Skocz do zawartości

rtwppk

Rekomendowane odpowiedzi

39 minut temu, Misio napisał(a):

Zgrabnie wyszło...

Chociaż ja bym nie był aż tak przekonany do szeregówek...

Awaryjnie jeden będzie działał na 100% przez 5 lat (Victron) a z tymi 100W to zobaczymy … będzie kasa to wymienię na identyczny chiński :) jak nie to wypnę z obwodu i będzie atrapa :) będę taki camperowy eco :) … koszt wymiany obecnie 1000 pln dwa … 3M zostało mi jeszcze na dwie wymiany :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 320
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

14 godzin temu, rtwppk napisał(a):

Mocowania miałem wklejone wcześniej więc montaż przebiegł sprawnie ::) 

Odważnie :ok: Ja bym nie miał cohones, bo dwa milimetry w tą czy drugą i mógłby być problem :(

Edytowane przez lbuster (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, lbuster napisał(a):

Odważnie :ok: Ja bym nie miał cohones, bo dwa milimetry w tą czy drugą i mógłby być problem :(

:) to o czym napisałeś mogło się zdarzyć :) no cóż najwyżej skończył bym prace 3 dni później :lol:… już z tyloma przeciwnościami walczyłem przy okazji tego projektu, że wychodzę z założenia „ to tylko Pickamper” :palacz: najwyżej plan wstępny będzie musiał zostać zmodernizowany do „B” lub nawet „D” :) 

 

Teraz na tapecie są jeszcze poduszki pneumatyczne do resorów :) 

IMG_0161.thumb.jpeg.3c2065639f6a09e304211add29736a86.jpeg

Kompresor i sterowanie zostało już zamontowane. Układ idealnie zmieścił się w schowku pod tylną kanapą. Wprowadziłem drobną modyfikację w układ by można było awaryjnie wykorzystać kompresor do pompowania koła. IMG_0153.thumb.jpeg.b93fd57513ec6b42a7321f812e786a0c.jpeg

Dwa zaworki i szybkozłączka załatwiły temat. Teraz czekam na montaż poduszek (w poniedziałek jestem umówiony w serwisie) 

Oczywiście chciałem wymienić całe zawieszenie i dokonać konwersji DMC na 3500 ale w tym kraju po zarejestrowaniu auta jest to niemożliwe.

Oczywiście Ford zaproponował sprzedaż auta do Niemiec (montaż akcesoryjnego zawieszenia z oferty Forda) i ze zmienionym DMC zakup ponownie do Polski.

Ten tema opisze kiedyś w osobnym wątku :) 

Ze względu na za duże p…. Wybrałem ekonomiczny wariant pneumatyczny z redukcją DMC kierowcy w celu kompensacji zbędnych kilogramów :) ( przynajmniej w jakimś procencie B) ) … 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, BIGL napisał(a):

Fajnie Ci to wyszło ?

Jedyne czego się obawiam to czy nie będę musiał nanometrów przysłonić jak będę lądował rowery :) ale to ocenie jak już będziemy się pakować :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po ostatnich dwóch nocach spędzonej w Pickamperze mała refleksja dotycząca wilgoci i skraplające się wody. Z środy na czwartek wilgotność była duża a temp około 13*C. Ogrzewanie łóżka działało perfekcyjnie ale rano na wszystkich chłodnych elementach (aluminiowych) woda prawie płynęła. Dzisiaj w nocy warunki podobne .. nawet nad ranem lekki deszczyk :) … postanowiłem sprawdzić jak będzie z włączonym Webasto (ustawienie temp na 15*C) … jakie było moje zdziwienie poranne :) … susza. Listwy aluminiowe suche inne newralgiczne miejsca jak wzmocnienia dachu też suche :) … rewelacja. A dla Tych jeszcze bardziej oszczędnych od poznaniaków - zużycie paliwa niezauważalne :) 

Wydaje się, że problem wilgoci w Pickamperze został rozwiązany :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego rtwppk jaki masz tam silnik? W Niemczech można zrobić 3.5 t dmc , montują poduszki i mocniejsze koła lub zawieszenie. Jeśli masz rodzinę w DE to może warto pokombinować. Nazywa się to auflastung 3,5t Ford Ranger. Ja u siebie robiłem auflastung na 6700kg na zespół pojazdów bez problemowo. Z tym że mój jest w Niemczech zarejestrowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BIGL napisał(a):

Może wystarczy sam nadmuch - polepszy wentylacje. Zawsze to jakieś oszczędności :)

Sam nadmuch nawet połączony z wyciągiem nic nie dawał :( … lekkie grzanie i jest OK … może to tylko specyfika aż tak małej powierzchni … ale najważniejsze, że złoty środek jest :) 

2 godziny temu, Robertos napisał(a):

Kolego rtwppk jaki masz tam silnik? W Niemczech można zrobić 3.5 t dmc , montują poduszki i mocniejsze koła lub zawieszenie. Jeśli masz rodzinę w DE to może warto pokombinować. Nazywa się to auflastung 3,5t Ford Ranger. Ja u siebie robiłem auflastung na 6700kg na zespół pojazdów bez problemowo. Z tym że mój jest w Niemczech zarejestrowany.

Już o tym słyszałem :) nawet Ford proponował mi sprzedaż do Niemiec  … dokonanie wszelkiego rodzaju zmian i ponowne kupno już po wprowadzeniu korekty w dokumentach :) … narazie pozostajemy przy opcji odchudzania :) 

2,0 D biturbo 213KM :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Robertos napisał(a):

A spalanie takie jak mam w 3.2 ( bo widziałem że podawałeś około 13-14 l.) Z przyczepką kempingową troszkę naginając prędkość.

To moje spalanie . Solo to 10-11 , ale ja mam ciężką nogę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Robertos napisał(a):

A spalanie takie jak mam w 3.2 ( bo widziałem że podawałeś około 13-14 l.) Z przyczepką kempingową troszkę naginając prędkość.

Różnica między 3,2 a 2,0 to 10 stopniowa skrzynia biegów :) ona w tym aucie robi robotę. Spalanie o którym pisze @BIGL faktycznie takie jest :) w momencie jak jeździsz Rangerem jak osobówką. Ja gdy założyłem budę i naprawdę zacząłem jeździć delikatnie 90… 100/h zwiedzając i oglądając krajobraz okazało się, że Pickamper na 5tys km średnie spalanie ma na poziomie 7,2 … 7,8 :) … z niedowierzaniem kasowałem kompa i sprawdzałem to ponownie :). Ale jak tylko trzymam na autostradzie prędkość 130 już niestety 14 l to standard :) 

3 godziny temu, Robertos napisał(a):

A spalanie takie jak mam w 3.2 ( bo widziałem że podawałeś około 13-14 l.) Z przyczepką kempingową troszkę naginając prędkość.

Który rocznik masz swojego Rangera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.