? Rozwiń proszę temat. Czy może masz na myśli wodę gromadzącą się w tej szparze i zagrożenie rozsądzeniem przez lód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Misio napisał(a):

W szparze, pod klejem, jak i to że przy niższych temperaturach inaczej zachowują się same kleje...No I rozszerzalność materiałów...

Ok :) już myślałem, że przewidujesz armagedon. Sama 3M jest odporna na niskie temp i zachowuje swoje właściwości chyba do -40 (ale muszę sprawdzić w karcie produktowej) są jej dwie warstwy między laminatem a płaskownikiem aluminiowym oraz między panelem a alu. Dałem najgrubszą zalecaną wiec jej elastyczność wzrosła znacząco. Jestem dobrej myśli ale oczywiście postaram się pamiętać Twoje słowa i będę to kontrolował. Zresztą tyle było „negatywnych” słów oraz znaków zapytania, że ten pierwszy 1000km to kontrolowałem często jak to wyglada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Misio napisał(a):

Na początku mimo zapewnień wielu ludzi kontrolowałem klej podstaw sztywnych solarów ?

No i ? Tam to ja nawet nie wchodzę :) jest tak wklejone, że szybciej mi dachówka w domu spadnie a nie solar :) … „zmartwienie” to tylko flex :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Misio napisał(a):

No i mam wklejony już 6lat w takiej konfiguracji jak teraz... i nic się nie dzieje niepokojącego...

Poprzednią "konfigurację" wycinaliśmy struną...

Starych elastyków nie było opcji wyciąć struną. Koledzy dali czasu z klejem :). Obecnie przy elastykach w przypadku awarii i koniecznej wymiany będzie to możliwe. Victron to Victron 5 lat gwarancji wiec narazie się nie przejmuje. Gdy się okaże, że trzeba wymienić mam tylko nadzieje, że nie zmienią wymiarów paneli :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.