Skocz do zawartości

kompaktowa półintegra


Zulos

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli rozglądam się za czymś ociupinkę większym niż mój blaszak. Koniecznie dla 4 osób i koniecznie jak najmniejszy.

Ideałem dla mnie byłaby Adria Compact z szerokością 2,12 czyli zaledwie 7 cm. więcej od blaszaka.

Ta Adria ma tylko 3 układy ale żaden mi nie odpowiada, a poza tym są dla max. 3 osób.

Niby rynek jest ogromny, ale nie mogę znaleźć póki co nic podobnego dla 4 osób.

Czy ktoś z Was natknął się na producenta, który oferuje takie kompaktowe modele półintegr?

Niektórzy mają w ofercie powiedzmy kompaktowe ale integry - Knaus, Hymer (szer. trochę jednak większa - 2,20), ale półintegr już nie.

Chciałbym nieco więcej, ale bez rezygnacji z kompaktowości blaszaka. Ostatnio doceniłem co mam parkując na osiedlowym, ciasnym miejscu parkingowym pomiędzy osobówkami, nieznacznie tylko wystając poza miejsce z tyłu. To jest to, czego nie chciałbym stracić.

Chyba póki co jest tu jeszcze nisza rynkowa - Adria ją wyczaiła wprowadzając do oferty niedawno właśnie serię Compact, ale chyba na razie nie mają koncepcji jak upchać w niej drugie podwójne łóżko, choć moim zdaniem gdyby nieco ją podnieśli to opuszczane łóżko by się zmieściło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

12 godzin temu, Voku napisał:

To jest chyba to o czym mówisz. 

https://www.dethleffs-polska.pl/kampery/globebus/

O widzisz Darku - zapomniałem o Dethleffsie. Ale zauważ, że ten kompaktowy Globebus - podobnie jak u Knausa i Hymera -  dla 4 osób tylko w wersji integra. Półintegra jest tylko dla 3 osób. Z półintegrą dla 4 osób jest chyba jednak problem…

Z drugiej strony Globebus I1 zawsze mi się podobał jako niemal blaszak, ale jednak znacznie większy w środku. Ale wolałbym półintegrę jednak…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Zulos napisał:
O widzisz Darku - zapomniałem o Dethleffsie. Ale zauważ, że ten kompaktowy Globebus - podobnie jak u Knausa i Hymera -  dla 4 osób tylko w wersji integra. Półintegra jest tylko dla 3 osób. Z półintegrą dla 4 osób jest chyba jednak problem… Z drugiej strony Globebus I1 zawsze mi się podobał jako niemal blaszak, ale jednak znacznie większy w środku. Ale wolałbym półintegrę jednak… 

 

 

Adria do 212 cm:

https://www.adria-mobil.com/motorhomes/compact

 

Rapido seria C do 217 cm:

https://www.rapido-reisemobile.de/reisemobil_teilintegrierte_serie-c_c50.chtml

 

Wszystkie dla 4 osób. Tylko Ty chyba chcesz opuszczane łóżko z przodu?

 

Nie pozostaje Ci chyba nic innego jak rozkminianie ofert wszystkich producentów. Zrób sobie excela i jazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz Benimar tessoro 440up
https://www.benimar.es/tessoro/tessoro-440up/
Troszkę szerszy ale ma fajne rozwiązania. Super łazienkę, regulowane łóżko z tyłu, duża lodówka i inne duperele. 
Ale w rozmiarze 230 cm to już do wyboru do koloru. A u Zulosa chyba ta szerokość jest właśnie istotna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja szukam coś tylko ociupinkę szerszego od blaszaka. Patrząc na trojaczki chodzi o szerokość, do której wystarczają standardowe lusterka, a nie przedłużane. Znaczy się poniżej 220 cm, a ideałem jest właśnie Adria Compact.

@jacek00 - ta Adria jest owszem, niby dla 4, ale przy założeniu, że jedno dziecko śpi z rodzicami:-)

Masz rację - chodzi mi o dwa osobne łóżka, a w każdym razie osobne dla rodziców i dla dzieci.

To Rapido jest 2+1, ale taki układ byłby dla mnie idealny - oczywiści pod warunkiem, że z przodku byłoby łóżko dla 2 dzieci... Szerokość też super - 217.

@Benior - Benimar ma świetne układy. Trochę odbiega jakością, ale Kuba mógłby coś o tym powiedzieć po pierwszym sezonie jazdy. To jest już jednak szerokość standardowa - 230 cm, a i wysokość za duża pod moją wiatę - ja muszę mieć poniżej 2,90:D

A co do szerokości upieram się dlatego, że nie chę rezygnować z mobilności blaszaka i możliwości zaparkowania niemal wszędzie, a tu szerokość jest bardziej istotna od długości.

Adria Compact ideał dla mnie, ale musieliby upakować podwójne łóżko z przodu. Dałoby się to zrobić, ale chyba nie w tej skorupie - musieliby ją podnieść, żeby zmieścić opuszczane łóżko, a to już nie tylko nowy układ wnętrza, tylko całkiem inny samochód więc nie liczę na to za bardzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

To Rapido jest 2+1, ale taki układ byłby dla mnie idealny - oczywiści pod warunkiem, że z przodku byłoby łóżko dla 2 dzieci... Szerokość też super - 217.

