Skocz do zawartości

Teardrop, budowa lekkiej przyczepki od nowa.


schneider

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

7 godzin temu, Gregor887 napisał:

Są, tylko trzeba poszukać

 

Oczywiście że są, ale w tym 1 metrze musi być dyszel 0,5 metra długości. Jak spać w takim wehikule ? Ale na pocieszenie podam Ci jeszcze jedną informację, otóż przyczepka ta, chociaż przewymiarowana, nie musi mieć dowodu rejestracyjnego, co jest zgodne z przepisami. Już widzę minę policjanta, który najpierw potrafi zmierzyć długość całkowitą zestawu, a potem poprosi o dowód rejestracyjny celem zatrzymania takowego. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Piotrekm13 napisał:

A zrobić wysuwany fragment do spania? Taka szuflada, aby wyprostować w niej nogi. Coś jak poniżej, tylko bardziej na kształt dużej szuflady. 

 

 

Można też dołożyć mu skrzydła i spróbować nim latać. Ale dosyć żartów, ja mam motocykl trójkołowy Honda GL 1800 Trike i będę nim ciągał przyczepkę kempingową, mniej lub więcej w zgodzie z polskimi przepisami. Dla świętego spokoju wystąpię też do Juli Przyłębskiej o inetrpretację tego przepisu z czterema metrami długości zestawu. Poza tym to wcale nie zamierzam nim jeżdzić po Polsce, tylko po Europie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, schneider napisał:

Można też dołożyć mu skrzydła i spróbować nim latać. Ale dosyć żartów, ja mam motocykl trójkołowy Honda GL 1800 Trike i będę nim ciągał przyczepkę kempingową, mniej lub więcej w zgodzie z polskimi przepisami. Dla świętego spokoju wystąpię też do Juli Przyłębskiej o inetrpretację tego przepisu z czterema metrami długości zestawu. Poza tym to wcale nie zamierzam nim jeżdzić po Polsce, tylko po Europie.

 

Pani julja napisze ci, że jest przepis to jest. A nawet jak napisze inaczej to co to pomorze jak w sądzie bedą mieli inne zdanie?  Podobnie miałem z parkowaniem przyczepy kempingowej na parkingu oznaczonym znakiem "P". Drążyłem temat nawet w MSWIA. No i dali do zrozumienia, że jak jest przepis to jest i nie ma dyskusji. Na forum prawnym pytałem, czy jak bym miał interpretacje prawnika to czy by pomogło. Zgadnij co sie dowiedziałem.

Edytowane przez Piotrekm13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda takim dziwadłem będzie bezpieczna? Zanosi się na to, że przyczepka będzie 2 razy cięższa niż holownik. Skoro takie przyczepki potrafią 2,5-tonowego busa sponiewierać przy wężykowaniu, to warto okamerować taki zestaw motocyklowy starannie, bo filmik z wężykowania i robienia mielonki turystycznej z dosiadaczy holownika nabije dużo odsłon na YT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

Jazda takim dziwadłem będzie bezpieczna? Zanosi się na to, że przyczepka będzie 2 razy cięższa niż holownik. Skoro takie przyczepki potrafią 2,5-tonowego busa sponiewierać przy wężykowaniu, to warto okamerować taki zestaw motocyklowy starannie, bo filmik z wężykowania i robienia mielonki turystycznej z dosiadaczy holownika nabije dużo odsłon na YT

Holownik waży 520 kg, a przyczepka będzie ważyła ok 200 - 250 kg. Nie wiem co to znaczy wężykowanie, ja zamierzam tym zestawem podróżować, dlatego też "okamerowanie" jest zbędne. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 13.11.2021 o 19:39, schneider napisał:

Poborów dużych nie będzie, tylko lodówka. Ale chyba żelowy jest dużo droższy ? Mi chodzi o to, czy AGM wydziela jakieś opary kwasów, które trzeba wdychać ?

 

 

W dniu 16.11.2021 o 20:29, Suzu4x4 napisał:

akumulatory zbudowane na bazie  fosforanu litowo-żelazowego.  Aku lifepo4 ma wiele zalet ale ma też wady.  poczytaj, jest sporo informacji na necie.

Dla Ciebie największą zaletą będzie jego kilkukrotnie mniejsza waga w porównaniu do aku AGM czy żelowego o tej samej pojemności.

odpowiedni kontroler to taki który będzie miał program ładowania do danego typu akumulatora, odpowiednią moc dopasowaną do wydajności paneli solarnych i prąd ładowania odpowiedni dla  pojemności akumulatora  lub możliwość ograniczenia prądu ładowania do zadanej wartości bezpiecznej dla danego typu i pojemności akumulatora.

wszystko zostało opisane na forum, poczytaj tematy o montażu solarów.

