Skocz do zawartości

Teardrop, budowa lekkiej przyczepki od nowa.


schneider

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, schneider napisał:

chciałbym użyć zestawu solarnego 2x100W. https://allegro.pl/oferta/2xpanel-solarny100w-elastyczny-reg-20a-zestaw-200w-10852991406

On ma Regulator napięcia PWM  20A, chociaż zalecany jest MPPT. Nie mam zielonego pojęcia jaka jest między nimi różnica

Ja bym spiął dwa szeregowo i dał MPPT, w skrócie - będzie więcej prądu. 

7 godzin temu, schneider napisał:

Nie wiem także, czy akumulator wybrać żelowy czy AGM.

Jak nie ma dużych chwilowych poborów, to lepszy żel. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 7.11.2021 o 21:16, filipert napisał:

Ja bym spiął dwa szeregowo i dał MPPT, w skrócie - będzie więcej prądu. 

Jak nie ma dużych chwilowych poborów, to lepszy żel. 

Poborów dużych nie będzie, tylko lodówka. Ale chyba żelowy jest dużo droższy ? Mi chodzi o to, czy AGM wydziela jakieś opary kwasów, które trzeba wdychać ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, schneider napisał:

Ale chyba żelowy jest dużo droższy ?

Porównaj, raczej zbliżone ceny. 

2 minuty temu, schneider napisał:

Mi chodzi o to, czy AGM wydziela jakieś opary kwasów, które trzeba wdychać ?

AGM należy do "bezpiecznych" akumulatorów, ale może mieć awaryjny spust oparów który wężykiem odprowadza się poza przyczepę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie zacząłem a już stanąłem w miejscu. Płyty Cosmotech odebrałem, ale dalej nie mogę ruszyć z miejsca. Felgi z przyczepki podłodziowej okazały się być zbyt pordzewiałe, a cała półoś jest już chyba trochę za stara. Kupiłem nowe felgi 8 cali, no i zamówiłem nową półoś niehamowaną AL-KO. Wykorzystam tylko ramę od przyczepki, którą i tak muszę przyciąć i pospawać. Martwi mnie tylko to, że ta półoś nie ma amortyzatorów, ale jeżdził będę tylko po szosie, a w czasie jazdy nikt nie będzie siedział we środku. Poza tym zamówiłem półoś o 300 mm szerszą od posiadanej, więc błotniki nie będę chował pod przyczepką, tylko poza nią. Zmniejszy mi to powierzchnię schowków, ale za to obniży wysokość całej przyczepki.

Drugi problem który teraz mam, to jest laminat 1,5 mm na dach. Sprzedają na metry bieżące, ale szerokości są 2,21m, 2,3m, lub 2,5 m. Moja szerokość to 1,5m a długość 5m. Nie mogę więc kupić w jednym kawałku, bo bym miał około 1 m x 5 m odpadu. Chciałem kupić 3 mb x 2,5 m, a następnie przeciąć na pół w dwa kawałki po 2,5 m długości, ale wtedy arkusz wyginał bym w kierunku poprzecznym do planowanego. Niestety ale żaden sprzedawca nie potrafił mi zapewnić, że to jest możliwe. Chyba pojadę i sprawdzę na miejscu u sprzedawcy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem o jakiej pojemności chcesz dać akumulator ale domniemam że ten zalinkowany kontroler PWM nie ma ograniczenia prądu ładowania więc aku pewnie ze 80Ah i będzie ważył ze 20 kg a to ok 10% całej planowanej wagi.

pomyśl nad mniejszym akumulatorem w technologi LiFePo4  i odpowiednim kontrolerze,  myślę że  50Ah wystarczy więc będzie ważył 1/4 z tego co 80Ah w żelu czy AGM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, schneider napisał:

Ale wstyd, zamówiłem oś niehamowaną, a nie półoś.