 

 

To łóżko z przodu w tym Rapido jaką ma szerokość?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, jacek00 napisał:

Ale w rozmiarze 230 cm to już do wyboru do koloru. A u Zulosa chyba ta szerokość jest właśnie istotna

Zgadzam się bo sam pod siebie coś podglądam aby w przyszłości być może coś zmienić ale to raczej tylko na znajomości rynku się skończy. Ta szerokość właśnie mi się nie podoba i obecnie idealnie podchodzi chausson s514 ale to dla dwóch osób. Długość, szerokość i wysokość jak blaszaka. 

https://chausson-kampery.pl/model/84

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, jacek00 napisał:

To łóżko z przodu w tym Rapido jaką ma szerokość?

No właśnie dziwne, bo na stronie są tylko podstawowe dane techniczne, a szczegółowe na zapytanie.

Co ciekawe przy tej wysokości raczej nie powinno być łóżka opuszczanego, tylko rozkładane z kanapy, stolika i dostawki. Ale tu łóżko w całości blokowałoby wejście do kampera, więc wygląda na opuszczane...

Ale sam układ idealny dla dwojga - tylko 6,59 dł i 6,17 szer + świetne łóżko z tyłu.

30 minut temu, Benior napisał:

Zgadzam się bo sam pod siebie coś podglądam aby w przyszłości być może coś zmienić ale to raczej tylko na znajomości rynku się skończy. Ta szerokość właśnie mi się nie podoba i obecnie idealnie podchodzi chausson s514 ale to dla dwóch osób. Długość, szerokość i wysokość jak blaszaka. 

https://chausson-kampery.pl/model/84

Ten Chausson dla 2 osób jest akurat. Tylko 5 cm. więcej niż trojaczki. Ale na tym przypadku te dobrze widać to co jest paradoksem i regułą w tych samochodach. Skoro robią samochód dla 2 osób to po co dodatkowa ławka z pasami dla kolejnych 2? Nie dość, że ta ławeczka strasznie ciasna i niewygodna to zajmuje miejsce i dodatkowo obciąża. Dobrze to zauważyli w najnowszym Globe-Travellerze (jest artykuł na forum).

31 minut temu, jacek00 napisał:

Obawiam się, że te wszystkie wąskie kampery to będą jednak półśrodki. To tak naprawdę są kampery dla dwóch osób z okazjonalnym spaniem z przodu.

Dlatego moje kryteria zdecydowanie łatwiej spełnić w kompaktowej Integrze (Knaus, Hymer, Dethleffs), bo tam opuszczane łóżko zmieści się bez problemu w samym przodzie. Z półintegrą już tak prosto nie ma niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzieś widziałem takie rozwiazanie że można było położyć specjalny materac z przodu na fotelach i robiło sie z nich jakby dodatkowe łóżko. 
 

Moze coś takiego dokupić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, vrs napisał:

A gdzieś widziałem takie rozwiazanie że można było położyć specjalny materac z przodu na fotelach i robiło sie z nich jakby dodatkowe łóżko. 
 

Moze coś takiego dokupić ?

Widziałem coś takiego, ale nic nie zastąpi opuszczanego łóżka... Nawet w moim blaszaku mam jednym ruchem opuszczane łóżko, drabinka, dzieci hyc od góry i po sprawie. W trasie to jest bezcenne...

Wiem, że nie można mieć wszystkiego, ale skoro w blaszaku można zrobić opuszczane łóżko, to w półintegrze z pewnością też się da, tylko musi być oczywiście wyższa. Z tą wysokością co ma Adria Compact to nie dałoby się uzyskać wystarczającej wysokości przy łóżku opuszczanym. W moim blaszaku (oczywiście H3) ja się mieszczę pod łóżkiem z moimi 181 cm, ale qmpel ze swoimi 191 już niestety nie. A bliźniak H3 ma 282 cm wysokości o ile dobrze pamiętam. Z pneumatycznym zawieszeniem i oknem dachowym to już przekracza 290 i u mnie jest pod wiatą (przerobioną w tym celu) na styk. Knaus robi opuszczane łóżka już w półintegrach o wysokości 284, więc da się zmieścić łóżko opuszczane przy wysokości poniżej 290.

Podejrzewam, że problem jest w tym, że przy szerokości zewnętrznej 210-220 cm. ciężko byłoby w półintegrze zmieścić opuszczane łóżko w poprzek. U mnie właśnie jest wzdłuż.

Pewnie wszystko się da zrobić. Widać, że tendencja jest w minimalizowaniu wymiarów kamperów, więc jest szansa, że będzie coraz więcej pomysłów w klasie kompaktowych kamperów.

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała poprawka - Knaus ma model Sky Ti, w którym jest opcja opuszczanego łóżka, a samochód ma wysokość 279 cm.

Tyle, że wysokość wnętrza to równo 200 cm. Konstrukcja łóżka na pewno ma więcej niż 15 cm + pościel... Wydaje mi się, że min. 20 cm. wysokości takie łóżko musi zabrać. Robi się więc pod nim zaledwie 180 cm. Trochę maławo...

 W każdym razie w Adrii Compact z jej 275 cm na zewnątrz i 198 cm wewnątrz to na bank za mało na opuszczane łóżko.

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.