Skocz do zawartości

Teardrop, budowa lekkiej przyczepki od nowa.


schneider

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, jacek00 napisał:

Kupiłeś drogi lifepo4 a szukasz oszczędności na chińskim regulatorze. Pamiętaj, że regulator kupujesz raz i masz spokój. Natomiast jeśli chcesz taniej to zawsze możesz kupić sprawdzonego Tracer AN Series https://mpcamp.pl/pl/p/REGULATOR-LADOWANIA-MPPT-TRACER-2210AN-20A-1224V/43107
 

Lifepo4 kupiłem, bo jest bardzo lekki, na czym mi głównie zależy. Poza tym to znam się na elektronice jak żaba na astrologi. Nie skapowałem się, że ten regulator jest chiński. Co ja bym zrobił bez forum, serdecznie dziękuję Jacek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 minuty temu, schneider napisał:

Lifepo4 kupiłem, bo jest bardzo lekki, na czym mi głównie zależy. Poza tym to znam się na elektronice jak żaba na astrologi. Nie skapowałem się, że ten regulator jest chiński. Co ja bym zrobił bez forum, serdecznie dziękuję Jacek.

 

Znaczy żeby nie było. Ten Tracer też jest chiński ;) No ale nie jest to jakiś no name, tylko już produkt który ma tam jakąś renomę i jest sprawdzony

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Niemcowni te LiFePo4 ładują zwykłymi ładowarkami. Czytałem gdzieś na jakimś ich forum karawaningowym że jak jest dobry BMS to on ogarnie nawet zwykłą ładowarkę typu trafo z przyczepy.

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, vrs napisał:

A w Niemcowni te LiFePo4 ładują zwykłymi ładowarkami. Czytałem gdzieś na jakimś ich forum karawaningowym że jak jest dobry BMS to on ogarnie nawet zwykłą ładowarkę typu trafo z przyczepy.

Pewnie tak jest, ale ja kupiłem ze względu na wagę, ten mój 60 Ah waży tylko 6 kg. Regulator MPPT ma jakoś lepiej regulować energią. 

Budowa przyczepki stanęła na razie ze względu na ramę podwozia. Chciałem przerobić i wykorzystać przyczepkę podłodziową, ale ze względu na ocynk nikt nie chce jej spawać. W efekcie robię nową ramę z profila stalowego 30x30x2, którą będę cynkował ogniowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, vrs napisał:

A w Niemcowni te LiFePo4 ładują zwykłymi ładowarkami. Czytałem gdzieś na jakimś ich forum karawaningowym że jak jest dobry BMS to on ogarnie nawet zwykłą ładowarkę typu trafo z przyczepy.

nie tylko w Niemcowni, na forach w PL też niektórzy piszą że wkładają Lifepo4 do kamperów bez żadnych przeróbek zamiast kwasiaka i ładują z alternatora i jakoś to działa.

ja ładuję przez ładowarkę DC-DC i śpię spokojnie .

 

każdy aku możesz ładować czym chcesz, nawet zwykłym prostownikiem pytanie jak to wpłynie na jego trwałość.

  nowoczesne ładowarki mikroprocesorowe mają programy dedykowane dla danego typu akumulatora gdzie charakterystyki ładowania się różnią i różni się np.  napięcie końcowe w trybie spoczynku które  jest wyższe w Lifepo4 niż w kwasiakach.

 więc można powiedzieć że lifepo4 można naładować każdą ładowarką czy każdym sterownikiem solara ale czy będzie on bezpiecznie ładowany i zostanie w  pełni naładowany co zapewni jego maksymalną trwałość  tego nie byłbym taki pewien.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, vrs napisał:

A w Niemcowni te LiFePo4 ładują zwykłymi ładowarkami. Czytałem gdzieś na jakimś ich forum karawaningowym że jak jest dobry BMS to on ogarnie nawet zwykłą ładowarkę typu trafo z przyczepy.

Nawet tutaj była o tym mowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

ja ładuję przez ładowarkę DC-DC i śpię spokojnie .

Ale jak miałbym to podłączyć? Do trafo?