Ot pomyłka ale zastanawiałem się trochę. Mam podobną, przy tak lekkiej przyczepce trochę podskakuje ale pomogło zmniejszenie ciśnienia w oponach, dałem 0,1MPa i jest OK. Opony są ledwo ugięte. Powinieneś z tym trochę poeksperymentować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2021 o 10:18, schneider napisał:

 Zresztą przepis o całkowitej długości motocykla z przyczepką mówi; 4 m max. Mój motocykl ma 2,6 m, przyczepka 2,6 m, to razem daje około 4m.

 

 

A mnie wychodzi około 5,2 m. Dziwna ta matematyka - kilku liczących i każdemu wychodzi co innego, chyba dlatego że "około"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, ed napisał:

A mnie wychodzi około 5,2 m. Dziwna ta matematyka - kilku liczących i każdemu wychodzi co innego, chyba dlatego że "około"

Słusznie, ale ten przepis jest taki głupi, że nikt na niego nie zważa. Motocykliści, których znam, jeżdżą już po kilka lat z dużo dłuższymi zestawami i to po całej Europie.

 

Godzinę temu, Skwarek napisał:

Ot pomyłka ale zastanawiałem się trochę. Mam podobną, przy tak lekkiej przyczepce trochę podskakuje ale pomogło zmniejszenie ciśnienia w oponach, dałem 0,1MPa i jest OK. Opony są ledwo ugięte. Powinieneś z tym trochę poeksperymentować ;)

I to jest chyba rozwiązanie mojego problemu. Trzeba tylko wszystko wewnątrz dobrze umocować i niech sobie podskakuje.

 

1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

nie wiem o jakiej pojemności chcesz dać akumulator ale domniemam że ten zalinkowany kontroler PWM nie ma ograniczenia prądu ładowania więc aku pewnie ze 80Ah i będzie ważył ze 20 kg a to ok 10% całej planowanej wagi.

pomyśl nad mniejszym akumulatorem w technologi LiFePo4  i odpowiednim kontrolerze,  myślę że  50Ah wystarczy więc będzie ważył 1/4 z tego co 80Ah w żelu czy AGM.

 

Ja też myślę o 50 Ah, tym bardziej że będzie napędzał tylko lodówkę. Ale co to jest technologia LifePo4 i jaki to będzie odpowiedni kontroler ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, schneider napisał:

 Ale co to jest technologia LifePo4 i jaki to będzie odpowiedni kontroler ?

akumulatory zbudowane na bazie  fosforanu litowo-żelazowego.  Aku lifepo4 ma wiele zalet ale ma też wady.  poczytaj, jest sporo informacji na necie.

Dla Ciebie największą zaletą będzie jego kilkukrotnie mniejsza waga w porównaniu do aku AGM czy żelowego o tej samej pojemności.

odpowiedni kontroler to taki który będzie miał program ładowania do danego typu akumulatora, odpowiednią moc dopasowaną do wydajności paneli solarnych i prąd ładowania odpowiedni dla  pojemności akumulatora  lub możliwość ograniczenia prądu ładowania do zadanej wartości bezpiecznej dla danego typu i pojemności akumulatora.

wszystko zostało opisane na forum, poczytaj tematy o montażu solarów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, schneider napisał:

Słusznie, ale ten przepis jest taki głupi, że nikt na niego nie zważa. Motocykliści, których znam, jeżdżą już po kilka lat z dużo dłuższymi zestawami i to po całej Europie.

Przepis to przepis (nawet jeżeli jak piszesz "głupi") i co powiesz policjantowi, który zmierzy Ci zestaw i nie pozwoli dalej jechać. Że koledzy tak jeżdżą? Ignorowanie przepisów przez innych nie zwalnia Cię od ich przestrzegania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, ed napisał:

Przepis to przepis (nawet jeżeli jak piszesz "głupi") i co powiesz policjantowi, który zmierzy Ci zestaw i nie pozwoli dalej jechać. Że koledzy tak jeżdżą? Ignorowanie przepisów przez innych nie zwalnia Cię od ich przestrzegania.

Masz 100 % racji, ale inni jeżdżą to i ja zaryzykuję. Jeżeli bym się zmieścił w przepisie, to przyczepka powinna mieć długość poniżej 1m, a takich nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.