 

 

Kupiłem już; AKUMULATOR LiFePO4 12,8V 60Ah (60A) + BMS BEZOBSŁUGOWY, (litowo-żelazowo-fosforanowy). Oraz 2xPANEL SOLARNY100w elastyczny+REG 20A zestaw 200W. W opisie Regulatora stoi; Regulator może pracować wyłącznie z akumulatorami ołowiowymi: otwartymi, AGM,ŻELOWYMI. Nie nadaje się do pracy z akumulatorami NI-MH niklowo-wodorkowymi, NI-CD, Litowymi i innymi. Nic z tego nie rozumiem, jest to dobry zestaw czy nie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, schneider napisał:

 

Kupiłem już; AKUMULATOR LiFePO4 12,8V 60Ah (60A) + BMS BEZOBSŁUGOWY, (litowo-żelazowo-fosforanowy). Oraz 2xPANEL SOLARNY100w elastyczny+REG 20A zestaw 200W. W opisie Regulatora stoi; Regulator może pracować wyłącznie z akumulatorami ołowiowymi: otwartymi, AGM,ŻELOWYMI. Nie nadaje się do pracy z akumulatorami NI-MH niklowo-wodorkowymi, NI-CD, Litowymi i innymi. Nic z tego nie rozumiem, jest to dobry zestaw czy nie ?

 

no to regulator się nie nadaje.

przecież Ci pisałem :

  

W dniu 16.11.2021 o 20:29, Suzu4x4 napisał:

odpowiedni kontroler to taki który będzie miał program ładowania do danego typu akumulatora, odpowiednią moc dopasowaną do wydajności paneli solarnych i prąd ładowania odpowiedni dla  pojemności akumulatora  lub możliwość ograniczenia prądu ładowania do zadanej wartości bezpiecznej dla danego typu i pojemności akumulatora.

czyli regulator powinien mieć program do akumulatora  LiFePo4.

możesz dokupić sam regulator np: Victron Energy MPPT 100|20

https://suntrack.pl/regulatory-ladowania/2677-regulator-ladowania-mppt.html

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem już; AKUMULATOR LiFePO4 12,8V 60Ah (60A) + BMS BEZOBSŁUGOWY, (litowo-żelazowo-fosforanowy). Oraz 2xPANEL SOLARNY100w elastyczny+REG 20A zestaw 200W. W opisie Regulatora stoi; Regulator może pracować wyłącznie z akumulatorami ołowiowymi: otwartymi, AGM,ŻELOWYMI. Nie nadaje się do pracy z akumulatorami NI-MH niklowo-wodorkowymi, NI-CD, Litowymi i innymi. Nic z tego nie rozumiem, jest to dobry zestaw czy nie ?
 
Co to dokładnie za regulator?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaśmiecają się takie fajne tematy dyskusjami o przepisach ale nie mogę nie zwrócić uwagi na pewien aspekt. Ja bym się nie obawiał policjanta, który to już widzę jak by od tak latał z metrem bo zatrzymał dorosłego porządnego gościa i mu będzie szukał na siłę. Żaden policjant tak nie robi. Ja bym się obawiał jakiegoś pecha w postaci dzwona z rowerzystą czy pieszym. Ktoś zginie czy zostanie kaleką a nad zestawem się pochyli nie policjant a biegły i ubezpieczyciel. I jak się okaże że takie coś nie powinno jeździć to się robi problem z ubezpieczeniem. Bardzo mi się podoba cała koncepcja i będę śledził temat ale patrzcie na te przepisy trochę szerzej.  Nie mniej jednak wracając do długości zestawu ktoś musiał by wykazać że to że był za długi przyczyniło się do zdarzenia. 

Edytowane przez Tomek515 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Suzu4x4 napisał:

no to regulator się nie nadaje.

przecież Ci pisałem :

  

czyli regulator powinien mieć program do akumulatora  LiFePo4.

możesz dokupić sam regulator np: Victron Energy MPPT 100|20

https://suntrack.pl/regulatory-ladowania/2677-regulator-ladowania-mppt.html

 

 

 

Trochę drogi, a gdyby to był taki ? ; https://www.sklepelektryka24.pl/solarny-regulator-ladowania-mppt-20.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, schneider napisał:

Kupiłeś drogi lifepo4 a szukasz oszczędności na chińskim regulatorze. Pamiętaj, że regulator kupujesz raz i masz spokój. Natomiast jeśli chcesz taniej to zawsze możesz kupić sprawdzonego Tracer AN Series https://mpcamp.pl/pl/p/REGULATOR-LADOWANIA-MPPT-TRACER-2210AN-20A-1224V/43107

Tu masz dokładną specyfikację:
https://www.epever.com/product/tracer-an-10-40a-mppt-charge-controller/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.