U mnie akumulator ładuje trafo (niezależnie od tego czy ladowanie idzie z samochodu czy z 230, zawsze idzie przez trafo) czyli mógłbym podłączyć tę dodatkową ładowarkę po prostu pod wyjście do ładowania akumulatora a do ładowarki tego LiFePo4 ? 

1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

więc można powiedzieć że lifepo4 można naładować każdą ładowarką czy każdym sterownikiem solara ale czy będzie on bezpiecznie ładowany i zostanie w  pełni naładowany co zapewni jego maksymalną trwałość  tego nie byłbym taki pewien.

Tak, i są tacy co twierdzą że niedoladowywanie tych akumulatorów wychodzi im na dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, vrs napisał:

Ale jak miałbym to podłączyć? Do trafo?

nie ma znaczenia. ładowarka DC-DC przyjmuje napięcie w zakresie przykładowo 11-16V i na wyjściu daje tyle ile potrzeba dla danego typu akumulatora.

tylko pytanie czy jest taka potrzeba. ( u mnie jest inna sytuacja bo aku jest ładowany bezpośrednio z alternatora i to w dodatku inteligentego który ma duże skoki napięcia)

masz solary ?

2 godziny temu, vrs napisał:

Tak, i są tacy co twierdzą że niedoladowywanie tych akumulatorów wychodzi im na dobre.

i być może nawet mają rację . tylko ja wolę mieć naładowany aku na 100% i rozładowywać go do dajmy na to do 60 % niż naładowany na 70% i rozładowywać do 30%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Suzu4x4 napisał:

ładowarka DC-DC przyjmuje napięcie w zakresie przykładowo 11-16V i na wyjściu daje tyle ile potrzeba dla danego typu akumulatora.

 

Na wejściu moje trafo dostarczy jej 13.4-13.8v. Martwi mnie tylko natężenie prądu. Moje trafo może serwować ciagle 15A ale z tego co czytałem o tym Orionie Victron’a to tam nie ma ograniczenia natężenia prądu na wejściu. Boję się po prostu żeby mi ta ładowarka nie spaliła trafo. 
 

Musze jeszcze o tym poczytać i poszukać czegoś z konfigurowalnym maksymalnym prądem wejściowym. 
 

 

28 minut temu, Suzu4x4 napisał:

tylko pytanie czy jest taka potrzeba. ( u mnie jest inna sytuacja bo aku jest ładowany bezpośrednio z alternatora i to w dodatku inteligentego który ma duże skoki napięcia)

No właśnie, u Ciebie jest na wejściu alternator który wytrzyma prad o większym natężeniu niż moje trafo. 
 

 

28 minut temu, Suzu4x4 napisał:

masz solary ?

Nie i nie planuje, o tym LiFePo4 myśle raczej jako o zamienniku mojego AGMa 95Ah. 

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, vrs napisał:

Na wejściu moje trafo dostarczy jej 13.4-13.8v. Martwi mnie tylko natężenie prądu. Moje trafo może serwować ciagle 15A ale z tego co czytałem o tym Orionie Victron’a to tam nie ma ograniczenia natężenia prądu na wejściu. Boję się po prostu żeby mi ta ładowarka nie spaliła trafo. 

Lifepo4 ma niską rezystancję wewnętrzną więc może przyjąć duży prąd ładowania który jest ograniczony przez BMS ( dla mojego aku to 150A) więc jak będzie rozładowany to przyjmie tyle co da ładowarka czyli ciągłe 15A. Więc jak chcesz żeby trafo nie c"chodziło" cały czas  na max  to trzeba znaleść coś co ograniczy prąd ładowania (może orion ma w aplikacji ? możesz chyba pobrać wersję demo i zainstalować na próbę) albo może aku z BMS z którym możesz łączyć się przez BT przez aplikację może BMS będzie miał taką funkcję ?   poszukaj na forach , dużo ludzi samemu buduje akumulatory lifepo4 kupując osobno ogniwa osobno BMS , widziałem też oferty aku z BMS z BT .

13 minut temu, vrs napisał:

No właśnie, u Ciebie jest na wejściu alternator który wytrzyma prad o większym natężeniu niż moje trafo. 

 instalacja w aucie może nie wytrzymać między innymi   dlatego ładuje przez konwerter.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.