Skocz do zawartości

Słabe chłodzenie na 230v


Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam w przyczepie  lodówkę Dometic RM7290L     . Na gazie pracuje poprawnie natomiast na zasilaniu 230v jest słabo. 
Czy grzałki w tych lodówkach mogą „tracić” sprawność czy raczej „działają albo nie „

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

8 minut temu, Jerzy i Beata napisał:

Działają, albo nie. Na gazie sprawność jest znacznie wyższa.

Ok, czyli działa bo po wielu godzinach temp zaczęła spadać.

sadzisz że lepiej odpalić ją na gazie w czasie jazdy ? Wiem że musi być specjalny reduktor 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obwodzie grzałki na 230 V jest termostat w nim bym upatrywał słabego chłodzenia przy tym zasilaniu. Nie ma dużej różnicy  w chłodzeniu przy zasilani gazem  czy 230 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ed napisał:

W obwodzie grzałki na 230 V jest termostat w nim bym upatrywał słabego chłodzenia przy tym zasilaniu. Nie ma dużej różnicy  w chłodzeniu przy zasilani gazem  czy 230 V.

Dziękuje . Dla porównania jak wypada 12v?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jerzy i Beata napisał:

Jeśli nie zgaśnie w czasie jazdy to można, ale sądzę, że na 12v jadąc powinno być ok.

Jeśli sprzęt jest sprawny to nawet gdy zgaśnie płomień, termopara odcina dopływ gazu.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Karawaning napisał:

Dziękuje . Dla porównania jak wypada 12v?

Z mojego doświadczenia 12V najlepiej się sprawdza do podtrzymania temperatury podczas jazdy, po wychłodzeniu lodówki przed wyjazdem. 

Samo wychłodzenie trwa subiektywnie najdłużej. Po 100km i 2h jazdy ledwo chłodniej w środku się robiło względem otoczenia. 

Po wychłodzeniu z sieci bez problemu utrzymywało dobra temperaturę.

Gaz i 230 bym ocenił na jednym przyzwoitym poziomie, bez wskazania faworyta. 

Podczas jazdy gazu jeszcze nie przetestowałem, od wiosny mam odpowiedni reduktor, nie sprawdzałem jeszcze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, szary11 napisał:

Z mojego doświadczenia 12V najlepiej się sprawdza do podtrzymania temperatury podczas jazdy, po wychłodzeniu lodówki przed wyjazdem. 

Samo wychłodzenie trwa subiektywnie najdłużej. Po 100km i 2h jazdy ledwo chłodniej w środku się robiło względem otoczenia. 

Po wychłodzeniu z sieci bez problemu utrzymywało dobra temperaturę.

Gaz i 230 bym ocenił na jednym przyzwoitym poziomie, bez wskazania faworyta. 

Podczas jazdy gazu jeszcze nie przetestowałem, od wiosny mam odpowiedni reduktor, nie sprawdzałem jeszcze.

 

Problem mam taki że nie mam napięcia „ze stacyjki” na pin10 a do mojego auta wiązka aby mieć tam napięcie kosztuje tyle co reduktor Mono Control z Truma. I jak wspomniałeś wydajność zupełnie inna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Karawaning napisał:

Problem mam taki że nie mam napięcia „ze stacyjki” na pin10 a do mojego auta wiązka aby mieć tam napięcie kosztuje tyle co reduktor Mono Control z Truma. I jak wspomniałeś wydajność zupełnie inna 

Jakbym miał podobny dylemat zainwestowałbym w reduktor. Sprawdzi się lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Karawaning napisał:

Problem mam taki że nie mam napięcia „ze stacyjki” na pin10 a do mojego auta wiązka aby mieć tam napięcie kosztuje tyle co reduktor Mono Control z Truma. I jak wspomniałeś wydajność zupełnie inna 

Choć mam zasilanie wszystkich pinów, jeżdżę tylko na gazie. Do reduktora ( polecam GOK ) potrzebujesz jeszcze wąż wysokociśnieniowy z zabezpieczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, filipert napisał:

Choć mam zasilanie wszystkich pinów, jeżdżę tylko na gazie. Do reduktora ( polecam GOK ) potrzebujesz jeszcze wąż wysokociśnieniowy z zabezpieczeniem.

Czy gok jest lepszy niż Truma monocontrol?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Karawaning napisał:

Czy gok jest lepszy niż Truma monocontrol?

Prawdopodobnie nie poczujesz różnicy. Więc po co przepłacać? :niewiem:

Nie znam realnych zalet i wyższości Trumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.